|   15:07:40
דלג
  פזית רבינא  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

מי בכלל צריך מודיעין?

מאיר דגן טוען שבקעת הירדן אינה נחוצה ביטחונית, שעוצמת ישראל תלויה במעמד ארצות הברית וש"אין קשר ישיר בין מידע לבין קבלת החלטות". והוא עוד היה ראש המוסד
16/02/2014  |   פזית רבינא   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
דגן. בקשת ההכרה בישראל היא טיפשות [צילום: פלאש 90]

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן חושב שהדרישה הישראלית מהפלשתינים להכיר בישראל כמדינה יהודית היא קשקוש. ברמה הביטחונית, דגן אינו חושב שלבקעת הירדן יש חשיבות צבאית מיוחדת. את יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו-מאזן, הוא מתאר כמי ש"לכוד" במורשת ערפאת. בזירה הבינלאומית, דגן אינו מייחס יותר מדי משמעות למשט האירני המתגרה, שיצא אל חופי ארצות הברית.

על-פי התחזית שלו, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כנראה לא ייבחר מחדש בבחירות הקרובות. ובמצרים, לדעתו, האמריקנים עשו את כל הטעויות האפשריות. כך גם בכל מה שקשור לטקטיקה האמריקנית במשא-ומתן עם האירנים בשיחות הגרעין. דגן מעריך שהאמריקנים טועים טעות יסודית.
עוד אמר ראש המוסד כי להערכתו, בצמתים קריטיים חשיבותו של המידע המודיעיני היא משנית יחסית לתהליך קבלת ההחלטות ברמה המנהיגותית - הערה שמבהירה אולי את מקור המתח שנוצר בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעת כהונת דגן כראש המוסד, בשאלת התקיפה באירן.

דגן אמר את הדברים בכנס סגור שערך ה-"Tel-Aviv International Salon", שמורכב ברובו מקהל מהסוג המכונה "young urban professionals", רובם עולים ממדינות אנגלוסקסיות, לצד נציגים מן הקהילייה הדיפלומטית. הכנס נערך בבניין היסטורי בסגנון אקלקטי שנצא בשדרות רוטשילד 46 בתל אביב, מקום מושבה של השגרירות הרוסית בישראל בשנים שלאחר קום המדינה.

ספק אם למי מן הבאים היה מושג כי במקום בו נאם דגן שכן פעם מרכז העצבים של משלחת הקג"ב והמודיעין הצבאי הרוסי בישראל. שם, גם כן במהלך קבלת פנים דיפלומטית, הושקה קריירת הריגול של מרכוס קליינברג.

דגן נראה טוב - רוב הזמן הוא עמד על רגליו. במקום הכרס שנעלמה צצה אחת קטנה. המקל שליווה אותו רוב שנות כהונתו נשאר מיותם. יחסית למושתל כבד, האיש נראה בהחלט בכושר.

אם יש משהו שמדאיג את דגן, הרי זה מעמדה המידרדר של ארצות הברית במזרח התיכון. "עוצמתה של ישראל", אמר ראש המוסד לשעבר, "קשורה בטבורה למעמדה של ארצות הברית, ובמזרח התיכון - ארצות הברית איבדה חלק מנוצותיה. בראש ובראשונה, זה קשור להתנהלותו של הממשל האמריקני במצרים. זה קשור לחוסר נכונותו של הממשל האמריקני לתמוך במובארק - בעל ברית שנזקק לעזרתה בעיתוי קריטי. אחרי מובארק, הגיע מורסי. ארצות הברית תמכה בו ובאחים המוסלמים. ואז הגיע תורו של סיסי. בוושינגטון החליטו להפסיק לו את התקציב. כך נוצר מצב שבו לכולם במצרים יש משהו נגד האמריקנים".

הבעיה השנייה שתיאר היא ההכרזות של אובמה בעניין הנשק הכימי בסוריה, שלפיהן השימוש בו ייחשב לחציית קו אדום. "הסורים חצו את הקו האדום הזה לא פעם אחת, אלא ארבעים פעמים. מי שהציל את המצב היה שר החוץ הרוסי, לברוב, שהציע להוציא את הנשק הכימי מסוריה.

"המלחמה בסוריה הפכה ממאבק השפעה בין סעודיה לאירן לסכסוך סוני-שיעי חוצה גבולות, שזולג לעירק, לבנון טורקיה וירדן", אמר. "ובהקשר זה אני רוצה להזכיר עובדה שרק מעט מודעים אליה: ראש ממשלת עירק, נורי אל-מאליכי, היה במשך 17 שנים פליט שהתארח בסוריה, ויש לכך השלכות על תמיכתו בסוריה ובקבוצות אירניות בסוריה שתומכות בחיזבאללה".

"דחלאן זה בלגן"

למרות שדגן דיבר על האופי חוצה הגבולות של המלחמה בסוריה, הוא לא חושב שהמציאות החדשה שהולכת ונוצרת בשטח משנה בדרך כלשהי את חשיבותה של בקעת הירדן כגבול ביטחון טבעי. "מבחינה צבאית טהורה, אין לבקעה חשיבות מיוחדת", אמר דגן. "מי שבעשר השנים האחרונות מגן על הגבול הוא הצבא הירדני, ובהצלחה רבה. יש אומנם הברחות נשק לגדה", הודה, אך מיד הוסיף: "אולם אפשר להתמודד עמן". דגן אמר גם: "בוויכוח הנוכחי על הבקעה, יש מי שמייצר סיבות ביטחוניות לבקעה כחלק מאג'נדה פוליטית".

אז דגן אולי מכיר בחיבורים בין ירדן לעירק ובקשר של מאליכי לסוריה, אולם כידוע, כבר יותר מחודש מאליכי נכשל בהתמודדות עם השתלטות של ארגוני אל-קאעידה על הערים פאלוג'ה ורמאדי. במפגש שנערך לפני כחודש ברומא, ציטטו דיפלומטים מערביים מקורות בצמרת הממשל העירקי שהזהירו: "התוכנית האמריקנית לנסיגה ישראלית מבקעת הירדן תהפוך את גבולה המזרחי של ישראל למגנט עבור ארגוני אל-קאעידה".

אותם מקורות עירקיים בכירים הסבירו: "חמושים מרחבי המזרח התיכון יתנקזו אז אל המרחב שבין חבל אנבאר העירקי לבין מדבריות סוריה וירדן. השפעתם תחלחל גם אל שטחי פלשתין, ותשנה את אופי הסכסוך הפלשתיני-ישראלי". אם תתגשם התחזית הזו, הצבא הירדני, שמתמודד בהצלחה עם השמירה על גבול הבקעה, יעמוד בפני אתגרים קשים ומורכבים הרבה יותר מהתמונה העכשווית שמצייר דגן. וכמותו גם הרשות הפלשתינית, ובראשה אבו-מאזן.

על אבו-מאזן אין לדגן יותר מדי דברים טובים לומר. "זה מה שיש לנו", הוא אומר. "אבו-מאזן נבחר אומנם לפני שמונה שנים, אך רבים אינם רואים בו את המנהיג הפלשתיני. הבעיה היא שאבו-מאזן לכוד במורשת ערפאת: מדינה פלשתינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים. ה-'END GAME' מוגדר מראש".

דגן הוסיף גם: "אין בשטח אנשים חדשים. דחלאן ניסה, ונהדף החוצה". האזכור של דחלאן מעניין. במיוחד על-רקע ההאשמות של אבו-מאזן ומקורביו, לפיהן דחלאן ניסה להדיח את אבו-מאזן. מקורות פלשתינים ברמאללה אומרים, בהקשר זה כי לפני כחודשיים, בעת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני באחת ממדינות המפרץ, נערך מפגש בין קרי לדחלאן שבו השתתף גם מרטין אינדיק, שמכהן כראש צוות המשא-ומתן האמריקני בסבב השיחות הנוכחי בין ישראל לפלשתינים.

בעבר, במערב תלו תקוות בדחלאן. הוא עבר תקופת אימונים והכשרה צבאית בבריטניה, ויש לו קשרים טובים גם בקרב חוגים מסוימים בארצות הברית.

"מעניין", אמר מקור ישראלי בתגובה לאזכור של דחלאן על-ידי דגן. המקור, שמעורה היטב בהלך הרוחות ברמאללה, לא יכול היה להיות ברור יותר: "'דחלאן' ו'בלאגן' הם שני דברים שהולכים טוב יחד", אמר. "מי שרוצה בלגן, שילך עם דחלאן".

שיטת מצליח האמריקנית

על השיחות בין ישראל לפלשתינים:
"עבור הממשל האמריקני, אם המשא ומתן שקרי מנהל באינטנסיביות ייכשל, לא יקרה כלום. אם יצליח, פני המזרח התיכון ישתנו, ואובמה יעניק לו מדליה"

"אני מסכים עם האמירה שהרשות הפלשתינית בקושי שולטת", המשיך דגן. "לאבו-מאזן יש אופוזיציה לא רק מבחוץ – גם בתוך פת"ח. זה בעיקר בגלל השחיתות ברשות. אנשים שואלים איפה הכסף".

שומעיו של דגן תהו כיצד אפשר, אם כן, בנתונים הללו, ללכת על הסכם עם אבו-מאזן והפלשתינים. "אני מסכים שמדובר בהסכם שיושב על כרעי תרנגולת", השיב דגן. "זה בסימן שאלה. אך אם תהיה הכרה של הליגה הערבית וכן ערבויות בינלאומיות, אז ההסכם יעמוד. צריך להבין דבר חשוב אחר" הוסיף דגן. "הדרישה הישראלית מהפלשתינים להכיר בישראל כמדינה יהודית היא 'בולשיט'. ממי אנחנו מבקשים הכרה? מיישות שאינה קיימת. זו ממש טפשות".

ואיך ייראה ההסכם? "ובכן, הפרמטרים די ברורים. רובנו יאמר גושים וחילופי שטחים, גבולות לאורך חומת ההפרדה, פחות או יותר, וירושלים מחולקת לצד ישראלי וצד פלשתיני, עם פתרון ייחודי למקומות הקדושים. אני לא בהכרח אומר שעלינו לקבל את זה, אך זה מה שהרוב בישראל חושב. וגם אין לנו יותר מדי ברירות".

דגן נשאל אם לאור משנתו הפוליטית, יש בדעתו להיכנס לפוליטיקה. "אישית, איני אוהב פוליטיקאים", השיב ראש המוסד. "אין לי דעה טובה עליהם. אך חשוב לי העתיד. יש לי שבעה נכדים, וחשוב לי מה אשאיר להם אחריי, אפילו שאיני בטוח שאני מתאים לחיים הפוליטיים. לא נראה לי שאהיה שחקן בזירה הזו".

האמת היא שבגילו הנושק ל-70, עם כבד מושתל ומשטר של תרופות נגד דחיית השתל, הפוליטיקה אינה זו המנבאת לו את הפרוגנוזה הטובה ביותר. מצד שני, למושתלי כבד מוצלחים יש תוחלת חיים טובה מאוד, ועד כמה שאפשר לשפוט, דגן בהחלט נראה שייך לקטגוריה הזו. הוא קצת התכווץ, זה די ברור, אבל בגילו זה קורה לכולם.

ומה בקשר לאמריקנים? זה אולי החלק המפתיע בפרשנותו לגבי השיחות בין ישראל לפלשתינים. "ארצות הברית נמצאת בנסיגה. עבור הממשל האמריקני, המשא-ומתן שקרי מנהל באינטנסיביות הוא 'GAME CHANGER'. אם ייכשל, לא קרה כלום. אם יצליח, ישתנו פני המזרח התיכון כולו. לכן, הנשיא אובמה נמצא צעד אחד מאחור. אם קרי ייכשל, שייכשל. אם יצליח, יעניק לו אובמה מדליה ויקטוף את הפירות. בממשל הבינו שזה נושא שאפשר 'לרוץ עליו' בלי באמת להשקיע בשום דבר חוץ מאשר זמן".

סכנה אירנית?

על ההסכם של האמריקנים עם אירן:
"יש בהסכם חורים שהאמריקנים לא שמו לב אליהם ושמאפשרים לאיראנים להבין מתוכם מה שהם רוצים או מה שנוח להם להבין. זו בעיה רצינית מאוד"

לעומת זאת, במה שקשור במשא-ומתן עם אירן בנושא הגרעין, האמריקנים, אומר דגן, משלמים מחיר כבד. "פרויקט הגרעין האירני מתקדם מאוד", קובע ראש המוסד לשעבר. "גם אם לאירן אין עדיין נשק, יש לה יכולת גרעינית וכל מה שנחוץ כדי לפתח נשק לטווח ארוך. הם פיתחו את הטיל 'עשורה', שמכסה את כל שטחה של ישראל וחלק מאירופה.

"האירנים רואים את עצמם כמעצמת-על. דוקטרינת ההגנה שלהם מבוססת על ניסיונם במלחמת שמונה השנים בין אירן לעירק. מטרתם היא לשלוט במחירי הנפט, ולהעלות את מחירו. את זה הם יכולים להשיג על-ידי יצירת אי-יציבות אזורית מתמשכת. לכן, בין השאר, הם מייצרים נשק, מעודדים קבוצות טרור, תומכים בשבטים אפגאניים נגד ארצות הברית, בחיזבאללה ובאופוזיציה השיעית בבחריין. כמובן, תחת חיבור דתי ואידיאולוגי ייחודי להם".

על-רקע זה, יש לראש המוסד לשעבר ביקורת קשה על שיטת ניהול המשא-ומתן האמריקנית עם האירנים. "פסיכולוגיית המשא-ומתן האמריקנית מבוססת על יצירת אמון בין הצדדים והגעה לפשרה בה שני הצדדים חשים מנצחים, מה שמכונה WIN-WIN", אומר דגן.

"לעומת זאת, מטרתם של האירנים היא להמשיך לשמר את פרויקט הגרעין. המשא-ומתן נועד ליצור תהליך שיאפשר לאמריקנים להקל מעליהם את הלחץ הכלכלי, ומבחינתם לשלם תמורת זה מה שפחות. הפער הזה בא לידי ביטוי כבר בתחילת המשא-ומתן. האמריקנים רצו ליצור את אווירת האמון הנדרשת, לשיטתם, ובכך שיחקו לידי האירנים. אם המגמה הזו תימשך, אנחנו בצרות".

למעשה, הביקורת של ראש המוסד לשעבר על האמריקנים מתחילה עוד הרבה לפני שלב המשא-ומתן הגלוי בז'נבה. "האמריקנים", הוא אומר, "ניהלו משא-ומתן עם האירנים באמצעות נסיכות עומאן. את המגעים הובילה ואלרי ג'ארט. כולם במזרח התיכון ידעו על השיחות שלה עם אירן. הייתי מופתע כשהתברר לי שהאמריקנים חשבו שהדיאלוג שהם מנהלים הוא חשאי. זו בעיה, ולא רק בשיחות המקדימות, אלא גם בהסכם שהתגבש: הוא מלא חורים. אין בו התייחסות לשאלת המחקר והפיתוח הגרעיני האירני או על אתרי נשק כמו פרצ'ין. אין התייחסות לשאלת בניית אתרים חדשים או סעיף המתיר לצאת לסייר באתר חדש שנחשף. האג'נדה הפרקטית של הפיקוח לוקה מאוד בחסר. יש בהסכם חורים שהאמריקנים לא שמו לב אליהם ושמאפשרים לאירנים להבין מתוכם מה שהם רוצים או מה שנוח להם להבין. זו בעיה רצינית מאוד".

האם המגמה הזו, שבודקת את הגבולות האמריקניים, באה לידי ביטוי גם בהתגרות האירנית בארצות הברית? סוכנות הידיעות האירנית 'פארס' הודיעה כי ספינות קרב אירניות נמצאות בדרכן לחופי ארצות הברית. ראש הצי האירני אף אמר: "לצעד הזה יש מסר".

על אף הביקורת שלו על ארצות הברית, דגן מציע לא להתייחס יתר על המידה להפגנת השרירים האירנית. "אז הם שלחו", אמר. "לא נראה לי שערי החוף האמריקניות בסכנה. זה מסר תעמולתי שנועד לקהל הבית האירני. מטרתו העיקרית היא לחזק את המחנה השמרני מבפנים".



"דגן טועה"

מקורות אירניים באירופה ובארצות הברית, שגילו עניין רב בדבריו של דגן, נוטים שלא להסכים עמו. "האירנים רואים את עצמם ככוח הגמוני שנועד לו תפקיד מרכזי על בימת העולם", הם אומרים. "הרעיון לשלוח ספינות אל מעבר חופי האוקיינוס האטלנטי אינו רעיון תעמולתי שצץ לאחרונה ורק כדי לשדר לקהל הבית כי המחנה השמרני באירן שומר על עוצמתו ועקרונותיו. זו תוכנית שנחשפה לראשונה לפני קרוב לשלוש שנים. זו תוכנית שנועדה להפגין מסר: שהעוצמה האירנית משתרעת הרחק אל מעבר לגבולותיה.

"על כן, ההחלטה להשקיע בתוכנית הזו בשעה שכדי לשרוד הממשלה נאלצת לחלק לעם חבילות מזון רק מעצימה את החשיבות שהמשטר מייחס למפגן הראווה הזה. מבחינתו, העיקר הוא במה שאין בו – רוב הצי האירני מורכב מספינות תקיפה קטנות שנעות בתוך המפרץ הפרסי. זו דרכם להתמודד עם הצי האמריקני. ספינות קטנות ומיקוש. הם אינם יכולים להשתמש כרגע באמצעים הללו, אך הם יכולים להעביר אותו מסר באמצעות שתי ספינות קרב שכלל לא בטוח שישלימו את מסען אל חופי ארצות הברית".

הרומן של דגן כראש המוסד עם אירן היה ארוך ורב תהפוכות. מתוכו נחשפו יחסיו עם שלושה ראשי ממשלה. עם שרון, שהביא אותו למוסד, דגן אומר שהיו לו "יחסי אמון וחברות מלאים". על אולמרט אמר דגן: "לא הייתה הצעה מקצועית אחת שהעליתי ואולמרט לא קיבל. עם נתניהו הדברים היו שונים", אמר. "הוא לא תמיד קיבל את עמדותיי, אך מערכת יחסי העבודה שלנו הייתה טובה".

המאבק בין דגן לבין נתניהו לגבי שאלת התקיפה באירן הוא סיפור ידוע, שהציבור מכיר היטב. מאבק זה יצר חזית עכורה בין לשכת ראש הממשלה לבין ראש המוסד דגן, ראש השב"כ דיסקין והרמטכ"ל אשכנזי. לרשימה הזו הוסיף דיסקין גם את ראש הוועדה לאנרגיה אטומית.

מה שמחדש דגן בהקשר הזה נשמע מעט אניגמטי, אולי אפילו קצת אפולוגטי. יש בו אולי משום ראשיתה של הודאה בגבולות היכולת של המודיעין. "אין קשר ישיר", אמר דגן, "בין מידע לבין קבלת החלטות. ידע זה ידע, לא צריך לערבב. מה שקובע זה איכות ההנהגה והיכולת לקבל החלטות. זו איכות ייחודית. השאלה היא מחיר ההחלטה".

האם מה שדגן רומז זה שבעצם, בתקופתו כראש מוסד לא התגבש המידע הנדרש לקבלת החלטה מושכלת לתקיפה באירן? כשהשתחרר אמר דברים שונים מאוד. אך כמו שאמר, ידע זה ידע ואין קשר ישיר בינו לבין קבלת החלטות. יש רק שאלה של מחיר ההחלטות. דבריו נשמעים לא רק כמו ביקורת על המנהיגות הישראלית, אלא גם סוג של הרהורי כפירה על טיבם של המידע, הידע והמודיעין.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
פזית רבינא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי בכלל צריך מודיעין?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חקלאי
16/02/14 11:23
2
איריס כהן
16/02/14 19:23
3
בבון זה קוף.
16/02/14 23:07
4
זקן
17/02/14 11:32
5
@ בנצי - א @
17/02/14 11:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איש העסקים עפר נמרודי, בעל השליטה בחברת הכשרת הישוב, עלול להסתבך שוב. ל-News1 נודע, כי בתקופה האחרונה עלה שוב שמו של נמרודי בגוף חקירה מוביל, כמי שמעורב בחשד למתן כספים ו"הצעות עסקיות" שלא כדין לגורם בכיר שהסתבך בפלילים.
15/02/2014  |  יואב יצחק  |   כתבות
יש לדעת כי נושא ליקויי הבנייה הוא כבר לא מוגבל לריצוף פגום, סדקים ורטיבות, ובשנים האחרונות חלה התפתחות מדהימה בתחום העיוני-משפטי דווקא ועיקר הסוגיות בנושאי ליקויי בניה זוכות לדיונים מעמיקים בפסקי דין בכל הערכאות.
14/02/2014  |  אברהם בן-עזרא  |   כתבות
פרופ' אסא כשר, לו אתה היית עומד בראשות ועדת השוויון בנטל במקום ח"כ שקד, היית מוביל לסנקציות פליליות או לסנקציות כלכליות?
14/02/2014  |  דוד חרמץ, איתן אלחדז  |   כתבות
עכשיו זה רשמי, לאחר שמועות במשך שבועות: ענבל אור (37) לא תהיה היזם של מגדלי דירות היוקרה, שייבנו ברחוב פעמוני 14-12, בשיכון בבלי בתל אביב: העסקה שטיפלה בה בשנתיים האחרונות, לרכישת המגרש היקר - התפוצצה. קבוצה בראשות גיא בלושינסקי ורוני מאנה רכשה (יום ה', 13.2.14) את המגרש מבעליו, סוניה אברמוביץ' ומשפחת זיתוני, בכ-200 מיליון שקל. כל זאת, לאחר מערכת פרסום ממושכת ויקרה שניהלה אור סביב הפרויקט בשנה האחרונה. מה קרה?
14/02/2014  |  אלעזר לוין  |   כתבות
מחר, יום שבת, יתקיים מופע ירח מלא במזל אריה. האגו במיטבו וזה גם מה שישפיע על ההתנהלות במהלך השבועיים הקרובים. כדאי לשמור על זהירות כשמגיעים לשיחה עניינית או כאשר מתמודדים עם משהו תכליתי. הנטייה לאבד שליטה ולהגיב בסגנון בוטה מובילה לפיצוץ. מזל אריה עם כוח הרצון שלו עלול לדחוף דברים לעימות, בלי להיות נחמד. השפעת הירח המלא מרמזת גם על קושי במימוש תוכניות בגלל שחסר בסיס ריאלי או משאבים.
14/02/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il