|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
"היהדות אינה יכולה לוותר על חברון עיר האבות" (הראי"ה קוק) [צילום: פלאש 90]

שבת המכפלה

סיפור רכישת מערת המכפלה בכסף מלא, מקפל בתוכו מסר לדורות: לא די בבעלות, אם זו אינה ממומשת בפועל בצל המערה טבחו ערביי חברון ב-1929 עשרות יהודים תמימים, חסרי מגן, עוד בטרם צצו שאלות 'אכיבוש', הפליטים וההתנחלויות מתי החלה האיבה האיסלאמיסטית?
24/10/2013  |   מנחם רהט   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
סלאח: "העושקים, הפושעים מפגיזי המסגדים... חיידקי כל הזמנים... הבורא גזר עליכם להיות קופים מפסידים... הניצחון שייך למוסלמים" [צילום: פלאש 90]

ארץ עם-ישראל
אפילו ספרם הקדוש, הקוראן, מכיר בכך שהארץ הקדושה ("אל ארד אל מוקדסה") שייכת לעם ישראל. הקוראן מצטט את נבי מוסא (הנביא משה): "הוי בני עמי, היכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב לכם אללה" (5:12), ומנבא שיבת ישראל לארצו: "אחרי פרעה אמרנו לבני ישראל שבו בארץ וכאשר תתקיים ההבטחה לאחרית הימים נקבץ פזוריכם" (17:104)

שבת זו, שבת חיי שרה, היא השבת בה מתחבר העם היהודי לדורותיו ולתפוצותיו למערת המכפלה, שורש ישיבתנו ואחיזתנו בארץ. שלוש פעמים נקרא בפרשת חיי שרה על מעשה קניין המערה מאת עפרון החיתי, ועוד פעמיים תזכיר לנו התורה את קניין המערה;

הפעם הרביעית היא בתיאור צוואת יעקב ערב מותו, פרשת ויחי: "וַיְצַו אוֹתָם... קִבְרוּ אוֹתִי אֶל אֲבוֹתָי אֶל הַמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה עֶפְרוֹן הַחִתִּי בַּמְּעָרָה אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי מַמְרֵא בְּאֶרֶץ כְּנָעַן אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת הַשָּׂדֶה מֵאֵת עֶפְרוֹן הַחִתִּי לַאֲחֻזַּת קָבֶר... מִקְנֵה הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר בּוֹ מֵאֵת בְּנֵי חֵת [בראשית מ"ט]; ופעם חמישית בתיאור קבורת יעקב: וַיִּשְׂאוּ אוֹתוֹ בָנָיו אַרְצָה כְּנַעַן וַיִּקְבְּרוּ אוֹתוֹ בִּמְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם אֶת הַשָּׂדֶה לַאֲחֻזַּת קֶבֶר מֵאֵת עֶפְרוֹן הַחִתִּי עַל פְּנֵי מַמְרֵא [בראשית נ'].

אין ספק שאין זה מקרי. התורה ביקשה להוציא מלבם של ספקנים, חיתים וכנענים, יוונים ורומאים, מוסלמים ונוצרים, עותומנים ופלשתינים, שהַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר בּוֹ וְכָל-הָעֵץ אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה אֲשֶׁר בְּכָל גְּבֻלוֹ סָבִיב, היא מיקנת כספו של עם ישראל. אֲשֶׁר קָנָה אַבְרָהָם!

יתרה מזו: כשהתורה מתעדת את רכישת המערה מידי עפרון החיתי, טורחת התורה לציין עשר פעמים(!), כי המיקנה נעשה לעיני "בני חת". ומדוע? - ללמדך שקניין בחדרי חדרים, אינו מושלם. כל הסביבה חייבת לדעת על המציאות שהשתנתה. המסר לעם ישראל חד וחלק: לא די שהקונה יידע שהנכס שייך לו, אלא עליו לממש את בעלותו לעין כל. לנהוג מעשה בעל בית. כך במערת המכפלה, כך בקבר יוסף, כך בהר הבית וכך ברחבי הארץ המובטחת. לא די בהבטחה רשומה ב'טאבו' שבתורת משה. בעלות מממשים "לעיני בני חת".


המדרגה השביעית


אך למרות התיעוד האותנטי בתורה, והודאת הערבים באמיתות התורה ודמויותיה, מתעלמים הערבים מן העובדה, שנעשתה לעין כל בדיוק לפני 3,852 שנה, בעידן שבו הערבים לא היו אלא אוסף של שבטים פראיים, עובדי אלילים, שסגדו לאלילות (ממין נקבה) אללאת אלת השמש, אלעוזא ואלמנאת, ואף הקריבו להן בנותיהם וסבאו סביבן יין לשכרה.

למרבה הצער היהודים לא זכו מאות שנים לזכויות, ודאי לא להכרה בבעלותם, במערת המכפלה. כשיד הכובש האיסלאמיסטי הייתה תקיפה, הותר ליהודים, על-מנת להשפילם, לעלות רק עד המדרגה השביעית שמחוץ למבנה המערה (מדרגות הקלון נמחקו מן השטח בפקודת אלוף הפיקוד רחבעם זאבי ב-1969), ובשום פנים לא הותר להם להתפלל בתוכה. לפני 84 שנה הגיעה המשטמה ליהודי חברון מצד המוסלמים לשיא השפלות והנבזות, כשערכו בצל המערה טבח מזוויע בשכניהם היהודים. פריצי חיות קמו לפתע בתאוות רצח ברוטאלית על שכניהם היהודים חסרי המגן, טבחו 67 מהם בעינויים אכזריים לא יאומנו: עיני הקרבנות נעקרו, מוחות נשפכו, תינוקות רוטשו, מבוגרים נשרפו חיים, נשים נאנסו ונרצחו, והיו שנתלו ברגליהם אל התקרה, רק בשל היותם יהודים.

טוב עשה אפוא ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהזכיר בראשית חודש זה, בנאומו הפרוגרמטי 'בר-אילן 2', את טבח תרפ"ט בחברון. וציין כי המתקפה הערבית על בית העולים ביפו ב-1921, וטבח חברון ב-1929, שנים לפני שהומצאו ה'פליטים הפלשתינים' ולפני היות מדינה והתנחלויות ו'שטחים', נועדו לסכל את עצם זכותם של היהודים לחיות בארץ אבותיהם.

חבל רק שראש הממשלה לא הזכיר בהזדמנות זו למוסלמים, כי אפילו ספרם הקדוש, הקוראן, מכיר בכך שהארץ הקדושה ("אל ארד אל מוקדסה") שייכת לעם ישראל. הקוראן מצטט את נבי מוסא (הנביא משה): "הוי בני עמי, היכנסו אל הארץ הקדושה אשר כתב לכם אללה" (5:12), ומנבא שיבת ישראל לארצו: "אחרי פרעה אמרנו לבני ישראל שבו בארץ וכאשר תתקיים ההבטחה לאחרית הימים נקבץ פזוריכם" (17:104).


שואת יהודי עֲרָב


אולם, ראש הממשלה לא דייק כשציין את מועד תחילת המשטמה הערבית כלפי היהודים, שהיה בשנים 1921 ביפו ו-1929 בחברון. כבנו של היסטוריון דגול, היה עליו לדעת, כי ראשיתה של העוינות האיסלאמיסטית כנגד היהודים - איבה שהפכה את סוגיית פלשתינה לחוד החנית במאמץ האיסלאמיסטי להשמדת מדינת ישראל (עפ"ל) - נעוצה כבר במאה השביעית. היה זה בעת שממציא אמנותם מוחמד, פתח במאבק ביהודים, שסירבו לראות בו נביא הא-ל. ברוב זעמו הוא טבח ביהודי חייבר, ואחר כך גם ביהודי נדיר, ביהודי קיינוקא וביהודי קרייטה, כולם בחצי האי עֲרָב. היהודים ששרדו נאלצו לקבל מעמד נחות של 'בני חסות' ולשלם מס גבוה לשליט הערבי, וזה הגורל שמוכנים המוסלמים להועיד להם עד עצם היום הזה. רק בני חסות ומקור לייצור מיסים לממלכה.

שואת יהודי עֲרָב במאה השביעית, שחולל מוחמד, היא הגורל שמועיד האיסלאם ליהודים. זו הסיבה שהניעה את המופתי הירושלמי חאג' מוחמד אל-חוסייני, מנהיג התנועה הלאומית הפלשתינית, לשתף פעולה עם הנאצים לקידום שואת יהדות אירופה (מה שהעניק לו דרגת כבוד של גנרל ב-אס.אס.), הרבה לפני קום המדינה, בטרם היה בכלל 'אכיבוש' ולפני 'בעיית הפליטים' וסוגיית ההתנחלויות.

עד היום הם מודים כי זוהי מטרתם. אמנת החמאס אומרת כי "ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד אשר יכרית אותה האיסלאם כפי שהכרית את מה שקדם לה", ומצטטת את מוחמד: "שהרי הנביא אמר: לא יבוא יום הדין עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, וכאשר יסתתר היהודי מאחורי אבנים ועצים, יאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי, הוי עבד אללה, יש יהודי מאחרי, בוא והרגהו" (הציטוטים מתוך אמנת החמאס).

רק בשבוע שעבר אמר מנהיג החמאס רב-המחבלים איסמעיל הנייה, תלמידו של מייסד החמאס אחמד יאסין, בנאום על-רקע חשיפת מנהרת הטרור, את המשפט המזעזע הבא: "מה שנעשה ליהודים הוא הרבה יותר ממה שהם יוכלו לסבול", וגם שיבח את הפיגועים האחרונים וקרא להמשיך בהם עד להשמדת היישות הציונית, הכל ברוח קרב חייבר.


להגביר היישוב בחברון


אבל למה להרחיק לכת? הרי כאן במקומותינו, בהפגנות של ערביי ישראל, נשמעות הקריאות: "חייבר חייבר יא יהוד, ג'ייש מוחמד ס-יעוד", "חייבר חייבר יא יהוד, אלא פלשתין נעוד" (יהודים, זכרו את חייבר, צבא מוחמד עוד ישוב; יהודים, זכרו את חייבר, אל פלשתין עוד נשוב). בעיתון התנועה האיסלאמית במדינת ישראל 'סאות אל-חק ואל-חוריה' (קול האמת והחירות), פירסם השייח' סלאח שיר ברוח חייבר: "העושקים, הפושעים מפגיזי המסגדים... שוחטי הנשים ההרות והתינוקות... הוי הגזלנים, אתם חיידקי כל הזמנים... הבורא גזר עליכם להיות קופים מפסידים... הניצחון שייך למוסלמים, מהנילוס עד הפרת".

אלה הן העובדות, למרבה הצער: טרם קם מוסלמי אחד, גם לא אחד, לא בישראל, לא במערב ובוודאי לא בארצות ערב - כולל מקרב המוסלמים בישראל - שיעז להתנער בפומבי מהעמדות האיסלאמו-נאציות הללו. אף אחד לא קם.

בחזרה לחברון. לאחר טבח תרפ"ט (1929) נשא דברים מרן הראי"ה קוק בכנס למען חידוש היישוב חברון, שהתכנס ב-24.4.30, בהשתתפות ראשי היישוב וקרן העזרה לשיקום חברון היהודית, שבעקבות הטבח התרוקנה מיהודיה. בין היתר אמר כי "היהדות אינה יכולה לוותר על חברון עיר האבות. התקציב המצומצם שהקציב ועד העזרה, אינו נותן כל אפשרות ליישב בחברון ישוב קבוע ובטוח... עלינו להגביר את היישוב על-ידי תוספת כוח אנושי חדש, עובד ופעיל, לדרוש מאת הממשלה את ביטחון הנפש והרכוש... עתה עלינו לתקן את המעוות ולהגביר בחברון את היישוב... היהדות אינה יכולה להסכים כי היישוב בחברון יתבטל. זו תהיה חרפה לכל עם ישראל... על 'קרן העזרה' לאמץ כוחותיה לבניין חברון הגדולה".

יפים הדברים כבימי אמירתם. כאילו לא עברו 83 שנה מאז.

תאריך:  24/10/2013   |   עודכן:  24/10/2013
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שבת המכפלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גדעון אמיר
27/10/13 06:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
עוד שתי דוגמאות אקטואליות לכך שבמזרח התיכון לא ממש מתייחסים לארה"ב ולהתחייבויות כלפיה: טורקיה ממשיכה לצנן את היחסים עם ישראל ואירן שבה ומכריזה שלא תוותר על תוכנית הגרעין שלה
24/10/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
שר הביטחון משה יעלון אמר כי מערכת הביטחון מזהה באופן כללי מגמת החמרה באיומים הביטחוניים על ישראל, שהופכים עם הזמן לממשיים יותר. בסקירה שמסר (יום ד', 23.10.13) בפני ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר יעלון: "מסקירות שקיבלנו שמענו אומנם שישראל איננה ניצבת בתחילתה של אינתיפאדה שלישית. עם זאת אנחנו מזהים אווירה שמאפשרת ומעודדת את הטרור מלמעלה. זו היא קריאה להסתה לצורך דחיפה לפיגועים. מערכת הביטחון חייבת להתייחס לכך".
23/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
זה בסדר לטעות בתנאי אחד: שהטעות דוחקת בנו לחפש, איפה ולמה טעינו, מדוע צדקו הצודקים - והכי חשוב לתקן. במיוחד, אם יש לטעות קורבנות! זה מחייב גמישות מחשבתית ויושרה אינטלקטואלית. שורות אלה עניינן "יצחק רבין והתעויוט". במבחן התוצאה הסכם אוסלו התברר כקטר שגרר אחריו הרבה טעויות באחריות רבין, והערכה אחת מדויקת.
23/10/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, אומר (יום ב', 21.10.13) כי אי-אפשר לכפות שלום בין ישראל לפלשתינים ואי-אפשר להגיע להסדר בתוך 8 עד 10 חודשים.
21/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
חשיפת המנהרה של החמאס ליד קיבוץ כיסופים, היא למעשה פיגוע ופגיעה בריבונות נגד מדינת ישראל. לא קשה לתאר את האפשרות, שנכנסים וחודרים בעזרת מערות תופת מתוכננות היטב מחבלי חמאס לקיבוץ, עושים מבצע פיגוע, מיקוח, חוטפים אנשים ונשים ואולי גם ילדים או תינוקות ומבריחים אותם דרך המנהרה למקומות מסתור בעזה למטרות שחרור אסירים בהמוניהם.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il