|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

איש הנדל"ן של השבוע

אבירם דהרי: הפרויקט ודוח ועדת החקירה

ראש עיריית קריית גת חתם אתמול על חוזה לפרויקט ענק, בניית 7,600 בעיר אבל, לפני שש שנים המליצה ועדת חקירה ממשלתית להדיחו בשל ממצאים ניהוליים ואישיים חמורים לזכותו: הגיע להשגים רבים בעיר
06/12/2013  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
דהרי. כוחניות שלטונית

אבירם דהרי (50) ראש עיריית קריית גת, מעורב כיום בפרויקט הנדל"ן הגדול ביותר בישראל: דהרי, יחד עם שרי האוצר והשיכון ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, חתם (יום ה', 5.12.13) על הסכם בין הממשלה לעירייה, שלפיו תשווק הרשות, בשנתיים הקרובות, מגרשים לבניית 7,600 דירות בצפון העיר (ועוד מגרשים לכ-12,000 דירות ישווקו בשנים שלאחר מכן). זה שנים רבות שלא זכור שיווק מגרשים בהיקף כזה, בתקופה קצרה יחסית, בעיר אחת.

דהרי מקווה כנראה לעמוד בראש העיר המוגדלת. לפני כחודש נבחר שוב, בפעם השלישית, לראש העירייה, ברוב גדול. זהו השג נאה למי ש"רץ" לפני עשר שנים בראש מפלגה עצמאית. קודם לכן רכש השכלה גבוהה, סיים לימודי תואר שני בהנדסת תעשיה ותואר ראשון (LLB) במשפטים. דהרי גאה בהישגיו העירוניים: הביא לעיר מפעלי תעשיה גדולים, בנה בריכה גדולה ומתקני ספורט, דאג לשיפור החינוך, ואפילו אירגן סדרת קונצרטים בחצי-חינם לתושבי העיר, 100 שקל לאיש לארבע הופעות. בין לבין, הספיק לשאת אישה ולהביא לעולם 5 ילדים.

ינצח על הסכם-גג לקידום תשתית ופיתוח
הדמיית כרמי גת

בשנה האחרונה היה דהרי פעיל מאוד בקידום ההסכם עם הרשות ומשרדי השיכון והאוצר. עירו, קריית גת, היא הראשונה בישראל שבה מיישמת הרשות את שיטת העבודה החדשה שלה: הסכם-גג בינה לבין משרדי ממשלה אחרים, כגון תחבורה, שלפיהם יעשו כל עבודות התשתית והפיתוח יחד עם, או אף לפני, בניית הדירות. דהרי מנצח, יחד עם רמ"י והאוצר, על כל אלו. מכרז טרי יצא לקבלני התשתית של השכונות החדשות. דהרי מקווה שהתושבים החדשים יכנסו לדירות שלידן כבישים, מדרכות, חשמל, תאורה, פארק, בתי ספר, בתי כנסת ומקוואות. זה גם יקדם, מן הסתם, את הקריירה האישית שלו.

נושא אחד יכול, אולי, להשפיע על התוכניות האישיות והציבוריות של אבירם דהרי: דוח חמור שכתבה עליו, לפני שש שנים, ועדת חקירה שמינה שר הפנים דאז, עו"ד רוני בר-און. הוועדה מצאה פגמים חמורים בהתנהלות של דהרי, והמליצה להדיחו . זהו צעד נדיר ביותר, שאכן לא אושר על-ידי שר הפנים החדש, מאיר שטרית, אולי בשל סיבות פוליטיות.

הוועדה מונתה ביולי 2007, אחרי שלמשרד הפנים הגיעו תלונות על מה שמתואר כ"ניהול קלוקל". בראשה עמד מיכה גולדמן, ראש המועצה המקומית כפר תבור. חבריה היו היועצת המשפטית של עיריית כפר סבא, עו"ד קרן קדמי, וגזבר עיריית בית שמש, רואה החשבון אריה ברדוגו. הוועדה פעלה במהירות, קיימה 25 ישיבות, שמעה עדים, בדקה מסמכים וסיירה בעיר. בתוך שלושה חודשים הגישה את הדוח, והמליצה להדיח את ראש העירייה.

ראוי שיו"ר רשות מקרקעי ישראל אורי אריאל ומנכ"ל הרשות, עו"ד בן-ציון ליברמן, יקראו בעיון את הדוח בן 28 העמודים, שהגיע לידי News1. הדוח מגלה, בין היתר, שהמגרשים בצפון העיר, שעליהן מדובר כיום, נמצאים בבעלות העירייה כבר 10 שנים ויותר, אך התוכנית לשינוי יעודם מחקלאות לבנייה ולאשר בנייה עליהם התקדמה בעצלתיים. סחבת זו מקובלת בערים רבות, והיא כנראה חלק מהתרבות הישראלית.

"הסתכסך עם רבים, יוצר אנטגוניזם"

נקודות בולטות מתוך הדוח, המתייחסות לדהרי הן כאדם והן כפעיל בנושאי נדל"ן:
  • התנהגות אישית - "דהרי הצליח בתוך תקופה קצרה להסתכסך ולריב עם גורמים רבים מספור, לרבות משרדי ממשלה...הוא עורר את חמתם של אלו שעמם הוא אמור לעבוד...נוקט, כדבר שבשגרה, בלשון משתלחת כלפי רבים, יוצר אנטגוניזם. התנהלותו וסגנונו - ספק אם מקומם יכירם אצל כל עובד ציבור, קל וחומר ראש רשות מקומית".
  • איומים על חברי ועדת החקירה - "קיבלנו הדגמה חיה של סגנונו, כשאיים על חברי ועדת החקירה".

אין כבוד לשופטת אלישבע ברק
אלישבע ברק

  • איומים על השופטת ברק - הדוח מצטט עדות של דהרי בפני הוועדה, שבה אמר לאלישבע ברק (רעייתו של אהרן ברק), אז שופטת בבית הדין הארצי לעבודה: "אני לא אחכה 18 שנים! [לפסק דין] כתבתי לה: אני יודע שאני מפריע לך בשנת הצהריים!" הוועדה מגיבה: "דהרי אינו יכול לסכור לשונו ולהביע מעט כבוד ודרך-ארץ בפני שופטת".
  • עוד תכונות של דהרי - "כשל מלהתוות חזון, ואינו מתפקד כראש רשות בעל חזון ומנהיגות...הוליך שולל...נכשל כישלון חרוץ [בנושאים מסוימים]".
  • עמלה מופרזת לעורכי דין - דהרי שכר את משרד עורכי הדין צומן-רוקח, כדי שיגבו ארנונה מחייבים. הוא התחייב לשלם להם עמלה של 32% מהסכום שיגבו. הוועדה מצאה שזהו סכום מופרז, ודי היה בעמלה של 15% עד 20%.

"התקשרויות בעייתיות עם קבלנים"

  • קשרים עם קבלנים - "התקשרויות בעייתיות עם קבלנים, מחלוקות שגרמו לעיכובים לא סבירים בבנייה, תמונה בעייתית של ניהול בכלל וניהול פרויקטים בפרט, שגרמו נזק לציבור".
  • בעיות באגף ההנדסה - מצבו של אגף זה חשוב לענייננו, כי הוא מעורב בבניית אלפי דירות. הוועדה מצאה מחסור אדיר בכוח אדם. בין היתר, מנע דהרי מעובדי האגף להיכנס לארכיון האגף.
  • פיקוח על הבנייה - הוועדה מצאה, שדהרי התיר להציב באוגוסט 2006 מבנים חדשים על מגרש העירייה ליד בית ספר, וסירב להוציא צו הריסה על בניה בלתי חוקית באתר.

מנכ"ל רשות המקרקעין, בנצי ליברמן, אמר בתגובה כי הרשות אינה חותמת על חוזה עם אדם בודד, אלא עם העירייה. הוא הביע אמון בדהרי ובהשגיו הכלכליים והאחרים בקריית גת. אבירם דהרי עצמו חזר והצביע, בתגובה, על השגיו והשגי העירייה בשנים האחרונות בנושאי כלכלה, תעסוקה, פיתוח, תקציב, חינוך ואחרים.

דהרי עצמו הגיב: "זה דוח יזום!". בשיחה עם News1 הכחיש מיכה גולדמן לחלוטין טענה זו.

מנהלת מחלקת החינוך פרצה בבכי

אם אכן אבירם דהרי שינה בשנים האחרונות את התנהגותו ודרכיו אזי הכל תקין. אבל האם באמת כך היה? שני אירועים מעוררים, לפחות, סימני שאלה ומשמשים חומר למחשבה:

מנהלת מחלקת החינוך בעירייה, זהבה גור, פוטרה לאחר 13 שנים. הרקע, כנראה: חשדות נגדה, שהגיעו עד תלונה במשטרה. גור הגישה תביעה נגד העירייה בבית הדין לעבודה, וזה קבע בפסק דינו, לפני כארבע שנים: "ראש העיר גמר בלבו להדיחה ויהיה מה, ולא בחל בשום אמצעי". בהחלטה אחרת אומר בית הדין לעבודה כי "נעיר על התנהגות ראש העיר". בישיבת מועצת העירייה נזף דהרי בגור בפומבי, עד שפרצה בבכי. אחד מחברי המועצה החזיר נזיפה לדהרי, והאשימו בהלבנת פני אדם ברבים - עבירה חמורה לפי כל קנה מידה.

ניסה לגרש את הרב

ב-27 באוגוסט השנה נערך באולם אירועים בקריית גת טקס דתי נדיר של פדיון פטר חמור. הרב חיים אברג'ל עלה לבמה, אך לפתע דרש ממנו דהרי, בנוכחות מאות אורחים, לרדת מהבימה. הרקע, ככל הידוע, הוא מחלוקת פוליטית, אך היא גררה העלבת רב בפני מאות מוזמנים (מקרה דומה לזה של זהבה גור!(. הרב אברג'ל סירב לרדת מהבימה, ולאחר ויכוח שבו השתתפו כמה מהנוכחים, נשאר במקום עד לסוף הטקס.

תאריך:  06/12/2013   |   עודכן:  06/12/2013
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבירם דהרי: הפרויקט ודוח ועדת החקירה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי... .
6/12/13 20:07
2
מדמוני אסף
7/12/13 12:37
3
איציק בלוי
7/12/13 21:51
4
דוד נפתלי
7/12/13 22:36
5
שחר אביב
18/01/14 13:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפנינו ימים בהם קיימת תחושה שמשהו עומד להתרחש ברמה ארצית בחיינו האישיים. אם הייתה אי-נוחות שהכבידה, כעת קיימת אפשרות להשתחרר ולפנות מקום לאנרגיות שיש בהן השראה, האנרגיות מתחזקות בהדרגה ומעוררות את החשיבה לממדים גבוהים עם יותר שמחה, יוזמה ובעיקר מוטיבציה להשתחרר מחשיבה שלילית וממקומות שנתקענו בהם. הרצון לחופש מתחזק, ואפשר לתת אמון באינטואיציה, השחרור מהישן יאפשר לכם לעלות על מסלולים חדשים ולהשתחרר מנוסטלגיה, גם אם זה כואב. צאו החוצה ותנו לעצמכם להגיע לרבדים חדשים של מחשבה, החליטו שהבחירות החדשות שתעשו תתקיימנה רק אם הן תהיינה בהלימה לערכים האישיים וליושרה האישית שלכם, גם אם תבחרו להישאר בבועה האישית בגלל אמונה הקשורה לשורשים הפנימיים היסודיים, השתדלו לשמור על קשרים חברתיים או לחדש אותם. ההתנגשות בין הצד הקונסרבטיבי ובין הצד המהפכני תאפיין את הימים הבאים, ואולי יתעוררו שאלות על הביטחון האישי במערכות יחסים, על רומן אהבה או קשר עסקי. בתאריך 08.12 תלחמו על מה שאתם מאמינים בו.
06/12/2013  |  טובה ספרא  |   כתבות
ב-11 בנובמבר 2013 מלאו עשרים שנה להקמת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" תהליך ההקמה התחיל עוד בשלהי שנות ה- 80 כאשר שלושה ניצולי שואה בולטים, נוח פלוג, משה זנבר ויצחק ארצי הקימו את "וועד התביעות של ארגוני יהודיים יוצאי מזרח אירופה" . מעטים מודעים לכך כי הפיצויים האישיים, הרנטות, ששולמו לניצולי שואה לאחר הסכם השילומים, הועברו רק לילידי גרמניה או למדינות התרבות הגרמנית, כמו אוסטריה.
05/12/2013  |  צבי גיל  |   כתבות
מעריב ממשיך לעקוב אחר אנשים שהציתו את עצמם בשל מצוקה כלכלית | ישראל היום מצניע דיווח על תוצאות מבחני פיז"ה | רזי ברקאי, עיתונאי-גבר-אשכנזי-חילוני, נוזף במזרחים, דתיים, נשים וטוקבקיסטים
05/12/2013  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
במדינת ישראל - כאובה ובוכה, לאורך מרבית ימות השנה - היה ספי ריבלין מקור לעידוד. הוא היה קומיקאי בחסד עליון, כישרוני ושובה-לב להדהים, כשההומור השנון מילא את כולו. אל מול עין דומעת הוא הישיר מבטו בעין צוחקת. החיוך הנצחי לא מש מפניו, אף בשעה כשרה לדמעות.
05/12/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
ביום 19 בנובמבר 2013, פרסמה הוועדה לתקני חשבונאות בינלאומיים (ה- IASB) תקן חדש בנושא חשבונאות גידור - כללי, המהווה פרק נוסף של IFRS 9: מכשירים פיננסיים (2013). התקן החדש אינו משנה מן היסוד את סוגי יחסי הגידור או את הדרישה למדוד ולהכיר בחוסר-אפקטיביות. יחד עם זאת, בהתאם לתקן החדש, אסטרטגיות גידור נוספות אשר נעשה בהן שימוש לצורכי ניהול סיכונים עשויות להיות כשירות כעת לחשבונאות גידור. כך, לדוגמה מאפשר התקן החדש גידור של הפרטים הבאים, בתנאים מסוימים:
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il