|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מעמד הביניים נרמס באוצר בשם "החרדים"

מוכרים את העבדים ממעמד הביניים למען הטייקונים הרעבים. קצת הסתה שקרים ודמוניזציה והכל עובר. בואו נכה קצת בחרדים בערבים ובמזרחיים והצלנו את מדינת ישראל. האם אנו עד כדי כך טפשים ועדריים?
27/05/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
החרדים. שק חבטות נוח של האוצר [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  השלום מתחיל בתוכנו - הגזענות משחיתה
  אפרטהייד אנטי-אורתודוכסי במקום אחדות העם

ליבי מתמלא חמלה ורחמים על יאיר לפיד האומלל שכולם רודפים אותו כעת. גם חבריו הטובים בתקשורת לא חסים עליו ומצליפים בו כמצוות הטרנד. כמובן בגלל פגיעתו בכיס של רוב הציבור הישראלי. הוא חש על בשרו את התחושה הנעימה להיות נרדף ומושפל.

לא שזה לא יחלוף בקרוב. לצערנו ההון מעורב עמוק בשלטון ובתקשורת. דוברים משותפים לטייקונים ולפקידי האוצר מחופשים ל״פרשנים״ כלכליים, ומפיצים שקרים ועלילות אנטישמיות על מיעוטים כאלו ואחרים כדי להפנות את הזעם הציבורי מעושקי כספי המיסים האמיתיים, אל הקבוצות המוחלשות ביותר בחברה. כמו החרדים הערבים והמזרחיים למשל. ולא, הם לא עניים מבחירה. רובם המוחלט הם אנשים עובדים, זאת למרות הדרתם מקבלה למקומות עבודה ובפרט בשירות הציבורי מסיבות גזעניות. חלקם ממעמד הביניים וחלקם מהעשירונים התחתונים. המשותף לכולם זה המיסים הרבים שהם משלמים, גם הישירים מהמשכורת הדלה וגם העקיפים דרך העלאת המע״מ, (ובפרט אלו שקונים יותר דירות ואוכל ליותר ילדים, שהם המשלמים את מלוא המחיר של הספסור בקרקעות והמיסים הנלווים).

להיכן הולכים המיסים האלו? לא למעמד הביניים ובוודאי לא לשכבות המוחלשות. הם הולכים להטבות מיסים ומשכורות ולפנסיות שמנות במיוחד למי ששייך לשבט הנכון וקרוב לצלחת או חבר של טייקון או פקידון או בעל עיתון. רמז: זה לא מיועד לכלבים, לחרדים, למזרחיים או לערבים. למי שזה לא היה ברור לו עד כה, אז עכשיו הדברים נאמרים בבירור. הרי לפיד דרש ממשלה ללא זועביז או חרדים. גם הדרוזי היחיד בליכוד הודר מהממשלה. במדינה בה מעל 50 אחוז מזרחיים, ישנם רק 3 מזרחיים מתוך ממשלה של 23 שרים. מובן מאליו, לא? באפליה של 65 שנה הערבים והחרדים והפריפריה בכללה, לא זכו לשוויון מינימלי, אפילו לא במבנים לבתי ספר, או בתקציבים בסיסיים אחרים.

אם אתה חרדי עליך לשלם מס נוסף של כ-50 אחוז מהתשלום עבור ה״חינוך חינם״. וזה במדינה המתיימרת להיות "דמוקרטית" עם חופש דת ומצפון. אבל מיסים החרדים משלמים 100 אחוז. שלא לדבר על תקציבי תרבות שמגיעים רק ל״מקומות הנכונים״. 65 שנה שלערבים ולחרדים אין אפשרויות למגורים. זוהי מדיניות. לא אפרט אפה כן מקבלים הכל ובזול. כדי לא להוסיף שנאה. אבל בטוח שאם אתה חרדי אותנטי, אין לך סיכוי לקבל אופציה למגורים במקומות השמורים למעגל מצומצם של מקורבים. קרקעות המדינה השייכות לכולנו הופכות להיות חלק ממניפולציות כדי להעשיר את העשירים וכמובן איך אפשר לשכוח את הבנקים שדואגים שמחירי הדירות יתייקרו כדי שהם יהנו מתשלומי המשכנתאות שמכפילים את המחיר הסופי של הדירה.

את החרדים הדירו ממרכזי הערים בהסתה משולבת כאילו הם ״באים להשתלט״. לא משנה העובדה שהמדובר במתונים ביותר החפצים בדו קיום ומוכנים לשם כך להתמודד עם מצבים מורכבים, הם הם שחוטפים את כל העליהום וההסתה תוך פגיעה מתמשכת בזכויות אדם הבסיסיות ביותר ובזכותם לחופש דת ומצפון.

לבסוף לאחר שנים רבות של התעלמות מוחלטת ממצוקת הדיור הייחודית לחרדים מעבר למצוקת הדיור הכללית במדינה, ״זורקים״ את החרדים לכל מיני חורים מחוץ לקו הירוק בעל כרחם או מתכננים עיר שתותאם גם להם בחור בצפון כשבאזור יש מפגעים סביבתיים תברואתיים קשים אך במקביל מנסים לשסות בהם את החברה הערבית המתגוררת באזור כאילו הם באים ״להשתלט״ או לפגוע בהם.

האם מישהו מהקוראים זוכר מתי בהיסטוריה הצמידו לקבוצה מסויימת את תואר ״המשתלטים על העולם״? או ״הפוגעים בכלכלה״? ״הלא יצרניים", "הטפיליים״? זוכרים איך זה נגמר? כיום האנטישמים החדשים מייחסים את כל עוולות תבל אל המוחלשים ביותר בחברה. מפיצים שקרים גסים תוך הסתמכות על בורות מוחלטת בכל הקשור לחרדים. הידעתם ש80 אחוז מהחינוך החרדי מלמדים ליבה מלאה? ועדיין מופלים לרעה בתקציבי חינוך? הידעתם שגם ה20 אחוז האחרים מלמדים 55 אחוז לימודי ליבה אבל משלמים 100 אחוז מיסים ישירים ועקיפים?

הידעתם שאין מושג כזה ״חינוך חרדי״, אלא עשרות זרמי חינוך השונים לחלוטין זה מזה באורח חייהם ובתרבותם? הידעתם שכל מטרת ההכללה בשם ״חרדים״ בתקשורת נועדה אך ורק לשם יצירת דמוניזציה שלילית כלפיהם ויצירת תדמית מעוותת לציבור של כ700 אלף איש בגלל מעשי יחידים, כאשר אחוזי הפשיעה לפי כל המחקרים שואפים לאפס? כמעט מעולם לא הוזכרו בכותרות ההכללה ״חרדים״ כאשר המדובר בעניין חיובי. תמיד הם יוזכרו עם לגלוג והתנשאות ורמזי השפלה. משל הם יהודונים ליד הגזע הנאור. זו כבר לא ״מלחמת תרבות״ אלא סתם גזענות ברברית הגובלת באנטישמיות קלאסית בשליחות בעלי ההון-שלטון ושליחיהם - פקידוני האוצר שמיד בסיום תפקידם באוצר מוקפצים לעבוד אצל הטייקונים.

כך מוכרים את העבדים ממעמד הביניים למען הטייקונים הרעבים. קצת הסתה שקרים ודמוניזציה והכל עובר. בואו נכה קצת בחרדים בערבים ובמזרחיים והצלנו את מדינת ישראל. האם אנו עד כדי כך טפשים ועדריים?

הנה דוגמה להונאת הציבור כולו. שמעתם על הקריטריון ״מיצוי כושר השתכרות״? מי המציא אותו ועבור מה הוא נועד? ובכן, עבדים יקרים, זכיתם בפרס יוקרתי מהאדונים הטייקונים. אם עד היום הייתם מחוייבים רק ל9 עד 10 שעות עבודה ביום בלי להספיק כמעט לראות את הילדים ובטח ללא פנאי לחנך אותם או אפילו סתם לספר להם סיפור טוב לפני השינה, מהיום, עבדים פראיירים, עליכם להיות מחוייבים לכך ש2 בני הזוג יעבדו יומם וליל. אחרת יפלו אותכם לרעה בכל תחום אפשרי. אם אתה סטודנט שנעזר בהורים חלקית כדי ללמוד ללא לחץ אין סופי, או אם את ערביה שמסיבות מסורתיות או בגלל אפליה בקבלה למקומות עבודה, אינך ״ממצה את כושר ההשתכרות״ שלך, את מהיום תופלי לרעה. רעיון גאוני. כך פקידי האוצר יוכלו לחסוך עוד כמה שקלים לטובת הטייקונים המסכנים שלא גומרים את החודש כנראה.

אבל תבינו, עבדים יקרים, זה גם ידפוק את החרדים, אז הכל שווה לכם. לא חשוב שבמדינות רבות בעולם עובדים הרבה פחות שעות ביום ומרוויחים יותר, כאן צריך לפרנס את בכירי הבנקים במשכנתאות שמנות כאשר אנשים רבים גם מאבדים בדרך את הדירה. כאן צריך לשלם על דירה פי 3 לפחות מרוב מדינות המערב. כאן בתוך 6 שנים הוכפל מחיר הדירות ב80 אחוז! כי מישהו צריך להרוויח מזה שמחירי הדירות קופצים.

אז תמשיכו עבדים פראיירים יקרים, תמשיכו לקנות את הספינים של משרד הביטחון שכל שנה שולף את ״החרדים״ כבני ערובה לויכוח על תקציב הביטחון כשאף אחד לא מעוניין בהם באמת אך רוצים להשאיר את הפנסיות המוגזמות ואת הבזבוזים של טיסות על בסיס יומי ללא שום הצדקה ומשלחות מנופחות ומיותרות לחו״ל ועבדים שאחראים על ממטרות ל3 שנים במקום לעבוד ולהצמיח את המשק ובמקום לקיים צבא מקצועי או לפחות לשלם משכורות ראויות לכלל חיילי צה״ל. וכל הניצול הזה כדי שעוד כמה מקורבים יקבלו את הג'ובים והמשכורות. למשל בגלי צה״ל ובבמחנה שהם מאד עובדים קשה ומסכנים את חייהם למען כולנו.

בדיוק כדי להמשיך את כל זה, צריך חרדים. חרדים נועדו מעצם טבעם להיות שק חבטות נוח לפקידי האוצר ולאנשי משרד הביטחון. לכן ימשיכו לשקר לכם ולמכור לכם את הספינים האלו מידי שנה בעת העברת התקציב אך בעיקר לפני בחירות, כי עוד כמה פרזיטים אופורטוניסטים צריכים להבחר על גבי הסתה כלפי החרדים. שהרי ״החרדים״ הם שק חבטות נוח במיוחד. בפרט מול תקשורת אכזרית שלא מאפשרת להם אפילו תגובה מאזנת ובמקום זאת מביאים כ״פרשן״ איזה אנטי דתי או אולי סתם אנטישמי. העיקר איזה אנטי. שהרי לחרדים ולתרבותם אין כלל זכות קיום. למדינת ישראל אסור לתת חופש דת ומצפון. חייבים לכפות על החרדים האלה משהו.

לפני מספר שנים פגשתי פעילים ממרצ בתל אביב. הם שאלו אותי מה הסיבה שתלמידי ישיבה אינם מתגייסים. שאלתי אותם לתומי, האם מישהו מהם התגייס או יתגייס בעתיד. השתררה שתיקה. הסתבר שאף לא אחד. שאלתי מדוע. הם ענו לי - מטעמי מצפון. אמרתי להם שגם תלמידי ישיבה זה מטעמי מצפון... כל מי שמצוי בעניין גיוס חרדים, יודע שהכל זה דיבורי סרק לצרכים פוליטיים. אבל את השחיתות בצבא הם ימשיכו לקיים ללא כל פיקוח ובקרה או יותר מדויק צפצוף ארוך על 3 וועדות שקבעו צעדי התייעלות ברורים עבור צה״ל שלא ממש מומשו. אבל הרי החרדים אשמים בכל בעיות המדינה. באלימות, ביוקר המחיה, במה לא.

אז יש לי הצעה מעשית למען כולנו. בואו נבטל את חוק ההסדרים ובמקומו נחוקק ״חוק מניעת זכויות אדם מהחרדים״, כך נחסוך סבל מכלל האוכלוסיה ובכך גם יפתרו כל בעיותיה של מדינת ישראל. בהמשך נמצא דמון חדש. אולי נגד המזרחיים? גם מבחינה משפטית זה בסדר. אם כל ההתעללות ה״חוקית״ בחרדים ובדתיים עברה עד היום את מסננת ״שלטון החוק״, זה כבר קטן עליהם. הרי אין בין שופטי בג״צ שופט חרדי או מזרחי.

הכותב הוא מייסד תנועת שוויון עכשיו, חבר ב״פורום צדק חברתי״ ויו״ר ארגון ״בחמלה״ - חרדים מתנדבים למען החיות.
תאריך:  27/05/2013   |   עודכן:  27/05/2013
יהודה שיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעמד הביניים נרמס באוצר בשם "החרדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתמ"ש 21877-02-12 הקטינים נ' האם מיום 3.10.12 דחה ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה (כב' השופטת אספרנצה אלון) את תביעתו של סב לקיום סדרי ראיה עם נכדיו, שכן הדבר נוגד את טובת הקטינים ורצון האם
27/05/2013  |  עו"ד אריאל דרור  |   מאמרים
האירוע הנוראי שהתרחש לאחרונה בבאר שבע הינו מקרה בוחן נוסף לסיקור ערביי ישראל במדיה הישראלית, אמצעי התקשורת הראו בפעם המי יודע כמה כיצד הערבים בישראל מסוקרים באופן סטראוטיפי?
27/05/2013  |  אבו גוידר ערף  |   מאמרים
"לפני שנתיים עוד דיברנו על החזון ומדובר במעבר מהיר מאוד מחלום למציאות, אני פה כדי לחשוף את הטכנולוגיות הישראליות המסייעות להגנת הסביבה, בטר פלייס היא אחת מהן, ויש עוד רבות". הציטוט הזה שייך ללא אחר מאשר נשיא המדינה שמעון פרס, שבדצמבר 2009 חזה למיזם הרכב החשמלי גלולות ונצורות.
26/05/2013  |  עידן יוסף  |   מאמרים
השר לעניינים אסטרטגיים הבטיח בראיון לעיתון אנגלי כי 'ישראל תעקור מתנחלים בתמורה לשלום אמיתי'.
26/05/2013  |  אברהם שלום  |   מאמרים
במהלך חודש מאי 2013 נחשפו אזרחי ישראל לשלוש פרשיות שזכו להבלטה רבה בתקשורת (פרשת מוחמד א-דורה, הנהנתנות של נתניהו והרפורמה בנמלים). זאת שהייתה הכי חשובה - הוצנעה. ואני מתכוון לראיון שנתן ג'יבריל רג'וב לטלוויזיה הלבנונית. לעולם לא יבינו צרכני התקשורת את שיקולי העורכים.
26/05/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il