|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מותגים אנושיים מהלכים

החברה הישראלית רודפת אחרי מותגים אנושיים והגיע הזמן לחשבון נפש בנושא
24/12/2013  |     |   מאמרים   |   תגובות
כוכב נולד. מי זוכר? [צילום: מן הטלוויזיה]

מזה שנים אנו חיים בעולם של מוצרים שהפכו למותגים, אולם, בעשור האחרון, לצידם של שירותים וסחורות ממותגים, מתחזקת יותר ויותר תופעת האדם כמותג.

אמנם גם בעבר היו אנשים מפורסמים שרבים העריצו, אך ההבדל נעוץ במינון, באיכות ובאורך חייהם של המותגים האנושיים. כלומר, בקצב הוצאתם של אנשים - מותגים לשווקים ובמהירות שבה הם נעלמים, בדומה למותגים הקונבנציונליים, שאורך חיי המדף של מרביתם קצר יותר מבעבר.

בנוסף, אם בעבר שימשו זמרים מפורסמים, ספורטאים מפורסמים וכיוצא באלה - כמותגים, הרי שהיום מספיק להיות "פליט ריאליטי" שטרם הספיק להשיג הישגים יוצאי דופן בתחום זה או אחר, בכדי להפוך למותג אנושי.

בעולם השיווק מקובל להתייחס למותג כאל אדם. במצב שכזה מעניקים לו תכונות אנושיות, ערכי חיים. במאמר זה ברצוני להתמקד בבחינת האדם כמותג.

עקב התחרות הגוברת, אנו חיים בחברה שיש בה חתירה למותגיות. עצם העובדה שכיום יותר ויותר אנשים לומדים לימודים אקדמאיים וחותרים להתמחות, מעידה יותר מכל על כך שכל אחד מאיתנו שואף להיות בעל ערך מוסף, מבודל מסביבתו או בקיצור "מותג".

בעבר היו מוצרים סתמיים, נטולי אישיות, ערכים, שם או זהות. ברבות השנים חלו שינויים ומרביתנו, כמו גם המותגים, חותרים להישגיות, זהות ואישיות מובחנת אשר תבליט אותנו מקבוצת השייכות שלנו.

גם כאשר אנו פונים לראיון עבודה ומעוניינים להתקבל למשרה חדשה, אנו דומים למותג על המדף, אשר מנסה לגרום לצד השני לבחור בו מתוך שלל אפשרויות הבחירה הקיימות.

כפי שמותג צריך לענות על צרכי הלקוחות טוב יותר מן המתחרים, כך גם אנו צריכים לנסות ולהבין- מה מחפש הצד השני? מהם היתרונות היחסיים שלנו? מהם אותם ערכים וכישורים אישיים שהדגשתם תסייע לנו לזכות באהדת הצד השני?

כאמור, אנו חיים בחברה מותגית. חברה ששופטת אנשים על-פי מידת הבולטות שלהם. כמה אנשים חברים שלך בפייסבוק? כמה אנשים עוקבים אחרייך בטוויטר ובאינסטגרם? זו גם הסיבה שתוכניות הריאליטי בעשור האחרון זוכות להצלחה רבה. החברה-בת זמננו סוגדת לאותם מותגי אינסטנט וממליכה מלכים מידי עונה
בסדרת ריאליטי זו או אחרת.

פליטי ריאליטי למיניהם הופכים בן רגע למושא הערצה של הקהל והמפרסמים ואנשי יחסי הציבור מנצלים זאת כמוצאי שלל רב. הם מוזמנים להשקות ולאירועי יחצנות, משתתפים בפרסומות בכל ערוצי התקשורת ואף הופכים למנחים בתוכניות שונות.

התיישנות מהירה

אולם, באותו האופן בו מותגים עוברים כיום השמטה והתיישנות מהירים, כך נוטה החברה לנהוג גם במותגים האנושיים שהיא יצרה, וללא כל סנטימנט מואסת בהם ומחליפה אותם במותגים חדשים. הרשימה של אותם אנשים - מותגים שזכו לנתח תודעה ופרסום גבוהים וכאשר סר חינם נשכחו - ארוכה. חלקם התקשו להתמודד עם התופעה של זינוק מטאורי לאור הזרקורים ודעיכה כה מהירה.

מי זוכר כיום את כל פליטי "השרדות", "כוכב נולד", "נולד לרקוד", "האח הגדול" ושאר תוכניות ריאליטי? ומה עלה בגורלם של כל אותם אנשים - מותגים שנפלטו מן המותגיות בחזרה אל האלמוניות? כולנו זוכרים את הטרגדיה של דודו טופז ז"ל, אשר למרות כישוריו ופרסומו לאורך שנים, התקשה להתמודד עם הנטישה שנפלה עליו כרעם ביום בהיר.

אין אנו יודעים כמה קורבנות נוספים קיימים, אשר חייהם נהרסו במידה רבה ללא תקנה בגלל התופעה, שכן, כאמור, כיום הם אלמונים. לכן צריך לשאול - היכן נוצרת הבעיה של אדם - מותג ומדוע היא שונה מניתוח המותג כאדם?

ההבדל המשמעותי בין אדם -מותג למותג - אדם הינו, שמותגים אשר הושמטו או התיישנו נעלמים בקלות יחסית, להוציא את האכזבה של מנהל המותג, מפתחו וקהל הנאמנים שלו, בעוד שאנשים - מותגים שננטשו נותרים עם חלל וריקנות, שיכולים להוביל לשלל תופעות כדיכאון, התמכרויות למיניהן ואפילו, במקרים קיצוניים - להתאבדות.

הם מתקשים להבין מה הוביל לנפילתם. מתקשים להפנים שהסביבה דינאמית ומשתנה בקצב מהיר ושהוחלפו במלך - מותג חדש, אשר יעבור תהליך דומה בעתיד.

לבסוף, נשאלת השאלה, האם תשכיל החברה להיגמל מהתופעה או שמא תמשיך לרדוף אחר המותג האנושי הבא?

הכותבת היא מרצה למנהל עסקים במרכז האקדמי כרמל בחיפה.
תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  25/12/2013
איריס גביש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מותגים אנושיים מהלכים
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דפנה גביזון
24/12/13 12:52
2
גליה פ.
24/12/13 12:58
3
נאווה דקל
24/12/13 13:04
4
שירן מ.
24/12/13 14:08
5
המומחה
24/12/13 17:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המיצג החדש של תנועת "אם תירצו" – בדואט פוליטי משותף עם כומר ערבי–נוצרי הזוי מנצרת, מביא לנו את "בשורת" גיוסם של הערבים הנוצרים, כשאותו הכומר ששמו גבריאל (גו'בריל) נדאף גילה עבורם, שהם בעצם צאצאי הביזאנטים ושמעולם לא היו ערבים. כדאי לכוחות החרדים – הלוחמים נגד גיוסם לשים לב לתזוזה הזו, שמשום מה זוכה לעידודם של אנשי "אם תרצו" המדברים בקנאות על "מדינה יהודית" אך חולמים על צבא קוסמופוליטי.
24/12/2013  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
ביום 16 בדצמבר 2013, פרסמה רשות המיסים הנחיה בדבר ניכוי מס במקור ממשכורת של עובד המשלם דמי חבר או דמי טיפול כמפורט להלן.
23/12/2013  |  KPMG סומך חייקין   |   מאמרים
שישו ושמחו, שונאי ישראל והטרוריסטים. קיבלתם היתר לפגוע בישראל ובישראלים - בתנאי שתעשו את זה מחוץ לגבולותיה של המדינה, והכי טוב יהיה אם תפעלו בשטח אקס-טריטוריאלי. ואם לא תכריזו מראש שכוונתכם לפגוע בישראלים ולהפר את החוק הישראלי - תוכלו אחר-כך ליהנות מן הספק, שמא לא ידעתם מה המטרה של האנשים אליהם הצטרפתם.
23/12/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שיעור ההצלחה הממוצע של טיפולי פוריות בישראל הוא מהנמוכים בעולם. הרבה פחות מהעולם המערבי והוא נמוך אף ממדינות העולם השלישי.
23/12/2013  |  ד"ר איליה בר  |   מאמרים
ספר שיריה החדש של דליס (מימון-אללוף), "לחזור ולגעת", הוא ספר טעון, טוען, נושא מועקה והנוסטלגיה שבו כואבת, מעוררת כמיהה למה שהיה רגע לפני הכאב. היא מנסה לעקוף אך זה קיים בה, בלתי נמחק, ונראה שלאחר הכול שוב אינה יכולה להאמין בתומתו של העולם.
23/12/2013  |  יוסף כהן אלרן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il