|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
דוח: חריגות שירות קשות בקווי אגד
|
דוח הבקרה התפעולית של משרד התחבורה ("דוח ריבה") חושף: היכן יש איחורים על בסיס קבוע, היכן הנהגים לא אדיבים, איזה אוטובוסים צפופים ומלוכלכים ומי מציג מידע ברור
|
המפעיל הוותיק מאכזב באשכולות רבים [צילום: שמואל וולף]
|
|
|
|
בסוגריים מופיע אחוז החריגה הממוצע
הקדמה - יציאת אוטובוס מהתחנה לפני הזמן (0.1%) איחור - של 6 דקות ומעלה (1.3%) ביצוע - החברה לא הוציאה אוטובוס לדרך (0.5%) תפוסה - צפיפות נוסעים שאינה מותאמת לאוטובוס (0.8%) מסלול - סטייה ממסלול, אי-עצירה בתחנות, עצירה בתחנות שאינן במסלול וכד' (7.4%) שילוט קו - סימון מזהה ובולט על האוטובוס (1.1%) ניקיון - בתוך האוטובוס (1%) טכני - ליקויים טכניים באוטובוס (1.4%) הופעה - הופעה נאותה של נהג (0.1%) אדיבות - נימוס מצד הנהג (1.2%) מידע - לוח זמנים ברור ונגיש (2.7%) ציון סופי - ככל שמדד החריגה נמוך כך הציון טוב (2.1%)
|
|
|
|
חריגות רציניות בחלק ניכר מקווי אגד, אגד תעבורה, וכן בחברת קונקס (ויאוליה), שפעילותה בתחום התחבורה הועברה לפני חודשים אחדים לידיה של חברת אפיקים. דוח הבקרה התפעולית של משרד התחבורה הציבורית (דוח ריבה) לחציון הראשון של שנת 2013 מגלה נתונים חיוביים ושליליים כאחד על חברות התחבורה הציבורית השונות בישראל. הציון הסופי הגרוע ביותר ניתן לאשכול אגד המסיע בצפון ירושלים, ובאשכול קונקס המסיע בקו לוד-ת"א, עם חריגות של בערך פי שניים מהממוצע. מן הדוח עולות חריגות חמורות במיוחד בכמה אשכולות הפעלה בעיקר בקווים המשרתים את המגזר החרדי, בהם הקווים של אגד תעבורה וקו אגד בקו ירושלים-בני ברק (402). בקו 402 הצפיפות אומנם אינה חריגה, אך אחוז אי-ביצוע נסיעות חמור במיוחד - 3%. אחוז החריגות ממסלול הוא 17.7% ואחוז התקלות הטכניות מגיע ל-6.4%. חריגות קשות במסלול התגלו גם בקווי אגד באשכול אשדוד-אשקלון-ירושלים. הצפיפות בקווים אלה התגלתה כחריגה (4.8%) וכך גם אחוז האיחורים - 2.7%. צפיפות גבוהה יותר התגלתה בקווי אגד תעבורה לחרדים - 6.8% חריגה. לא התגלו איחורים, אלא דווקא חריגה של 1.7% בהקדמת ההגעה. בקווים אלה יש אחוז גבוה של תקלות טכניות וגם אדיבותם של הנהגים "לא משהו"... גם האשכול הדרומי של אגד סובל מלא מעט בעיות טכניות, וגם השילוט על הקווים אינו מספק. האדיבות של נהגי אגד בקווים מחיפה לירושלים ולאילת אינה מזהירה ובחברת ג'י בי טורס איחורים הפכו לשגרה. למרות לא מעט חיילים, בקווי מטרופולין מתל אביב לבאר שבע חריגות הצפיפות נמוכות אך לעומתן יש לא מעט תקלות באוטובוסים וחריגות במסלול. בחברות דוגמת קווים, אומני אקספרס וגלים נמצאו הכי מעט חריגות. הפירוט שלהלן מחולק לפי הקבוצות השונות של החברות השולטות בשוק התחבורה הציבורית. בפסקאות שלפניכם תוכלו להתרשם מהחריגות הבולטות לפי אשכול הפעלה והחברה המפעילה אותו. בסוגריים מופיע אחוז החריגה לפי קריטריון. כדי להשוותו לממוצע ניתן להביט במסגרת משמאל (עיקרי מבחן הבקרה). לנוחיותכם, צירפנו את הדוח המלא למעוניינים להתעמק בדוח. יצוין כי בדוח נמדדו גם נושאים שבאחריות הרשויות המקומיות, ובהם השילוט בתחנות, ולכן לא התייחסנו אליהם. הדוח לא בדק את פעילות הרכבת הקלה בירושלים המופעלת בידי חברת סיטיפס. את הביקורת שם מבצעת יחידת המהנדס הממוקמת בצוות אב לתחבורה שבירושלים.
|
|
סיכום נתוני הבקרה התפעולית על הפעלת קווי שירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים - מחצית ראשונה לשנת 2013 / דוח
|
|
לשם הבטחת עמידת המפעילים בתנאי רישיונות ההפעלה, הוראות הדין ותנאי הסכם ההפעלה הקיים עימם, מבצע משרד התחבורה בקרה תפעולית על פעילותם של מפעילי התחבורה הציבורית בענף ע"י חברת ריבה יחזקאל ושות'.
עיקר ייעודו של מערך הבקרה התפעולית הינו לוודא את עמידתם של מפעילי התחבורה הציבורית במערך ההסכמים וההתחייבויות שנחתמו מול המשרד ובתוכם כלולה רמת השירות המחייבת שהוגדרה בהסכם ההפעלה.
במקביל, מאפשרת הבקרה לאתר בעיות תפעוליות קיימות, לאכוף מנהלית חריגות קיימות, ולאפשר למפעיל השירות ולמקבלי ההחלטות במשרד, להישען על בסיס מידע אמין ועדכני ביחס לנעשה בענף התחבורה הציבורית בכלל ולכל אשכול קווים בפרט.
שיטת הבקרה והליך האכיפה על מפעילי התחבורה הציבורית
- כל שנה קלנדרית מתחלקת לשתי תקופות בקרה בנות שישה חודשים כל אחת (ינואר - יוני, יולי - דצמבר).
הבקרה התפעולית מקיפה כשלושים פרמטרים ראשיים, בארבע סוגי בקרה עיקריים:
בקרה בתחנות מוצא,
בקרה לאורך מסלול הנסיעה,
בקרת תשתיות,
בקרה על דיווחי המפעיל.
חברת הבקרה מדווחת על ממצאיה הכוללים גם חריגות מתנאי מערך ההסכמים, הן למפעילים והן למשרד התחבורה, באופן שוטף, ובסמוך למועד האירוע. מפעילי השירות מתבקשים להגיב באופן שוטף על הממצאים שהתקבלו, ובאם סברו כי דין החריגה שנתנה להימחק, הם נדרשים לצרף תימוכין ואסמכתאות לטענותיהם.
אחת לחודש, מתכנסת ועדת האכיפה במשרד התחבורה, אשר דנה בממצאים שהתקבלו, וממליצה למנהל אגף תחבורה ציבורית האם לחייב את המפעיל ברישום חריגה ו/או בפיצוי כספי לאותה חריגה, וזאת בהתאם להסכם עם המפעיל. לאחר סיום הליך זה, שמורה למפעיל זכות ערר בשתי ערכאות נוספות, ובהן פנייה אל המפקח הארצי על התעבורה.
מדד החריגה המשוקלל -
בסוף כל תקופת בקרה מחושב אחוז החריגה בכל תבחין, ע"פ היחס בין כמות החריגות שהתגלו לבין כמות הבקרות שבוצעו בתקופה. בכדי לגבש מדד חריגה ענפי אחיד, התבקשו הן מפעילי התחבורה הציבורית והן נציגי המשרד, לתת משקל לכל תבחין במסגרת הבקרה התפעולית.
התוצאה שהתקבלה היא "מדד חריגה משוקלל", המאפשר למשרד לדרג את איכות השירות של מפעילי התחבורה הציבורית. רמת השירות גבוהה יותר ככל שמדד החריגה המשוקלל נמוך יותר.
06/01/2014
| אגף תחבורה ציבורית, בקרה ופרויקטים
|
|
- אילת (עירוני ובין-עירוני)
- ירושלים - בני ברק (קו 402)
- ירושלים צפון (ציר מזרחי) [אולי הכוונה למעלה אדומים ומרכז יו"ש]
- כרמיאל עירוני, כרמיאל - חיפה, חיפה - טבריה
|
- הצפיפות ירדה מ-2.4% חריגה ל-0.9%
- אשכול דרומי ראשון לציון - חולון
|
- ירושלים - בני ברק (כביש 4)
|
- חדרה - נתניה (נתיב אקספרס)
- יקנעם - קריית טבעון (אומני אקספרס)
- נהריה - צפת (נתיב אקספרס)
- קווי נצרת – נסיעות ותיירות
|
ג'י בי טורס מטרודן אפיקים גלים רמה בשל אי-סדרים, מזה כמה חודשים שלא מתנהלת בקרה בתחבורה הציבורית, והדברים מתבטאים בשטח בשירות שנותנות מקצת החברות. בימים אלה עוברים חלק מאשכולות ההפעלה לידי מפעילים אחרים, וכל זאת, כאמור, ללא פיקוח הדוק ומרתיע.
|
|
תאריך:
|
06/01/2014
|
|
|
עודכן:
|
06/01/2014
|
|
עידן יוסף
|
דוח: חריגות שירות קשות בקווי אגד
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מתעניין
|
6/01/14 20:57
|
|
2
|
|
בעל עניין
|
7/01/14 07:18
|
|
3
|
|
הניה
|
7/01/14 08:48
|
|
ציבור הנוסעים במרחב חיפה והקריות נאלץ לשלם כפל תשלום בעקבות חוזי נסיעה מיושנים שנמכרו ב אגד והוטענו בכרטיסי הרב-קו לפני חודש אוקטובר.
|
|
|
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את תביעתו של ברוס מינצר, אזרח ותושב ארה"ב, איש עסקים ויזם פרויקטים בתחום הנדל"ן, כנגד עירית ברכה סולסי שלף ודרור יעקב גרשון אדריכלים המתמחים בעיצוב אורבני, אדריכלות ותכנון עירוני. זאת בטענה לגזל סוד מסחרי, תחרות לא הוגנת והפרת הסכם.
|
|
|
לפני פחות מחודש הרצה מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, בפני קבוצת כתבי נדל"ן, על הישגיה של הרכבת, בין השאר בנושא דיוק ושירות. אבל מה קורה בפועל, בדברים ה"קטנים" כביכול?
|
|
|
מסתמן כי החל מאמצע השבוע הבא תושבת התחבורה הציבורית בחברת דן. הסיבה להשבתה היא טענת ההסתדרות להתבצרות הנהלת החברה בעמדותיה במסגרת המו"מ מול ועד העובדים וההסתדרות.
|
|
|
עליית מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-1 בינואר בכחמישה אחוזים אינה קלה למשתמשי התחבורה הציבורית, אנשים קשי יום ברובם. אחראית לה אי-הסכמה בין שרי האוצר והתחבורה.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
|
|
|
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים אותה רוח ...
|
|
|
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|