|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מי הוסמך לשחק בפיס עם אדמת הארץ

01/02/2005  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות

רצה המקרה, וכמה ימים לפני הפגנת הענק סובב באינטרנט מסמך מצמרר בן 4 עמודים שכותרתו "עבודת מטה - היערכות לתוכנית ההינתקות באיזור חבל עזה", ובו תסריט מקפיא דם של מלחמת אחים. בינתים מוחלף הדיסקט בראשי צה"ל, לראות במחבלים הפלשתינים במדי צבא שהתפרסו מולם "שוטרים" ולהתייחס אליהם כאל "עמית" ולא "טורף" - חזרה מדוייקת לימים השחורים ביותר של אוסלו. ריח אוסלו עולה גם מפגישות מופז-דחלן ומן הפגישה הצפויה של שרון עם מכחיש השואה מחמוד עבאס, שמתכוננים לקראתה כמו לחתונה. מכאן, חיבוב הרוצחים על העם, ומכאן - "עבודת המטה" השטנית הזאת, שהיא אורגיה מטורפת של קניבליזציה עצמית, כאלו האדם אוכל את עצמו.

בטלוויזיה מיהרו להודיע מטעם משרד ראש הממשלה שהמסמך מזויף, אבל כמה ימים לפני כן חשף אורי כהן-אהרונוב בערוץ הראשון תוכנית סודית שהגיעה אליו, או הדליפו לו, ויש בה אלמנטים רבים דומים. הוא גם סיפר, שאלפי שוטרים עוברים כעת במחנה מג'ב שליד היישוב בית חורון, בדרך לירושלים, אימוני עקירת יהודים - גם איך להפעיל כח, וגם הכשרה האידיאולוגית ופסיכולוגית.

בראש המסמך מופיעה הערה, כי המסמך שונה בפרטים אחדים כדי למנוע זיהוי המקור, ואני מתרשם על-פי הפרטים הטכניים האינטימיים שבו, שהוא איננו מזויף. זו כנראה עבודת מטה מוקדמת, שבוודאי שונתה בינתים בפרטים רבים, אך במהותה יש בה כדי להקנות לנו מושג ברור, מה מכינים לנו.

אני מצטט מתוך המסמך:

הפינוי יסתיים לא יאוחר מן ה-7 בסטפמבר, כשבוע לפני ראש השנה. על-פי המסמך, ייהרסו מייד בדחפורים או בחומרי נפץ כל הבתים, כולל מבני ציבור, כדי למנוע השתלטות-מחדש עליהם. בעניין זה חל כנראה שינוי. שרון מנסה להרוויח משהו מן הישמעאלים בעבור מכירת יוסף, ואם לא מהם, אז מן הבנק העולמי.

אולם, אף אחד אינו מוכן לשלם בעבור מה שהוא בלאו הכי מקבל בחינם. לכן, כעת מדברים על מסירת כל הבתים, שלמים, לידי אבו מאזן - במתנה! הראש האוסלואידי מנמק, שזה יקנה את לבם של הפלשתינים, ייפה את תדמיתנו בעולם, וגם - יתרום לאיכות הסביבה. כי מה נעשה עם שיירי המבנים? נשאיר אותם בשטח? לא אסתטי. ניקח אותם איתנו ונזהם את הקו הירוק? ומה בדבר עלות השינוע, לא חבל על הכסף? וכך - everybody is happy: אנחנו נפטרים מן הבתים, מבתי הספר, מן האולמות, החממות, בתי המדרש והישיבות ובתי הכנסת - הערבים יהנו ויאהבו אותנו על כך, כל העולם ימחה כפיים, והסביבה, זאת שנטשנו מאחור, תישאר יפה ומצודדת כפי שהיתה. הגיון מושלם, מומלץ במיוחד לאגף הסגור של מוסד לחולי רוח.

הלאה במסמך: מתחילת שלב הפינוי בכח, ינותקו תשתיות החשמל, המים והתקשורת, וחיל הקשר יפעיל שיבושים וחסימות לרשתות הסלולריות בכל חבל עזה והסביבה.

המסמך מקצה למיבצע מלחמת האחים את אוגדת עזה, מתוגברת ביחידות מילואים, שוטרים, 1000 שוטרי יס"מ, 5 גדודי מג"ב ויחידת הימ"מ. היום מדברים על אוגדה שתבוא מן הגולן,ועל לפחות 5,000 שוטרים. בנוסף יגויסו על-פי המסמך שני צוותי ימ"מ, כחות רפואה והצלה, מכבי אש, פסיכולוגים וקציני בריאות הנפש.

המסמך מדבר על "תרגיל פינוי על יבש" שייערך במיתקן אדם, ובו "ביום אויב", כך - במלים אלה. ואל תתבלבלו - אנחנו האויב!

במקרה של הפעלת כח, ממשיך המסמך, יופעל גז מדמיע. במקרה של ירי מצד המתנחלים יהיה ירי נגדי דרך כוונות על-ידי צלפי הימ"מ "למטרות רגל, גוף וראש, לפי הצורך".

אני מצטט: "יש לקחת בחשבון התאבדויות של מתיישבים, הצתת בתים על יושביהם, תוך התפרצות של המון מתפרע בהיקפים חסרי תקדים לעבר איזור הירי. לפי החלטת הדרג המדיני, במקרים קיצוניים של חילופי אש מתמשכים, ומתוך שיקולים של חסכון בחיי אדם, תינתן הוראה לפרוץ לבתים מוכי אש באמצעות דחפורים וירי מבוקר של נק"ל אוטומטי". ועוד: "...באחריות משטרת ישראל להיערך, במקרים של התלהטות רוחות בעקבות נפגעים, לפעולה מסכלת באזורי הארץ השונים כדי לרסן ולסכל תהלוכות, הפגנות, התפרעויות והצתות של מיתקנים, מבנים וכלי רכב ברחבי ישראל".

"...במקרים קיצוניים תופעל הצנזורה הצבאית במתכונת חירום, כדי לעצור שידורים של רשתות זרות מאזורי לחימה (כך, זה הביטוי!) נגד המתיישבים והמתפרעים. על רשות הטלוויזיה והרדיו המקומיות יפעלו צווי איסור פרסום".

אחר כך מופיע במסמך מה שהוא קורא "סדר קיפול יישובי הרצועה", מספר התושבים בכל יישוב ולוח זמנים של יום עד יומיים לכל קבוצת ישובים:

תחילה - נצרים וכפר דרום. אחר כך תל קטיפא, קטיף, כפר ים ושירת הים, ואחרי זה, אני מצטט: "על-פי הערכה של פסיכולוגים צפוייה התמוטטות כח הרצון של סרבני הפינוי, ועם אלה צפויים גם מעשי ייאוש נמהרים".

לאחר זאת ייעקרו נצר חזני, גני טל ושליו. אחר כך נווה דקלים וגדיד, ואחריהם מורג, כפר ים ופאת שדה.

ועכשיו מתפצלים התסריטים: במקרה של "התמוטטות התושבים" (כך -במקור!) "המשך תנועה להשתלטות על בני עצמון, בדולח, כפר עצמונה וגן אור. במקרה של המשך ההתנגדות, הפסקת פינוי להיערכות מול הכוחות הפלשתינים". המשך הפינוי יידחה ביומים וחצי. אחר כך - בלשון המסמך - "קיפול היישובים האחרונים ברצועה.

המסמך מביא בחשבון, שאת מלחמת האחים בין היהודים ילוו ירי מרגמות או קסאמים, מארבי אש ומטעני צד, וגם "הסתערות של אלפי פלשתינים לא חמושים לעבר בתים שיינטשו, החממות ואזורי התעשייה, כדי להשתלט על רכוש ולתפוש שלל".

מעניין. המוח החולני שמאחורי המסמך לא העלה כלל על הדעת להפסיק את הפינוי, אם תהיה אש פלשתינית. כך בדיוק יוחנן מגוש חלב ושמעון בר גיורא הרגו ושרפו זה את זה תחת האש הרומאית. לא השתנה כלום. הגנים הדפוקים של הרס עצמי נשארו בדמנו, כאלו לא עברו 2000 שנה.

במסמך נערכים גם לתסריט, לפיו החיזבללה וארגוני מחבלים מן הלבנון ינסו לנחות על חוף הים "מיד לאחר הפינוי או אף במהלכו" - "כדי לערוך תהלוכות נצחון ולתפוס עמדות על גדר המערכת ברצועה". תשובת המסמך: "יש לסכל תהלוכות ניצחון כדי למנוע החרפת העימותים בתוך ישראל..."

מעניין, שאפילו במוחו הקודח של מחבר המסמך עלתה השאלה המתבקשת: ומה אחר כך? ימים, שבועות, חדשים, שנים לאחר שפינית, איך תמנע מחיזבללה וארגוני מחבלים אחרים לעשות ככל העולה על רוחם - כשאתה כבר אינך שם? תשובת המסמך אקטואלית מתמיד: "הכנסת כוחות אירופיים וכוחות או'ם, כחייץ בין ארגוני הטרור והרש"פ לבין ישראל".

המציאות גרועה אף יותר: בראש הכוחות הזרים יהיו כחות מצריים!

אחר כך מדבר המסמך על חסימת צירים ועל מה שייעשה במגורשים.

"שינוע מפונים" - נשים וילדים - יהיה למנת'סים או לטפול נפשי ורפואי, ביישובים שונים בדרום הארץ.

גברים - למחנה מיון וזיהוי, בהתאם להשתתפותם בהתפרעויות. יהיו משאיות ומובילים לפינוי הטרקטורים והציוד החקלאי הנייד. יהיו מתקני כליאה וחקירה, ואני מצטט: "של מתפרעים, רוצחים (!) ומתמרדים מקרב הציבור של המתנחלים!"

עם זאת, קורא המסמך ל"איפוק מירבי, ולהתחשב בקריאות הזעם והייאוש של התושבים המפונים".

המסמך דואג גם לכחות הביטחון: "חיילים וקצינים שיסבלו מתופעות טראומטיות יוצאו מהאזור באחריות חיל הרפואה".

וזה הסוף המצמרר של תסריט מלחמת האחים, אני מצטט: "פינוי חללים ייעשה אל בתי החולים לאחר זיהוי והודעה למשפחות". לפי תסריט א' צפויים עד 20 חללים ובתסריטים ב' ו-ג' - בין 100 ל-300 חללים.

המסמך מסיים: "להערכתנו, לא יהיה מנוס מהכרזת מצב חירום בכל שטח מדינת ישראל ערב הפינוי".

גם אם המסמך הזה הוא פרי דמיון, יש לומר לזכותו שהוא ריאליסטי לחלוטין, להיפך - צפוי, שהמציאות תהיה גרועה עוד יותר.

ועכשיו נשאלת השאלה, האם הפגנת ה-150,000 יכולה להיות מענה למה שמכינים לנו, ואפילו היא גדולה מקודמותיה, וגם ממושכת יותר. בצדק העיר כתב "קול ישראל": לא נאמרו בהפגנה דברים שלא שמענו קודם, ולא נראה שיש בה כדי לשנות כוונות ותוכניות של הממשלה.

גם ההתרכזות הבלעדית בדרישה למשאל עם תמוהה: מי הסמיך מישהו לשחק בפייס עם אדמת ארץ ישראל ולהתחייב לקבל "את הכרעת העם"? ומה, אם בעם - כתוצאה משטיפת המוח השיטתית של התקשורת ויוקרת שרון שעד עתה לא פגה - יהיה רוב בעד הגירוש? ואם הגירוש הוא אכן "פשע לאומי ופשע נגד האנושות" כפי שמועצת יש"ע טוענת, האם אפילו לרוב מותר לבצע פשעים כאלה?

נסיון העבר מוכיח, שהפגנות אינן משנות דעת קהל, וגם לא את עמדות הח'כים, שכמעט כולם פועלים עפ'י האינטרסים שלהם, ואך ורק לפי האינטרסים האלה.

לטעמי הייתה בהפגנה רק נקודה תכליתית אחת: ההתחייבות שהוקראה מעל הבמה - בשם כל הנאספים - להיות שם, במקומות הגירוש, ביום פקודה.

נוכח מימדי ההתגייסות של המשטר כפי שהם מומחשים במסמך, ברור שאין סיכוי לכל התנגדות - מה גם היחידה הבאה בחשבון מצידנו, התנגדות בלתי אלימה - ללא המונים מסדר גודל של 100,000 ומעלה.

אולם נוכח ההתארגנות של כוחות ההרס והחורבן - ניתוק כל המערכות, לוחמה אלקטרונית, מעצרים עוד בתוך ישראל - רחוק מן הרצועה, מי שהתכוון ברצינות להביא המונים לשטח, חייב היה להתכונן מזמן, וממחר בבוקר לכל המאוחר. לחשוב רק על האספקה להמונים כאלה במשך חודש רצוף, אולי, ועל יתר הצרכיהם הבסיסיים...

אסור שהזמן הזה, הקצר מאד, יבוזבז על האשלייה להרחיק את ש"ס מן הממשלה או להוסיף עוד "מורד" או שניים. אם יש לכך סיכוי, הרי רק אם יראו הפולטיקאים הכנות רציניות ל"יום הדין" - בשטח.

הנסיון לשכנע את יריבינו ברגע האחרון, בפגישות מתוקשרות עם מותגים שמאלנים, נראה פאתטי. כאלו הצייד וחיית הצייד מתאמים את דרכי המתת-החסד.

גם בדעת הקהל, את מי שלא שכנענו במשך 37 שנים - גם בצדקת דרכנו, שהיא הדרך הציונות החלוצית האמיתית, וגם בטוהר כוונותינו - אותו כבר לא נשכנע, ברגעים האחרונים האלה.

תאריך:  01/02/2005   |   עודכן:  01/02/2005
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה חדשה במחוזותינו. כמה אנשי סטטיסטיקה, המזוהים כולם עם הימין בישראל, חישבו ומצאו שבעיית הדמוגרפיה של ערביי ישראל רבתי אינה כצעקתה. לחישוביהם, האוכלוסייה הערבית קטנה מהידוע עד כה, הילודה של ערביי הארץ פחותה משחשבו כולם ועוד תצטמצם בהמשך. לפי אותם אנשי סטטיסטיקה אין בכלל בעיה דמוגרפית - יש הפחדה מאורגנת של השמאל.
01/02/2005  |  דני רשף  |   מאמרים
כל מי שעיניו בראשו מבין כי אנו מצויים בישורת האחרונה במאבק על תוכנית ההינתקות.
01/02/2005  |  עו"ד יוסי פוקס  |   מאמרים
שימחה חדשה במחוזותינו. כמה אנשי סטטיסטיקה, המזוהים כולם עם הימין בישראל, חישבו ומצאו שבעיית הדמוגרפיה של ערביי ישראל רבתי אינה כצעקתה. לחישוביהם, האוכלוסיה הערבית קטנה מהידוע עד כה, הילודה של ערביי הארץ פחותה משחשבו כולם ועוד תצטמצם בהמשך. לפי אותם אנשי סטטיסטיקה אין בכלל בעיה דמוגרפית - יש הפחדה מאורגנת של השמאל.
31/01/2005  |  דני רשף  |   מאמרים
מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, דחה את הערר, שהגיש המטה למען ארץ-ישראל על החלטת פרקליט המדינה, שלא לחקור את אלוף (מיל.) עמי איילון, את העיתונאי יואל מרקוס ואת ח"כ אבשלום וילן בגין התבטאויותיהם החריפות נגד המתנחלים, ששיבחו את מעשה "אלטלנה". לדעת מזוז: "מדובר בהתבטאויות שאף אם יהיה מי שיחלוק עליהן או יבקר אותן במישור הציבורי, אין הן עולות כדי עבירה פלילית".
31/01/2005  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
יקום האחד שלא התרגז בחודשים האחרונים מהגזרה של העלאת תערפי הקישוריות של החברות הסלולריות, מניסיון גביית דמי אבטחה ברשתות הגדולות, מהעלאת מחירי המלפפונים, מהעלאת הקרובה של מחירי חבילות הבסיס של "יס" ו"הוט", ומעוד עשרות עוולות שנעשו לכל אחד מאיתנו. מי מאיתנו לא רצה בחודשים האחרונים לצאת למרד צרכנים כנגד החברות? אני מאמינה שכל אחד מאיתנו רצה לצאת ולזעוק, איים שיפסיק את המנוי או הקניות, אבל בסופו של דבר הרים ידיים והמשיך בשיגרה כאילו כלום לא קרה.
31/01/2005  |  לי טורסטון-עדני   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il