|
שביתה בנתב''ג. הכל כדי לשמור על מקום העבודה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מדיניות השמים הפתוחים לא נולדה אתמול ולא במחשכים. ידוע היה מזה זמן כי הממשלה הולכת לחתום הסכם עם השוק האירופי המשותף על פתיחת השמים לתחרות. אלא שעובדי אלעל שהתרגלו לטוב, משכורות גבוהות, טיסות חינם ועוד חיכו לרגע האחרון כי הם יודעים שברגע האחרון ניתן לאיים בשביתה והממשלה תתקפל. כך זה היה מאז ומתמיד ואין סיבה שזה לא יעבוד גם הפעם, מה עוד שלצידם מנהיג הוועדים הגדולים יור ההסתדרות
עופר עיני.
ושוב נכשלה ההפרטה כי כל עוד החברה הייתה ממשלתית
ניחא ניתן היה לאיים, ניתן היה לסגור את החברה והממשלה הייתה נכנעת. אבל הנה החברה נמכרה לגורם פרטי ומן הדין וההגיון היה שכל ההתיחסות תשתנה, אבל לא ,דפוס ההתנהגות נשאר אותו דבר. אלא שהפעם הממשלה לא נכנעה ואפילו האיום התלוי שאולי יצטרכו להלאים את החברה מחדש לא הפריע.
הטענה הנשמעת חזור והשמע כי במסגרת השמים הפתוחים כרטיס הטיסה לצרכן יוזל.
לא זכתה למענה מתאים ואמיתי. מה יותר פשוט היה שהנהלת החברה תכנס את ועד העובדים ותאמר להם בואו נעשה עסקת חבילה, נודיע כי אנו מוזילים את כרטיס הטיסה באיקס אחוזים
אתם העובדים תותרו על חלק משכרכם אנחנו ההנהלה נותר על בונוסים ומענקים, בעלי המניות יותרו על דיבידנדים נסיעות פאר ועוד ויחד נצעד אל מול המזימה. נראה שאנחנו מסוגלים לתת כתף חמה לאזרח ולנוסע הישראלי מחד וניהיה ערוכים מאידך לכל תחרות הוגנת שתגיע מכוון כלשהו. אלא שלא ועד עובדי החברה ייכנע, הוא ישמור על רמת שכרו, הוא יכניע את הממשלה, יפגע בנוסעיו, כפי שהיה עם הקטנת הרווח לרגלים בין המושבים.והוא ינצח.
בעניין זה אין הבדל בין הטייקונים לבין ועדי העובדים החזקים במשק ואולי מפה יגיע המפנה המיוחל ולא יהיו יותר ועדים חזקים אלא ארגוני עובדים לגיטימים שישמרו בקנאות על התנאים המינימליים לעובדים אבל ישאו בנטל של החברה
כמי שאכפת להם מהחברה ובעיקר ישמרו על מקום עבודתם.