|
כיתה א'. תופעת צרכנות זולה ומפוקפקת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
עיתונות צרכנית צעקנית, העובדת במלוא הקיטור, מעמיסה על עצמה באלו הימים שעות נוספות של עבודה, רק כדי להגיע אל כיסי ההורים, המתכוננים בהתרגשות עם ילדיהם לקראת צעדיהם הראשונים בכתה א'.
גם הסתדרות המורים "נרתמה למלאכת הקודש" של צרכנות מבזה ובזבזנית בחוברות פרסום צעקניות שהנפיקה לציבור המורים. חבל שגם הסתדרות המורים נרתמה למסע של התעוררות וחיזורים וולגאריים אחרי מחויבויות לרכישת דווקא המותג האחרון היקר והנוצץ של תיק וקלמר, עיפרון מצועצע ומחדד מזמר. צרכנות יקרה בזבזנית וחסרת כבוד לעולם הערכים שלמענו נועדה כתה א', ככיתה ראשונה במסע חינוכי-לימודי של 12 שנות לימוד.
מצער, שהמסע שלום כתה א' מלווה במסע צרכני צעקני אחרי המותג היקר ביותר, ותוך כדי כך נשכח לשם מה אנחנו שולחים את ילדינו, נכדינו וניננו לכתה א'.
מצער, שבמקום העיתונות העמוסה במסעות אחרי המחויבות למותג היקר ביותר כנכס שבלעדיו לא ניתן לבוא בשערי בית הספר, לא התייצבה במלוא שיעור קומתה עיתונות ערכית, המגייסת את ציבור המורים וההורים לא לעלות על שירטון צרכנות מותרות.
חבל שלא אמצנו מסורת יפה - "כשמכניס אדם את בנו ללמוד תורה, כותבין לו האותיות על הלוח, מרחיצין אותו, מלבישין אותו בבגדים נקיים, ולשים לו ג' חלות של סולת ודבש ... מאכילין אותו ומקרין את האותיות". (מחזור ויטרי, תק"ה).
אני מבקש לאתגר את ציבור המורים לקום ולהתריס נגד הסתדרות מורים, שנותנת את ידה לתופעה המכוערת של צרכנות זולה ומפוקפקת, המלווה את ילדי ישראל כבר בצעדיהם הראשונים אל בית הספר.