הבימאי ומנהל תיאטרון באר שבע לשעבר רזי אמיתי העמיד הצגה קולחת, דרמטית ומשעשעת כאחת, על מה שמתרחש בחדר המבודד שבו מתכנסות המושבעות להחליט מה לפסוק על הנאשם - אשם או זכאי. המשפט בו דנות 12 המושבעות הוא משפט רצח, בו הנאשם בן ה-19 נתבע על רצח אביו. זאת - על סמך עדויות, ובמהלך ששה ימים בלבד. כל המושבעות מצביעות לדון אותו לכף חובה, מלבד המושבעת מספר 8 (תפקיד אותו מילא הנרי פונדה בסרט המפורסם שנעשה על בסיס המחזה של רג'ינלד רוז).
הספק שמעוררת המושבעת השמינית (נואית קדם המצוינת- בתפקיד שמילא הנרי פונדה בסרט),) בטיעונים שהיא מעלה, והויכוחים המתנהלים בין הנשים לבין עצמן מגיעים להתלהטות רגשות עד כדי כמעט התנגחות פיסית. וכך, מתוך כל הויכוחים, והדו- קרב המילולי, נראה שהויכוח מצלצל אישי מדי, אך הנבונות והתרבותיות מבין המושבעות (כמו המושבעת מס' 1 - מאור גרינר) מצננות את הרוחות ומרגיעות את הסערה. ובכל זאת, מתחיל הספק לשרור גם על עוד אחת ועוד שתיים, מה שמפריע להגיע לתוצאה בפה אחד.
עיקר המתח והעניין בהצגה הוא צפיה בטיעונים בעד ונגד, המוגשים בצורה עסיסית, ללא סייג ללשונן, שחרצובותיהן הותרו, ואנו, הקהל, יוצאים נשכרים מהמשחק המצוין של כל ה-12, מההעמדה המצוינת, מהתרגום החדיש הטרי והרענן של בן בר שביט, כולל ניסוחים וצירופי מילים עכשוויים לגמרי, מהתפאורה היפה שעיצב אבי שכווי המיומן, מהמוזיקה המקורית של אפי שושני, התאורה המצוינת של דולב ציגל, התלבושות של אפרת מירב, וכפי שנזכר לעיל - בימויו המצוין של רזי אמיתי.
השחקניות - כולן מבצעות את תפקידן בשכנוע רב, על כל הדקויות וההבדלים ביניהן. אך המתנגדת הראשית לזיכוי, שלא מוותרת עד הסוף, היא מספר 3 - לורין מוסרי האנרגטית, שחקנית בכל רמ"ח אבריה, המקרינה דרמטיות, כנות ואמינות בכל מחווה ומשפט שהיא אומרת. כך גם כולן מעלות דמויות אמיתיות, והצופים חשים שהם נוכחים באמת בחדר המושבעות. כאלו הן מעין קילצ'בסקי שהפליאה במשחקה ב"ילדים חורגים לאלוהים", טליה רווה, הילית דייטש, מאיה פלם, דניאל ברקאי, חן בר, טלי ברוניצקי, ספיר ילינביץ', ויסמין ניזרי.
עוד הפקה מהנה ומקצועית של בוגרות מחזור נ"א ביולי 2013 של בית צבי.