|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

צביעות שמאלנית

מפתיע לגלות, שבניגוד למתקפת השמאל כנגד הרב שמואל אליהו, על שאסר על השכרת דירות לערבים בעירו, יש בשמאל שתומכים בעמדות דומות של ראש עיריית נצרת עילית
14/08/2013  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
שמעון גפסו. מתי גולן יצא להגנתו [צילום: יותם פרום]

מה המשותף בין רבה של צפת הרב שמואל אליהו לבין ראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו? - שניהם ממלאים תפקידים ציבוריים בישראל; שניהם חיים בגליל, בקהילות יהודיות מוקפות ערבים ושניהם גם מכירים את מסמכי החזון למיניהם שניסחו גופים הרואים עצמם מייצגים את ערביי ישראל.

חתרנות על סף בגידה

בשנים האחרונות הפיקה הנהגת הערבים בישראל מספר מסמכי חזון, מקצתם קיצוניים עד כדי כמעט הכרזת מלחמה, ומקצתם פחות. אחד המסמכים הפחות קיצוניים הוא מסמך "החזון העתידי לערבים הפלשתינים בישראל", של ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות, שבו מצהירה הנהגת ערביי ישראל, כי "הערבים הפלשתינים בישראל הם חלק בלתי נפרד מן העם הפלשתיני ובעלי הארץ המקוריים". ללמדך שהיהודים נחשבים בעיניהם פולשים או אורחים לשעה, וזאת כשהם עצמם מודים שאיכות ורמת חייהם, ביטחונם, מידת החופש האישי שלהם ומצבם הכלכלי, הם המשופרים בעולם הערבי. אין עוד דבר כזה אצל אחיהם הערביים. ואין גם גבול לצביעותם.

עוד ממסמך החזון: "מדינת ישראל היא תולדה של פעולה קולוניליסטית אותה יזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב". על כן נדרשת ישראל לבטל את חוק השבות, לפצות את הערבים על נזקי 'הנכבה הפלשתינית', ולכונן חקיקה שתעניק 'העדפה מתקנת' לערבים. במילים אחרות: על ישראל לחדול מהיותה מדינה יהודית ולהפוך מדינת כל אזרחיה, עם העדפה מתקנת ל'קורבנות הנכבה'. זו כבר לא צביעות. זו חתרנות, על סף בגידה.
הם שם, אנחנו פה.

מעטים מאוד מקרב יהודי ישראל, אינם יכולים להישאר אדישים כנגד אמירות בזויות אלה. עם מסמכים שכאלה, לא פלא שהרב שמואל אליהו פסק, ברוח ההלכה, שאין למכור או להשכיר דירות לערבים בצפת, ושראש העיר נצרת עילית שמעון גפסו, הודיע בפתיחת קמפיין הבחירות, כי הוא מתנגד למכירת/השכרת דירות בעירו לערבים. אבל רק רגע, זה לא מה שהשמאל עצמו דורש מאז ימי אוסלו ההזויים?

גפסו הולך בדרכם של מייסדי נצרת עילית, שהוקמה ב-1956 ביוזמת האב המייסד בן-גוריון, מיוזמי תוכנית 'ייהוד הגליל' דאז, שנועדה למנוע הפיכת הגליל הישראלי ל'גליל הגויים', ולסכל מזימות הערבים להפוך את הגליל לאוטונומיה איסלמיסטית, שתיקרע ממדינת ישראל. למעשה, יש לגפסו סיבה טובה לדאגה: מאז היבחרו ב-2008, גדלה הנוכחות הערבית בעירו מ-15.2% ל-19% (מכלל 41,000 תושבי העיר).

אין לו כל אפשרות, כמובן, למנוע מערבי נצרתי אמיד להציע סכומי עתק ליהודי בנצרת עילית, על-מנת לרכוש את דירתו, וכדי ליהנות מהשירותים המשופרים שמעניקה העירייה בראשות גפסו לתושבים. אבל יש לו אפשרות, כראש העיר, לסכל את תביעת הערבים לכונן בית ספר ערבי בנצרת עילית. "כל עוד אני ראש העיר, לא יקום אצלנו בי"ס ערבי", הודיע גפסו ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת עמרם מצנע, אשר מצידו מפעיל מכבש לחצים על שר החינוך הרב שי פירון, לפתוח כבר בשנה"ל הקרובה בי"ס ערבי בנצרת עילית. גפסו: "מי שמגיע לגור כאן יודע שנצרת עילית היא עיר יהודית. למעלה מ-50% מתושבי העיר הם עולי ברית המועצות, שאותם אני מכבד מאוד. כמו שאני לא מתכוון להקים בית ספר לעולי ברית המועצות, כך לא אקים בית ספר ערבי בעיר".

רבים בשמאל הזדרזו להוקיע את גפסו. לבלריו כינוהו גזען ואפילו נאצי, היטלר ועוד. בתגובה טען גפסו שהוא גאה להיות נצר לשושלת מפוארת של גזענים, שראשיתה בברית בין הבתרים: לְזַרְעֲךָ נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת, דרך משה רבינו ויהושע בן נון, ואחריתה בהרצל שחזה 'מדינת יהודים' (ולא מדינת כל אזרחיה), בעצרת האו"ם שהחליטה גם היא על הקמת 'מדינה יהודית' בא"י, ואפילו בלפור שכלל לא היה יהודי אך הבטיח בית לאומי לעם היהודי.

גבסו טרח להזכיר שלפני שבאים אליו בטענות, ראוי שפעילי השמאל יחדלו מצביעותם וימחו על כך שבקיבוצים מעולם לא ניתנה דריסת רגל לערבים, או על כך שהם מקדמים במחיאות כפיים את שובו של אבו מאזן לשולחן המו"מ במחיר האמירה, שבמדינה הפלשתינית העתידית לא יימצא אף לא יהודי אחד. "זה בסדר בעיני השמאל הקיצוני", אומר גפסו, "אבל אני, שתומך בהענקת מלוא הזכויות האזרחיות לערבים, נחשב גזען בפי מתחסדי השמאל".

המדהים הוא שאפילו בתוך השמאל קמו תומכים לגפסו. הפובליציסט מתי גולן, איש גלובס ולשעבר עורך הארץ, למשל, יצא בפה מלא להגנתו, בטור שפירסם בימים אלה, תחת הכותרת הספקנית 'האם גפסו גזען?':

"אם אנשים לא רוצים להכניס לעירם, לשכונתם ולשכנותם אזרחים ערבים - האם זו גזענות?... האם הרצון לחיות בקרב אנשים בעלי אותם ערכי אדם, דת ולאומיות, אינו רצון בסיסי ואנושי מאין כמותו? אני מכיר היטב רבים מ'הליברלים' הצעקנים. מאחורי הסיסמאות מסתתרים גפסואים קטנים, שכמותו היו עושים הכול כדי שערבים לא יבואו לחיות בשכנותם, מטעמים של נוחות, וגם מסיבות פיננסיות.

גזענות ערבית

"...יש המון סיבות, שגזענות היא רק אחת מהן, למדיניות של התבדלות. יש סיבות חברתיות, כלכליות, דתיות, לאומיות ואחרות. אצלנו בישראל מתווסף האלמנט של הביטחון האישי... ברור מאליו שמה שנכון לגבי יהודים, נכון גם, ואולי הרבה יותר, אצל הערבים. הם רוצים יהודים בתוכם? הרי הם מנהלים כבר עשרות שנים קמפיין מאוד תוקפני, לעיתים קטלני, נגד ערבים שמכרו דירות או קרקעות ליהודים. זו גזענות? - לא רק. יש אלרגיה אלינו בגלל סיבות רבות שדבר אין להן עם גזענות".

כל הכבוד, מר גולן. אבל אם זו עמדתך, כיצד קרה שלפני חמישה שבועות הבעת דעה הפוכה, ממש הפוכה, כנגד הרב שמואל אליהו, בגלל אותן עמדות בדיוק? הנה מה שכתב אותו גולן רק ב-3 ביולי השנה: "...היועץ המשפטי כבר אמר שבגלל אמירות אלה [של הרב אליהו], מועמדותו לרב ראשי אינה ראויה, אבל הוא מתכוון, כך דווח, לעשות לרב שימוע... למה זה נחוץ? הרי הרב אמר את הדברים בפומבי, ללא כל 'אם' ו'אבל'... הראיות נגד הרב לגבי גזענות והסתה לכאורה, הן ברורות וחד-משמעיות... מדוע לא יוגש כתב אישום? האם אין כאן עבירה לכאורה על החוק? האם פסילת מועמדות לרב ראשי היא העונש היחיד שיש לגזור על רב מסית?

צריך לקחת בחשבון, שלרשותו של רב בכלל, ורב עיר בפרט, עומדת עדת מעריצים המקדשת כל מילה היוצאת מפיו. כשהוא אומר שצריך להבריח ערבים, יש בהם המקבלים זאת כציווי א-לוהי... צריך לקוות שהיועץ וינשטיין ייקח גם דבר זה בחשבון בבואו להחליט מה ייעשה ברב אליהו".

גולן אחד, שתי דעות. הפוכות. אלא שאומנות כפל הלשון אינה רק נחלתו. עיתון הארץ שדוגל בתוקף בשמירת החוק, חולק צל"ש ל'קוראת הנאורה' אילנה המרמן על שהיא מגניבה, בניגוד לחוק, נשים ערביות מן השטחים ליום בילוי בת"א. העיתון 'הנאור' שחולק צל"ג (ציון לגנאי) להתנחלויות ביו"ש ואינו מתרגש מול בניה פראית של התנחלויות ערביות משני עברי הקו הירוק.

שמאלני צפון ת"א, המתגוררים על חורבות שייח' מוניס, מטיפים למתנחלים לפנות בתיהם, אך נלחמים על זכות המסתננים הסודנים להישאר בארץ, בתנאי שיגורו בדרום ת"א, ושלא יעזו להשתעשע בבריכות השחיה שלהם, ושוכחים אגב כך שהם חותרים תחת טיעונם המרכזי להיפרדות: "העיקר שנישאר מדינה יהודית". הם דחקו בממשלה לחזור לשולחן המו"מ, אך לא מתחו מילת ביקורת על המגה-גזען אבו מאזן, שהודיע כי 'פלשתין' תהיה 'יודן-ריין' (נקיה מיהודים, ממש כבגרמניה הנאצית); אבל יהיו מוכנים לעלות על בריקדות, כך הבטיחו, אם יציע מישהו לטרנספר את הפלשתינים המקומיים ל'פלשתין'. הם ישושו לשחרר רוצחים פלשתינים, אך לא יצייצו מול האכזריות האמריקנית בפרשת פולארד.

צביעותם אומנותם.

תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צביעות שמאלנית
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר רון בריימן
14/08/13 11:59
 
ראיס-פוטין-טיל400
14/08/13 14:07
 
רוני1234
15/08/13 23:30
2
ראיס-פוטין-טיל400
14/08/13 14:49
3
דאגנית
14/08/13 21:46
 
יוא"ב
15/08/13 08:56
4
הבהרה חשובה
15/08/13 10:45
 
אתם כ 400 מיליון
15/08/13 18:55
 
מס' 4. יפה.
15/08/13 22:22
 
אדוני הנכבד
16/08/13 01:52
5
לוציפר
15/08/13 17:26
6
קורןנאוה טבריה
17/08/13 09:27
7
לוציפר
17/08/13 10:34
 
ללוציפר הנכבד
18/08/13 00:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשפירסמתי בשבוע שעבר תמיכה בהכללת התנחלויות ברשימת "אזורי עדיפות לאומית", הזכרתי את נחום ברנע כאחד האחראים להסתה נגד מפעל ההתיישבות. גם בטורו האחרון בשבת לא איכזב. לדבריו, ההחלטה האירופית להחרים פעילות ישראלית מעבר לקו הירוק "חושפת את מחיר המשך הנרמול של הבנייה בהתנחלויות". לכאורה, גם יישובים ערביים, בדואיים וקיבוצים לרוב, שהוכללו ברשימה, יכלו לזכות בהאשמה הבזויה כמי שתפסו את מקומן של קריית גת ואשקלון, אבל רק המתנחלים זכו לכותרות מסיתות, שכן מה שמפריע לשמאל הוא ה"נרמול של ההתנחלויות".
14/08/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
אימי מורתי היא אישה מרשימה.למרות שמונים שנותיה עלי אדמות (היא נראית פחות), היא יוצאת כל בוקר בקור, בשמש, בגשם או בשלג לעבודה התנדבותית במועדון לקשישים בירושלים. לפני כשנתיים, בדרכה חזרה מיום עבודה מפרך, היא עלתה בטעות על אחד מקווי המהדרין של אגד (אינני יודע מה הם באמת מהדרים). מבלי לשים לב לקולות הרטינה מצד יושבי המחלקה הראשונה באוטובוס,היא עלתה בדלת הקדמית (רחמנא ליצלן), ועמדה ליד מושב פנוי בצד גברבר חרדי שהתעלם ממנה בהפגנתיות. וכך אימי שאלה בנימוס: "סליחה, אפשר לשבת כאן?" - "לא!" הייתה תשובתו החד-משמעית של הגבר. "ומדוע?" "כי זה מקום לגברים" ענה הגברבר, מבלי להסתכל על אימי, אישה בסוף שנות השבעים שלה, שמא יקבל פיתוי שלא יוכל לעמוד בפניו." אבל אני לא רואה פה גברים!!" ענתה אימי, הלביאה הלוחמת, והתיישבה לצידו מבלי לשאול אותו שנית. כך יצאה אימי מורתי "גבר גבר", עמדה על זכותה הבסיסית לקבל יחס של אדם במדינה נאורה, והעמידה את ה"גברים" שעמדו סביבה במקומם.
14/08/2013  |  ד"ר מהרן פרהדיאן  |   מאמרים
ביקורת על ספרו של דרור זייגרמן - המהפך הליברלי, מיזוגים פוליטיים: חקר המפלגה הליברלית בישראל, 2013 הוצאת שוקן, ירושלים ות"א, ע"מ 374:
14/08/2013  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
ראיתי אתמול בבוקר אשה אצילה. ראיתי אשה כואבת. ראיתי אשה דומעת. ראיתי אשה צודקת. ד"ר גילה מולכו. עד אתמול לא היכרנוה, והנה מתברר שמזה 19 שנה היא אחות שכולה. אחיה היה קרבן הטרור הפלשתיני מ-1994, ורוצחו משוחרר היום. את כאבה המר על שילוח רוצחי אחיה לחופשי, היא הביעה ברגישות ובדמעות לפני צופי הטלוויזיה.
14/08/2013  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
לשיטה הזו יש כיוון ברור. תמיד הסוחר הערבי ידרוש מחיר גבוה מאוד עבור המוצר שלו. הקונה הפוטנציאלי שירצה להוריד את המחיר בסוף ישלם מחיר גבוה שעולה על הערך האמיתי של המוצר. אם הסוחר יראה שהקונה עומד ללכת מבלי לקנות הוא יוריד את המחיר ויטען שזה מחיר העלות שלו כדי לשכנע את הקונה. אם הקונה עדיין לא שוכנע הסוחר יוריד את המחיר ויטען שהוא מוכר לו מתחת למחיר עלות כי הוא זקוק לכסף. הקונה מתרצה ומשלם במחיר "הנמוך" שהסוחר הסכים למכור לו. כאשר ייצא מהחנות יתברר לו ששילם כפול ממחיר המוצר בחנות הסמוכה.
14/08/2013  |  ד"ר יצחק בן גד   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il