|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הטור של פריצי

על סערה שלא הייתה, חשמל שלא סופק, זיהום באיכילוב, חוק העמותות ועל הארמון החדש של שרה
19/12/2013  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
גבי ברבש [צילום: בוצ'צ'ו]


זיהום קטלני

שלושה מבכירי בית החולים איכילוב נחשפו כשהם מבקשים לקבל כסף לכיסם מחולים מחו"ל, בנוסף לשכר העתק שהם מקבלים מבית החולים שלהם, שגובה מהחולים הללו תעריפים מכובדים. בעברית קוראים לזה דרישת שוחד, וזו גם סחיטה מתועבת במיוחד, באשר מדובר ביחסי רופא-חולה. כשמי שעומד להרדים אותך ולחדור אליך עם סכין מנתחים דורש ממך כסף לפני הניתוח, אתה לא אומר לו לא.

אז מנכ"ל בית החולים, גבי ברבש, הוציא מייד מכתב לכל עובדי בית החולים והסביר להם שזה אסור. מרשים ביותר. הרופאים מבקשים שוחד והמנכ"ל מזהיר את עובדות הנקיון שזה אסור. הבנו. הבנו הכל. הבנו מה מתרחש באיכילוב ומה צפוי לנו שם.

למי ששכח, יוזכר: בית החולים איכילוב הוקם מכספי המיסים שלנו ומתוחזק מהם. לכן אל תספרו לנו סיפורים על חשיבותה של תיירות המרפא לרפואה הישראלית. כשלוקחים בניינים, מיטות וציוד יקר שנרכשו מכספנו, יחד עם כל הצוות והעובדים שאנו משלמים את שכרם כל השנים, ועושים ניתוחים לתיירים מחו"ל תמורת סכומי כסף אדירים שזורמים לכיס הפרטי של הרופאים, זה לא שירות ציבורי. זו גניבה. לנו קובעים תור לניתוח חיוני רק לעוד שנה, כי הצוות עסוק כרגע בחלטורות לתושבי חו"ל. ותורידו את הבלוף מהאמירות שזה עוזר לבית החולים: אתם משלמים ומממנים את מערכת הבריאות כל חייכם, אך ברגע האמת היא לא פנויה לטפל בכם, כי הרופאים הבכירים שלה עושים איתה כסף לכיסם מהצד - על חשבון המערכת שאתם הקמתם.

מעמדו של איכילוב בתל אביב, המוסד בו מתים כל הידוענים (מרבין ועד אריק איינשטיין) מחייב. מנכ"לו, גבי ברבש, הוא גם דמות מוכרת ובעצמו היה גם מנכ"ל משרד הבריאות, ובפקולטה לרפואה הצמודה לבית החולים שלו עדיין מלמדים שחובה לחטא יסודית ובעקשנות כדי שהחיידקים לא יתרבו. עכשיו זה רגע המבחן שלו: אם הוא לא יחטא את המוסד שלו כנדרש, כולל פיטורי שלושת הרופאים והכנסת משטרת ישראל לתמונה, אז ביום שגם אתם תתבקשו לשלם איזה 30-20 אלף דולר מתחת לשולחן לרופא בבית החולים שלכם עבור טיפול בילדכים או הוריכם, תוכלו להיזכר מאיזה מקום בדיוק יצאו והתפשטו החיידקים הקטלנים הללו.

הארמון של שרה
[צילום: פלאש 90]

ביום ש-16,000 משפחות היו מנותקות לחלוטין מחשמל, כי לחברת החשמל אין כסף לטמון את הכבלים באדמה, מה שימנע ניתוקם בכל חורף, התכנסה הממשלה המשועממת שלכם לדיון על קניית מטוס ובניית בית ראש ממשלה חדש. כבר אין לממשלה נושא אחר לטפל בו, אין לה שימושים אחרים לכסף, וחוץ מזה ברור שזה מה ששרה צריכה. ארמון ומטוס. לא נורא. בסך-הכל איזה 650 מיליון שקל להקמת בית ראש הממשלה ועוד 80 מיליון לקניית המטוס זה רק 730 מיליון ש"ח, גם אם כולנו יודעים שעד שיאשרו ועד שיבצעו זה יתייקר כבר כמו כל פרויקט ממשלתי ויעלה בערך כפול מעל המתכונן. אבל מה זה מיליארד או מיליארד ורבע שקל עבורכם? בשביל מה הועלה המע"מ, כל כולה בשביל 4 מיליארד ש"ח לשנה. אז נעלה בעוד אחוז.

וכשתראו איך מחייבים אתכם אח"כ בעוד 100 מיליון שקל לשנה עבור תחזוקת הארמון והמטוס, אתם עוד תתגעגעו לימים שחויבתם רק ב-3 מיליון שקל סמליים לשנה עבור תחזוקת הבתים של ביבי ושרה. ולמי שלא מבין למה 50% ממחיר דירה בלתי מושגת לזוג צעיר נובע בעצם מהמיסוי וההטלים לטובת הרשויות, תמיד אפשר יהיה להראות לו את הארמון ואת המטוס החדש. משהו עדיין לא ברור לכם?

הם מפחדים
[צילום: מד"א]

ועדת השרים לחקיקה אישרה את התיקון לחוק העמותות שיטיל מס מיוחד על תרומות מגורמי חוץ לעמותות המזוהות עם פעילות "אנטי ישראלית". ניסוח החוק מתוחכם יותר, אך תמציתו ברורה: די שחבר הנהלה אחד בעמותה כלשהי יכריז שמעשה שעשה חייל כלשהו בצה"ל הוא עבירה או פשע, בכדי להכניס את העמותה הזו לרשימת נפגעי החוק הזה.

מיותר להרחיב על הטיפשות. ואם חבר הנהלת מגן דוד אדום יכריז כך אז כל התרמות לארגון יאסרו? הרי לא למותר להזכיר שגם בתי משפט ישראלים, כולל הצבאיים, פסקו והגדירו לא פעם מעשים מסוימים שנעשו כאן ע"י חיילים כמעשים פליליים. מזל שמערכת המשפט הצבאי מתוקצבת ולא זקוקה לתרומות, אחרת גם היא הייתה חוטפת עכשיו מהחוק הגאוני הזה.

מה שמוזר זה הפחד הנוראי של חובבי ארץ ישראל הגדולה הללו מפעילותן של שתים או שלוש עמותות איזוטריות שמעלות האשמות כזב. במיוחד מאחר שההאשמות הכוזבות שלהן לא נקלטות ולא מתקבלות ברצינות בעולם המערבי, בין השאר בשל ההכרה העולמית בכך שאנו מדינת חוק, פתוחה והגונה, בעלת מנגנוני בקרה אזרחיים ומערכות ביקורת ציבורית די טובה.

אבל ברגע שנתחיל לפגוע במי שעוסקים כאן בביקורת כזו, גם אם היא קיצונית, חריפה ולא הגונה, אז יימצאו בעולם מי שידרשו, ובצדק, ממשלותיהם לקיים אותה מבחוץ ובעזרת מנגנונים משפטיים משלהם. וזה, רבותי, הולך להיות הרבה פחות סימפטי מכל ביקורת פנימית פה.

בכלל, מעניין ממה בדיוק מפחדים יוזמי החוק הזה, שבמקום לענות עניינית לשתיים-שלוש העמותות הללו, הם מטריחים את הכנסת וכל המדינה ויוזמים חקיקה מיותרת על סערה בכוס מים. אלא אם הם באמת לא מסוגלים להשיב לטענות של העמותות האלה, ואז עוד יסתבר שאנו בכלל בתחילתו של סיפור אחר. הסיפור של צמיחת הפשיזם סותם הפיות.

הופתענו

חברת החשמל שוב התגלתה במערומיה. זו אפילו לא הייתה סערה. סתם ירד שלג, וזה הספיק כדי שמערכת האספקה תקרוס. ואל תקשקשו על מקרים דומים בחו"ל. זה לא היה הוריקן עם רוחות של 300 ק"מ לשעה, וגם לא טורנדו שקורע בתים ועוקר אספלט מהכביש תוך הרמת משאיות לאויר. אלה היו משבי רוח רגילים של 40-30 קמ"ש, כאלה בקושי מסובבים כנפיים של טחנת רוח הולנדית.

אז לא סופה, ולא אחת ל-100 שנים. גם בשנת 1992 היו בירושלים 3 ימי שלג, וגם אז נותקו ישובים ושכונות שלמות מחשמל. "הופקו מלוא הלקחים" מסרו לנו בזמנו. בדיוק כמו שהם אומרים לנו עכשיו. לא מפתיע להזכר שבראש דירקטוריון חברת החשמל מכהן כעת (שוב) אלוף במיל', כשמנכ"ל החברה הוא אל"ם במיל', שניהם בוגרי אותו צבא שגם הוא מופתע כל פעם מחדש ו"מסיק לקחים".

אז בואו נתפלל שההפתעה הבאה גם היא תהייה בגשם ובשלג, או בשטפונות, או בבצורת, שגם היא תפתיע השנה כרגיל כמו בכל שנה (שמתם לב שישראל היא המדינה היחידה שבה החקלאים מקבלים בחורף פיצויי קרה ושטפונות ובקיץ פיצויי בצורת, ושניהם באותה שנה?). כי די מצמרר לחשוב מה יהיה אם ההפתעה הבאה שלנו תהיה שוב באותו תחום ובאותו ארגון שממנו מביאים לנו בקביעות את כל המנכ"לים והבכירים לחברות הממשלתיות - צה"ל.

200 מהנדסים

200 מהנדסים מחברת החשמל נסעו בזמן השלג ל"השתלמות" באילת. מה איכפת להם אם 100,000 אזרחים מנותקים עדין מחשמל? להגנתם הם טענו שביטול ההשתלמות היה מחייב אותם לשלם מכיסם דמי ביטול למלון.

צודקים, והגיע הזמן שגם אנו נעשה זאת להם. אם היו מהנדסי ועובדי חברת החשמל מחויבים אישית בתשלום "דמי ביטול חשמל" עבור כל יום בו לא סיפקו חשמל לאזרחים בישראל, בין אם הסיבה היא שלג או שרב, מעניין אם 200 המהנדסים הללו היו בוחרים לנסוע לעבודה או לאילת. וכדי שלא נשאר עם שאלות תיאורטיות, ראוי שהכנסת תעביר את החוק הזה. חברת החשמל היא שירות מונופוליסטי, ולכן אנו זכאים לכך שהספק המונופוליסטי יספק לנו את השירות שאנו שלמנו עבורו, ולא רק פרשיות שוחד ושחיתות. ותודה לדן כהן שקנה את הטורבינות המיותרות. עכשיו אפשר אולי לדעת מי תיווך בעסקת קניית העמודים וחוטי החשמל?

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
19/12/13 23:11
2
יוא"ב
20/12/13 08:17
3
בונגי
20/12/13 11:01
4
ג׳ו קאמל
21/12/13 04:29
5
ד"ר רייספלד אילן
24/12/13 13:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כאשר ידידים שאלו אותי מה דעתי על כתבה מסוימת ששודרה בערוץ 2, או בערוץ 10, הרמתי גבה. לא ידעתי למה הם מתכוונים. לאחר שהמשיכו להביע תמיהה על שאני לא בעניינים, אמרתי להם שאני צופה במהדורת החדשות של ערוץ 1 - "מבט". הם התבוננו בי כאילו הייתי אותו יפני אשר שלושים שנה לאחר תום מלחמת העולם השנייה יצא מן המערה ודגל לבן בידו.
19/12/2013  |  צבי גיל  |   מאמרים
אירן ממשיכה לעבוד על העולם. בשעה שנציגי החברות הבכירות במועצת הביטחון חוגגים בעקבות נכונותה של מדינת האייתולות לדון בהקפאת תוכנית העשרת האורניום, עוסקים מדענים אירניים בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות הדרושות לניסוי פצצת אטום ולשיגורה בראשו של טיל בליסטי. הפעם כבר לא מדובר על הסיסמה החבוטה "אטום לצורך ייצור אנרגיה חשמלית", אלא על נשק גרעיני התקפי המהווה איום לא רק על ישראל אלא על כל מדינות המזרח התיכון, כולל המדינות האיסלאמיות.
19/12/2013  |  עמי דור-און  |   מאמרים
1. "אם לא ימוצה הדין עם גורם כה בכיר, אימתי ניתן יהיה לצפות למיצוי הדין במקרים קלים יותר?". זהו משפט המפתח שכתב השופט צבי גורפינקל בגזר דינו של דני דנקנר. אם דנקנר היה נענש בעבודות שירות בלבד, מה היה צריך לעלות בגורלו של פקיד זוטר בבנק שיסדר לעצמו איזושהי הלוואה בתנאים מועדפים? הוא היה מקבל פרס? גורפינקל לא נרתע ממעמדו של דנקנר, לא רואה את נפילתו מאיגרא רמה לבירא עמיקתא כנסיבה מקלה, אלא להפך. ככל שהעבריין בכיר יותר, כך עונשו צריך להיות כבד יותר.
19/12/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
במסגרת עבודתי המקצועית, חוויתי בדיקת נכס בתור מומחה מטעם בית המשפט, כשמומחי הצדדים הצטרפו והתלוו לבדיקתי, וחוויתי גם בדיקת נכס כמומחה צד לדיון, הבא להצדיק ולהבהיר את חוות הדעת, בעת בדיקת הנכס על-ידי מומחה מטעם בית משפט.
19/12/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
השמאל בישראל בפרט ובעולם בכלל היה תמיד צדיק וצודק וכל השאר שלא הסכימו עימו נחשבו לאובדי דרך במקרה הטוב ופושעים פשיסטים ברוב המקרים האחריםף גם אם אירע שהעובדות סתרו את מסקנותיהם הנחרצות של שמאלנים זה כמובן משום שהעובדות אינן נכונות, כי לא ייתכן שהתיאוריה השמאלנית היא השגוייה, אלא שלאחרונה נחשף פרצופו של השמאל המקורי השורשי.
19/12/2013  |  זאב בן-יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il