דירקטוריון רכבת ישראל, בראשות משה ליאון, משלים בימים אלה רפורמה במבנה הארגוני של חברת רכבת ישראל. זאת, לאחר שבשנתיים האחרונות רוכז עיקר המאמץ בפיתוח רשת המסילות הארצית ובהתנעת 30 פרויקטים ענקיים בתחום התשתיות.
בין השינויים שיבוצעו במסגרת הרפורמה: מינוי מנהל חטיבת נוסעים חדש, שאליו יוכפפו האגפים - פניות הציבור, שיווק ומכירות, תקשורת ואינטרנט. כמו כן, יוקמו שלוש מינהלות חדשות, שבאמצעותן ייעשה הטיפול בפרויקטים המרכזיים והמורכבים של הרכבת - מינהלת החישמול, מינהלת A1 (הקו המהיר לירושלים) ומינהלת קו אילת ותכנון אסטרטגי. ימונה סמנכ"ל בטיחות. השינויים נעשו בעקבות המלצות חברת הייעוץ "קו פרויקט".
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצבסקי הדגיש, כי "ביישום הרפורמה עמדו מספר עקרונות: מתן מענה לביקושים גואים של הציבור לשירותי רכבת; התייעלות תפעולית; שדרוג הערך המוסף שהרכבת מעניקה לנוסע; רענון והצערת השדרה הניהולית בחברה".