|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

הלל קוברינסקי - הצל את יאיר לפיד

הלל, נראה לי יותר ויותר שידעת מראש מה הולך לקרות, או לפחות חששת. אומרים שאתה סופר חכם, וקשה לומר כאלה דברים אבל אולי זה היה התכנון מראש? אולי סוס המרוצים הזה יאיר לפיד נועד רק למרוץ ואתם מחכים לרגע שיישבר על-מנת לגלות לנו מי הרוכב האמיתי שעל גבו?
10/10/2013  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   תגובות
יאיר לפיד. סוס שנועד רק למירוצים? [צילום: פלאש 90]

מונחים של יו"ר אופוזיציה
בתור השר הבכיר ביותר בענייני פנים, עניינים הנתונים כולם בידי הממשלה הוא חייב להרגיע ולא להסית, ומה הוא כותב: "ודור שלם קורס סביבנו. יוקר המחיה הורג אותם". "קורס", "הורג" אלה מונחים של יו"ר אופוזיציה חסר אחריות ודאי לא יכולים לשמש את שר האוצר בכבוד ובעצמו

שלום הלל, כאן אפרים, הרבה זמן רציתי לכתוב לך. אבל עכשיו הגיעו מים עד נפש. אתה הרצת את יאיר לפיד לפוליטיקה. כך אומרים. לדעתי הימרת על סוס יפה, סוס אציל, רק שכחת דבר אחד, שכחת שבמרוצים של הפוליטיקה הסוס לא מסיים את תפקידו בסוף המרוץ עטור תהילת ניצחון, אלא רק מתחיל אז את העבודה. התכונות נדרשות אז הן תכונות הפוכות מאלה של סוס מרוץ. האצילות הופכת אז לאפרוריות, המהירות הופכת לסבלנות, המסלול כבר לא עם מכשולים ידועים מראש אלא עם מכשולים קופצים מכל הפינות, המסלול כבר לא קבוע, אלא פתלתל ומתעתע, והעבודה שאחרי המרוץ היא אין סופית, וגם אם אתה מנצח בנוקאאוט כולם אומרים שהפסדת, וגונבים את התהילה לעצמם.

מברבר עצמו לדעת

עבור עיתונאי, כפי שהיה לפיד עד לפני כשנה, זה היה טוב ונכון היה לתקוע מקלות בגלגלים, לצייר מצב שחור ומייאש. אני חושב שאפשר גם אחרת אך כל עוד שומרים על גבולות החוק, איש לא בא בטענות. עיתונאים, בלוגרים (כמוני), ובכלל אנשים שהתוצרת שלהם היא מילה ולא מעש (ואשר ללא ספק הם חלק עקרוני וחשוב בדמוקרטיה), זקוקים למגברים על-מנת שקולם יישמע, ולכן הם צועקים, הופכים שולחנות, מקצינים כל דבר ומגזימים. לפיד הגזים אפילו בהגזמות שלו, מה לעשות, זה לפיד, הוא לא רק עיתונאי הוא גם איש תיאטרון.

אני שונא לומר ולשמוע "אמרתי לכם" אבל כן, מהיום הראשון הבנתי שאתה ויאיר עושים טעות נוראית, אתם הולכים לתקוע אותו במקום שהכי לא מתאים לו. אבל אתה הימרת על הסוס הזה, את המרוץ הוא ניצח בגדול, ואז הוא הגיע לביצוע, ושם (כצפוי) הכל כל קרס. ולא די לו בקריסה, הבחור ממשיך לדבר באריכות חופשי חופשי, וגורם עוד ועוד נזק לעצמו. אפילו רוחני רק מצייץ, ואובמה רק מצייץ – ולפיד לא סותם את הפה, אפילו לא לשנייה.

אתם לקחתם עובד מן השורה שהיה גם חבר ועד, ואשר לא הפסיק לקטר וללכלך על ההנהלה, עשיתם אותו מנכ"ל, ומה הוא עושה? הוא לא עושה כלום. הוא הכביד עוד ועוד על העובדים, וממשיך לקטר וללכלך על הנהלה כאילו לא הוא בעל הבית, כאילו לא הוא המנכ"ל.

אם זה לא היה עצוב ומזיק ומסוכן, זה היה עצוב.

אנשים יורדים מהארץ, לירידה יש המון המון סיבות, והסיבות האלה רק מתגברות עם הזמן. התנועה זולה יחסית, התקשורת זולה עד חינם, התעסוקה היום היא בין לאומית, כולם שולטים בשפות, הנישואין היום הם הרבה יותר בין לאומיים, הקשר של אדם לארץ מולדתו הרבה יותר רופף מבעבר, כן וגם הכלכלה במדינות אחרות היא לעיתים במצב טוב יותר. אברהם אבינו ירד מצרימה מסיבות כלכליות, יעקב הוריד את שנים עשר בניו מצרימה מסיבות כלכליות, ואפיו לפיד ירד מהארץ לתקופת מה מסיבות של עבודה ופרנסה. וכידוע כלום לא קרה, לא אלמן ישראל!.

ואז הנושא מסוקר בערוץ 10, לפיד מתייחס בתשובה פרובוקטיבית ומושכת אש, ומה יותר טבעי מאשר לזרוק עכשיו את כל נושא הירידה על יאיר. והוא - הוא לא מפסיק להתאמץ על-מנת לטפול את כל ההאשמה על עצמו, הוא פשוט לא סותם את הפה, ובכל מילה הא מצדיק יותר ויותר את העליהום עליו. ואתם, חבריו, אלא שרואים על כל הבלגן הזה לא עוצרים אותו.

הייתכן שאתם נהנים לראות אותו קורס? אני לא מאמין!

לחלוטין לא מתאים לפוליטיקה

קרא את החיבור האחרון שלו בפייסבוק, תת רמה זה ציון גבוה עבור החיבור הזה. הוא מתלונן שאין לו זמן לעשות את כל מה שרוצה, ולמה זמן? כי זמן זה כאילו לא אחריות שלו, זמן זה משהו מהשמים, אלוהים נתן 24 שעות ביממה, ואת זה אי-אפשר לשנות, אפילו לא יאיר, אבל זמן יש בשפע לאלה שיודעים איך לנצל אותו, לאלה שמנהלים אותו בכישרון, בתבונה, ולא אלו שמבזבזים אותו על ברברת ללא סוף ועל נסיעות לחוץ לארץ.

אין לנו בעיה של זמן, יש לנו בעיה של כסף, יש לנו בעיה של ערכים מנוגדים, יש לנו בעיה של אינטרסים מנוגדים, ויאיר לפיד אחראי כעת על הכסף, אבל אי-אפשר להדפיס שטרות, יאיר לפיד כראש מפלגה אחראי גם על ערכים, וגם ערכים אי-אפשר להדפיס צריך להיוולד אתם, והוא גם אחראי על סדרי העדיפויות אבל בשביל זה צריך, ידע, ניסיון, נחישות וזאת גם אין לו, אז הוא מברבר עצמו לדעת.

בתור השר הבכיר ביותר בענייני פנים, עניינים הנתונים כולם בידי הממשלה הוא חייב להרגיע ולא להסית, ומה הוא כותב: "ודור שלם קורס סביבנו. יוקר המחיה הורג אותם". "קורס", "הורג" אלה מונחים של יו"ר אופוזיציה חסר אחריות ודאי לא יכולים לשמש את שר האוצר בכבוד ובעצמו .

"יש לי רק מטרה אחת: להוריד את מחירי הדיור!", "יש לנו רק מטרה אחת: להקל על חייו של מעמד הביניים הישראלי." ואתה הרי יודע שכל מי שבא לנו עם "מטרה אחת" בייחוד אם הוא מגדיר שתי מטרות שנות כמעט באותו משפט, צריך לזרוק אותו מכל המדרגות, בייחוד אם הוא איש פוליטי, כי לאיש פוליטי יש מגוון עצום של מטרות, והוא חייב לגשר ביניהן. יש מטרה להוריד את מחירי הדיור, יש מטרה אחרת עם להקל על מעמד הביניים, אבל יש גם מטרה לשמור על מסגרת התקציב, ויש מטרה לעשות הכל כחוק, ויש מטרה לעשות הכל כך שהפתרונות יהיו יסודיים ולא זמניים וחולפים עם הרוח, ויש מטרה להשיג הסכמה לאומית כמה שיותר רחבה, זה המקצוע, אבל מי שלא מתאים, ובנוי מאוסף של "מטרות יחידות" אולי מתאים לעיתונות ולטלוויזיה (ולבלוגים) אבל לחלוטין לא מתאים לפוליטיקה.

לפיד פועל לשינוי השלטון, הוא רוצה משילות, המטרות הן לבצר את מעמד הממשלה גם כאשר הרוב בכנסת מתערער, להקטין את הממשלה ולהגדיל את אחוז החסימה במטרה ליצור גושים פוליטיים ללא מפלגות קטנות. כולנו רואים את אמריקה, אשר המשילות בה היא בדיוק כמו שרוצה לפיד ובכל זאת היא נמצאת על סף קריסה, עקב משבר משילות. השרות הממלכתי בהדממה, והטענה היא שהקירבה לפשיטת רגל היא במרחק נגיעה, והכל כל בגלל מערכת שלטונית שהיא העתק מדויק של חלומותיו הוורדים של לפיד נראה מטומטם לא? להעתיק שיטה כה כושלת?

הוא נזקק לדעתו למנף פרויקטי בנייה, הוא יודע שבהיקפים עליהם הוא מדבר, מדובר בפתח ענק לשחיתות, הוא חושב שבלי בולדוזרים המתעלמים מהכל חוץ מהמטרה (כולל התעלמות מהחוק ומהסדר הציבורי) זה לא ילך, אז הוא מנסה להרחיק את הפגע רע הזה ממנו. הוא מבקש להקים חברה ממשלתית, ליצור חיץ מלאכותי בינו ובין פוטנציאל השחיתות מהגדולים ביותר שהיו במדינה מיום הקמתה, ואז מבקר המדינה נעמד בצדק על שתי רגליים אחוריות, שואל שאלות קשות, ומה יש לינוקא לומר?

"הרי תמיד אפשר לגייס ייעוץ משפטי, לפנות למבקר המדינה, לבקש להקים ועדה, ללכת אל הפקידות ולנסות לסבך מולה את העניינים, לגרום למשרד ממשלתי אחד לצאת נגד משרד אחר, להפעיל את ההסתדרות, למצוא מפלגה אחרת שיש לה אינטרסים אחרים, לבקש "תקופת בדיקה", או "בחינה חוזרת" או "ועדת בין משרדית לפיקוח" או כל שאר המושגים שלמדתי לשנוא בלהט. זה לא יעזור להם כמובן", מסביר לפיד.

למי זה לא יעזור? את מי הוא שונא בלהט? את הייעוץ המשפטי? את מבקר המדינה? את גורמי הפיקוח? הלל, אתה שמעת פעם את אריק שרון אומר כאלה דברים? הרי ידוע, שכלב נובח אינו נושך!! , וכלב נושך ודאי וודאי שאסור לו לנבוח, כי אם ינבח, כולם יידעו כמובן שאינו נושך. לפיד היה מאמי ונשאר מאמי, הוא ינצח על פרויקט דיור של 150 אלף יחידות דיור? נראה לך?

סוס המרוצים נועד רק למירוץ?

הלל, נראה לי יותר ויותר שידעת מראש מה הולך לקרות, או לפחות חששת. אומרים שאתה סופר חכם, וקשה לומר כאלה דברים אבל אולי זה היה התכנון מראש? אולי סוס המרוצים הזה יאיר לפיד נועד רק למרוץ ואתם מחכים לרגע שיישבר על-מנת לגלות לנו מי הרוכב האמיתי שעל גבו? קשה לי מאד להאמין שעד שם הגיע החוצפה, שעד שם הגיעה האכזריות אבל כאשר אנחנו באפילה ולא יודעים את האמת, אסור לפסול אפשרויות קשות ובעלות סבירות נמוכה, אשר סבירותן עולה מרגע לרגע, בצעדים קטנים, אבל כל הזמן במגמת עליה?.

הלל, בוא נלך על האופציה האנושית, הסבירה יותר ברגע זה, באופציה שאתם סובלים בדיוק כמוני, ובניגוד לי אתם רק לא יודעים מה לעשות, אז רסנו אותו, תבדקו במאה עיניים על מה שהוא כותב, כל פעם שהוא מאיים לירות לעצמו ברגל, כוונו לו את הקנה לכיוון השמיים, שיכתוב בטוויטר מילה שתים ושיעזוב את הפייסבוק, ושיעזוב את המיילים לתומכים שנטשו, הצילו אותו, פשוט חבל על הבן אדם, חבל על המפלגה, אם ימשיך כך הוא ישפוך לאגר, ורק אתם תישאו באשמה. אם ימשיך כך כולנו אנחנו לאגר – ורק אתם תישאו באשמה.

תאריך:  10/10/2013   |   עודכן:  10/10/2013
אפרים הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הלל קוברינסקי - הצל את יאיר לפיד
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמוס שנער
10/10/13 13:30
 
עמוס שנער
10/10/13 14:12
 
ה.א
10/10/13 14:26
2
ישיבה בוחר
10/10/13 16:45
3
אברהם שלום
10/10/13 23:10
 
ה.א
11/10/13 00:11
4
צנחן
12/10/13 08:33
5
יאיר לפיד
13/10/13 02:47
6
אלון פלג
13/10/13 10:09
7
jacon
21/12/13 12:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשת לוט שנסה מן ההפכה הבוערת של סדום ועמורה הביטה אל אחור ונזדעזעה לראות כי כבר מחורבנן הן עולות כערים מטפוריות שלא תחרבנה ותעמודנה על תילן ימים רבים והיא נבהלה עד שליבה עמד מלכת. "... וַתְּהִי נְצִיב מֶלַח". (בראשית י"ט, כ"ו).
10/10/2013  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
לאחרונה מתפרסמים טורים ובלוגים ומאמרים תחת הכותרת השיווקית והבלתי מחוברת למציאות "הדור האבוד". מאמרי בעד ונגד, האשמות ותירוצים, הטפות מוסר ובריחה מאחריות - כנהוג וכידוע בכל קמפיין חברתי מתוקשר וחסר מטרה.
10/10/2013  |  גיא רפאלי  |   מאמרים
באחרונה פורסמו ידיעות על כי מועצת אירופה פנתה למדינות החברות בה, בבקשה לאסור על המילה. החלטה זו עוררה גל מחאות בארץ ובחו"ל. גם נשיא המדינה נזקק לעניין זה, ופנה ביום ב' (7.10.13), למוסדות המועצה במחאה על ההחלטה.
10/10/2013  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
בשולי הכותרות: פטירת מרן - למרות השבר לא צפוי משבר בתנועת ש"ס מיהו הכחלון של בתי הקפה? על הלוויית המיליון שמעתם? שנינו ביחד וכל אחד לחוד ולקינוח - האופנובנק פרק ב'
10/10/2013  |  ציפי לידר  |   מאמרים
מה מיוחד בחברות פיננסים שדורש לציין במיוחד את התחום הזה לעומת אחרים? האם בכלל יש הבדל בין יחסי ציבור בתחום כזה או אחר? לכאורה הרעיון הוא אחד: להבין את התחום, לקבל רעיונות שניתן להגיע איתם לתקשורת ולהמשיך משם את העבודה הרגילה של כל יחצ"ן בישראל ובעולם.
10/10/2013  |  מרטין בוקסדורף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il