|   15:07:40
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

לכל הדתיים הלאומיים השונאים חרדים

אדוני שר החינוך שי פירון, מה תענה לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ולגדולי רבני הציונות הדתית? הם היו ציונים פחות ממך? ממלכתיים פחות ממך? אתה יודע מה? הם אפילו לא היו למדניים פחות ממך
30/06/2013  |   עמוס שנער   |   מאמרים   |   תגובות
השר שי פירון. דברים בוטים [צילום: פלאש 90]

החרדים וגם רבים מבין הדתיים הלאומיים עושים ככל יכולתם כדי לשמר את מסורת האבות בניגוד לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, אך ישנם ניצנים להתקרבותם של חלקים רבים מבין הדתיים הלאומיים לתפישה הרפורמית והקונסרבטיבית המאפשרת להם לשנות, לעוות ולצפצף על דעת התורה ועל דעתם של גדולי הדור מהם ינקו בעבר. הרב משה גרילק פרסם בעיתונו החרדי 'משפחה' לפני כחודש מאמר שהינו מעין פניה לשר החינוך פירון. החלטתי, כי כדאי שהמסר שלו יגיע לקהל הרחב (ובעיקר לציבור חובשי הכיפות הסרוגות) ולא רק לציבור החרדי הקורא את העיתון 'משפחה', ולכן, אביא תוך כדי ציטוט מילה במילה את דבריו של הרב גרילק, אשר פורסמו בתאריך 03/06/13 ואראה בכך כיצד השנאה לחרדים מביאה את נציגי "הבית היהודי" וחברי הכנסת הדתיים של "יש עתיד" לבגוד גם בערכים שלהם עצמם.

מה תענה להם? / מאת הרב משה גרילק

"אדוני שר החינוך. שאלה לי אליך. בשבוע שעבר השמעת דברים בוטים נגד ה'פרזיטים הכלואים בבתי הכלא של הישיבות'. ומעתה, אחרי שהכרזת שכל לומד תורה חוץ מאלו שבטובכם כי רב הענקתם לו תואר עילוי, יכנס לכלא. ועל-פי תפישת עולמך הציונית יהפוך לומד התורה לקרימינל - יש לי שאלה אליך:

מה תענה אם במקרה תפגוש ביהודי שאמר את הדברים הבאים: "חוק הוא לישראל שחובתו היותר קדושה השומרת את חייו הרוחניים ממיתה אכזרית היא שיימצא בעריו ומדינותיו חלק רשום מקודש לתלמוד תורה, ששום לחץ מדיני לא יוכל להסיר מאיתנו את החובה הקדושה הזאת. והצלחת המדינה תלויה במלחמתה על-ידי מה שנמצאים בה תלמידי חכמים העוסקים בתורה, שבזכותם המלחמה נוצחת, והם מועילים למדינה יותר מאנשי החיל הלוחמים". (הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל). מה תענה לו? הוא הרי היה ציוני לא פחות ממך? ממלכתי לא פחות ממך? ואתה יודע מה? אפילו למדן לא פחות ממך.
טוב, תשתמט ותאמר: הגרא"י קוק זצ"ל נפטר שנים לפני שקמה המדינה. ובוודאי שבתקופת המדינה היהודית היה פוסק אחרת. זה תהיה איוולת מצידך אם כך תענה. כי דבריו אומנם נכתבו בזמן מלחמת העולם הראשונה אבל מדבריו בהחלט ברור מה הייתה דעתו על היחס שחייב להיות קיים בין לימוד התורה והצבא.

נניח שבכל זאת תתחמק: אבל מה תענה לבנו שאמר: "אלה שמוכנים ומוכשרים להתגדל מאוד במעלות התורה והדרכתה, צריכים להיקלט ולהיקבע בישיבות הגבוהות למשך תקופות שנים". "מי שלומד בישיבה לא צריך ללכת לצבא". הוא דפק על השולחן וכמעט צעק: "תורה מגנא ומצלא". (הרב צבי יהודה הכהן קוק - בנו של הראי"ה קוק). ומה תענה לתלמידו הנאמן של הגרא"י קוק הרב יעקב משה חרל"פ שכתב: "ולזאת דעתנו דעת תורה, שכל בן ישיבה יידע את תפקידו הנאמן להיות מחיל ד' ואין עליו שום חובה להתייצב, להיפקד ולהירשם לשום עבודה של פלוגה אחרת".

ומה תענה לרב עכשווי יותר, הרב שלמה אבינר שכתב: "המתכונת בישיבות התיכוניות וההסדר הם מבחינת ברירת מחדל, הייתי רוצה שהדור הצעיר יתחנך במתכונת המצויה בישיבות השחורות". וכן מה תענה לרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו שכתב כי: "כל מי שיכול להמשיך וללמוד תורה ודאי שעדיף. לימוד זה מגן על עם ישראל אף יותר משירות צבאי". ומה תשובה בפיך לרב שלמה יוסף זווין ולרב אברהם שפירא, הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב ולרב משה צבי נריה, מייסד וראש ישיבות בני עקיבא, אבי דור הכיפות הסרוגות, ולרב חיים דוד הלוי רבה של תל אביב ולרב שאול ישראלי ראש ישיבת מרכז הרב ולרב אברהם צוקרמן זקן ראשי ישיבות בני עקיבא ועוד ועוד רבנים מ'שלכם' שקבעו כולם כי: "צריך לפטור את בני הישיבות מהצבא, כדי שימשיכו ללמוד תורה"?

כן, כבוד שר החינוך. תסכים איתי שכל הרבנים הללו היו ציונים טובים לעילא ומתלמידיהם היו שהלכו לשרת בצבא ובכל זאת לא היו מוכנים להסכים שיגייסו לומדי תורה גם אם לא נמנו עם התנועה הציונית. אתה מבין מהם יותר בתורה? או בציונות? באמת?! חוץ מזה נדמה לי שאתה רואה בחלק מהם את רבותיך ואת מורי דרכך מה תענה להם ביום פקודה כאשר ישאלו אותך: מדוע נתת יד להמעיט תורה בעם ישראל? מדוע סייעת לפגוע ולהעליב את לומדי התורה משל לא בבית המדרש שלנו גדלת? מעניין מאוד יהיה לעמוד מאחורי הדלת ולהאזין לתירוצים שתנפיק להם! אתה לא חושב כך?" <

יותר מ-20% מבוגרי החינוך הדתי מורידים את הכיפה במסגרת הצבא

במאמר בעיתון "בשבע" אשר התפרסם בחודש אלול לפני קרוב לשנה פרסם הרב אליעזר מלמד, מבכירי הציונות הדתית, את המילים הבאות: "יותר מעשרים אחוז מבוגרי החינוך הדתי מורידים את הכיפה במסגרת הצבא ומפסיקים לשמור שבת.... קשה לשמור על רמה רוחנית נאותה בצבא....מקצתם מגיעים אחר הצבא לשנת שיקום בישיבה או מכינה. רובם ממשיכים הלאה".

להערכתי, הורדת הכיפות היא המטרה האמיתית של לפיד בהתנהלותו מול החרדים, לצד עשיית הון פוליטי על חשבונם. האם עכשיו ברור יותר מדוע החרדים כל כך מתנגדים לשירות הצבאי? מבחינה הלכתית, העיסוק בתורה איננו תחביב, אלא עיקר החיים, ולא צריך להיות גדול בתורה כדי לקבל רשות מהשר יאיר לפיד לשבת וללמוד, כי בורא העולם איננו דורש כמות ואפילו לא הצטיינות. בורא העולם רוצה השתדלות בהתאם ליכולת, והיא זו השומרת ומגינה אף יותר מהכמות ומההצטיינות המגיעה בקלות ("לפום צערא אגרא"). הבעיה היא, שהחשיפה לעולם החילוני בצבא ובכלל מציבה פיתויים ממכרים וככל שהמאמין מתרחק מעולם התורה כך גם התורה מתרחקת ממנו ועבירה גוררת עבירה.

אז לשאלותיו של הרב גרילק לשר החינוך יש להוסיף שאלה חדשה: מה תענה כאשר ישאלו אותך באשר לאחריותך כלפי כל יהודי ויהודי שנטש את הדרך והוריד את הכיפה בגללך? האם תזרוק את האחריות ללפיד או לבנט?

כדי לפגוע הם מוכנים להיפגע

ב19 המנדטים להם זכה לפיד, זכו גם עמרם מצנע ועמיר פרץ כשהיו יושבי ראש 'מפלגת העבודה' בכנסת ה16 וה17, רק שלא הייתה להם את מפלגת 'הבית היהודי' שתכרות עמם ברית ותעלה את כוחם מעבר לכוח הניתן להם מהבוחר. יוצא, שמפלגת 'הבית היהודי' מסייעת ליאיר לפיד לפעול מעבר לכוחו הפוליטי ובכך היא מעניקה לו את הסיכוי לממש את חלומו להיבחר בעתיד לראש ממשלה העומד בראש קואליציה שמאלנית. כן. ממש כך!! בנט החליט כי המלחמה בחרדים חשובה לו יותר מהמלחמה כנגד המשך חלוקתה של הארץ, והפגיעה בלומדי התורה החרדים שווה לו את הקריאות החדשות הצצות מתוך הסיעות האחרות, כנגד לומדי התורה הסרוגים, זה מזכיר במעט את שני האנשים אשר הלכו ברחוב, ובדרך פגשו במלאך שאמר לאחד מהם כי יקבל כל מתנה אשר יבחר, אך רק מתנה אחת ויחידה, ושחברו הנמצא עמו יקבל מתנה זהה אך כפולה. מה בחר אותו האיש לבקש מהמלאך? להתעוור בעין אחת.

לאחר שגיליתי את התנהלותה של מפלגת 'הבית היהודי' בכנסת הנוכחית ולאחר שקראתי את פנייתו של הרב משה גרילק לשר פירון (הפועל באמצעות הכוח המוענק לו משיתוף הפעולה עם 'הבית היהודי'), ולאחר הדברים החמים שאמר לאחרונה השר נפתלי בנט לקהילות של הקונסרבטיביים והרפורמים,מובנים בעיני יותר דבריו של הרב עובדיה יוסף מלפני הבחירות (שהרגיזו גם אותי בהתחלה): "בית של גויים". חד וחלק. איך הוא ידע זאת מראש?

הבהרה - בשל אי הבנה מצערת, שכנראה נבעה באשמתי, התפרסם מאמר זה לפני כשבועיים תחת שמו של הרב משה גרילק במקום תחת שמי, כאשר השם שנתתי אז למאמר: "מה תענה להם" היה זהה לשם המאמר של הרב גרילק שאותו ציטטתי במלואו לאחר הפתיח. יחד עם זאת, את שאר החלקים כתבתי אני, וחשוב לציין זאת למען ההגינות כלפי הרב גרילק והאמת... גם כלפי
תאריך:  30/06/2013   |   עודכן:  30/06/2013
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לכל הדתיים הלאומיים השונאים חרדים
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קלמן1
30/06/13 09:51
2
אהוד פרלסמן
30/06/13 09:55
 
דאגנית
30/06/13 22:05
 
אהוד פרלסמן
1/07/13 18:28
 
דאגנית
4/07/13 11:31
 
עמוס שנער
4/07/13 19:27
 
עמוס שנער
4/07/13 23:26
3
צפורה בראבי
30/06/13 10:40
 
עמוס שנער
30/06/13 12:49
 
אהוד פרלסמן
30/06/13 21:32
 
עמוס שנער
1/07/13 05:36
 
דאגנית
30/06/13 22:13
 
עמוס שנער
1/07/13 05:52
4
pop 1
30/06/13 11:55
 
עמוס שנער
30/06/13 13:13
 
מעניין.
3/07/13 12:18
 
עמוס שנער
4/07/13 19:07
5
דוריתש
1/07/13 12:34
6
מורה נבוכים
2/07/13 16:02
7
אדיר
2/07/13 21:15
8
רפי 6
3/07/13 15:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיוני תקציב הביטחון השנה נערכו בסימן של רוגע תקשורתי יחסי בין משרד האוצר למשרד הביטחון. זאת, לעומת השנה שעברה, למשל, שהתאפיינה בקרבות רחוב תקשורתיים בין שני המשרדים, ובמאבק פרסונלי, ייצרי וקשה בין הצדדים. בנוסף להחלפת הדמויות הפועלות - לא עוד אהוד ברק ויובל שטייניץ אלא בוגי יעלון ויאיר לפיד - משוכנעים בסביבות מערכת הביטחון כי הדבר נובע גם משיפור האמון בין הצדדים.
29/06/2013  |  שלומית לן  |   מאמרים
מזמור פד בספר תהילים מספר בכיסופי המשורר לאיחוד מיסטי עם האל ובשבח העלייה לרגל למקדש בירושלים המקרבת אותו להגשמת מאוויו:
29/06/2013  |  אורנה ליברמן  |   מאמרים
נערה בת 15 נאנסה בידי כנופיית בני-עשרה בוגרים ממנה, באונס קבוצתי. אחד הגברים חילק קונדומים, ואחרים נטלו את תורם באונס הנערה. בהרשעה נכתב כי עדותה של הנערה מדויקת לחלוטין. בני כנופיית-האונס ניסו בתחילה לטייח, אך בסופו של דבר התרצו והודו, ובתמורה לכך נענשו ב-100 שעות של עבודה בשירות לציבור וקנס של כ-8000 דולר, שאותם ישלמו מן הקצבאות שהם מקבלים מאוצר המדינה. קולת העונש הוסברה בכך שזהותם של ה"נערים" נחשפה במרשתת ובכך כבר נענשו חלקית. מחיר נפשה של נערה הוא אם כך שבועיים של חארטא, וכסף המגיע, דרך מערכת המס הפרוגרסיבית, מכיסם של הוריה. לא נאמר מה דעתה של הנערה על חומרת העונש. אם לא אמרנו שה"נערים" הם מוסלמים, אז זה רק בשל הכבוד שאנו רוחשים לשיוויון ולשלום בין העדות המרכיבות את האומה.
29/06/2013  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
קסמו של הרומן החדש של אילת שמיר "המיטה שאתה מציע בעצמך" (עם עובד/ספריה לעם 2013, 440 ע') דומה לקסמה של המניפה. כמו המניפה, שבהיותה סגורה היא עלומת תוכן ונטולת מסתורין, ורק אחרי שפורשים אותה מתגלה התמונה הצבעונית והיפה שהוסתרה בין קפליה - תמונה המספרת סיפור מורכב ורחב-מידות - כך הוא גם הניגוד ברומן הזה בין זמן הסיפֵר הקצר, הצמוד לאירועי יום אחד ב-1991, לבין זמן העלילה הממושך, המקיף את אירועי חמישים השנים שבין 1941 ל-1991.
29/06/2013  |  יוסף אורן  |   מאמרים
תנועות אופוזיציה זוכות בדרך כלל לתמיכה ציבורית ולאהדת ההמונים, כיוון שהן מותחות ביקורת על שלטון מושחת ומדכא, ואהדה ציבורית זו מאפשרת להן להגיע לשלטון, בצורה דמוקרטית או באופן אלים. בשלב הראשון הציבור מרוצה מן המצב החדש כי הוא בטוח שהתנועה האהודה שהייתה באופוזיציה תתנהג עם הציבור בהגינות ודרך דמוקרטית כשבשלטון. אלא שמרגע שתנועת אופוזיציה מתיישבת מאחורי הגה ההנהגה, היא הופכת לאליטה שלטת, עליה להטיל חוק וסדר על התושבים, ועליה מוטל לספק להם את כל מחסורם - מזון, מי שתיה, תעסוקה, בריאות, תשתיות, ותקווה שהדברים מכאן ואילך יהיו טובים יותר מבעבר.
29/06/2013  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il