התפתחותה של מגמת "כלכלת שוק עולמי חופשי" ושל חברות רב-לאומיות מביאה לצד שביעות רצון חומרית, נוחות קיומית, הישגים מדהימים בתחום המדע והטכנולוגיה, שפע של מידע וידע המתעדכנים כל שנייה, שפע של דימויים וריגושים, שפע של מוצרים, קצב מטורף של שינויים, התפתחות זו מביאה גם ניתוק בן אישי (הפייסבוק, איסטגרם, הטוויטר ועוד, כולם הזההות החדשה של אדם), התמכרויות, חולאים כמו דיכאון, הפחתת ערך עצמנו, אינדיבידואליזם, אגואיזם ולוחמנות ולכן, לא מפתיע שהרבה מאוד ארגונים/עסקים/עיריות (הבחירות בפתח) מתייחסים לציבור ולעובדים כאל פיונים על לוח המשחק הכלכלי והאינטרס האישי.