|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

"700 עובדים ותקציב עתק מופקרים"

על-רקע האיום בסגירה, מליאת רשות השידור הצליחה לקבל היום החלטות ראשוניות בדרך לטיפול בשתי בעיות חמורות: תפקוד אגף הגבייה והיעדר מנהל לערוץ הראשון
03/12/2013  |     |   כתבות   |   תגובות
מתפקדת? רשות השידור [צילום: מן הטלוויזיה]

   עידן יוסף
"מנסים להדיח אותי מסיבות אגואיסטיות"

מליאת רשות השידור קיבלה (יום ב', 2.12.13) שתי החלטות בעלות משקל - הקמת ועדת איתור לאיוש תפקיד מנהל הטלוויזיה וניתוק מערך גביית אגרת רשות השידור ממשרדי עורכי-דין חיצוניים. שתי ההחלטות התקבלו לאחר דיונים סוערים ורוויי יצרים.

הצורך במנהל לערוץ 1 קיים זה שנים ארוכות. מאז 2007 לא כיהן מנהל קבוע לערוץ 1 ומזה עשרה חודשים תמימים הערוץ מתנהל בלא כל מנהל. לטענת אגודות העיתונאים, זליג רבינוביץ', המכהן כעוזרו הבכיר של המנכ"ל ומכונה על-ידי הנהלת הרשות "זרועו הארוכה", מנהל בפועל את ערוץ 1.

רק אתמול פנה אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, למנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם, וקבל בפניו כך: "אין מנהל לטלוויזיה. יש לשכת מנהל טלוויזיה ולדבר אל הלשכה פירושו לדבר אל הקיר, או אל מה שכמה מעמיתי מתארים אל 'זרועו התותבת' של המנכ"ל [...] 700 עובדים ותקציב עתק מופקרים למצב של היעדר ניהול מקצועי. הגיעה העת לומר את הדברים כמות שהם: המשך המצב שלאיש לא מזיז השקר המוסכם הזה, שאין בעצם מנהל טלוויזיה והעוזר 'מנהל' בשביל המנכ"ל... המצב החרפתי הזה לא יוכל להימשך".

מכרז לאיתור מנהל לערוץ 1 יצא לפני כשלוש שנים ומאז עבר תהליך ארוך עד שוועדת איתור מצאה בתחילת השנה את מנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום, המועמד הראוי ביותר לתפקיד. אלא שמינויו של נסטלבאום לא יצא אל הפועל בשל חקירה נגדו בחשד להטרדת עובדים על-רקע נטייתם המינית. בימים אלה דן בית המשפט העליון בעתירה שהגישו אגודות העיתונאים נגד המשך כהונתו של נסטלבאום בתפקידים ניהוליים. כתוצאה מכך, נותר הערוץ בלא מנהל.

"אין כרגע מנהל טלוויזיה ואנחנו רואים את התוצאות יום-יום שעה-שעה", אמר במהלך דיון המליאה יו"ר רשות השידור, אמיר גילת. "אנחנו רואים את זה בתחום התוכן, בניהול השוטף של השעות הנוספות, בהיעדר יד מכוונת וכולי וכולי [...] אי-אפשר יותר למשוך את הדבר הזה. לא ייתכן שהטלוויזיה הישראלית תתנהל ללא מנהל לתקופה כל כך ארוכה".

יו"ר ועדת הכספים, דוד חיון, טען כי אי-איוש התפקיד מוביל לא רק למצוקה תוכנית אלא גם גורר הפסדים קשים לרשות. "כשאין מנהל לגוף שההיקף התקציבי שלו הוא קרוב ל-500 מיליון שקלים זה מחדל כספי", אמר חיון והעריך כי הרשות הפסידה עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מכך. חבר הוועד המנהל יעקב בורובסקי הגדיר את המצב הנוכחי של רשות השידור "שעת חירום". לדבריו, "מליאה שהיא חפצת חיים לא יכולה להיכנס לשנת 2014 בלי מנהל טלוויזיה". לאור כל זאת הציע היו"ר גילת לחברי המליאה למנות ועדת איתור חדשה, במקום זו שלא הצליחה למנות מנהל לערוץ.

גאולה אבידן, חברת הוועד המנהל של רשות השידור, הביעה הסתייגות. "נסטלבאום נבחר וצריך לתת לו לכהן", אמרה. לטענתה, לפני החלטה על מינוי ועדת איתור חדשה יש צורך בחוות דעת משפטית מסודרת שתבהיר האם למליאה יש בכלל סמכות לעשות זאת. היועצת המשפטית של הרשות, חנה מצקביץ', העירה במהלך הישיבה כי לדעתה המליאה פועלת בסמכות מלאה, אולם אבידן דרשה לקבל ממנה חוות דעת מנומקת בכתב.

"אני לא חושבת שזו הרעה החולה היחידה ברשות השידור שאתה אמור להביא אותה עכשיו כאן והרגע", אמרה אבידן ביחס לכך שהטלוויזיה פועלת קרוב לשנה בלא מנהל. בהמשך האשימה אבידן את גילת ואמרה כי "חברי המליאה צריכים לדעת שאתה מנסה לעשות מחטף". לדבריה, יו"ר הרשות לא הצליח להעביר החלטה דומה בוועד המנהל של רשות השידור ולכן פנה כעת למליאה.

"הגענו לימים טובים שאם יו"ר הרשות מביא נושא למליאה זה נקרא מחטף", אמר בתגובה גילת.

"אתם מנסים לעשות מחטף וזה לא יעזור", קראה אבידן לכיוון גילת ובורובסקי. "חלאס להשתמש במליאה כמריונטה". "א-פרופו מריונטות", השיב לה בורובסקי, "לכו למקום בתיבת הבובות שמפעיל אתכם".

על-אף התנגדות אבידן, המליאה החליטה ברוב גדול למנות ועדת איתור חדשה לתפקיד מנהל ערוץ 1. בראש הוועדה צפוי לעמוד גילת עצמו.

הערת עסק חי

גם אם ימונה מנהל לערוץ 1, יהיה זה רק צעד אחד בדרך ארוכה שהרשות השידור נדרשת לעבור אם ברצונה להבריא. המאבקים הפנימיים ברשות השידור, והמאבקים החיצוניים מול משרד האוצר, דרדרו בשנים האחרונות את מצבה של הרשות עד כדי סכנה ממשית להמשך קיומה. השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, גלעד ארדן, הודיע לפני חודשים אחדים כי הוא מקפיא את הרפורמה שתוכננה לרשות ושוקל לסגור אותה לחלוטין ולהקימה במתכונת חדשה.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת עדכן היום את חברי המליאה כי בשל הקפאת הרפורמה נרשמה לרשות השידור הערת עסק חי בדוחות הכספיים של שנת 2011. עוד עדכן היו"ר גילת כי הדוחות הכספיים של שנת 2011 הוצגו בפני ועדת הכספים של הרשות לאחרונה, שבועות אחדים לפני תום שנת 2013, וטרם נחתמו.

בנוסף דנה היום מליאת רשות השידור בעתיד האגף לגביית אגרה. המליאה החליטה על הקמת ועדת איתור למציאת סמנכ"ל חדש לאגף הגבייה, שאמור החליף את הסמנכ"ל הנוכחי אבי כ"ץ ולשאת את התואר "מנהל אגף שירות לקוחות". יהיה תוארו אשר יהיה, צפויה לו עבודה רבה.

ישיבת המליאה נערכה היום באולם הישיבות של משרדי האגף לגביית אגרה בתל אביב. על-אף העובדה כי הדיון נערך בשעת צהריים מוקדמת, היו הרוב המוחלט של עמדות הטלפנים במשרדי אגף הגבייה מושבתות. רק טלפנית אחת השיבה לשיחות הציבור.

בכל זאת בוצעה היום התקדמות קטנה, כאשר מליאת רשות השידור נענתה לבקשת השר הממונה גלעד ארדן והחליטה לנתק את אגף הגבייה של הרשות ממשרדי עורכי הדין החיצוניים, שפעלו פעמים רבות בניגוד לנהלים והטרידו לשווא אזרחים תמימים.

"נתנו לעורכי הדין יותר מדי כוח עם פחות מדי בקרה", טען בישיבה נציב קבילות הציבור ברשות, דדי מרקוביץ'. "נכון להיום הם עושים כמעט ככל שעולה על רוחם כדי להביא את הכסף לרשות השידור", לדבריו, בשנה האחרונה נחשף מתוקף תפקידו למקרים "מאוד קשים", כולל "המצאת חיובים על בסיס שקרי, שבע שנים אחורה אוטומטית, בלי בדיקה אמיתית; הגדלות משמעותיות של תיקי הוצאה לפועל על-ידי עורכי הדין; ושימוש בצווי עיכוב יציאה מהארץ".

במסמך שהעביר מרקוביץ' לחברי המליאה לקראת הדיון ציין כי עד לסוף חודש אוקטובר האחרון הגיעו למשרדו 3,334 תלונות על ענייני אגרה וגבייה, רובן נמצאו מוצדקות, וזאת בהשוואה ל-1,761 תלונות שהתקבלו במשרד הנציב לאורך כל שנת 2012.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, הוזמן לישיבה כדי להציג את עמדת העמותה לעניין גביית האגרה. מן העלה את האפשרות להעביר את מלאכת הגבייה לספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית ולספקיות האינטרנט. במקביל תמך בעמדת יו"ר הרשות והשר הממונה כי במקום משרדי עורכי דין חיצוניים, עדיף לו הגבייה הייתה נעשית על-ידי רשות האכיפה והגבייה של משרד המשפטים.

בעוד שחלק מהנוכחים, ובהם יעקב בורובסקי, הסכימו עם הצורך לשינוי בנוהל גביית האגרה, אחרים התנגדו. חברת המליאה וופא זועבי-פאהום טענה כי יש לבצע שינוי אולם אין ליצור קשר עם חברות הכבלים והלווין, שלדעתה סובלות מדימוי שלילי אף יותר מאשר רשות השידור. גם גאולה אבידן הזהירה מפני "החלפת פרה בחמור", ודרשה כי לפני שמחליטים להעביר את סמכות הגבייה לרשות האכיפה והגבייה יוצגו בפני המליאה נתונים ברורים. יו"ר ועדת הכספים דוד חיון החרה החזיק אחריה. "הדיון עד עכשיו היה דיון אווירה", אמר, "אנחנו לא יכולים לקבל החלטה מושכלת בלי שמונחים לפנינו נתונים מסודרים". יו"ר ועדת האגרה ברשות, אנטון איוב, התנגד אף הוא למהלך. "תמיד יהיו תלונות", העיר ביחס להתנהלות אגף הגבייה ברשות.

סמנכ"ל הגבייה הנוכחי ברשות השידור, אבי כ"ץ, יצא גם הוא נגד הרעיון להעביר את סמכות הגבייה לגורם חיצוני. "אנחנו מתייחסים לכל התלונות בכובד ראש", הגן על עובדיו, "אנחנו עושים מה שעלינו לעשות". בהמשך דבריו ביקש סמנכ"ל הגבייה להבדיל בין משרדי עורכי-הדין שאחראים על הגבייה עצמה לבין המשרדים שאחראים על איתור חייבי אגרה. כ"ץ המליץ למליאה לאפשר לאגף הגבייה לחדש לשנה נוספת את ההסכם עם שלושה משרדי עורכי-הדין שאחראים על נושא האיתור.

"משרדי האיתור הם כי גרועים שיכולים להיות", טען הנציב מרקוביץ'. "במבצע האחרון נשלחו 600 אלף מכתבים בשיטת 'מצליח' כדי לאתר בסופו של דבר פחות מ-20 אלף איש [...] מתוך מאות אלפי המכתבים נשלחו מכתבים לאנשים מתים, לחיילים שנהרגו, לאנשים שירדו מהארץ. זה לא צריך לקרות". סמנכ"ל הגבייה כ"ץ זעם על דברי מרקוביץ' וטען כי נשלחו רק 470 אלף "מכתבי גישוש". המשנה למנכ"ל רשות השידור, עודד בירגר, אמר שמבצע האיתור האחרון של אגף הגבייה נעשה "בצורה מכובדת ויפה" ו"ראוי לכל התשבחות".

על-אף זאת, כאשר נשאל סמנכ"ל הגבייה מה תגובתו להצעת השר הממונה על רשות השידור, כי כל תיק אגרה בעל חוב של עד 10,000 שקל יועבר לטיפול רשות האכיפה והגבייה, אמר כ"ץ: "חיובי, במספר תנאים". למרות שדיונים בנושא מתקיימים זה חודשים ארוכים, סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור ביקש לא לבצע את השינוי מתחילת 2014 שכן "אי-אפשר חפ-לפ".

כ"ץ אף הוסיף הערה אישית כלפי מנהל רשות האכיפה והגביה, וטען כי העברת העבודה לרשות משרתת אינטרסים זרים. "אדון דוד מדיוני גייס כמה מאות עובדים והוא צריך לספק להם תעסוקה", אמר כ"ץ. "אז חלק מהתעסוקה יהיה בעניין רשות השידור".

בסופו של דיון הציע היו"ר גילת להחליט באופן עקרוני על הפסקת ההתקשרות של רשות השידור עם עורכי דין חיצוניים לצורך גביית אגרה, והעברת המלאכה לרשות האכיפה, לפי המלצת השר הממונה. "אין מצב שאנחנו ממשיכים את ההתקשרות עם עורכי הדין", הבהיר גילת. לדבריו, תוקף ההחלטה הוא "מיידי" אולם היו"ר הותיר בידי ההנהלה את האפשרות לפרש את המושג "מיידי" בהתאם לצרכים הניהוליים, כל עוד הנוהל החדש ייכנס לתוקפו לפני תום החודש.

הדיון על מערך הגבייה של רשות השידור התקיים בצל הפרעות מתמשכות מצד שני נציגי עובדי משרד אגף הגבייה בטבריה, אשר עומדים בימים אלה בפני פיטורים. לאורך דקות ארוכות עמדו שני הנציגים, ובהם יו"ר ועד עובדי אגף הגבייה ברשות, אבי חיים, מחוץ לאולם הישיבות וקראו באמצעות מגפון ליו"ר הרשות גילת לצאת אליהם ולשמוע את דברם. העובדים אף הפעילו את אזעקת המגפון ושיבשו את דיון המליאה. בסופו של דבר הוכנסו העובדים לישיבה וקראו למליאה שלא לאשר את סגירת הסניף בטבריה כל עוד הרפורמה ברשות השידור מוקפאת.

תאריך:  03/12/2013   |   עודכן:  03/12/2013
אורן פרסקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"700 עובדים ותקציב עתק מופקרים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המומחה
3/12/13 13:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איך להימנע ולאפשר לגוף להירפא מאיידס? איידס פירושו תסמונת הכשל החיסוני. אם כך, מדוע המערכת החיסונית שלנו נכשלת? איידס הוא נגיף שחודר לגוף ופוגע בבריאותו של הנדבק, ואף יכול לגרום למותו.
03/12/2013  |  יוסי קרמר  |   כתבות
החורף הקרב מכניס הורים רבים "לכוננות מחלות חורף". ילדים הסובלים מתופעות כגון: נזלת, שיעול, התעטשויות, כאבי גרון וכאבי אוזניים או חולשה וחום, גורמים להורים להכנס לכוננות שאותה ניתן להגדיר כ"למצוא את הסידור המתאים לילדים". מציאת הסידור המתאים, יכולה להיות אתגר לא פשוט עבור הורים עובדים. לאחר שמתגברים על מכשולים אלו, נאלצים ההורים להתמודד עם... אומללותם של הילדים.
03/12/2013  |  אבנר יאראק  |   כתבות
כשקיבלתם את עדשות המגע לראשונה, וודאי תודרכתם על אופן הטיפול בעדשות שלכם. ככל הנראה הוסבר לכם תמיד לשטוף ידיים עם סבון ומים לפני הכנסה והוצאה של העדשות, ועל הצורך בשפשוף עדין (כמו מסאג') להסרת לכלוכים לפני האפסון של העדשות במחסנית.
לא רק מוזאון המטרופוליטן, שהוא מששת הגדולים בעולם, מתייחס בעונה זו לתחריטים. גם מוזאון הויטני הקדיש לכך תערוכה, שכבר ירדה, של רישומים ותחריטים של גדולי האמנים האמריקנים. כך גם המוזאון לאמנות מודרנית - M.oM.A מעניק למבקרים הנאה צרופה בצפיה בתערוכה של ציורים, הדפסים, צילומים ורישומים בתערוכת American Modern. בעוד שהתערוכה ב-MET מתייחסת לתקופת ה- ancien regime, השלטון הישן, שלפני המהפכה הצרפתית.
03/12/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
השופטת: הרשמת הבכירה סיגל אלבו, בית משפט השלום בירושלים
03/12/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il