|   15:07:40
דלג
  יורי מור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

זה לא העליון - זה התקשורת

טועים טעות מרה כל אלה שסבורים שיש כוח רציני ומכריע בידי המערכת המשפטית בפועל, גם השופטים הם מריונטות בידי התקשורת הרודנית השולטת החד-צדדית
22/10/2013  |   יורי מור   |   מאמרים   |   תגובות
בית-משפט העליון [צילום: פלאש 90]

הכנסת מכינה שורת חוקים לצמצום כוחו של העליון. זה היה מצחיק לו לא היה עצוב. ח"כים מתעסקים בבית המשפט העליון - זה כמו רופא שמנסה לרפא חצ'קונים על-ידי טיפול בחצ'קונים עצמם (בעזרת משחות, סבונים, ניתוחים בפנים וכדומה) שעה שהסיבה נמצאת הרבה עמוק יותר.

טועים טעות מרה כל אלה שסבורים כי יש כוח רציני ומכריע בידי המערכת המשפטית בארץ. בפועל, גם השופטים (וביחד איתם - הפרקליטים וראשי המשטרה) הם מריונטות בידי התקשורת הרודנית השולטת החד-צדדית.

כשאליקים רובינשטיין סיים את כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה, הוא יצא עם קובלנה פומבית נגד הפרשן לענייני המשפט של אחד ערוצי הרדיו. היו לו סיבות: בביקורת הקטלנית שלו במשך השנים הפרשן (שדרש להעמיד לדין אנשים אותם היועץ לא מצא לנכון להעמיד) כמעט וסיקל את מינויו של רובינשטיין לעליון.

רובינשטיין הבחין שבידי הפרשן - גורלו של איש מספר 3 (או 4) במדינה. חבל שלא הסיק מכך, שהמצב כזה מסוכן לא רק בשבילו - אלה לכל איש ואיש בארץ. הרי ברור שלא היה כאן שום דבר אישי; לפרשן יש אג'נדה - ולא משנה מי היועץ - אם הוא לא פועל לפי התכתיב שלו - הוא איש לא רצוי בעליון. כאשר היועץ המשפטי לממשלה מתלונן על פרשן - זה אומר דרשני.

רובינשטיין נחלץ בשן ובעין מהמאבק - וכרגע אני לא יכול לסמוך על כך שכל החלטותיו כשופט העליון הם נטולי השפעה מצד אלה שמנהלים את המדינה (רציתי לכתוב "מאחורי הקלעים" - אבל זה לא נכון - הם עושים זאת לעיני כולם).

לפני כשנתיים (אם זיכרוני לא בוגד בי) ניסה חבר הוועדה למינוי השופטים לקדם לעליון שופט מחוזי ירושלמי שנראה לא פחות מגויס פוליטי. התקשורת מייד הבחינה בסכנה, נקטה צעדים; באחד מפסקי הדין שלו מצאו משפט לא מוצלח (השופט גילה סלחנות כלפי בחור חרדי שהעליב שומרת בחניון "מלחה" על-רקע גזעני). התקשורת פתחה בקמפיין מסיבי, הציגו את המקרה כחמור ביותר, התחיל מחול השדים - וכבר אחרי שבוע הח"כ עצמו הסתייג מהתמיכה במועמד באומרו: "לא ידעתי, שהוא כתב משפט כזה בפסק דינו". הח"כ, כנראה, לא יודע שאפשר למצוא משפטים גרועים הרבה יותר בפסקי דין כל אחד מחברי העליון.

ולא רק משפטים. גם מעשים. כולנו זוכרים את השערוריה כאשר ערב מינויו של פקיד בכיר ביותר אחר לעליון שרה אחת האשימה את המועמד בכך שהוא בזמן ישיבת הממשלה העביר לה פתק עם בקשה למנות לג'וב שבצידו משכורת נאה קרוב משפחה של אותו הפקיד. זאת - דוגמה מובהקת לשחיתות - משום שבקשה מפקיד ברמה כזאת עם סמכויות עדירות - משמעו - פקודה. אך התקשורת ידעה שלמועמד - אותה השקפת העולם כמו לה - ולא עשתה מזה עניין, לא דרשה לבדוק את האשמות ו/או לפסול מועמדות או להעמיד לדין את השרה אשר העלילה עלילת סרק על המועמד. השתיקה את הפרשה - וקיבלה עוד מריונטה בעליון.

המשטרה. יופי. נדבר על מגינינו. לפני זמן לא רב התרחש מעשה פשע נוראי - ומפקד מחוז, בו זה קרה, התראיין באחת רשתות הרדיו. הוא כהרגלו סיפר שמינה צוות חוקרים, הבטיח, שהמשטרה תעשה כל מאמץ כדי שהעבריינים יתפסו ויועמדו לדין. בשלב זה המנחה בחוסר סבלנות קטעה את הקצין וצעקה עליו: "מתי אתם במשטרה..." - וכדומה.

זה, כאמור, היה ברדיו - אבל אני מוכן להישבע שהקצין בדרגת ניצב קיבל באותו הרגע פיק ברכיים, החליף צבעים. הוא בנימה מתנצלת ניסה להסביר משהו - אך המנחה כבר איבדה עניין בו ועברה למרואיין אחר.

אף מנכ"ל, אף שר, אף ראש ממשלה במדינתנו, לא יעז לצעוק כך על שום פקוד שלו; אף בעלת בית לא תעז להרים קול בצורה כזאת על עוזרת הבית שלה. עיתונאית זותרה מרשה לעצמה התנהגות כזאת, כי היא יודעת שכולם פוחדים ממנה פחד מוות.

עבורי זה היה שיא של הפגנת הכוח האמיתי של התקשורת בארץ. הייתי מוחה כפים למנחה, מוריד כובע לפניה, הייתי גאה בתקשורת שלנו שפועלת ללא משוא פנים, שיודעת להעמיד דום את הגנרלים, לו המנחה הייתה דורשת מהקצין להשליט סדר במחוזו, למגר סוף-סוף את הפשע, להגן על התושבים לפני אונס, שוד, רצח. אבל המנחה דרשה מהניצב משהו אחר. היא מאוד התרגזה על הקצין על כך שהמשטרה לא משחררת פרטים על הפרשה: איך בדיוק זה קרה, מי מעורב, מי הקורבן, איך אנסו, במי חושדים... "מתי אתם תדווחו לנו מה בדיוק שם קרה?" - צעקה היא. זה היה בראש מעייניה של העיתונאית - היא רצתה בלעדיות, רצתה ראשוניות, רצתה לפני כולם לספר למאזינים את הפרטים הפיקנטיים שבפרשה.

והקצין - קרוב לוודאי שהוא לא פוחד מהמפכ"ל, לא פוחד מהשר הממונה על המשטרה, הוא פוחד מהתקשורת, כי יודע היטב מי ממנה, מי יכול למנוע ממנו לקבל קידום או לפחות לסיים בשלום את שירותו במשטרה.

לא הממשלה, לא הכנסת, לא ועדות קובעים למה המשטרה תקדיש את זמנה, את כוח האדם הדל שלה, את משאביה. התקשורת מחליטה במה יעסקו השוטרים שלנו: נכון להיום המשטרה לוחמת בראש ובראשונה בפוליטיקאים, באנשי הציבור אותם התקשורת לא אוהבת.

דירותיהם של כל קרובי המשפחה שלי מדרגה ראשונה ושניה נפרצו בשנים אחרונות. הגנבים לקחו כסף, תכשיטים, מוצרי אלקטרוניקה יקרים. כולם הגישו תלונה במשטרה - אף מקרה לא פוענח, לאף אחד מהם לא החזירו את הרכוש הנגנב. זאת - מכת המדינה האמיתית. אבל את התקשורת זה בכלל לא מעניין - היא בטוחה שהמשטרה הוקמה ופועלת כדי להיאבק באנשים אותם היא סימנה כאויבים הפוליטיים שלה.

וקציני המשטרה יודעים לזהות אחרי איזה תיקים התקשורת עוקבת בשבע עיניים, את דמו של מי היא רוצה - וברוב המקרים מצליחה לספק סחורה. (לא תמיד, יש להסתייג, קורות פשלות פה ושם - אבל אלה מקרים נדירים כמו בפרשת רמון כאשר המשטרה לא הבינה מה מצפים ממנה ולקחה את העניין ברצינות יתר - וקיבלה על זה על הראש).

לכן אני ממליץ לח"כים הנכבדים שלנו לא לבזבז זמן לחקיקה ריקה מתוכן. לא יעזור דבר. אתה מחוקק חוקים - וגם אם העליון לא מבטלם - הם יישארו במגירות כאבן שאין לה הופכין - אם התקשורת לא תפעיל את מערכת אכיפת החוק. אתה יכול למנות לעליון, ליו"ר העליון, למבקר המדינה האיש המאוזן ביותר - למחרת בחירתו או מינויו הוא יהפוך למריונטה של התקשורת (את הדוגמאות תביאו לבד - הכל מתרחש לנגד עינינו).

אבל איך הכנסת יכולה לטפל בבעיה המרכזית - בתקשורת חד-צדדית, אם יש בידיה רק כלי אחד - החקיקה?


יש לי תשובות. הצעד הראשון - הכנסת צריכה להקים ועדת הכנסת לקידום רב-גוניות בתקשורת, באומנות ובאקדמיה. כמו שיש גוף ממלכתי להגבלים עסקיים - חייב להיות גוף עם סמכות מירבית למניעת קרטלים בתקשורת ובמישור האומנותי ואקדמי. ריכוזיות בתחום רוחני מסוכנת לחברה לא פחות מריכוזיות בכלכלה.

אתם מודאגים מכך ששופטי העליון מבטלים את החוקים שאתם חקקתם?

תטפלו במקור הבעיה ולא בתוצאה - הרי ברור שהם עשו מה שהכתיבה להם התקשורת. זה התקשורת שצעקה כל יום שישראל מפרה זכויות של הפושעים שבאופן לא חוקי הסתננו לישראל. זאת התקשורת שעודדה לעתור לבג"ץ, זאת התקשורת שרמזה לשופטי בג"ץ איזה החלטה היא מצפה לשמוע - ואם לא - אז אוי ואבוי לשופטים!

ברור שמייד יאשימו את הכנסת במקרתיזם, בפשיזם, ברמיסת הדמוקרטיה. לכן, הח"כים חייבים לקבוע מראש, כי הוועדה לא תרדוף אף אחד, לא תזמין לחקירה, לא תאשים, לא תעמיד לדין, לא תסגור אף מוסד או חלילה תפטר מישהו. במידה והוועדה תגיע למסקנה כי יש בתקשורת חוסר איזון, היא תפעל ליצירת כלי תקשורת חדשים (ותמיכה בקיימים) עם השקפה שונה: ערוצי טלוויזיה ורדיו ארציים, עיתונים, אתרי האינטרנט. רב-גוניות - היא הערבות האמיתית היחידה לאובייקטיביות. נתפטר מהלחץ החד-צדדי על השופטים - ונקבל פסקי דין הוגנים והגיוניים - בלי עימות בין רשות מחוקקת לרשות שופטת.

בשלב שני - במידה ויהיה צורך (כי יש לי תחושה - שכבר הצעד הזה ישפר רבות את המצב) - המחוקקים יפעלו לפתיחת תיאטרון ארצי חדש כי יש טוענים כי התיאטראות הקיימים מגויסים רובם ככולם לטובתה של העמדה אחת בפוליטיקה שלנו (ראה העצומה שקוראת להחרים התנחלויות כגון אריאל, מעלה אדומים וירושלים).

אותה השיטה לגבי הקולנוע, האקדמיה. לא לסגור, לא לצמצם, לא לפגוע - לעזור להקמת עוד קרנות שתומכות בבמאים מזן אחר, שלא רואים רק בישראל האשמה היחידה בסכסוך באזורינו. שתהיה תחרות אמיתית - ונראה, איזה גישה תנצח. ברור שלכך דרושים כספים - אבל לא צריך לחסוך בדברים הבסיסיים ביותר שמשפיעים על חיי כל אחד ואחד מאיתנו.

ולא לשכוח להעניק לחברי הוועדה המיוחדת הזאת חסינות כפולה לפני העמדה לדין - כי התקשורת הקיימת מייד תתחיל לחפור ותמצא עילות לדרוש מהמשטרה ומהפרקליטות ומבתי-המשפט לחקור, להעמיד לדין לשלוח לכלא כל ח"כ שיעז לבדוק מה כאן קורא באמת.

תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
יורי מור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זה לא העליון - זה התקשורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
22/10/13 19:23
2
ע_הראל
27/10/13 04:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמירתו של נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, במהלך הדיון על המשך כהונתו של שלומי לחיאני כראש עיריית בת-ים, כי מועצת העיר שלו "עשתה צחוק" מהחלטת בג"צ בעניינו, קבעה במשתמע כי נבחרי בת-ים הפרו את החוק. בג"צ נתן למועצה חבל להדיח את לחיאני, כפי שעשה קודם עם ראשי הערים ברמת השרון ובנצרת עלית. מאחר ששלושתם לא נידבו את ראשיהם ומועצות הערים "התקשו" להבין מה מצפים מהן, למרות שהכתוב היה ברור, החליט בג"צ עבורן והדיח את שלושת ראשי הערים מכהונותיהם. אלא שפרדוקסאלית עקב הקרבה לבחירות המקומיות הוא לא אסר על השלושה להתמודד על כהונה נוספת בעירם וכך נולד תקדים משפטי בעייתי אם וכאשר השלושה ייבחרו ויהיה צורך לשוב ולדון בעניינם בבג"צ.
22/10/2013  |  בצלאל לביא  |   מאמרים
רשימה זו נכתבת יום לפני הבחירות לעיריית ירושלים. אינני יודע מי ינצח בבחירות לראשות העיר. אך אני מוצא לנכון להתייחס להופעה שקרית של משה ליאון הקשורה בנתונים של בחינות הבגרות הקשורים בעיר ירושלים.
22/10/2013  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מה נשתנה היום הזה מכל הימים? שבכל הימים ידענו היטב שפסק-דין של בג"ץ - חוץ מדיון נוסף - הוא פסק-דין סופי. היום זה, היום הזה אפשר ויתרחש שינוי בידיעה מוחלטת זו. ומהו השינוי? השינוי הוא שלמרות שבג"ץ הדיח - למעשה ובפועל - ארבעה ראשי-עיר מכהנים, לפני תום כהונתם, שלושה מתמודדים מחדש על תפקיד ראש-העיר ממנו הודחו, זה עתה. טובים - טובים עד למאוד-מאוד - הסיכויים שמי מהם (ואולי אף כולם) ייבחרו מחדש לתפקיד ממנו הודחו.
22/10/2013  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
בשנים האחרונות היינו עדים לתופעה של ראשי ערים וראשי מועצות מקומיות, שהועמדו לדין על עבירות של שימוש לרעה בסמכותם, שחיתויות למיניהן, העדפות בחלוקת תפקידים, העדפות במכרזים, קבלת טובות הנאה וגם הטרדה מינית, יחסים אסורים תוך ניצול מרות.
22/10/2013  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
נחום ברנע יודע. הוא תמיד ידע. המתיק איתנו סודות מאחורי הקלעים. תחת מקלדתו רובם יצאו קטנים וחסרי שחר. נער היה וגם זקן, ותמיד הדביק ליריביו הפוליטיים רק אינטרסים קטנים, פחדים, אילוצים. אימצתי זיכרוני למצוא פעם שבה ייחס רצון טוב, שיקולים ענייניים ואפילו אידיאולוגיים לפוליטיקאי שהוא מתעב. העליתי רק חרס מלא ארס.
22/10/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il