|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

כולם אוהבים את נוחי דנקנר?

מי אוהב את נוחי דנקנר? 70 עורכי הדין שיעשו כסף. החברים שלו שאולי אוהבים אותו. אדוארדו אלשטיין מארגנטינה שהפך למפורסם. וגם אימא של דנקנר אוהבת אותו. ועדיין נשאלת השאלה: איך יצליח דנקנר להחזיר 8 מיליארד שקל?
10/06/2013  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   אי.די.בי. - המשבר   |   תגובות
נוחי דנקנר. היה חביב העם [צילום: פלאש 90]

אורחת בטעם רע בטלוויזיה
גברת דנקנר, אימו של נוחי הקטן, הופיעה דקות רבות ברוב ערוצי החדשות והודיעה בקול תקיף, כי היא מאמינה בנוחי. היא התלוננה על "אנשים" שלא מפרגנים לבן שלה ועושים לו עוול. מסכן. לא ראינו אימהות שהוזמנו לטלוויזיה לעזור בעסקי הבנים הקטנים, זו הייתה אורחת בטעם רע והטעם הרע הוא הפריבילגיה שהעניקו לה הערוצים

70 עורכי דין עובדים מסביב להסתבכות החברות של נוחי דנקנר ובעניין החוב הענק שיש לו לכל העולם: 8 מיליארד שקל! איך הגיע הטייקון הישראלי שהונו מוערך היום ב-25 מיליון שקל בלבד (כסף קטן, בקושי יספיק לתשלום לעורכי דין) למצב הנוכחי? בעזרת הסכום הזה ועוד כל מיני הוקוס פוקוס, מנסה הטייקון לשעבר לשכנע את כל העולם כי יחזיר את החובות ובכלל, שהוא ורק הוא נועד לטפל בפירמידה שלו, עמוסת החברות בכל תחום, שרכש בדרכים שונות ומשונות.

לפני שנים אחדות, וממש עד לא מזמן, היה נוחי דנקנר חביב העם. מסביבי נהגו לצקצק כי "הוא באמת אדם ישר ומוכשר" ועוד כהנה סופרלטיבים שלא הוכיחו את עצמם. דנקנר הקיף את עצמו ברב התורן, "הרנטגן", בעל נסים ונפלאות, יועץ ומקנה זכויות בשמיים, היה אפוף סיפורים על נדיבותו הבלתי רגילה ורגישותו ל"פשוטי העם", אלה שלא נולדו כמוהו עם כפית זהב בפה (דנקנר הוא בנם של הורים מבוססים בכלכלה הישראלית, הוא עצמו בוגר משפטים ובעל תואר עורך דין, שהיה בעבר שותף במשרד עורכי דין). בקיצור, מבין פחות משני תריסרי הטייקונים הישראלים - שחלקם בעלי חובות ענקיים, גדושי-טריקים וכשלים עסקיים שפוגעים באזרחים שרכשו אג"חים מטייקונים אלה - דנקנר היה נערץ על כולם.

בואו נדבר על הערצה...

לא מזמן, אולי לפני שנתיים או שלוש, מילאו העיתונים הכלכליים החשובים בישראל מדורי רכילות או מדורי "חברה", שסיפרו לנו יום-יום על חיי הטייקונים ובני משפחותיהם, בערך 18 משפחות בנות-מזל שהקימו אימפריות (במושגים ישראלים) וזכו לכיסוי מפורט רווי כבוד וכן לתזכורת בעיתוני הכלכלה הבינלאומיים כבעלי מיליארדים. ידענו על כל חתונה מפוארת ויום-הולדת, על שמחת גירושין, בריתות ובר-מצוות של המורמים מעם. גם על מה שקנו בתחום אבזרי הלוקסוס, כגון אחוזות, מכוניות פאר, יאכטות ומטוסים פרטיים וכדומה.

ההערצה של העיתונאים ובעלי "הפינות הכלכליות" מסוג "לילה כלכלי" בערוץ עשר לא דילגה על שום תנועה כלכלית או אישית-משפחתית של בעלי ההון. זו הייתה הערצה עיתונאית גורפת, בה, בין השאר, זכה דנקנר ל"פינוקים" במדורים הנ"ל שקיבלו הזנה צמודה המועברת 24/7 מהיחצנים שקיבלו את המינוי המכובד.

התוצאה המבורכת עבור הטייקונים: עמך, הקורא עיתונים ורואה טלוויזיה, רץ לקנות אג"חים של כל בעלי ההון, עשירים חדשים ומתחדשים, שזכו לינוק בו-זמנית מהלוואות ענקיות של הבנקים ובמקרה דנקנר, למשל, קיבל הלוואות בנקים בשפע וגם הלוואות ענק מקרן הפנסיה מבטחים (900 מיליון שקל) להקמת פירמידות ורכישת חברות, ובמקביל - תמיכה מקוני אגרות החוב. איזו חגיגה!

אילן בן-דב למשל, קנה את פרטנר, חברת טלפוניה יקרה במיוחד, מכסף שלא היה לו כלל, בלי בטחונות של רכוש או כסף פרטי, כי חגיגת ההלוואות נועדה לכמה ישראלים "מוצלחים" במיוחד, שסביבם רחשו ולחשו בקול היחצנים במדיה הרותחת מהערצה. אז שמענו שוב את שבחיו של דנקנר הישר והמוכשר המתייעץ עם רבנים ותורם לנצרכים...

מאז צנחו עסקיהם של רוב הטייקונים המזויפים. לב לבייב עזב את הארץ שלא התאימה לו יותר, כי הוא חייב לחיות עם משפחתו בלונדון לעסקיו חובקי העולם. לבייב, אשר כאחרון הקבצנים ישב בבית המשפט ודרש תספורות, הפגין אומללות ואף קיבל תספורת ונתן שיעור חשוב לאחיו הטייקונים. כולם, בזה אחר זה, רצו לרשויות הכלכלה לבקש דחיית ומחיקת חובות ממי? מהאנשים שקנו אגרות חוב של החברות שלהם בתקווה להרוויח קצת או הרבה כסף מהשיטה הבורסאית, של שותפות באמצעות אג"חים. אינסוף קרנות שהישראלים בטחו בהן והפקידו בהן את כספי הפנסיה העתידית שלהם, השקיעו אף הם את כספו של "האדם הקטן" בעסקי הטייקונים והכסף הלך לטמיון, נשטף בגלי הביוב של תאוות הבצע של "בעלי ההון" שלא החזירו ולא יחזירו חובות לעולם. ורווחים? מי מדבר על רווחים. רק שיחזירו את ההשקעה... וכך, בין כל המתעשרים שמפסידים בעיקר את כספי אחרים, נסחפו עסקי דנקנר המוכשר והישר עד לחוב של 8 מיליארד שקל ועוד היד נטויה.

מה ראינו בתקשורת בשבועות האחרונים?

גברת דנקנר, אימו של נוחי הקטן, הופיעה דקות רבות ברוב ערוצי החדשות והודיעה בקול תקיף, כי היא מאמינה בנוחי. כי נוחי חכם ותמיד היה, והוא יצליח לשקם את החברות הקורסות. היא התלוננה על "אנשים" שלא מפרגנים לבן שלה ועושים לו עוול. מסכן. לא ראינו אימהות שהוזמנו לטלוויזיה לעזור בעסקי הבנים הקטנים, זו הייתה אורחת בטעם רע והטעם הרע הוא הפריבילגיה שהעניקו לה הערוצים.

ראינו את אדוארדו אלשטיין, הטייקון מארגנטינה, שהפך גם הוא לכוכב תקשורת בישראל, הופיע בכל הערוצים לספר לנו כמה טובים הם עסקיו של נוחי דנקנר, עובדה שהוא משקיע בהם, כך אמר. בינתיים כולם מכירים כוכב חדש, אפשר להתחיל לעשות איתו עסקים. היח"צנות עובדת חזק.

תרומות מכספי הכלל, לא מרווחי דנקנר

עשרות ראשי ערים הפגינו סולידריות שלא יפגינו בחיים לטובת אזרחי הערים שלהם, אם חלילה אזרח שלהם יהיה במצוקה (ויש רבים כאלה). ראשי הערים שזכו לקבל תרומות מנוחי דנקנר ניסו להפגין חברות עמוקה ועזרה הדדית, בינתיים התברר כי אותן תרומות לא היו מעשר מרווחי דנקנר הצדיק, אלא כסף ששייך לחברות בפירמידה, כסף שנולד מהלוואות ומאג"חים, כסף שלא הניב עדיין תשואה כלשהי ויצא מכיסם של המשקיעים וקוני האג"חים. האם זה לא נחשב נוכלות לתת תרומות מכסף שלא הרווחת, נוחי?

הרכישה הכושלת של עיתון מעריב

שני כישלונות בולטים עזרו לצבירת 8 מיליארד החובות של דנקנר: התמוטטות בנק קרדיט-סוויס, שם היו לנוחי 3.24% אחוזים. נפילה שאף ראשיתה בכסף הלוואות שהפך לכסף חובות. בנוסף נעשתה עסקת מיליונים של קניית אדמה בלאס וגאס לבניית מגה מלון (תאבון גדול לנוחי הקטן). גם עסקה זו, בתזמון הלא נכון, הניבה חובות גדולים ובנתה את מגדל ה-8 מיליארד חובות.

כאשר נוחי כבר ידע מצוין מה מצבו וכמה חובות יש לו, הלך וקנה את המציאה ששמה עיתון מעריב. שילם לבעלים הכושל נמרודי כדי להיות מפורסם יותר, מוערך יותר ובעל יכולת גדולה יותר לקבל עוד הלוואות ולמכור עוד אג"חים לטיפשים. סיפור ההמשך של מעריב ידוע. העיתון הצמיח עוד חובות ומאות מפוטרי העיתון הוותיק עדיין מחפשים עבודה בענף. התאבון הגדול של דנקנר גרם לקלקול קיבה.

דעתו של מני מזוז, היועץ המשפטי לשעבר, על טייקונים בישראל: "מדינת ישראל זרמה עם מגמות הדה רגולציה בעולם המערבי בכלל, בארה"ב בפרט. הרעיון שהאגואיזם הפרטי של כל אדם מתבטא בסוף בטובת הכלל - עובד עד גבול מסוים. בגבול מסוים נכנסת החזירות האנושית של כל אדם ושל כל חברה, של כל תאגיד וכל בעל הון שמובילה לניצול ושימוש לרעה. מתברר שהטייקונים קיבלו הלוואות במינוף יתר, הלוואות בלי בטחונות מספיקים, יש פה העדר רגולציה - אחד של המערכת הבנקאית וחמור מזה, של אותם גופים שהוקמו כדי לנהל את כספי הפנסיה של הציבור הרחב. גופים אלה קנו ניירות ערך של אותם טייקונים בלי בדיקה מספקת. זו אחריות של המדינה לפקח על הגופים שמנהלים את הכסף של הציבור"...

אז מי אוהב את נוחי דנקנר? 70 עורכי הדין שיעשו כסף (חלקם מועסקים על-ידי בעלי האג"חים ובעלי חוב שונים), החברים של נוחי שאולי אוהבים אותו. אדוארדו אלשטיין מארגנטינה שהפך למפורסם בעקבות הכסף שאולי ישים על העסקה ואולי לא. גם אימא של דנקנר אוהבת אותו, כי אימא יש רק אחת. אם לא הצליח להבריא את מעריב בשאיפתו להיות בעל עיתון, איך יצליח דנקנר להחזיר 8 מיליארד שקל ולהחזיק את החברות בחיים וגם להיות הבעלים? לעתיד פתרונים.

תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  09/06/2013
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כולם אוהבים את נוחי דנקנר?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע. בן-יוסף
10/06/13 10:47
2
קמרון
6/07/13 08:50
3
מוסרי
5/10/13 14:23
פורום: אי.די.בי. - המשבר כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אי.די.בי. - המשבר
נוחי דנקנר יישאר בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי אם יצליח למכור חוך חודשיים וחצי את אחזקותיו של הקונצרן בחברת כלל ביטוח. כך עולה מהחלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין (יום א', 9.6.13). דנקנר כבר מנהל מו"מ למכירת המניות לפי שווי חברה של 4.5 מיליארד שקל. אורנשטיין ציין, כי אי.די.בי יכולה למכור גם נכסים אחרים.
09/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, קבע שימוע ביום ראשון (09.06.13) בשעה 12:00 להקראת החלטתו בבקשות השונות שהגישו נציגויות בעלי אגרות החוב בקבוצת אי.די.בי. השופט מגבש את החלטתו בסוף שבוע זה וכותב החלטה מנומקת, וזאת לאחר הדיון המורכב והמקיף שהתקיים ביום חמישי בבקשות ובהתנגדויות.
08/06/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
אולמו של שופט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין התמלא הבוקר (ה') עד אפס מקום בשל הדיון הגורלי על עתיד השליטה בקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, שהיקף החובות הכולל שלה עומד על כ-9 מיליארד שקל. דנקנר והמשקיע אדוארדו אלשטיין הגיעו לדיון. נתחיל מהסוף: השופט אורנשטיין הודיע על פרסום החלטה בעניין ביום א' בשעה 10:00.
06/06/2013  |  אפרת פרץ, חן מענית  |   חדשות
כמה כסף חייב אדם מן היישוב להוציא מכיסו כדי לזכות בתואר הנאצל "צדיק"? נוחי דנקנר, כך מסתבר ממש בימים אלה, שילם כמעט חצי מיליארד שקל - וזכה. אבל בניגוד לבני תמותה רגילים, דנקנר לא השקיע בתואר הנכסף את הממון הפרטי שלו, אלא את הכסף שלך ושלי שהופקד בידיו בנאמנות.
05/06/2013  |  עמי דור-און  |   מאמרים
ראשי רשויות וארגונים חברתיים בפריפריה השתתפו (יום ג', 4.6.13) בכינוס תמיכה בנוחי דנקנר וקבוצת אי.די.בי.
04/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אי.די.בי. - המשבר  /  מי ומי  
אלשטיין: האינטרס של כולם שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה  /  גיא קצוביץ', רון שטיין, אפרת פרץ
נציגות אג"ח אחזקות צפויה לדחות הצעת דנקנר  /  אפרת פרץ
אבי בניהו מייעץ לנוחי דנקנר  /  עידן יוסף
מפגן של איוולת  /  ראובן לייב
איל גבאי חרג מסמכותו  /  יואב יצחק
מי ישלם נזקי TheMarker  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
ארווין קליין
ארווין קליין
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il