|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

יהורם גאון, אומנם אחינו אתה!

גאון היקר, החכם באדם - שלמה המלך, כבר אמר כי "אין חדש תחת השמש" ולכן אם אתה באמת חשת שאתה חרדי - לאחר דברי השטנה של המיקי והיהיר, אז שוב הביתה ליהדות של אבא, סבא והסבא רבה שלך. זו הייתה היהדות האמיתית בארץ קודשנו עד שבאו יחפני רוסיה , פולין ומעונבי גרמניה והמציאו "יהדות חדשה"
04/06/2013  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   גיוס חרדים   |   תגובות
יהורם גאון. חזר לימי הזקנים שלו ששמרו תורה ומצוות [צילום: פלאש 90]

"בוסתן ספרדי" אמיתי
גאון חזר לימי הזקנים שלו ששמרו תורה ומצוות, הוא חזר לימי הנשים במשפחתו ששמרו על טהרת המשפחה, הוא שב בזיכרון לימי משפחתו שלא סר פיה ממאכלים כשרים בלבד והווא נזכר בלומדי התורה שהיו מרובים במשפחתו הענפה.. היו אלה ימים שמשפחות כמו שלו למדו תורה, חיו בעניות וכמובן ילדו דורות ישרים וללא תסבוכות של סמים, אלימות ועוד. זה היה ממש "בוסתן ספרדי" אמיתי.

הזמר יהורם גאון יצא לפני כחודש בתוכנית הרדיו בהכרזה דרמטית תחת הכותרת" אני חרדי" כל זאת לאור דברי הבלע של יאיר לפיד - נגד הילודה החרדית, ושל סגנו של לפיד באוצר, מיקי לוי- שכינה את החרדים" טפילים" ברדיו "קול ברמה". אין ספק שדבריו של גאון תחת הכותרת "אני חרדי" שווים התייחסות מעמיקה שלדעתי איננה מיצגת רק אותו. האיש הוא נצר לישוב הספרדי האותנטי הישן שחי בארץ ישראל, ישוב שדיבר לדינו, ישוב שנשם וקיים יהדות וכמובן חי חיי קדושה וטהרה עם ילודה פורייה וברוכה. ברבות הימים - כשמגפי מתבוללים מאירופה הונחו בגסות על אדמת הארץ הקדושה, הפך גם הציבור הזה לחילוני בהגדרה שהונחתה עליו ועם "קצת מסורת" יהודית לפי הגדרה אחרת שנכפתה עליו גם כן.

גאון - מבני בניו של אותו ציבור, סיווג את עצמו עם "ארץ ישראל היפה והישנה", אי שם במרכז הטבלה הפוליטית. לימים, מלבד היותו זמר ושחקן, הוא נבחר לכהן כחבר מועצת העיר בי"ם תחת הסיסמה "אני ירושלמי", למרות שפיזית הוא כבר גר שנים רבות קודם לכן בהרצליה. ה"אני ירושלמי" שלו היה תרבותי ומהותי אך לירושלים הוא באמת לא הועיל. כיום - כפנסיונר וותיק, הוא משדר מידי ערב שבת תוכנית רדיו שאליה עוד נחזור בהמשך.

שנים רבות התנער גאון מהציבור החרדי, איש לא חשד כי לאיש הזה היה אפילו קשר היסטורי לציבור החרדי, כל "ריצתו" לעיריית י"ם הייתה כדי "לחסום את החרדים" ופתאום - ביום בהיר ורענן, בסוף חודש אפריל 2013 הוא זועק מעל גלי האתר של תוכנית הרדיו שלו כי "אני חרדי"!. מה גרם לו לזעוק מרה? מה גרם לאיש הזה שהיה כל כך רחוק מאיתנו וחשבנו שהוא לא שייך אלינו, להזדהות עם היהדות החרדית דווקא כשהיא נמצאת על ה"קרשים הפוליטיים" ומושמצת מכל?, ובכן יאיר לפיד ומיקי לוי מ"יש עתיד" גרמו לו זאת. הדרך היהירה והגזענית שהסיתו השניים נגד היהדות החרדית החזירו הביתה בן אובד שהיהדות החרדית לא ידעה בכלל שהוא אבד לה.

לפיד הרגיז את גאון בכך שדיבר בעקיפין נגד הילודה החרדית ואילו מיקי לוי הרגיז את גאון כאשר קרא לציבור החרדי - ברדיו ה"חרדי" (!) "קול ברמה", "טפילים" , שפירושו בלועזית "פרזיטים". גאון יצא חוצץ נגד סיווג ציבור בישראל כ"טפילי" ונגד הקריאה לציבור הזה להפסיק את הילודה. אבל ישנם עוד "דמוקרטים" לא מעטים שיצאו, יוצאים וייצאו נגד הגזענות הזו אך מכאן ועד להצהיר "אני חרדי" רחוקה הדרך. אז מה בכל זאת גרם ליהורם גאון לזעוק על היותו חרדי?

התשובה נעוצה בזיכרון שורשיו של גאון היקר - שניים עד שלושה דורות אחורה. אבל לפני כן אספר לכם סיפור שימחיש כי חיים עימנו עוד הרבה "חרדים" נסתרים כיהורם גאון, שהם אפילו אינם ילידי הארץ ועם שורשים חזקים ועמוקים כמותו, וברובם בני עדות המזרח שאבותיהם עלו לארץ בתקופות שונות וצאצאי הספרדים הישנים בארץ ישראל. לפני מספר שנים - כשהייתי רבה של קהילת "אוהל שרה" ברומניה, יצא לי לשוחח עם יהודי מקהילתי שהיגר לרומניה מישראל והוא יוצא גרוזיה. משפחתו עלתה לארץ הקודש בשנות ה- 70 של המאה ה- 20 והתיישבה בעיר אשקלון. תוך כדי השיחה התפאר הלה באביו שהיה משכים למניין "וותיקין", הוא המשיך להתפאר באחיותיו שהיו לבושות תמיד בצניעות והדגיש שאוי להן אם הן היו מתחברות לגבר זר ללא שידוך המשפחה ולא לשם חופה וקידושין, הוא הדגיש בהתפארות שלו את הימים שאימו טבלה במקווה וגם ידע להתפאר בשמירת שבת , חג וכשרות. לבסוף הוא הפטיר - "היינו כמו חרדים".

כן , יהורם גאון חזר אחורה כמו אותו בן העדה הגרוזינית. גאון חזר לימי הזקנים שלו ששמרו תורה ומצוות, הוא חזר לימי הנשים במשפחתו ששמרו על טהרת המשפחה, הוא שב בזיכרון לימי משפחתו שלא סר פיה ממאכלים כשרים בלבד והווא נזכר בלומדי התורה שהיו מרובים במשפחתו הענפה.. היו אלה ימים שמשפחות כמו שלו למדו תורה, חיו בעניות וכמובן ילדו דורות ישרים וללא תסבוכות של סמים, אלימות ועוד. זה היה ממש "בוסתן ספרדי" אמיתי. המיקי לוי וה"בוס" היהיר שלו החזירו את גאון הביתה . הם החזירו אותו לחיק אבותיו ובשנאתם לחרדים הם חשפו את טלפי החזיר שלהם, שמטרתם איננה לנעצם בחרדים אלא בדת קודש ישראל, שגאון היה והינו חלק ממנה ועל כך הוא מצר היטב בשידור שלו ומסביר כי רק הדת היהודית שמרה את העם היהודי והיום בזכותה עומדים המיקי הזה והלפיד היהיר , ושולחים את האש הזרה כנגד היהדות.

כמו גאון אני מכיר לא מעט יהודים כאלה-שרובם בניעדות המזרח, ושהבינו כי בין מיקי ויאיר והציבורים שלהם לבין החרדים הם בעצם עומדים לצד החרדים כי אבותיהם גם היו חרדים שנעקרו משורשיהם. אלה ה"מראנוס" שלנו. לא מעט יהודים כאלה עברו ועוברים דרכי כל יום ורק חבל שלא מעט גזענים חרדים יוצאי אירופה ו/או עסקנים מושחתים ורדודים של ש"ס מרחיקים לנו את האחים הללו ואנו זקוקים ל"ישועה" להתקרבותם דווקא על דרך השלילה של איזו פרובוקציה מצד לפיד או אותו המיקי.

אבל גאון מתפלא על "יש עתיד" - שיתכן שהוא עצמו נפל קרבן להונאה של מפלגת השום- כלום הזו כשהצביע לה בבחירות האחרונות. גאון אינו מבין כיצד אנשים כמו לפיד היהיר והמיקי הזה יכולים ליצור גזענות מזוהמת כזו כשהם עצמם יצאו לפני הבחירות האחרונות בכותרת של "התחדשות" ל"יהדות חדשה" והעמידו אנשים כמו שי פירון , חובש כיפה, דב ליפמן בחזות חרדית ודר' רות קלדרון "חוקרת יהדות". אבל מר גאון, אתה אולי מומחה בשירה ובמשחק אבל בהיסטוריה ובהשקפה היהודית אתה עדיין זקוק להכיר את האמת העמוקה, וזאת למרות שבאמת אני מעריך אותך כאדם נפלא וכיהודי טוב לכל דבר ומה שאמרת הרי שאמרת מתוך סגור ליבך, סגור ליבו של ילד קנטויסט שגילה מחדש את משפחתו על-פי איזשהו סימן בנעל שהותירה לו אימו המסורה כשפקידי הצאר והקהילה גייסו אותו בכוח לצבא.

אבל מר גאון היקר, ה"יהדות החדשה" היא בעצם המכשלה. כך נעלמו דורות של יהודים שהיו בדורם רוב רובו של העם היהודי. כך נעלמו תלמידיהם של שני הסוררים צדוק ובייתוס, כך נעלמו ה"איסיים", כך נותרו רק חמישים קראים לערך , בעיר רמלה, מהנזק הרוחני שעולל לנו ענן בן דוד, כך נעלמו כל אותם אלו שהלכו אחר השבתאות ועימם ממשיכיהם מכתות ה"דונמה" וה"פרנקיסקים", כך נעלמו כל צאצאי הקומוניסטים והמשכילים של אירופה מאז אותו מנדלסון (ששלושת בנותיו המירו דתן) וכך נעלמים הרפורמים, הקונסרבטיביים וגם הציונים החילוניים שמעשור לעשור הם זקוקים להביא שוב ושוב גויים גמורים ול"גיירם" כ"גרי חלומות" להמשך קיומו של ה"עם הישראלי החדש".

מר גאון, הקראים שינו בתורה "רק" חמישה פסוקים ממנה אך סודות התורה נעלמו מכתבי הקראים. מי שממציא "יהדות חדשה" - מתוך הרחם הנוכרי, פשוט חותך בבשר היהדות. מי שממציא "יהדות חדשה" ירצה תמיד להוכיח שהוא הצודק ולכן גם יעשה הכל כדי לחסל, חס ושלום, את היהדות האמיתית והישנה וכך עשו הפעם המיקי הזה עם ה"בוס" היהיר שלו.

גאון היקר, החכם באדם - שלמה המלך, כבר אמר כי "אין חדש תחת השמש" ולכן אם אתה באמת חשת שאתה חרדי - לאחר דברי השטנה של המיקי והיהיר, אז שוב הביתה ליהדות של אבא, סבא והסבא רבה שלך. זו הייתה היהדות האמיתית בארץ קודשנו עד שבאו יחפני רוסיה , פולין ומעונבי גרמניה והמציאו "יהדות חדשה" עם שמות משונים כמו "רפורמים" ו"קונסרבטיבים". יהודי ארצות ערב לא שמעו מעולם על "היהדות חדשה" הזו עד שהובאו לארץ הקודש במרמה ופגשו בה.

מר גאון, אני מבין שעניין הדיבור של לפיד היהיר על הפסקת הילודה זעזע אותך יותר מכל. הרגשת שפשוט שוב מנסים להכחיד את הישן והטוב שגם זקניך היו שותפים לו עד ההכחדה הקודמת. ירושלים שלך היא ירושלים שלנו. זו ירושלים של האידיש, הלדינו, לשון הקודש של עולי תימן ושל הערבית. זו ירושלים שמלבד הבורא לא היה לה "בוס" אחר. זו גם ירושלים וגם ירושלים שלך. ירושלים שלא ידעה מהו ילד יהודי שיצא לתרבות הפשע או נערה יהודייה אכולת סמים. יהורם גאון, אומנם אחינו אתה. ומי כמוני חש כמוך- לפני כמעט 25 שנה, את אותה תחושה של קנטוניסט השב הביתה.

ובשולי הדברים יש להזכיר כי אותו מיקי לוי - איש המשטרה שבעבר כוחותיו הלמו ללא רחם בחרדים והיום הוא עושה ממשיך להלום בהם כלכלית, כ"סגן שר האוצר", כינה את החרדים "טפילים" ברדיו ששמו "קול ברמה" וששייך למפלגת ש"ס. זהו הרדיו שנבנה על גבם של ערוצים חרדים ששילמו בישיבה בכלא (ובראשם ר' שמואל בן עטר מ"קול האמת" לשעבר). לא החוק עמד לש"ס מול העיניים כשחבריה ומשרתיה לשעבר (שלא בדרך ה"חוק היבש"...) נעצרו והושלכו לכלא. אפשר היה אז להפוך את הערצמים הללו ל"ליגאליים" אבל בש"ס חפצו בערוץ מפלגתי מטעם ובלי טעם שישרתם מעשית ולא יעלה לשידור רבנים יראי שמים כהגאונים המנוחים מרדכי אליהו ויעקב יוסף. והמחיר של הערוצים האחרים היה הכלא. כל זאת אירע בחודש הרחמים הנורא ששמו אלול , ובימי שר התקשורת של שס ששמו אריאל אטיאס (שגם המשטרה טענה אז ש"מעצרי משטרה אינם מבוצעים בלי בקשת משרד ממשלתי").

"קול ברמה" הוא יצור תקשורתי עלוב שניתן לשס תמורת שרות הממסד בשינוי היהדות החרדית, ובמיוחד הספרדית. את כל זה ידע מיקי לוי - איש משטרה וותיק, כאשר לא התבייש לקרא לחרדים "טפילים" באותו ערוץ. את זה הוא לא היה מעיז לומר לערבים בערוץ ערבי או ליוצאי חבר העמים בערוץ ברוסית. וכבר נאמר על הש"סניקים בפרשת "שלח לך" - "כחגבים היינו בעינינו , כך היינו בעיניהם". חבל רק שהיהדות החרדית הספרדית ממשיכה לסבול מהגזענות החרדית האשכנזית בגללם.

תאריך:  04/06/2013   |   עודכן:  04/06/2013
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יהורם גאון, אומנם אחינו אתה!
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמעון אמסלם
4/06/13 10:48
 
אליהו קאופמן
4/06/13 19:30
 
פלא יועץ
5/06/13 10:52
2
זקן
4/06/13 15:26
3
עובר אורח
4/06/13 18:10
 
כמה?
4/06/13 21:46
 
עובר אורח
4/06/13 22:49
 
אליהו קאופמן
5/06/13 00:07
4
מורה נבוכים
6/06/13 10:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גיוס חרדים
זה חודשים משתולל בארץ דיון אנטי-חרדי ער המקבל ביטוי בעיקר בתקשורת.
03/06/2013  |  מרק בריל  |   מאמרים
את מה שלא הצליח טומי לעשות, עושה זאת וביתר שאת בנו יאיר. מגיל קטן יונק שר האוצר שהודה "שאינו מבין כלום בכלכלה" את השנאה לחרדים והופך הלכה למעשה את האימרה דרוס כל דוס. הרי הוא גדל על מורשת השנאה הזאת בבית אבא. ההרגשה האובייקטיבית שלי היא כאילו שאנחנו לא חיים כאן במדינה יהודית, ההרגשה היא כאילו נשכחו הרדיפות אחרי יהודים רק בשל היותם יהודים שומרי מצוות ההולכים על-פי חוקי התורה, והאינקויזיציה וגזירות השמד שוב מרימים ראש.
03/06/2013  |  עמוס דאי  |   מאמרים
צר לי לאכזב את יאיר לפיד, אבל השוויון בנטל לא יהיה בר-ביצוע בקרב האוכלוסיה החרדית הקיצונית.
02/06/2013  |  יחיאל אמיתי  |   מאמרים
מר לפיד, לאור ההתנגדות האדירה שראה מול עיניו בפרשת גיוס החרדים, כולל זו של שר הביטחון, בוגי יעלון, הסב את סגנונו הברוטלי נגד היהדות החרדית והפך לנופת צופים. פתאום אנחנו אחים שלו, ופתאום ה"ליברל" לשעבר ו"איש השלום" מתמול שלשום נזכר שה"מחבלים והטרוריסטים לא מבדילים בינינו" ועוד מיני קלישאות נבובות. אם קדימה בימיה הגדולים גנבה למצביעי המרכז והשמאל את הקולות והעבירה אותם לימין, הרי שלפיד גנב לציבורי המרכז והשמאל לא רק את המצביעים אלא גם את הפרלמנטרים המיצגים שלהם וכלא אותם בכלוב של משמעת כזו שאפילו ה"צנטרליזם הדמוקרטי" של ימי בריה"מ בין שתי המלחמות העולמיות מחוויר לידו.
02/06/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
מזה חודשים משתולל בארץ דיון אנטי-חרדי בעיקר בתקשורת. 65 שנה היה המצב דומה. החרדים לא עשו כלל צבא. כעת בכל זאת יש כמה מאות מהם שעושים. איני טוען שזה תקין. להפך. אבל יש קבוצה חילונית, בעיקר שמאלנית שמשתמטת משירות צבאי ושירות לאומי פי כמה וכמה.
02/06/2013  |  מרק בריל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il