ביום א', 27.11.05, הוציאה רכבת ישראל צו תחילת עבודה על הקטע הראשון בקו אשקלון-באר שבע, בקטע אשקלון-יד מרדכי.
אורכו של הקו- 11 ק''מ.
הקבלן המבצע-גילי ויואל עזריה.
עד סוף השנה (2005), צפויים להסתיים ההליכים הסטטוטריים לקטע יד מרדכי- אופקים.
הועדה לתשתיות לאומיות (הות''ל), אישרה בשבוע שעבר, את הקטע אופקים-באר שבע, בקו אשקלון-באר שבע, אשר יאפשר את חיבור הפריפריה בנגב, לרשת המסילות, באמצעות מסילה כפולה, המחברת את אשקלון לבאר שבע.
המסילה המתוכננת, תאפשר חיבור מסילתי רציף, לשירות נוסעים ולהובלת מטענים, בין באר שבע-אופקים-נתיבות-שדרות-אשקלון ובהמשך - צפונה אל תל אביב.
הקו באורך 70 ק''מ, כולל 3 תחנות נוסעים - באופקים, בשדרות ובנתיבות.
עלות הקמת הקו - כ-1.2 מיליארד שקלים.
תוואי הנסיעה החדש, יקצר את זמן הנסיעה ויעניק לתושבי הדרום והנגב, שוויון הזדמנויות לתעסוקה במרכז הארץ. בנוסף, תוואי זה יחזק ויפתח כלכלית את הישובים הסמוכים לאורכו ויתרום לעידוד הרחבת ההתיישבות ופיתוח התעסוקה.
הפרויקט הוכרז כפרויקט לאומי.