|   15:07:40
דלג
  נחמן פביאן  
עיתונאי ופרשן מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

בין בלעין לעזה

"ההתנגדות העממית" הפלשתינית בחסות מדינות אירופה מאז ינואר 2005 הפכה בלעין מוקד לפעילות של הסתה מתמשכת נגד ישראל
22/11/2013  |   נחמן פביאן   |   כתבות   |   מראה   |   תגובות
מוקד לפעילות הסתה [צילום: AP]

זכויות אדם
ארגונים למלחמה בעוני בעזה, לכינון שלום, חירות, דמוקרטיה ולשמירה על זכויות אדם - שדאגו ליבוא חומרי בנין לרצועה לבנייתם של בתי ספר, מתקנים רפואיים ובתים לתושבים, הפכו למעשה לספקי חומרים חיוניים לתעשיית מנהרות הטרור לארגון חמאס.

ממשלת ישראל שאימצה מחדש את מדיניות הדיאלוג הדיפלומטי הישיר עם הרשות הפלשתינית, מקפידה על המשך שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות וממשיכה לתמוך במערכות הכלכלה שלה בציפייה להסדר של קבע. במקביל, נראה כי ראשי הרש"פ נוקטים שיח שונה שנועד לקעקע ולחסום הישגים אפשריים של המשא-ומתן עם ממשלת ישראל, על-ידי טיפוח "ההתנגדות העממית" ביהודה ושומרון.

"ההתנגדות העממית" מהווה דרך פעולה מרכזית המיושמת בשטח, והיא משולבת במאבק המדיני, הכלכלי, ההסברתי והמשפטי שממשיכה הרשות הפלשתינית לנהל נגד ישראל. בראייתם של הרש"פ ושל פת"ח, יישום האסטרטגיה של "ההתנגדות העממית" יוצר ביחסי הפלשתינים עם ישראל מתח תמידי מבוקר ונשלט שבאמצעותו ניתן להפעיל לחצים על ישראל בהיקף ובמינון התואמים את ההתפתחויות ביחסים אלה - לחצים הנתפסים כלגיטימיים על-ידי הקהילה הבינלאומית. בו בזמן, באמצעות "ההתנגדות העממית", מציבים הרש"פ ופת"ח חלופה קבילה על הציבור הפלשתיני לתפיסת ההתנגדות המזוינת של חמאס, שלדעתם אינה מועילה לשלב הנוכחי של המאבק הפלשתיני נגד ישראל.

חרף דימויה כבעלת גוון פוליטי, "ההתנגדות העממית" אינה מחאה שקטה ונטולת אלימות כפי שטוענים ברש"פ. שכן, במסגרתה נעשה שימוש מאסיבי באלימות תוך שימוש באמצעי לחימה "קרים", תוך שימת דגש על יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה וביצוע של סוגי פיגועים אחרים, כגון דקירה או דריסה של כוחות הביטחון הישראלים ונגד אזרחים. פיגועים אלה גורמים להרוגים ולפצועים הן בקרב אזרחים וחיילים ישראלים והן בקרב מחוללי האלימות בצד הפלשתיני. רק בימים אלה, רצח מסתנן מג'נין בדם קר את החייל עדן אטיאס הי"ד באוטובוס בעפולה, בטענה כי עשה זאת כנקמה על כך שקרוביו מרצים עונשי מאסר על רצח ישראלים.

לפי נתונים של שירות הביטחון הכללי, השימוש באמצעי לחימה "קרים" בא לידי ביטוי בחודש שעבר ב-131 פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים, מתוכם השלכת 116 בקבוקי תבערה, הנחתם של 10 מטענים, שני מקרים של דריסה ותקרית של ירי בנשק קל, וניכרת עלייה במגמה של ניסיונות חטיפה של חיילים ואזרחים ישראלים.

ועידת בלעין הבינלאומית

כדי לרתום גופים בינלאומיים לסוג זה של מאבק בסגנון "ההתנגדות העממית", מתקיימת מדי שנה "ועידת בלעין".

העיירה בלעין בת 1800 התושבים נתונה בשליטה אזרחית של הרש"פ וגובלת עם גדר ההפרדה ועם שטחים שבשליטת ישראל. מאז ינואר 2005 הפכה בלעין מוקד לפעילות של הסתה מתמשכת נגד ישראל. מצידה הישראלי של הגדר מפגינים מדי יום שישי פעילי שמאל, אנרכיסטים ואוהדי ארגון "סולידריות" הבינלאומי. ואילו מעבר לגדר נערכת מזה מספר שנים ועידת בלעין הבינלאומית, שמטרתה העיקרית לשפר ולחזק את הכלים לשיתוף פעולה בין הגורמים השונים הנוטלים חלק ב"התנגדות העממית" כגון אמצעי תקשורת, מקבלי החלטות פלשתינים וגורמים ישראלים וזרים, ביניהם קונסול בריטניה בירושלים סר וינסנט פין.

בוועידת בלעין השמינית שהתקיימה בחודש שעבר בלטו ראמי חמדאללה ראש הממשלה הפלשתיני ומחמוד אלעאלול וג'מל מחיסן, שהם מבכירי ארגון פת"ח. בהודעת הסיכום של הוועידה הוכרז כי פעילות "ההתנגדות העממית" תורחב. כמו-כן קראה הוועידה להשלים את ההכנות להצטרפות לארגונים בינלאומיים ובמיוחד לבית הדין הפלילי בהאג וכן להרחבת פעילות החרמת-ישראל בעולם. יתר על כן, כדי להדגיש את אופייה הכל-פלשתיני של "ההתנגדות העממית", ולא רק את אופייה המקומי הפרובינציאלי של בלעין, הוחלט כי החל מ-2014 תיקָרא הוועידה "ועידת פלשתין הבינלאומית של ההתנגדות העממית" במקום "ועידת בלעין".

עבדאללה אבו-רחמה, ממובילי הפעילות של "ההתנגדות העממית", טוען כי משתתפי הוועידה אינם תלויים בשום סדר יום מדיני חיצוני, וכי כל עוד נמשך הכיבוש, יש להמשיך ב"התנגדות העממית" בלי להתחשב בלחצים מסביב, קרי גם בעת שמתקיים המו"מ המדיני. הממשלה הפלשתינית בירכה בישיבתה השבועית את ועידת בלעין וקראה לשרים ולכל הפלשתינים להשתתף בה.

נראה כי שגרירים וקונסולים מתייחסים בהבנה ובסלחנות להסתה, עוצמים עיניהם למרבית תוצאותיה של "ההתנגדות העממית" בשטחי יהודה ושומרון ואינם נוקטים שום צעד לעצירת כספי הסיוע שמזרימים ל"התנגדות העממית" ארגונים אירופיים.

האם משלם המיסים הגרמני יודע?

מצב דומה מתרחש בגבולנו עם רצועת עזה. מנהרת הטרור שחיברה בין עזה לקיבוץ עין השלושה נבנתה כולה מבטון וברזל. לפי הערכות צה"ל, השתמש חמאס בכ-25 אלף לוחות בטון במשקל כולל של 800 טונות.

ברצועת עזה אין כיום אפשרות עצמית לייצור עצמי של בטון וברזל לבנין. אומנם חלק מחומרים אלה הגיע ממקורות במצרים, אולם יש להניח כי חלק הארי של המלט, הברזל והציוד הנלווה הגיע מישראל. זו נאלצה להתיר את ייצואם לעזה, בשל הלחצים המתמשכים של ארגונים בינלאומיים לא ממשלתיים, כגון "גישה", "אמנסטי אינטרנשיונל", "רופאים ללא גבולות" וארגונים פוליטיים נוספים המגנים את ישראל על כך שהציבה הגבלות על העברת חומרי-בניין משטחה לעזה.

עמותת "גישה" הדואגת לתנועה חופשית של תושבים מהרצועה לשטחי ישראל ולמעבר של סטודנטים מעזה ליהודה ושומרון גורסת מזה כשלוש שנים כי האיסור על הכנסת חומרי-בנייה דרדר את אוכלוסית הרצועה לעוני, לאבטלה ולתלות בסוכנויות הסעד. ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא אף הוא לפני כשלוש שנים לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ולנשיא ארצות-הברית ברק אובמה לפעול להסרת המצור על עזה ולהתיר העברה של סוגי סחורות שונים.

יוצא אפוא שארגונים שמטרתם להילחם בעוני, להבטיח מזון לתושבי עזה, ולכונן שלום, חירות, דמוקרטיה ושמירה על זכויות אדם, דאגו ליבוא של חומרי בנין לרצועת עזה שישמשו לבנייתם של בתי ספר, מתקנים רפואיים ובתים לתושבים, אך הפכו בפעילותם זו לספקי חומרים חיוניים לתעשיית מנהרות הטרור לארגון חמאס.

ישראל מתירה במוצהר מעבר של מוצרים שונים לעזה, להוציא נשק, תחמושת וחומרים לתעשיה הצבאית. ממשלת ישראל קבעה כי היצוא של חומרי בנין לעזה ייעשה בפיקוח ישראלי, ואלה ישמשו מיזמי בנייה בפיקוח של האו"ם או של סוכנויות סיוע בינלאומיות מוכרות. בפועל הופנו חומרי הבנייה לחמאס הממשיך לבנות ולהעצים כוח ובכלל זה לאמן צבא, לפתח אמצעי לחימה לרבות שדרוג ושיפור רקטות מייצור מקומי, להצטייד בנשק שמקורו באירן ובלוב ולבנות מחפורות ומנהרות.

הארגונים האירופיים, בעיקר מגרמניה ומסקנדינביה המזרימים כספים לרצועת עזה, חוזרים וטוענים כי ישראל מנסה לכפות עונש קולקטיבי על תושבי עזה במאמציה לרסן את חמאס ההולך ומתעצם צבאית, ובכך הם מסייעים לפעילות הטרור שלו.

פרופ' ג'ראלד שטיינברג, ראש העמותה המעודדת אחריותיות ושקיפות של ארגונים לא ממשלתיים המפעילה את האתר NGO Monitor, קורא להגביר את השקיפות ביחס לכל המענקים לארגונים לא-ממשלתיים שמקורם בכספי משלם-המיסים הגרמני. הוא קורא לחשוף את כל המסמכים הקשורים לקבלת ההחלטות וההערכות, כמו גם את מעורבותם של ארגונים שותפים בהליך קבלת ההחלטות. לדעתו, יש לדרוש ממסגרות המימון לפרסם לציבור את המענקים המוצעים לפחות 60 יום לפני העברת הכסף, על-מנת לאפשר פרסום חומר רלוונטי ולעודד דיון ציבורי בנושא. כמו-כן יש להקים מנגנון עצמאי ומקצועי, ובפרט ועדת פיקוח פרלמנטרית, להערכה של המענקים לארגונים לא-ממשלתיים ולפיקוח עליהםעל-מנת להבטיח הליך הוגן. על מסגרות מימון הקשורות לממשלת גרמניה להבטיח כי ארגונים ישראלים ממלאים את חובת הדיווח שלהם על-פי חוק "חובת גילוי לגבי מי שנתמך על-ידי ישות מדינה זרה, התשע"א - 2011", לבחון מחדש של הקווים המנחים של מסגרות מימון אלו ולהעביר את המימון לפרויקטים וארגונים המקדמים את מטרותיהם המוסריות המוצהרות.

לאתר מגזין מראה
הכותב נחמן פביאן הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.

תאריך:  22/11/2013   |   עודכן:  22/11/2013
נחמן פביאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין בלעין לעזה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מקס פאואר
23/11/13 13:30
2
שולטי
23/11/13 23:17
 
אינכם "עם"
24/11/13 21:18
3
שמ
24/11/13 20:18
 
הם נכנסו לכאן
24/11/13 21:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע, ביום העשירי של חודש מוחרם, החודש הראשון של השנה ההיג'רית, חל יום "עשורא", שהחל את דרכו באיסלאם כמו יום כיפור היהודי, החל בתאריך דומה. אלא שעם השנים הפך יום זה ליום הזיכרון של חוסיין בן עלי, מנהיג השיעים, שהוצא להורג על-ידי צבא השלטון הסוני בדרום עירק בשנת 680 לספירה, לפני 1333 שנים. ראשו נערף והובא אחר כבוד לדמשק כדי להוכיח שהמשימה בוצעה. הח'ליף יזיד בן מעאויה הניח את ראשו של חוסיין על שולחנו למשך חודש, כדי שכל האנשים יראו מה קורה למורד וייראו מלעשות כמעשיו. העובדה שחוסיין היה הנכד של מוחמד נביא האיסלאם לא הרתיעה את הח'ליף מלעשות כך לראשו של חוסיין.
22/11/2013  |  מרדכי קידר  |   כתבות
ישראל נתפסת, ולרוב בצדק, כמדינה הייטקית עם נטייה לחדשנות ואימוץ טכנולוגיות חדשות. יחד עם זאת, עולם המסחר האלקטרוני בישראל, מפגר בשנים לא מעטות אחרי שאר העולם. על היתרונות בשיווק ישיר ואינטרנטי גם ללקוח וגם לספק, דובר רבות, נזכיר רק את היעילות העסקית: יכולת למכור במחיר תחרותי, בשוק שהפך רגיש יותר למחיר, מבלי לפגוע ברווחיות. הסיבה לכך נעוצה בכך שעסק הנשען על שיווק אונליין, מסוגל להיות יעיל יותר מעסק דומה בעולם השיווק מסורתי, מרובה המתווכים.
22/11/2013  |  קובי ישעיהו  |   כתבות
במהלך השנתיים האחרונות, התפתח העימות בסוריה מהפגנות פוליטיות לא אלימות לכדי מלחמת אזרחים ממושכת, עדתית וחמושה.
הסערה של השחיתות הציבורית ששטפה את המדינה בתריסר השנים האחרונות לא פסחה למרבה הצער על החוגים החרדיים שומרי המצוות. תחילה היו אלה אישים פוליטיים, ביניהם שרים וחברי כנסת שסרחו, מעלו בשליחות שולחיהם וביצעו עבירות פליליות שבאמצעותן עשו למען ביתם יותר מאשר למען ארצם. הגל השני כלל רבנים ורועים רוחניים, שחלקם ביצעו עבירות מין בצעירים ובנשים שנמנו על קהל חסידיהם, וחלקם עברו על החוק כאשר ביצעו שורה של עבירות פליליות במצח נחושה, בעיניים פקוחות ובזדון.
22/11/2013  |  אריה אבנרי  |   כתבות
"יש לנו עניין עם פועלי בנין" אינו רק שיר ידוע, אלא תיאור של המצב העובדתי בענף הבנייה למגורים. רוב התגובות השבוע על החלטות ועדת השרים לענייני דיור להאצת הבנייה היו שליליות, אך התרכזו בנושאים כמו תכנון ורישוי. בלט קולו של יצחק מויאל (52) יו"ר הסתדרות פועלי הבניין, ששם את האצבע, ככל הנראה, על הבעיה העיקרית - מחסור בכ-25,000 עובדים בענף. בראיון ל-News1 מפרט מויאל את הבעיה:
22/11/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
בדרך לשואה נוספת? (חלק ב')   /  מנפרד גרסטנפלד
יצירתיותו של שייח' ח'אלד יאסין  /  עידן כהן
קצת אחרי (1)  /  קובי קמין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il