|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

מגחיכים עצמם לדעת

החלטות ואמירות מוזרות של כוהני 'דת המשפט', כמו אמירת השופט בדימוס ישעיה, פארסת הזיגזג של השופט דרויאן, והחלטות שיפוטיות בבג"ץ בנושאי יו"ש, שוחקות עד עפר את מעמדה ותדמיתה של מערכת המשפט
12/06/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: AP]

בואו ונחזיק טובה לשופט המחוזי בדימוס נסים ישעיה, שבזכות אמירה שערורייתית אומללה, ששיחרר תוך כדי דיון משפטי, נפקחו עיניהם של שוחרי 'דת המשפט' וחסידי כת עליונות המשפט, לראות לפתע את האור שנעלם מהם עד כה.

עד לאמירה של ישעיה, סירבו חסידיה השוטים של דת המשפט להפנים את מה שידענו מזמן: ששופט הוא בסך-הכל בשר ודם, לא מלאך-שרת, ולפיכך אינו מסוגל לנתק עצמו מהאידיאות וההשקפות שנצרבו בנפשו ברבות השנים ומעצבות את עולמו הרוחני – לטוב ולמוטב. שופט איננו אפיפיור (שעל-פי הדוגמה הנוצרית הכוזבת, לעולם אינו טועה), ולא רק שהוא מועד לטעויות, אלא גם מתנהל על-פי השקפת עולם, אמונות ודעות, שהביא מן הבית; ולפעמים גם מועד בלשונו ומשמיע שטויות במיץ. (רק השבוע המשיכה המערכת להגחיך עצמה, כשהשופט עידו דרויאן זיגזג ויצר פארסה בשידור חי, כאשר הנפיק מחדש צו איסור פרסום, בסוגיית הרצח בבר-נוער, לאחר שתדרוך העיתונאים המשטרתי כבר יצא לדרך; בדומה לאותו חוואי, שנעל את שערי האורווה לאחר שהסוסים כבר ברחו.)

נאמני המחנה הלאומי ושוחרי המשפט העברי, כלל לא נזקקו לסקנדל שחולל ישעיה, כדי להוכיח את טענתם הבסיסית, ששופטים הם לא יותר מבני אדם. הדבר אפילו הוכח סטטיסטית, במחקר מדהים של תנועת רגבים, שבמסגרתו הגישה לבג"ץ 'עתירות ראי' זהות אבל הפוכות, לעתירות שהגישו תנועות שמאל קיצוניות אנטי ציוניות ופלשתינים חמדנים. על כל עתירה בנושאי קרקעות, בנייה לא חוקית וכדומה, הניחו פרקליטים מהימין על שולחן הבג"ץ עתירה זהה שעסקה בהתנהגות פלשתינית זהה.

קושאן מפוקפק

המסקנות מזעזעות. ממש. בעוד שבעתירות השמאל, שיעור צווי הביניים של בג"ץ הגיע ל-90%, עמד שיעור צווי הביניים בעתירות הימין שהוגשו במסגרת התרגיל הדידקטי על 0%. שיעור הצווים על תנאי שניתנו בעתירות השמאל – 35%, ובעתירות הימין 0%. גם פרמטרים אחרים שנבחנו בשתי הקבוצות, הוכיחו שבית המשפט מחבק תמיד רק את השמאל. לא נמצא אפילו פרמטר בודד אחד שבו הלך בית המשפט עם מאוויי הימין, ולו רק לשם מראית עין של איזון, צדק, יושרה.

עורכי הניסוי מצאו אפוא את מה שהיה ממילא ידוע, שבעוד שעתירות השמאל זכו ליחס אוהד, נענו עתירות הימין ביחס מזלזל, ציני, מתנשא. ככה זה כשהעליון מוביל אידיאולוגיה הרואה בשטחי יו"ש שטח כבוש, ולא חבלי מולדת. ככה זה כשאג'נדת מדינת כל אזרחיה מתייחסת לישראל כאל מדינה כובשת, ולא כאל אומה השבה לארצה וגואלת אותה משממותיה. ככה זה כשמאמינים, שהפלשתינים הם 'עם כבוש' ולא כנופיות פורעים שמטרתן המוצהרת השמדת כל נוכחות יהודית מן הים עד הירדן.

זה נמשך עד עצם היום הזה. הנה סיפור ממש טרי. מרדכי דויטש, 'מתנחל' ממצפה יאיר שבדרום הר חברון, עתר לבג"ץ וביקש הגנתו מפני כוונת המינהל האזרחי להרוס חממות אורגניות שהקים לפני 12 שנה בשטח פתוח, והינן פרנסתו היחידה ומטה לחמם של שמונת ילדיו.

דויטש אומנם לא ביקש היתר להקמת החממה, אך פרקליטו טען כי ברחבי הארץ פזורות אלפי חממות ארעיות דומות שהוקמו ללא היתר בנייה, ומעולם לא דרשו הרשויות מבעליהן היתרים, ולא יזמו הריסתן. עשר שנים רצופות הוציא דויטש את לחמו מן הארץ, עד שקם לפני שנתיים ערבי ושמו עוואד, תושב הכפר יאטא בדרום הר חברון, וטען בעידוד גורמים ידועים, כי אותה קרקע, אף שהיא מרוחקת מאוד מביתו, שייכת לו. הפלשתיני הציג קושאן ישן, אך אפילו המינהל האזרחי לא שוכנע בעטיו, כי עוואד הוא הבעלים של הקרקע. המינהל הצהיר שקשה לסמוך על הקושאן, מפני שלא פעם השתמשו פלשתינים באותו קושאן ממש, כדי לטעון לבעלות על שטחים אחרים, מרוחקים זה מזה. בקיצור, קושאן מפוקפק, גם לשיטת המינהל שמבקש להרוס את החממות.

זובור בעליון

דויטש עתר ברוב תמימותו לבג"ץ. צדק חייב להיעשות. אבל מה שהתחולל שם, היה, לדבריו, הזוי לחלוטין. הוא נתקל, לדבריו, בזובור. השופט סלים ג'ובראן, לא איפשר לפרקליטו להשמיע משפט שלם אחד. היחס אליו היה, על-פי תחושתו, כאל עבריין. דויטש הבין שכבודו מבקש לנפנף אותו. לבסוף נשבר ומשך בבושת פנים את העתירה. האיום על מפעל חייו ומטה לחמו הפך למוחשי, מיידי. מעניין מה היה קורה אילו קראו לו מוסטפה.

אבל בסיפור הזה מערכת המשפט לא לבד. גם כשיש כבר ביד צווי הריסה, נמנע המינהל האזרחי מליָשמם. אותו מינהל הרודף עד חורמה את החממות של דויטש, נמנע ממימוש צווי הריסה נגד מאות מבנים פלשתינים שנבנו על אדמות מדינה בתחומי תוכניות המיתאר של הישובים תומר ופצאל בבקעת הירדן, ואף פועל כיום לאישורם בדיעבד.

ומה עם השוויון בפני החוק? הצחקתם. אין חיה כזו. אפילו לא בתוך הקו הירוק. מסתבר שתנופת הבנייה האדירה, הבלתי חוקית בעליל, של הבדווים בנגב, אינה נעצרת בבית המשפט העליון. מעשה שהיה: לאחר שבית המשפט בבאר שבע נענה לעמותת רגבים וציווה להרוס את ארמונות הפאר שהוקמו ללא היתר במאחז של שבט אבו בסמה, עתרו עברייני הבנייה לבית המשפט העליון, וזה ביטל את צווי ההריסה, בנימוקים נפתלים, שמחמת כבוד בית המשפט מוטב לא להרחיב עליהם את הדיבור. מזלם של הבדווים שלמתחם שלהם לא קראו מגרון, לא עמונה (שחלק מבתיה נהרסו ועל הבתים שנותרו מרחף צו הריסה שיוצא לפועל עוד פחות משבועיים, אם לא יימצא הסדר הגיוני של הרגע האחרון) ולא שכונת האולפנה (שחמישה מבתיה נעקרו וכרגע מרחף איום דומה על שאר בתי השכונה, עקב עתירה חדשה של פלשתיני חמדן).

כל זה לא הפריע לחסידים השוטים של דת המשפט להתייצב לצידה של המערכת, למחוא לה כפיים. כשעלתה האג'נדה של בית המשפט, להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, בקנה אחד עם מזימתם של חוגי שמאל רדיקלי למיניהם, התנדב עיתון הארץ הפוסט ציוני להדוף באדיקות של עבד נרצע, בדביקות קנאית, כל טענה בדבר הטייתה הבלתי מאוזנת בעליל של המערכת. מי שניסה לבקר את פולחן 'מקדש המשפט' שבגבעת רם, הוקע ככופר בעיקר, אנטי דמוקרט, פשיסט.

דעות קדומות

אלא שצדיקים, כידוע, מלאכתם נעשית בידי אחרים. מחמת דבריו הסקדנדלוזים של השופט ישעיה, התהפך הגלגל. באה התפכחות. אפילו מלאך רע כעיתון הארץ, מתחיל לגחך. "שופטים הם לא פילוסופים", כתב בהארץ איש השמאל קובי ניב, עד לא מכבר מחסידי דת המשפט. "הם בסך-הכל עורכי דין. ועם כל הכבוד למקצוע המכניס והנחשב הזה, הרי שמבין כל המקצועות המלומדים במוסדות להשכלה גבוהה, לימודי המשפטים הם יותר הרכשת מקצוע, כמו ראיית חשבון או מכונאות רכב להבדיל, מאשר לימודים מרחיבי אופקים ודעת, כמו ספרות, היסטוריה או פילוסופיה.

"...מצד אחד, אין בלימודי המשפטים הקניית כלים להתמודדות עם דעות קדומות, ומצד שני עורכי הדין המתמנים לשופטים אינם עוברים תהליך של שטיפה מדעות קדומות טרם היכנסם לתפקיד... דעות קדומות הן לא רק מלאכת חוקם של שופטים, בדיוק כמו של כל האנשים, אלא שאצל שופטים השפעתן עזה וחמורה יותר מאשר בכל מקצוע אחר... ואם מישהו חושב שרק שופטי תעבורה נידחים בבאר שבע או בנס ציונה לוקים פה ושם במחלה הממארת הזאת של שיפוט על-פי דעותיהם הקדומות... [מתברר ש]גם שופטים עליונים נכשלים, שלא לומר נחשלים, בדעות קדומות".

בוקר טוב, אליהו! בוקר טוב עיתון הארץ. הבעיה היא שכל ההתפכחות הזו תישכח ותהיה כלא היתה, כאשר שוב ינהג בית המשפט על-פי אג'נדת מדינת כל אזרחיה, לטובת האויב הפלשתיני ונגד 'מתנחלים' יהודים.

תאריך:  12/06/2013   |   עודכן:  12/06/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מגחיכים עצמם לדעת
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רותי א.
12/06/13 17:05
 
משה מיכאל
16/06/13 10:06
2
משפטפטן
12/06/13 19:45
3
מזכיר_המדינה
12/06/13 20:33
4
גילה פ.
13/06/13 22:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בירושלים מתנערים (יום ד', 12.6.13) מההצהרה שפורסמה אמש, שאותה ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור לשאת היום בפולין יחד עם עמיתו הפולני דונלד טוסק, ולפיה לעולם אין לפקפק בלגיטימיות של מדינת ישראל ובביטחון אזרחיה, ובזכותם של הפלשתינים למדינה.
12/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר דעת קהל מקיף, שנערך עבור מו"פ האזורי השומרון ובקעת הירדן באוניברסיטת אריאל, מגלה שינויים משמעותיים בתפישה המדינית של לא מעט ישראלים. נמצאו בו ירידה בהיקף התומכים בסיפוח מלא או חלקי של השטחים; ירידה בהמשך התומכים בהמשך המצב הקיים; עלייה בתמיכה בנסיגה חלקית או מלאה עם הסכם וכן אי-שינוי כמעט בתמיכה המועטה ביותר שיש לנסיגות חד-צדדיות.
12/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
השמאל חי מסיסמאות. מאז המניפסט הקומוניסטי ובו הפסוק הגאוני "אין לכם מה לאבד אלא את הכבלים שלכם", העדר שועט אחרי אמרות כנף פוליטיות, פרי הגותם של אשפי שטיפת מוח ולוחמה פסיכולוגית.
11/06/2013  |  אליקים העצני  |   מאמרים
אחרי ששר החוץ בעבר, שמעון פרס, וסגן שר החוץ בעבר, יוסי ביילין, העמידו את ישראל במעמד שווה לזה של ארגון הטרור לשחרור פלשתין כולה! (אש"ף) וסללו את דרכו של רב-המרצחים ערפאת למדשאות הבית הלבן ולפרס נובל לטרור, הגיעה תורה של שרת החוץ בעבר והמתיימרת להיות כזו גם בהווה, ציפי לבני, להשקיע את ישראל בתהליך אוסלופוליס (אוסלו + אנאפוליס), תחת לחץ בינלאומי כבד. מדובר במדיניות חוץ אובדנית של ישראל, הנמשכת כבר עשרים שנה, המבוססת על שלום חזירי ועל פשע שנאה: גירוש יהודים מבתיהם בארצם. כלומר: מדיניות לא יהודית, לא דמוקרטית, לא ציונית, לא מוסרית, ומכאן שגם אינה יכולה להביא שלום.
11/06/2013  |  רון בריימן  |   מאמרים
ה"אוננות" הלאומית של אנשי השמאל הישראלי (ואנשי המרכז-שמאל) מתרכזת סביב סיסמאות השלום ו/או "שתי מדינות לשני עמים". אני אפילו לא מתייחס לטמטום האירופי והאמריקני שרואה את השלום הקרוב כביכול (ואת מדינת ישראל ככזו המעכבת את בואו), לפיכך אני לא מתפלא כלל על דברי ח"כ דני דנון שסיפר לציבור שאין בממשלה רוב ל"שתי מדינות לשני עמים". בטח שאין.
10/06/2013  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il