מנכ"ל משרד התיירות, אהרון דומב, יזם שיתוף פעולה בין משרד התיירות, קשת (ערוץ 2) ו"ארץ וטבע" במטרה "להביא את השטח" לתוך הסלון הפרטי של תושבי ישראל באמצעות הטלוויזיה, ובכך ליצור גירוי והנאה לקיים את חופשת הקיץ בישראל, ולהתחרות מול התיירות היוצאת.
סדרת הטלוויזיה תגובה בקמפיין שיווקי הכולל תשדירי רדיו, אתר אינטרנט, חוברת שיווק ישיר, ותשדירי פרסום של עמותות התיירות בישראל בערוץ 2.
במסגרת הקמפיין, וביוזמת משרד התיירות, הפיקו שירות הסרטים הישראלי וקשת סדרת טלוויזיה בת 12 תוכניות, בהנחיית השחקן אבי קושניר, כאשר כל פרק בתוכנית מתרחש באזור אחר בארץ וסוקר את אפשרויות הבילוי והתיור הקיימות באזור, על-פי 7 עוגנים:
פינוק, אוכל, לינה, היסטוריה, אקשן, ילדים ושדאות (קמפינג).
קושניר מציג מסלולי חופשה המותאמים במיוחד לתרבות הטיולים של המשפחה הישראלית הממוצעת והשווים לכל כיס. בכל מסלול טיול משולבים טיפים ואינפורמציה פרקטית המוסיפים רובד נוסף לתכני התוכנית.
במשרד התיירות נתנו דגש גם על הצד המכירתי והשיווק: לראשונה זוכות עמותות התיירות בישראל באפשרות לתשדיר פרסום בטלוויזיה, זאת בזכות התחייבות מראש של משרד התיירות לרכש מדיה בהיקף גדול מחד, עובדה שהפכה את מחיר התשדירים לאטרקטיבי, ומאידך - הגדיל המשרד התמיכה הייעודית בעמותות.
התשדירים יעלו לאוויר במקביל לעליית הסדרה בערוץ 2 (תחילת יולי), ויציגו את הפעילויות בעמותות ואת הדרכים לקבל מידע עליהן, מופקים ברובם על-ידי שירות הסרטים הישראלי בבימוי ראשי (מנהלת קריאטיב) של זיו נוה ובימוי בפועל של אייל זייד. לכל עמותה פותח קונספט עצמאי המתאים למידע שהיא מעונינת להעביר, וכל תשדירי העמותות ינעלו בסיסמא "דווקא עכשיו חופשה בישראל".
בנוסף לתשדירי העמותות יעלו גם שני תשדירים של משרד התיירות המיועדים לשני קהלי יעד שונים: קבוצות ומשפחות. תשדירים אלו יעלו תחת הסלוגן "מגיע לנו חופשה. לא? - דווקא עכשיו חופשה בישראל!" ויציגו עובד בכיר המוציא את עובדיו לחופשה (לקבוצות), וילדה המציגה חופשה משפחתית בישראל (למשפחות).
משירות הסרטים הישראלי, אשר מפיק עבור משרד התיירות את הקמפיין, נמסר כי שיווק התשדירים מצליח מאוד, וכי יש ביקוש רב ותחרות בין העמותות על כל תשדיר ותשדיר.
בצמוד לתוכנית וכחלק מהאסטרטגיה השיווקית, מפיקה "ארץ וטבע" קטלוג בשם "חופשה ישראלית" המציג את הפרטים השיווקיים של גורמי התיירות בישראל ומרחיב את הסדרה בכך שהיא מביאה אל שולחן המשפחה את כל האפשרויות לבילוי חופשה בישראל.
החוברת כוללת לוח אירועים ארצי ומקיף לחודשי הקיץ, רעיונות נושאיים לטיולים וחופשות (כמו סמטאות, ילדים, מים, גלים, אוכל ועוד) בכתיבת מומחים בתחומם, פירוט על-פי אזורים של אטרקציות תיירותיות ואפשרויות לינה, תלושי הנחה לאתרים שונים, וכמובן - פרטים מתוך הסדרה.
על-מנת לאפשר לכל אחד לרכוש את החוברת - ניתן יהיה להזמין אותה באמצעות מוקד - 800- 1 במחיר של 12.90 ש"ח בלבד.
לוח האירועים יעודכן באתר האינטרנט WWW.HUFSHA.COM, אליו ניתן להגיע גם דרך אתר האינטרנט של קשת WWW.KESHET-TV.COM.
מתוך אתר האינטרנט "חופשה" ניתן יהיה להגיע באמצעות לינקים אל כל גורמי התיירות בישראל ואל כל הגורמים המופיעים בסדרה ובחוברת. כן יימסר באתר מידע עדכני על מחירי האטרקציות, האירועים והלינות.
האתר יאפשר בניית תוכנית חופש אישית (itinerary) אותה ייקח הצופה איתו בצאתו לטיול. את החוברת ניתן יהיה להשיג גם בחנויות, ועוד לפני יציאת החוברת הראשונה קיבלו "ארץ וטבע" הזמנות בהיקף של כ-60,000 חוברות.
"משרד התיירות הפגין זריזות מרשימה בגיבוש הרעיונות והוצאתם אל הפועל" - אומרת מיכל אברהם, המפיקה הראשית של שירות הסרטים הישראלי - "אנו מפיקים הרבה שנים, גם עבור משרדי הממשלה, ומעט מאוד פעמים הופק קמפיין כה רחב יריעה בתוך שלושה חודשים בלבד".
מנכ"ל משרד התיירות, אהרון דומב ציין כי משרד התיירות ילווה את הקמפיין בבדיקת אפקטיביות על-מנת לייעל אותו ולהגיע לרמת האפקטיביות הגבוהה ביותר האפשרית. "לא חייבים לנסוע לחו"ל כדי לצאת לחופשה, להירגע וליהנות", אמר דומב "וזהו המסר אותו אנו ננסה להעביר לעם ישראל".