|   15:07:40
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הקדנציה השלישית של ישראל כ"ץ

גם בשנה החולפת, 2013, נראה כי מה שאפיין את משרד התחבורה בראשו עומד השר ישראל כ"ץ היה בזבוז כספים וחוסר יעילות
05/02/2014  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תקלות מתקלות שונות [צילום: פלאש 90]

בכל פעם שאני נמצאת בפקק בתוך תל אביב או במקום אחר אני חושבת על שר התחבורה ישראל כ"ץ. במילים אחרות, האיש כל הזמן בראש שלי ואני שואלת את עצמי, מה עושה ישראל כ"ץ כדי שבעתיד הקרוב או הרחוק יהיה פתרון לצפיפות הנוראה על הכביש באזור גוש דן ובשאר הערים שמסביב. לא ידוע לי על שום תוכנית להקלה במצב התחבורה הציבורית ובפתרון לפקקים ברחובות ובדרכים הבין-עירוניות. ואל תספרו לי על הרכבת הקלה, התחתית ואיך שלא יקראו לזה. אתם יודעים שעד היום אלה רק דיבורים ובזבוזי כספים נוראיים ותו לא.

נראה כאילו השר מרוצה מעצמו, אוהב את תפקידו ומקבל מחמאות על עבודתו. נושא התחבורה קרוב ללבי מהסיבה שחייתי בעבר במדינה אירופאית בעלת תחבורה מסודרת ומתקדמת לעילא ולעילא וביכולתי להשוות את הנחיתות הקשה שאנו חיים בה בתחום התחבורה לעומת מקומות רבים אחרים בעולם היום.

אספתי כמה נתונים הקשורים למשרד התחבורה מן השנה החולפת, 2013. שימו לב לבזבוז הכספים ולחוסר היעילות המאפיינים משרד זה:

רכבת לירושלים - טעות בסלילת הדרך

במהלך 2013 התגלתה טעות בסלילת המסילה לרכבת המהירה מתל אביב לירושלים. שתי מסילות נבנו לאורך מאות מטרים בתוואי בלתי מדויק, כך שהיה צורך להפסיק את העבודות, לפרק את הטעות ולהתחיל סלילה מחדש. בפרויקט של הרכבת המסכנה, שאורך מסילותיה הוא בסך-הכל 57 ק"מ, בנייתן נמשכת בלי סוף, כאילו מדובר ברכבת של 570 ק"מ. שוב התעכב יום סיום בניית המסילה לרכבת זו. הטעות עולה מיליונים והנוחיות של אזרחי ישראל עוד לא נראית באופק. בחלם עשו את זה טוב יותר.

רכבת ירושלים הישנה - רכבת שהיא רקבת

ב-29 בינואר השנה ראיתי בתוכנית החדשות של רפי רשף, אזרח ישראלי המעיד על התלאות שעבר באותו יום בנסיעה ברכבת מבית שמש לירושלים. האזרח, המשתמש ברכבת מדי יום הלוך וחזור, סיפר את מה שסיפרה הידיעה החדשותית. הרכבת הישנה, שמקומה מזמן במגרש גרוטאות, נסעה כדרכה לירושלים ולאחר נסיעה בת 20 דקות הודיע עובד הרכבת כי הרכבת לא יכולה להתקדם בגלל תקלה ולפיכך תסע ברוורס חזרה לבית שמש! זה מה שקרה. האזרח חזר לרכבת בשעה חמש אחר-הצהריים כדי לנסוע הביתה. שוב קרתה תקלה עם מספר עצירות בדרך. בכל עצירה כבה החשמל ואנשים מבוהלים ישבו בחושך מוחלט, אי-שם, מבלי לדעת אם יגיעו אי-פעם לתחנה או לא. הנסיעה מירושלים לבית שמש נמשכה לפחות שעתיים של זחילה מאיימת. אותו נוסע קבוע הוסיף כי תקלות כאלה ואחרות קורות כל הזמן בקו הנסיעה הזה שהוא משתמש בו מחוסר ברירה. מה אכפת להם מהאזרחים? העיקר שאומרים שיש רכבת.

מטרוניתות - הפסדי כספים ובזבוז מאות מיליונים!

בחיפה השקיעו מיליונים בפרויקט המטרוניתות, שהן אוטובוסים ארוכים האמורים לשפר את מצב התחבורה בחיפה הסובלת מפקקים אינסופיים וממצב תחבורתי נורא. בתום הפרויקט נזף מבקר המדינה במתכנני משרד התחבורה עקב טעויות וכשלים. בין השאר, הקהל העומד על הרציף כדי לעלות לאוטובוסים מרציפי העלייה לא מצליח בגלל כשל תכנוני. חוסר יעילות וחוסר נוחות. עוד כישלון ועוד כסף שנזרק לריק. זה מזכיר את פרויקט התחבורה הציבורית (קווי אוטובוסים) באזור תל אביב, בקדנציה השנייה של ישראל כ"ץ - פרויקט שתכנונו עלה הון וסבל מטעויות אינסופיות וסרבול אינסופי ושינוי התוכנית פעם אחר פעם. הפרויקט "לא הצליח", בין השאר, לסמן על כל אוטובוס את תוואי הנסיעה כפי שנהוג בכל העולם: כיתוב על האוטובוסים ובתחנות. אצלנו ממשיכים לשאול את הנהג מבחוץ: "אתה מגיע לדיזנגוף?"

סכסוכים ברכבת ישראל

הרכבת, וכמו שקוראים לה הלקוחות הקבועים, "רקבת", ממשיכה להיות מלאה בסכסוכי עבודה ובתקלות טכניות, איחורים, ביטולים ותיקונים. קצב התפתחות הרכבת וקצב התפתחות תחבורה המובילה את הנוסע לרכבת, מתקדם באיטיות המתאימה לימי הביניים. שום דבר בשירות שנקרא רכבת ישראל לא דומה ביעילות, בדייקנות ובאפשרויות כמו באירופה, במזרח הרחוק ובארצות המפרץ. זאת לאחר הסכמים עם עובדי הרכב (שיפור משמעותי של שכר העובדים).

זה מזכיר לי את מחדל הקדנציה הקודמת של ישראל כ"ץ - מחדל אחד מני רבים - בו בוטלו עבודות כריית הרכבת התחתית-הקלה של תל אביב ובוטל החוזה עם חברת בומברדייה, החברה החשובה בעולם לייצור קרונות רכבת. עבור ביטול החוזה, שילם משרד התחבורה לבומברדייה קנס של 12 מיליון שקלים. מעבר לקנס, אין לנו רכבת תחתית ולא רכבת קלה. נמאס לנו לשמוע כל פעם על תאריך חדש לסיום פרויקט זה שכבר אכל מיליוני דולרים והשאיר אותנו באותו מצב עגום כמו ברצות מתפתחות.

אפשר להמשיך עם הרשימה, ולא חסרים עוד סיפורי מחדלים במשרד התחבורה. השר גוזר סרטים סדרתי ידוע כמי שמתחיל פרויקטים שבסוף לא יוצאים לפועל, ובכלל משקיע את מרצו בפרויקט הרכבת לאילת שגורלו לא ברור ודומה לגורל שאר התוכניות הבולעות את כספינו לשווא.

תאריך:  05/02/2014   |   עודכן:  05/02/2014
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקדנציה השלישית של ישראל כ"ץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תוקפת הגב' קיסרי
5/02/14 20:42
 
ע_הראל
16/02/14 10:08
2
וידלוביץ
7/02/14 17:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
עומסים כבדים במטרונית, בייחוד בשעות השיא, פוגעים בחוויית הנסיעה. נתון זה ואחרים עולים מסקירה שביצע ארגון נוסעי בתחבורה הציבורית בישראל. הנתונים נאספו בין היתר על-ידי אפליקציית איפה-בוס במהלך תקופת ההרצה - אוגוסט-דצמבר 2013.
01/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת התחבורה הציבורית קווים החלה (יום ו', 31.1.14) להפעיל את התחבורה הציבורית באזור חדרה במקום אגד וחברת נתיב אקספרס שפעלו עד כה באיזור.
01/02/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת התחבורה של עיריית ירושלים קיימה אתמול (ג') כנס שיתוף ציבור לקראת פעימת התחבורה הציבורית הצפויה בחודש הבא בעיר.
כמעט חודשיים אחרי כניסתו לתפקיד, מבטל ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, את אחד המכרזים הגדולים של המשרד -המשפיע על אופן התנהלות התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ. מדובר במכרז הבקרה על התחבורה הציבורית.
27/01/2014  |  עידן יוסף  |   כתבות
ביום ראשון ה-02.02.14 יושק קו 13 החדש של חברת "דן" שיחבר בין מערב העיר ת"א לבין צפון העיר ואוניברסיטת ת"א בפרט. הקו החדש ייצא מהכרמלית, יעבור לאורך רחוב בן יהודה, דרך שדרות רוקח, תחנות האוניברסיטה ויסיים בקריית החינוך לוינסקי שבצפון ת"א.
27/01/2014  |  שיר כהן  |   הודעות כלליות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il