|   15:07:40
דלג
  אריאל כהנא  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הנשמות הטובות מתיישבות לשולחן, אבל השטח מגיב אחרת. תקרית הירי בעזה [צילום: AP]

ושוב: טרור בצל שיחות

חמישה הרוגים ישראלים גבו חודשי המו"מ ועוד עשרות אירועים ביטחוניים שחלקם לא מגיעים לתקשורת. התהליכים המדיניים אמורים להביא שלום ושלווה אבל המציאות מסרבת להתיישר לפי התיאוריות
28/12/2013  |   אריאל כהנא   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מעבר ליכולת הקיבולת
באופן שבו בנויה כיכר אדם התאונות ממש מחויבות המציאות. צומת סואן ובלתי אפשרי שמתחבר למעגל תנועה, שבנוי עקום ומנקז אליו מספר עצום של כלי רכב, הרבה מעבר לקיבולת המתוכננת

מאות פצועים ואפילו הרוגים אחדים ידעה כיכר אדם. אף אחד מהם לא העלה אותה לכותרות כמו רמי רביד, השוטר שסכין ננעצה בגבו. הם נפגעו בתאונות דרכים, הוא נדקר בפיגוע חבלני. השוואה מטרידה שמלמדת משהו על סדרי העדיפויות של חיינו. גם ביום שלישי, כפי שקורה פעמיים בשבוע בערך, אירעה בכיכר תאונת דרכים. רביד הוקפץ לטפל בה.

באופן שבו בנויה הכיכר התאונות הן ממש מחויבות המציאות. צומת סואן ובלתי אפשרי שמתחבר למעגל תנועה, שבנוי עקום ומנקז אליו מספר עצום של כלי רכב, הרבה מעבר לקיבולת המתוכננת. את מבצע הצליחה הזה, שעשרות אלפי נהגים מבצעים לפחות פעמיים ביום, הם עושים כששדה הראייה מוגבל וכשבכל רגע מישהו או משהו עשוי לקפוץ להם אל בין הגלגלים. ערבים, יהודים, שוטרים, חיילים. כולם עומדים בערבובייה בתוך המוטציה התחבורתית שממש מכריחה אותם להתנגש זה בזה.

הנפגעים בתאונה שאליה הוקפץ רביד היו פלשתינים. מצבם היה קל. השוטר התפנה אפוא למשימה היומיומית שלו ושל עמיתיו, גם היא בלתי אפשרית - הכוונת התנועה. בשעות אחר-הצהריים חוזרים לבתיהם עשרות אלפי תושבי האזור, יהודים וערבים. מכיוון שהכיכר המשונה לא מסוגלת להכיל את כולם, בדרכים המובילות אליה נוצרות שיירות ארוכות וצפופות. מירושלים, מאזור בנימין, מהיישוב אדם וממחנה רמה מתנקזת התנועה. מתנקזת ונתקעת. נתקעת ומתנגשת. נסיעה של ארבע דקות הופכת לארבעים. פקקים יומיים, עמוסים ומסוכנים.

כשיש תאונה, דבר יום ביומו כאמור, מוזעקים כוחות ההצלה. אבל הדרכים חסומות ובלתי עבירות. גם פינויו של רביד השבוע התעכב דקות ארוכות באין נתיב חירום. ניידת טיפול נמרץ שהוקפצה מירושלים נתקעה בפקק הקבוע. לפני כמה שנים, בניסיון לשפר את המצב ולצמצם תאונות, נסלל הכביש מחדש והוצבה גדר הפרדה בין הנתיבים. התושבים נזעקו והתריעו שבמצב חירום רכבי ההצלה לא יוכלו לעבור. וכך היה. מספר התאונות פחת במעט אבל גדר ההפרדה הידקה עוד יותר את צוואר הבקבוק, מה שמונע מהאמבולנסים להגיע ליעדם, בדיוק כפי שקרה השבוע לרביד וכפי שיקרה בתאונה הבאה. האם זה יגרום למערכות להתעורר?

כנהוג במקומותינו, יד איש באחיו מסכלת פתרונות. כבר לפני עשור תוכננה הקמת גשר שיפריד בין התנועה היהודית לערבית, מה שיביא לשיפור המצב הביטחוני והתחבורתי גם יחד. התוכנית אושרה אבל הכסף, אופְּס, הופנה לפרויקט אחר. הגשר נותר על הנייר. כעת מונחת על השולחן תוכנית חדשה של משרד התחבורה להפרדה דו-מפלסית. עלותה 80 מיליון שקלים. במשרד אומרים כי העבודות עליה יתחילו ב-2014. נחכה ונראה.

בצר להם יזמו תושבי אדם מעקף דרך יישובם. מועצת בנימין התגייסה, מימנה וביצעה, והעבודות כמעט הושלמו. אבל אז עצר את העניין המִנהל האזרחי. קצין המטה לענייני תחבורה חושש שהזמני ייהפך לקבוע. אז ליתר ביטחון הוא מסנדל את האלתור. וכך נמשכת שיירה מן המאה שעברה. נפגעים בה חלוצים, ושוטרים וערבים. עד התאונה הבאה.

שלטי פרסומת בערבית
זירת הפיגוע באוטובוס [פלאש 90]

אם יש את נפשכם לדעת כיצד מתנהלים החיים השוטפים ביהודה ושומרון, הציבו מצלמת קבע בכיכר אדם. סרט שיריץ בהילוך מהיר את עשר השנים האחרונות יגלה כיצד חיי הערבים באזור הלכו ושגשגו. בהיפוך גמור ממה שמספרים התקשורת הבינלאומית והדיפלומטים האירופים.

לפני עשור, בשלהי מלחמת הטרור, כמעט לא הייתה תנועה ערבית במקום. אם בגלל מחסומי הדרכים שהציב צה"ל ואם משום שהכלכלה הייתה מרוסקת, רוב רובם של החולפים בכיכר היו המתנחלים, כוחות הביטחון ומכוניות השרד הדיפלומטיות. הערבים שבכל זאת הזדמנו אליה נסעו בדרך כלל בפז'ו או מרצדס ישנות וחבוטות. אט אט השתנתה התמונה. ככל שנרגע המצב הביטחוני כך התעוררה לחיים התנועה הפלשתינית.

יותר מכוניות, יותר נוסעים, יותר רכבי יוקרה. צה"ל הפחית מחסומים והתעבורה הערבית הלכה וגאתה. מוניות שירות צהובות וחדישות באו במקום הענתיקות. רכבים יפניים מהניילון החליפו את הפיאט המקרטעות. משאיות עמוסות נראו יותר ויותר. ברדיו דיברו המנהיגים על כלכלה פלשתינית צומחת ובכיכר אדם ראו את הצמיחה בעיניים. הישראלים, אזרחים וחיילים, שפעם היו הרוב, מצאו את עצמם בוהים בשלטי פרסומת בערבית.

בהמשך הופיעו בכיכר שיירות של ג'יפים חדשים ונוצצים בצבעים צבאיים. הם לא היו של צה"ל אלא של המשטרה הפלשתינית, ותודה לאירופה הנדיבה על תרומתה החוזרת, לתפארת המדינה הפלשתינית. בתחילה אפשר היה לראות אותם רק בלילות. בהמשך הזמן תפסו אומץ עד שלאחרונה הם כבר מגהצים את השטח באור יום.

חוץ מכל אלה ישנו כמובן המערך העצום של הדיפלומטים הזרים. לא רק השיירות של ג'ון קרי או שרי חוץ אחרים שעושים את דרכם לרמאללה חדשים לבקרים, אלא גם מאות שגרירים, קונסולים, יועצים, פקידים, עוזרים ושאר בעלי תפקידים שיוצאים וחוזרים אל רמאללה וממנה כמה פעמים ביום. הם כאן כדי לבנות את המדינה הפלשתינית, אבל ליתר ביטחון בלילה הם חוזרים לישון בישראל. מה שבטוח בטוח.

אסון במקום פיוס

רוח גבית לטרור
אולי הוא לא מודע לכך, אבל כשקרי לוחץ על ישראל לסגת מיו"ש הוא שופך דלק למדורת הטרור ונותן רוח גבית לדה-לגיטימציה. בכל פעם שמדברים על נסיגות ו"שלום" הטרור רק מתגבר

כך התנהלו החיים בכיכר עד לפני כמה חודשים. זוועה בטיחותית אבל שקט ביטחוני. עד ליום שבו הופרה השלווה, אחד באוגוסט 2013. ביום שבו ג'ון קרי העיר את השד הרדום שנקרא "הסכסוך", חזרה האלימות לפעפע. אבו-מאזן נאנס לומר כן לשיחות שלא רצה בהן. נתניהו שיגר לטרור תשורה בדמות מרצחים מתועבים. השטח לא איחר להבין את המסר. בתוך חודש מספר הפיגועים כמעט הוכפל.

"על-פי דוח שירות הביטחון הכללי, חלה במהלך חודש ספטמבר 2013 עלייה בכמות הפיגועים שבוצעו ביהודה ושומרון", דיווח בתחילת אוקטובר מרכז המידע למודיעין וטרור, המלבין דיווחים של ארגוני הביטחון הישראלים. אז נחשב שינוי המגמה לתפנית. הרמטכ"ל בני גנץ עוד טען שאין קשר בין שני פיגועים שונים שבהם נהרגו חיילי צה"ל. כיום, כבר אין שאלה. מאז פרצו שיחות השלום, סו קולד, הטרור חזר להשתולל. לא מדובר רק בחמשת הישראלים (חיילי צה"ל תומר חזן, גל קובי ועדן אטיאס, תושב הבקעה שריה עופר וסלאח אבו-לטייף) שנרצחו בששת חודשי השיחות בדקירה השבוע ובפיצוץ האוטובוס בבת-ים; מתרחשים עשרות מקרים של יידויי אבנים ובקבוקי תבערה אל אזרחים וחיילים ביו"ש ובירושלים, והם כלל לא מגיעים לידיעת הציבור. גם לכיכר אדם הטרור הגיע. לפני שלושה חודשים, הרבה לפני דקירת השוטר השבוע, כשטרקטור פלשתיני ניסה לחדור למחנה רמה הסמוך.

קרי אינו הראשון שמתגרה ברוחות האופל ובמקום פיוס מביא אסון. הדפוס הזה הרי חוזר על עצמו מאז הסכמי אוסלו. הנשמות הטובות מתיישבות לשולחן מתוך חתירה מוצהרת לשלום היסטורי אבל השטח מגיב בדיוק להפך. אוסלו הביא את גל הפיגועים הנורא ביותר שידענו עד אז. ועידת קמפ-דיוויד, שאותה דווקא אהוד ברק כפה על הצדדים, הציתה את מלחמת הטרור הנוראה. על הנייר, התהליכים המדיניים אמורים להביא שלום ושלווה. איכשהו, זו רק המציאות שמסרבת להתיישר על-פי התיאוריות של מדעי המדינה.

מהיכן נובעת הטעות? מהנרטיב. קרי שבוי בתפיסת עולם שלפיה הפלשתינים הם עם מסכן שאדמתו נגזלה בידי היהודים ובמיוחד המתנחלים. הוא חוזר וטוען בכל הזדמנות ש"הססטוס קוו בלתי נסבל" וכן "שאם לא נגיע להסכם הדה-לגיטימציה לישראל תתגבר מאוד והפלשתינים יחזרו לאו"ם". לזכותו ייאמר שבניגוד לאיחוד האירופי הוא לפחות מגלה הבנה לצרכים הביטחוניים של ישראל. אבל, כמו ביחס לצעדי מדיניות אחרים של אמריקה באזור, קרי פשוט לא מבין את המזרח התיכון. הוא לא מבין שכאשר הפלשתינים אומרים שלום, הם מתכוונים ל"דחיקת העם היהודי מארץ ישראל". הוא לא קולט שההיתלות ב"כיבוש" ו"דיכוי זכויות" וכיוצא בהנה, הן שלב בתוכנית השלבים. לכן, הוא אונס את הצדדים להסכם ששניהם לא רוצים בו.

המנהיגים, כתוצאה מהתלות באמריקה, מיישרים איתו קו. הם מפחדים שיאשים אותם בפיצוץ השלום ומשחקים את משחק האשמה. אבל את העמים אי-אפשר לאנוס וכל אחד מהם מבטא את דעתו בשפה שלו. הימין הישראלי מסתפק בלדבר (למעט התקפות תג מחיר הגורמות נזק) וההתנגדות הפלשתינית יורה. כך היו הדברים מאז ראשית הציונות וכך הם נמשכים היום. וזה אגב גם הנרטיב של ראש הממשלה, כפי שהסביר היטב בנאום בר-אילן 2. הוא הדגיש שם שהטרור הפלשתיני החל הרבה לפני ההתנחלות הראשונה ושהמניע לטרור הוא הסירוב הערבי להשלים עם הזיקה היהודית לארץ ישראל.

קרי אולי לא מבין זאת אבל כשהוא לוחץ על ישראל לסגת מיו"ש הוא שופך דלק למדורת הטרור ונותן רוח גבית לדה-לגיטימציה. זו כנראה לא כוונתו אך כך מתפרשים הדברים בצד השני. ולכן, בכל פעם שמדברים על נסיגות ו"שלום" הטרור רק מתגבר.

אין יותר פרטיות

לא במקרה
מעדות אישית אני מוכרח לומר שמעולם לא ראיתי את ראש הממשלה נתניהו מדבר בטלפון נייד ושהמחשב שהיה על שולחנו הורד מזמן. כנראה לא במקרה

הטרור של היום דומה לזה של פעם אבל שונה בתכלית מזה שיתקוף אותנו בעתיד. בבוקר יום שלישי התכנסו בסדנת יובל נאמן שבאוניברסיטת תל אביב מיטב מוחות הסייבר של ישראל. הכנס נועד לומר - העתיד כבר כאן. סכנות שפעם נראו בסרטי מדע בדיוני הולכות והופכות מציאותיות. למשל, מטוסים רובוטיים שמחליטים על דעת עצמם האם, מתי ואיפה לתקוף – האבטיפוס כבר בנוי. מדפסת תלת-ממדית שמייצרת אקדחים ורובים – יש דבר כזה. טיסן ילדים זעיר שמשתמש ביתי מחבר אליו מצלמה, או אפילו חימוש. האקרים שמשתלטים מרחוק על מחשבי ניווט של מכוניות, ספינות, מטוסים או אפילו קוצבי לב. "היום, חברה שמייצרת משאבת אינסולין צריכה לספק גם אבטחת סייבר למכשיר. אחרת, החולה חשוף לסכנה", אמרה מומחית הסייבר קרן אלעזרי. היא גם הדגישה את הקלות שבה אפשר לרכוש חלק מהפריטים באינטרנט. הדוקטורנטית הצעירה לירן ענתבי ניסחה זאת כך: "בקרוב, כשענן ברחשים יתקוף אותי, אולי אחד מהם גם יצלם אותי". היא התכוונה לחרקי ריגול שכבר פותחו בארץ ובחו"ל ואולי משמשים כבר היום לאיסוף מודיעיני.

הרצאה מאלפת אחרת נתן הפַּצְחָן (האקר) גיא מזרחי, בעליהן של כמה חברות סייבר ובעל הבלוג יומנו של האקר. מנחה הפאנל הציג אותו במילים "אני כל יום מודה לאלוהים שגיא בצד שלנו ולא בצד של האויב". מזרחי הסביר למאות המתכנסים עד כמה הפייסבוק, הטוויטר והסמארטפון למינהו, חושפים את חייהם לעיני כול. הוא סיפר איך תמונה סתמית שהעלתה הדוגמנית בר רפאלי לטוויטר חשפה לפניו את מקום מגוריה ואת אתר הצילומים שלה. הסרטונים והתמונות שהקרין המחישו את המסר טוב מאלף מילים, אבל את הפואנטה אפשר לכתוב. "תבינו", אמר לקהל שכלל לא מעט ראשי שיבה, "אין יותר דבר כזה פרטיות. האימייל, הצ'אטים, כל שירות אינטרנטי שאנחנו משתמשים בו – הכול מנוטר. אין סודות. אם מישהו רוצה לדעת, הוא ידע והכול מתועד לנצח. אי-אפשר למחוק".

האזהרות שהושמעו בכנס אומנם נכונות לכל אדם אבל לאחר הכנס ביקשתי ממזרחי להסביר מה הוא חושב על מאמצי הריגול של ארה"ב בישראל. "בוקר טוב אליהו. זה ברור ולא חדש לאף אחד שיש כאן ריגול אמריקני. לכן גם לדעתי התגובה של ראש הממשלה הייתה מתונה". מזרחי סיפר על מערכת אמריקנית בשם PRISM שמפעיל הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית. "זו מערכת שיודעת לרגל אחרי כל שירותי אינטרנטי שאנחנו עושים. בהנחה שהפרסומים נכונים, הם מסתכלים על כל תיבות הדואר והתעבורה החיצונית שהמחשב מייצר. זה אומר שהם יכולים לדעת לאן גלשו במחשב הזה ומה עבר בו. אם לראש הממשלה ושר הביטחון יש מחשב על השולחן, ייתכן מאוד שהם ניסו לברר מה המחשב הזה ראה. יש להם יכולות כאלה. אם ראש הממשלה ושר הביטחון הוגדרו כיעד של ה-NSA זה אומר שנעשה ניסיון להגיע לכל התקשורת הסלולרית והממוחשבת שלהם".

נתניהו מודע היטב לסכנות הסייבר ומוביל כבר שנים את המערכות הישראליות להיות מובילות בעולם. בהשראתו הופכת באר-שבע להיות בירת הסייבר של ישראל. מעדות אישית אני מוכרח לומר שמעולם לא ראיתיו מדבר בטלפון נייד ושהמחשב שהיה על שולחנו הורד מזמן. כנראה לא במקרה. אשר לשר הביטחון, ובכן לפי מה שאומרים היועצים של אהוד ברק ושל בוגי יעלון, כתובת המייל שעליה דיבר אדוארד סנודן Minister@mod.gov.il היא סתמית לחלוטין. "הכתובת הזאת מחוברת לעולם החיצון ואין לה משמעות מיוחדת. כל אזרח יכול לפנות אליה והתכתובות בה אינן מסווגות. היא לא שונה מכתובת המייל בכנסת", אמר מקור בלשכת יעלון. לדבריו, "זו כתובת שמשמשת לפעילויות בנאליות לחלוטין כגון בקשת השתתפות של הביטחון באירועים, העברות של נאומים להדפסה וכיוצא בזה. היא לחלוטין בלתי מסווגת". אצל ברק מוסיפים שכלל לא היה לו מחשב על השולחן.

האם ה-NSA כאלה פראיירים? נראה שלא. "אם נכון הפרסום על שכירת דירה מול הבית של ברק זה כבר עניין רציני", אומר מזרחי. "לאמריקנים יש מזוודות האזנה שמיירטות כל סוג של תקשורת בטווח מסוים. אגב, המזוודות האלה מפותחות בידי חברות ישראליות. יש דבר שנקרא מערכות האזנה בלייזר, שמעבירות גלי קול. גם הן יחסית לא יקרות אבל מחייבות קרבה פיזית. ברור לי שאם שר הביטחון מפעיל חשבון טוויטר (והוא מפעיל, א"כ) ה-NSA יודע את הסיסמה. אבל השאלה היא לא אם יש טוויטר אלא איך משתמשים בו. ככלל יש במדינת ישראל מודעות גבוהה לנושא הסייבר, אבל לטעות אחת, להפרה בודדת של הנהלים יכול להיות מחיר כבד. אם מישהו נכנס עם הסלולרי לישיבה סודית, אם מישהו מאפשר בטעות להחדיר סוס טרויאני. מספיקה אפילו תמונה בודדת כדי לאתר את המיקום של האדם דרך מחשב ה-GPS שלו, שנמצא כיום בכל סמארטפון. אלה הדברים שמפחידים אותי".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  28/12/2013   |   עודכן:  28/12/2013
אריאל כהנא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ועדת שרים אישרה במוצאי שבת (28.12.13) שחרור של 26 מחבלים פלשתינים. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי כל האסירים שהוחלט לשחררם ביצעו את העבירות טרום הסכמי אוסלו ונשאו תקופות של 28-19 שנים בכלא הישראלי. רשימת שמותיהם מתפרסמת לעיל. שחרור האסירים יתבצע לפחות 48 שעות אחרי פרסום הרשימה. בירושלים אומרים כי אם אחד המשוחררים ישוב לפעילות עוינת הוא יוחזר לשאת את המשך תקופת מאסרו.
28/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסיפור של הטרור הוא סיפורו של הצלף הבודד מעזה שירה השבוע. אלף הסכמים עם הרש"פ וחמאס לא יוכלו לכבות את המפגעים הבודדים. הטרור בנוי מהמחבלים הבודדים. מניח שקית הנפץ, לובשת חגורת המתאבדים והצלף. לכן התשובה לטרור היא לא הסכמים אלא שליטה ביטחונית מלאה של חיילי צה"ל בשטח. בכדור אחד המפגע מהשבוע יצר חשש של החקלאים לעבד את השדות ליד קו הגבול. זה מה שהיה פעם ליד כורזים ואלמגור בגבול עם הסורים לפני מלחמת ששת הימים. כדור ועוד כדור ירתיע את ישראל והצבא יודיע לאזרחים לא לצאת לשדות כשהשאלטר נתון בידי הפלשתינים.
28/12/2013  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
מהו הדין החל על תאונה המתרחשת במטע השייך ליישוב ישראלי, אבל נמצא בשטחי הרשות הפלשתינית - האם הדין הישראלי או הדין הפלשתיני? בסוגיה זו יצטרך להכריע בית המשפט המחוזי בירושלים.
28/12/2013  |  יצחק דנון  |   חדשות
דוח שהוכן על-ידי אחד ממנגנוני הביטחון ברשות הפלשתינית מתריע מפני אינתיפאדה שלישית העומדת לפרוץ בשנה הבאה, "בסבירות גבוהה". כך דיווח העיתונאי גל ברגר ברשת ב', בהתבססו על הדוח שהובא לידיעתו.
28/12/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
החלטת בית המשפט העליון לדחות את עתירת שש אוניברסיטאות (למעט בר-אילן) נגד ההכרה באוניברסיטת אריאל נגעה בעיקר בענייני סמכות. ההכרזה, נאמר, הייתה סבירה ונעשתה בשקיפות לאורך שנים תוך כדי עמידה בסטנדרטים אקדמיים ומדעיים ברורים. פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), האחראית לתקציב ההשכלה הגבוהה, הוביל את ההתנגדות. לכאורה, מנימוקים ענייניים, כלכליים, פגיעה בהשכלה הגבוהה ושאר ירקות. הממסד האקדמי ברובו אינו אוהב מתחרים, גם לא גיוון. "חופש אקדמי" אין עניינו פלורליזם, שוק דעות נרחב, אלא מתן זכות חד-צדדית למרצים משמאל לשטוח את משנתם הפוליטית כמחקר מדעי.
27/12/2013  |  דרור אידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
צה"ל תקף שלוש מטרות ברצועת עזה  /  עידן יוסף
בג"ץ דחה עתירה נגד המשך שחרור המחבלים  /  איתמר לוין
השב"כ עצר מחבל שתכנן פיגוע צליפה  /  עידן יוסף
בין ואנונו לפולארד  /  אריאל י. לוין
תגובה ישראלית רצויה  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
הדרך סלולה לאינתיפאדה שלישית  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il