|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ארץ הסלולר העולה: שיווק סלולרי בהודו!

השוק ההודי הוא שוק מבטיח ומעניין, אך אם זאת שוק שדורש מומחיות והבנה רבה לעתים אפילו ברמת הדקויות המאמר הבא מהווה מדריך חינמי לשיווק סלולרי בהודו ומיועד לאנשי שיווק שותפים בסלולר כמו גם למשווקים באינטרנט
26/12/2013  |   יואב לוין   |   כתבות   |   תגובות
מיליארד פעילים [צילום: פלאש 90]

טבעו המקיף של תחום הטלפונים הניידים והשיווק הסלולרי כנמצא בכל מקום טומן בחובו הזדמנויות עסקיות רבות בתחום שיווק השותפים בסלולר והשיווק האינטרנטי בפרט. אחת הארצות המבטיחות אך גם המאתגרות ביותר בבחינת השיווק הסלולרי הינה הודו, בה ניגע בסדרת המאמרים הבאה. אולם לפני שנחדור לעובי הקורה, הבה נסתכל על מעט מן הנתונים הגולמיים בתחום ברחבי העולם:

1. נכון לשנת 2013 כ-2.4 מיליארד משתמשי אינטרנט רשומים, מתוכם כ-1.5 מיליארד גולשים, העושים שימוש בטלפונים ניידים לצורך הגלישה באינטרנט.

2. בפחות משבע שנים חצה מספר משתמשי הסמרטפונים את רף מיליארד המשתמשים, לעומת כמיליארד וחצי משתמשי PC.

3. הזמן הממוצע לשימוש במכשירים ניידים לגלישה באינטרנט הגיע כבר לרמה של כ-82 דקות ליום

4. פייסבוק חצתה את רף מיליארד הפעילים המשתמשים בחודש, מתוכם 819 מיליונים משתמשי סלולר; 41% מרווחי פייסבוק מגיעים ממשתמשים ניידים.

5. 38% ממשתמשי האינטרנט בסין וכשבעים אחוז ממשתמשי האינטרנט במצרים משתמשים רק בטלפון סלולרי לצורך הגלישה באינטרנט.

ואם זה לא מספיק אז התחזיות צופות את ההתפתחויות הבאות בשנים הקרובות:

1. כמות הסמרטפונים צפויה לגדול ב-20% ולחצות את רף ה-2.2 מיליארד משתמשים עד שנת 2015.

2. מכירות הטאבלטים צפויות לגדול עד 2015 ולהגיע לרף של 369 מיליון יחידות

3. אנדרואיד צפויה להשאיר את Windows מאחור כפלטפורמה העיקרית בתחום המחשבים בהיקף של 2.3 מיליארד יחידות.

4. בארה"ב לבדה השיווק הסלולרי כמעט הכפיל את עצמו בשנה האחרונה וצפוי להמשיך ולהתפתח באותה המגמה והמומנטום.

השוק ההודי - ארץ הסלולר העולה

ההצלחה של הודו בתחום המחשבים ועמדתה המהפכנית בכל הנוגע לתחום הסלולרי היא די ידועה ושמה כבר הולך לפניה בכל העולם. אם זאת, בתחום השיווק הסלולרי, בין אם מדובר בשיווק בסלולר או בשיווק השותפים המסורתי יותר, הודו אינה שוק קל לחדירה ודורשת מומחיות גדולה מצד המשווק. אם זאת, כאשר אנו ניגשים ועובדים נכון, השוק ההודי מהווה עבורנו שוק מדהים, שגם מציע רווחים נאים לצידו. בסדרת המאמרים הבאה נעסוק בשוק ההודי, נביא את הנתונים החשובים לגבי שוק זה, ונעמוד על טקטיקות ואסטרטגיות חדירה לשוק זה. על-מנת להבין מעט את הפוטנציאל הגלום בשוק ההודי, הבה נסבר את האוזן בפרטים ובנתונים הבאים:

1. בהודו קיימים כ-160 מיליוני משתמשי אינטרנט רשומים, מתוכם כ - 86 מיליון עושים שימוש באינטרנט במכשירים סלולריים.

2. בשלוש עד ארבע השנים הקרובות גדל משתמשי האינטרנט על בסיס טכנולוגיית G3 ל-22 מיליון בערך.

3. בהודו קיימים כ-36 מיליוני משתמשים בסמרטפונים לעומת כ - 60 מיליון משתמשי PC.

4. 9% אחוז מדפי הרשת בהודו מותאמים ומגיעים מתחום הסלולר.

5. למעלה מארבעים אחוז של חיפושי גוגל מתבצעים דרך מכשיר סלולרי.

4. לינקדאין כרשת חברתית נמצאת במקום רביעי מבחינת השוק הסלולרי.

זאת ועוד, הצביון הדמוגרפי של הודו מבחינת פילוח הגיל מגלה, שמרבית משתמשי הסלולרי נמצאים בטווח הגילאים של 15 עד 24, בעוד מרבית משתמשי ה - PC נמצאים בטווח הגילאים של 25 עד 34. לפילוח דמוגרפי זה של גיל יש כמובן השפעה רבה על סוג הקמפיינים, שאנו נעלה במדינה זו, והוא חשוב במיוחד בשלב התכנון של הקמפיין ועוד. הבנה של גיל חשובה הן בבחינת המסרים כמו גם מושאי השיווק המצעים ללקוחות בגיל זה. פרט חשוב נוסף שעלינו להביא בחשבון הוא סוג המכשירים, כאשר במובן זה ידם של הסמרטפונים ומערכות האנדרואיד נמצאת ללא עוררין על העליונה. מעבר לכך, האחוז הגדול של משתמשי הסלולר ככלי עיקרי לחיבור עם האינטרנט אינו רק מאפיין הודי או קשור בקשר הדוק לפילוח דמוגרפי כזה או אחר, אלא הוא למעשה מאפיין מרכזי ומוכר בכל המדינות המתפתחות והודו אינה שונה במובן זה.

שיווק שותפים סלולרי בהודו - פלטפורמות מתאימות ושטחי פרסום

מרבית המשווקים הישראלים מכירים כפלטפורמה של שטחי פרסום את באזזסיטי הקוריאנית, אולם כאן יש להבין כי באזזסיטי אינה תמיד הפלטפורמה המתאימה בכל שוק ושוק. דבר זה נכון על-פי כמה וכמה בשוק מורכב ומאתגר כשוק ההודי, וההבנה בבחינת בחירה של פלטפורמת שטחי פרסום היא קריטית להצלחה. כרו עלינו להבין, שבחירה נכונה של פלטפורמה היא אבן דרך חשובה בהצלחת הקמפיין, והדבר נכון להודו כמו גם לכל מדינה אחרת. השוק ההודי מאופיין בשני פלטפורמות עיקריות גוגל (אדמוב) ואין-מובי. לשיטתנו המורכבות של השוק ההודי דורשת מאיתנו בחירה באחד מהפלטפורמות הללו עם עדיפות לאדמוב, כאשר גם פלטפורמת אין-מובי היא בחירה מצוינת. אם זאת, עבודה עם אדמוב דורשת מן המשווק ידע מקצועי מוכח, ולכן בתחילת הדרך העבודה בשתי הפלטפורמות המצוינות הללו אינה נחלת כלל המשווקים. פלטפורמות אחרות של קניית שטחי פרסום בהודו הינן Komil, Vserv, Networkplay, ו-Buzzcity. פלטפורמות כ - Vuclip ו - Vdopia הינן פלטפורמות ייעודיות ומתמחות בעיקר בתחומי הוידאו בעוד פלטפורמות כ - Adnear או DelightCircle מתמחות במודלים עסקיים של שיווק אזורי.

מרבית השחקנים מדברים על השטח השיווקי - פרסומי של החברה, אך הנקודה המכרעת היא לא השטח - השיווקי פרסומי, אלא היכלות במיקוד ופילוח לעומת המטא ראייה. זאת ועוד, עבודה מובנית על בסיס מודלים נכונים מאפשרת הכנה נכונה של הקמפיין עוד בשלב של טרום העלתו, דרך פילוח ומיקוד מדויק בעזרת מיקרו מודיעין נקודתי, וכלה בניהול נכון בשלבי ה - Post Click וייעול הקמפיין ומיצויו. אם ניקוח למשל את אדמוב של גוגל, אזי לא מדובר רק בפלטפורמה מתוחכמת, שהשימוש האפקטיבי ביותר בה דורש גם עבודת מודיעין תחרותי מדוקדקת, אלא למעשה השילוש של אדמוב, אדוורדס, ואדסנס מאפשר בשילוב המודיעין התחרותי הרצת קמפיינים מקדמים וממוקדים ביותר לכל שוק ושוק ובעיקר לשווקים מורכבים כדוגמת השוק ההודי. מצד שני, פלטפורמה כדוגמת אין מובי מנגישה מידע רב אשר בשילוב עבודת המודיעין התחרותי מאפשרת קבלת תמונה רחבה ולמעשה איזון נכון בין מטא ראייה לבין מיקוד ופילוח מדויק. לעומת שני פלטפורמות אלו Vserve לדוגמה מתבססת על מודל, המשלב שיווק אזורי, נתוני פילוח דמוגרפי, הכנסתם הכלכלית ועוד. משמעות הדבר אינה רק, שעלינו להבדיל באופן כללי בין פלטפורמה לפלטפורמה, אלא להתאימה גם לסוג הקמפיין והמודל עליו מבסס השיווק שלנו.

המצעד ההודי של האפליקציות הנחשקות

מבחינת האפליקציות תחום המשחקים והאפליקציות של רשתות חברתיות הוא התחום המוביל בהודו, ולעומת תחומים אחרים, אפליקציות המשחקים והרשתות החברתיות הן לעין שיעור החזקות ביותר. זאת ועוד, בניגוד למדינות אחרות, ההודים מעדיפים דווקא אפליקציות ממדינות זרות, ולאו-דווקא מורידים אפליקציות הודיות. למרות שהודו הינה מעצמת מחשבים ידועה, ייתכן שעובדה זו תמונה בכך, שהודים רבים דוברי אנגלית, ולכן השימוש באפליקציות מסוג זה קל הרבה יותר מבחינתם. מסיבה זו, האפשרויות הטובות ביותר מבחינת שיווק שותפים ושיווק שותפים בסלולר הוא כמובן שני התחומים הללו, כלומר אפליקציות משחקים ואפליקציות של רשתות חברתיות. שני האפליקציות החזקות ביותר בתחום הרשתות החברתיות הן פייסבוק, אך כפי שאמרנו גם לינקדאין עומדת במקום הרביעי הגבוהה. זאת ועוד, תחום הוידאו צובר אף הוא תאוצה, אך כאן מכיוון שמדובר בנישה בעלת ייחוד דמוגרפי - אזורי חזק, המודל לשיווק חייב להיות שונה מן המודלים של שיווק משחקים ואפליקציות הרשתות החברתיות ומטבע הדברים להתאים גם פלטפורמות מתאימות של שטחי פרסום. חשוב גם לזכור שמודל הורדת האפליקציות ההודי מבסס על שני סוגי מודלים: מודל האפליקציה בתשלום ומודל הפרימיום, היינו הורדת אפליקציה בעלת תכונות מצומצמות ושדרוגה בתשלום לקבלת מלא התכונות. אם נרצה לאפיין מעט את שוק ההורדות ההודי בתשלום, אזי נוכל לומר את הדברים הבאים:

1. אפל הוא שחקן קטן ביותר בהודו כאשר אנדרואיד לעומתו מחזיק בכתשעים אחוזים מן השוק.

2. כמות האפליקציות שהורדו מ - Google Play בהודו מוערכת בכ-150 מיליון הורדות.

3. כמות ההורדות מ - Aple Store מוערכת בכ-12 מיליון הורדות.

4. כמות ההורדות בתשלום של אפל עומדת על כ - עשר אחוז בעוד באנדרואיד היא עומדת על 0.5 אחוז.

5. המחיר הממוצע לאפליקציה בהודו עומדת על 100 INR.

כמו-כן, חשוב לזכור שהתחזיות מדברות על גידול צפוי של משתמשי אנדרואיד, שיגיע לרף 240 מיליון עד שנת 2016. במקביל כמות האפליקציות הממוצעת שמוריד משתמש בהודו עומדת על כ - 35 אפליקציות לאדם. נתון זה לא עומד להשתנות גם בעקבות הגידול במשתמשי האנדרואיד.ברמה הארצית משמעות הדבר היא כשמונה מיליארד אפליקציות, שיורדו בהודו עד שנת 2016. זאת ועוד, מתוך 35 אפליקציות לאדם, רק שני אחוז מן האפליקציות ההלו הן בתשלום, והממוצע הוא כ - 52 INR למשתמש. זאת ועוד, אפליקציות המשחקים הוא מרכזי בעוגת מצעד האפליקציות המרכזיות בהודו. הדבר נכון הן לגבי משחקים בתשלום כמו גם אפליקציות משחקים חינמיות. כפי שציינו למעלה גם בתחום זה, ההעדפה המרכזית בשוק אפליקציות המשחקים ההודי אינו רכישת אפליקציות מקומיות, כי אם דווקא אפליקציות זרות. לסיכום: כפי שראינו, השוק ההודי הוא שוק מבטיח ומעניין, אך אם זאת שוק שדורש מוחיות והבנה רבה לעיתים אפילו ברמת הדקויות. המאמר הזה הינו ראשון בסדרה של מאמרים לאנשי שיווק שותפים, בסלולר ובכלל, כמו גם למשווקים באינטרנט. במאמרים הבאים, אנו נפתח ומעמיק עוד יותר את הבנתנו בשוק ההודי, ונכסה אותו גם בבחינת הנושאים האחרים החשובים לשיווק גם כן.

תאריך:  26/12/2013   |   עודכן:  26/12/2013
יואב לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארץ הסלולר העולה: שיווק סלולרי בהודו!
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אדיר
3/02/14 13:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בואו נתחיל מהתחלה, הרבה לקוחות פונים אלי ושואלים: אפשר לקחת כתבה שלילית ולמחוק אותה לגמרי? התשובה היא לא. חד-משמעית לא, אולי ניתן לפרוץ איך שהוא, לעשות איזה מעשה האקרי כל שהוא. אבל מי רוצה לקחת את הסיכון הזה? במיוחד, כאשר יש הרבה מאוד יתרונות אחרים שאנחנו יכולים לנצל כדי להעיף את הכתבה השלילית שלכם מהתוצאות. למקרה שאתם מחפשים משהו בסגנון הזה, אנחנו לא הכתובת. הסיבה היא שאין לנו שום חשק לשבת בבית סוהר. זה הכול. אנחנו לא מכירים אף אחד שעושה את זה, פשוט לא רוצים להכיר. אבל כן נשמח להציע לכם אלטרנטיבות אחרות שעובדות מצוין גם כן. התוצאה הסופית היא שלא תהיה לכם שום כתבה שלילית בגוגל.
26/12/2013  |  מרטין בוקסדורף  |   כתבות
ככל שהפופולריות של האינטרנט התחזקה, כך הפכה הרשת לפלטפורמה האידיאלית עבור המפרסמים. כתוצאה מכך תוכנות המכונות Spyware הפכו ליותר ויותר שכיחות.
26/12/2013  |  רונן מואס  |   כתבות
ילדים שותים אלכוהול כבר משנות העשרה המוקדמות. את זה לצערנו כבר כולנו יודעים.
26/12/2013  |  רונית שריג-אקרט  |   כתבות
תרבות ההמון, שבימי קדם נהנה וסופק מצפייה של השלכת בני אדם לזירת טרף לאריות ונמרים, הוסבה במאה ה-21 לצפייה בתוכניות רדודות, שעיקרן - סיפוק יצר המציצנות לחיים של אחרים, תחת הכיסוי של היותן תוכניות המשקפות מציאות.
26/12/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
סוף השנה האזרחית בפתח וזו הזדמנות מצוינת לסכם את השנה החולפת ולקבל החלטות חדשות ליישום בשנת 2014, במגוון נושאים כמו: בריאות, קריירה, כסף, מערכות יחסים ולימודים.
26/12/2013  |  ד"ר סוזי קגן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il