|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מנהל הדסה רומז: שרון חזר מהר מדי לעבודה

נזק בלתי הפיך נגרם למוחו של שרון; <br>בני משפחה וחברים מגיעים להיפרד

שרון יישאר מורדם למשך 72-24 שעות פרופ' מור יוסף: "המצב הוא עדיין קשה אבל יציב" מבטיח לעדכן את הציבור הרב פירר ביקר אצל שרון ושוחח עם הרופאים
05/01/2006  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   שרון - אירוע מוחי   |   תגובות
כותרות העיתונים בישראל

שרון מובא בלילה לבית החולים

שומרים על הכניסה לבית החולים

מאבטחים בכניסה להדסה עין כרם

צילום: אבי חיון. ד"ר פליקס אומנסקי

צילום: אבי חיון. פרופ' יורם וייס

צילום: אבי חיון. ד"ר חוסה כהן

צילום: אבי חיון. ד"ר יעקב גוזל, ד"ר דוד גוזל

יואב יצחק
האם היה מחדל בטיפול בשרון

   יואב יצחק
אהוד אולמרט קיבל סמכויות ראש הממשלה

   יואב יצחק
שרי הליכוד דחו פרישתם מהממשלה

ראש הממשלה, אריאל שרון, מצוי עתה במצב של פגיעה קשה במוחו. ל-Nfc נודע, כי מוחו נפגע באופן בלתי הפיך ותיפקודו המוחי קרס. שרון אינו מצוי במצב של מוות קליני, ולכן אין מקום עכשיו לבחון האם יש לנתקו ממכשירי ההנשמה. יחד עם זאת, הוא מורדם ומונשם לאחר הדימום והניתוחים שעבר בבית חולים הדסה עין כרם. תוכנית הרופאים היא להשאירו בהרדמה מלאה ועמוקה עד יום ראשון. ביום שישי יעבור שרון בדיקת CT כדי לבדוק שוב את מוחו.

המידע בדבר הנזק הבלתי הפיך למוחו של שרון טרם פורסם רשמית על-ידי רופאיו ו/או לשכתו. בני המשפחה ומקורביו קיבלו דיווח מפורט על-כך. נמסר להם, בין היתר, כי נגרם לשרון נזק גדול, אך רק לאחר שתופסק הרדמתו של שרון, ולאחר שהוא יתעורר, ניתן יהיה לבדוק את יכולתו המוטורית והקוגנטיבית.

+ כיסוי מלא, האירוע המוחי שעבר שרון.
+ האם יש דרך חזרה?, ד"ר ערן אשחר.
+ האם היה מחדל בטיפול בשרון.

שרון מטופל על-ידי מיטב הרופאים בהדסה, בתחום זה: ד"ר יעקב גוזל וד"ר דוד גוזל - רופאים בכירים ממחלקת ההרדמה; ד"ר חוסה כהן - ניורוכירורג בכיר; פרופ' אומנסקי פליקס - מנהל המחלקה לניורוכירוגיה בהדסה וד"ר יורם וייס - רופא בכיר בהרדמה ובטיפול נמרץ.

  • עידכון (20:00) - ניבוי העתיד, בלתי אפשרי

מנהל בית החולים, פרופ' שלמה מור-יוסף, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה ב-20:00, כי מצבו של ראש הממשלה הינו יציב. כל הפרמטרים - לחץ דם, דופק, תפוקת שתן, תפוקה תוך מוחית, בגדר הנורמה. ראש הממשלה מקבל עתה טיפול בהרדמה עמוקה ובהנשמה. המטרה היא להוריד את הלחץ התוך-גולגלתי, וזאת כדי לאפשר למוח להתאושש כתוצאה מהטראומה שעבר. "זה טיפול שהוא בין 24 שעות ל- 72 שעות, תלוי במצבו של ראש הממשלה", אמר.

מור-יוסף ציין, כי רופאי בית החולים עוקבים אחרי המדדים, "כפי שאנחנו יודעים למדוד. אנחנו מקבלים תגובות מכל העולם, מכל הארץ, גם של הקהילה הרפואית וגם של כלל התושבים, שדואגים לראש הממשלה, שמתפללים לשלומו, ומחזקים את ידנו, וכולנו מביעים תקווה שיתאושש. כפי שאמרתי לכם, זה תהליך ארוך. הוא יהיה לפחות 48 שעות מאז שראש הממשלה יצא מהניתוח".

לדברי מור-יוסף, "ניבוי העתיד במצב הזה הוא כמעט בלתי אפשרי. אנחנו הגדרנו את מצבו של ראש הממשלה כאירוע מוחי משמעותי. מה יהיו ההשלכות, האם יהיו לזה השלכות בתחום המוטוריקה, האם לגבי יכולת החשיבה של ראש הממשלה - רק לאחר שנוציא אותו מהרדמה, נוכל לתת תשובות".

בתגובה לשאלה אמר מור-יוסף, כי הניתוח בראש הממשלה בוצע בצד ימין של ראשו: "כשאתה מנשים ומרדים, החולה, גם אם הוא ראש הממשלה, הוא משותק. אנחנו לא יודעים לומר אם התיפקוד שלו נפגע". לדבריו, "אנחנו לא עושים בדיקה לראש הממשלה כיוון שראש הממשלה משותק ומונשם. האישונים של ראש הממשלה מגיבים כראוי".

מור-יוסף דחה את הטענות והרמזים, כאילו מצבו הרפואי של שרון הסתבך מחמת זאת שלא קיבל טיפול רפואי נאות. לדבריו, מדללי הדם שקיבל שרון ניתנו לו במינון המתאים. "ראש הממשלה קיבל את הטיפול המתאים ביותר וההולם למצב הרפואי שבו הוא היה. ראש הממשלה טופל על-ידי מיטב המומחים שיש בהדסה ולא חסכנו התייעצויות עם מומחים. אנחנו משוכנעים שהטיפול לראש הממשלה לאחר האירוע הראשון, היה צריך להינתן על-ידי תרופה לדילול הדם. קיבל את זה במינונים לא משמעותיים גבוהים, אלא במינונים מקובלים, ותוך מעקב מתאים. גם ביום שראש הממשלה הגיע אלינו, אנחנו יודעים שהוא היה בתחום הטיפול המתאים".

מור-יוסף אמר, כי לאחר האירוע המוחי הראשון, שוחרר שרון לאחר שקיבל הנחיות כיצד לנהוג: ראש הממשלה סיים את הפרק האישפוזי שלו, ראש הממשלה הלך לביתו, קיבל את הנחיות לגבי אינטנסיביות העבודה.

מור-יוסף דחה גם את הטענות, כאילו הבאת שרון דווקא להדסה עין כרם, ולא לסורוקה, והעיכוב שנגרם בשל כך, גרמה נזק נוסף לשרון. לדבריו, בית החולים סורוקה הוא אחד המעולים בתחום שבו מדובר. יחד עם זאת, ההחלטה להביא את שרון למקום שהצוות הרפואי מכיר אותו, למקום שהוא עזב רק מספר שבועות קודם לכן, ולמקום שהוא צריך לעבור פרוצדורה ניתוחית למחרת היום - החלטה זו "שקולה ונכונה".

  • עידכון (14:00) - מזימים שמועות

בשעה 14:00 יצא מנכ"ל בית החולים, פרופ' שלמה מור-יוסף, אל התקשורת במטרה להזים את השמועות המתרוצצות כאילו ראש הממשלה נפטר. על-פי הודעתו: "בשעות האחרונות נמצא רה"מ ביחידה לטיפול נמרץ, מצבו יציב, המצב הוא עדיין קשה אבל יציב. כל הפרמטרים שאנו יודעים למדוד הם בהתאם לציפיות לאחר ניתוח מסוג זה. חלק מהטיפול ברה"מ זה לשמור על לחץ תוך גולגלתי נמוך וזה על-ידי הרדמה עמוקה והנשמה. לפחות למשך 24 השעות הקרובות".

"יצאתי אליכם כדי לעדכן אתכם שנית וכדי להזים את חרושת השמועות שמציפה את המדינה. כמנהל הדסה אני מתחייב שכל שינוי במצבו של רה"מ יבוא לידי ביטוי בהודעות של הנהלת הדסה".

מתירים ביקורים

במהלך היום הותר לבני משפחה וחברים לבקר אצל שרון, ליד מיטתו כדי להיפרד. לפנות ערב ביקר אצל שרון הרב פירר, יו"ר עזרא למרפא. פירר, הנחשב ידיד המשפחה, שוחח עם רופאיו של שרון. בצאתו הוא נמנע ממסירת פרטים על מצבו של שרון. גם הרב דוד גרוסמן, רב מגדל העמק, ביקר בבית החולים.

שרון הובהל לניתוח שני

שרון הוחזר לפנות בוקר שוב לחדר הניתוחים בבית החולים הדסה בירושלים, וזאת לאחר שכבר נותח במהלך הלילה במשך יותר מחמש שעות רצופות, וגולגלתו נפתחה בניתוח מסובך כדי לעצור דימום תוך מוחי. ההחלטה להחזירו לחדר הניתוחים התקבלה לפנות בוקר, לאחר שנערכה בדיקת CT נוסף ונמצא כי הדימום לא נעצר ואף חל סיבוך נוסף. בבוקר, סמוך ל- 09:00, הצליחו הרופאים לייצב את מצבו ולעצור את הדימום במוחו. לאחר-מכן הועבר שרון למחלקה לטיפול נמרץ. כאמור, מוחו נפגע באופן בלתי הפיך.

מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' שלמה מור-יוסף עידכן: "הניתוח הסתיים. ראש הממשלה עבר בדיקת CT שהדגימה כי אכן הדמם במוח פסק והוא מועבר כעת ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגית שם יהיה בטיפול, בהשגחה ובמעקב ואנחנו כמובן נעקוב ונדווח... בשלב זה כל הסימנים החיוניים תקינים ויציבים, אך רה"מ עדיין נמצא במצב קשה", הוסיף.

בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר שעות רבות שלא נמסר דיווח על מצבו של שרון, אמר פרופ' מור-יוסף: "ראש הממשלה הגיע לבית החולים הדסה מעורפל הכרה, עם לחץ דם גבוה. האבחנה הראשונית היתה אירוע מוחי משמעותי. ראש הממשלה הועבר להדמיה. נמצא דמם מאסיבי נרחב תוך מוחי. בעקבות זאת הורד מייד לחדר הניתוח והוא נמצא בשעות אלו עדיין בחדר הניתוח.

במהלך הניתוח נעצר הדימום. ראש הממשלה קיבל תרופות לעצירת הדימום - בנוסף לפרוצדורה הניתוחית. כחלק מזאת נעשתה הערכה כדי לבחון את ההשפעה על המוח. בעקבות זאת הוחזר ראש הממשלה לחדר הניתוח, ואנחנו נמצאים באותו הניתוח, כאשר יש אזורים נוספים בהם צריך לטפל. ניתוח מוח הוא ניתוח ארוך, ממושך, שנעשה כמובן כשראש הממשלה מורדם ומונשם במהלך הניתוח. אנחנו צופים שהניתוח יימשך עוד מספר שעות, שחלק מהם הוא המתנה והתרחקות מהטיפול שהוא קיבל".

פרופ' שלמה מור יוסף חזר הוסיף: "ראש הממשלה נמצא במצב מורדם ומונשם. אירוע מוחי נרחב. דמם תוך מוחי. אפשר להגיד שהמצב קשה".

יועצו המדיני של ראש הממשלה, עו"ד דב ויסגלס, ומזכיר הממשלה, ישראל מימון, שהו עד סמוך ל-06:00 בבית החולים כדי לעמוד מקרוב על הטיפולים ועל מצבו של שרון. לאחר שהניתוח הראשון הסתיים, ולאחר שקיבלו עידכון על מצבו של שרון, יצאו השניים לירושלים, לביתו של ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, כדי למסור לאולמרט עידכון ולהכין את ישיבת הממשלה.

מצבו של ראש הממשלה מוגדר קשה ביותר. החשש שנגרם למוחו נזק בלתי הפיך, הפך כאמור וודאי. הרופאים הצליחו לנקז ממוחו דם רב, ולאחר מכן פעלו לצרוב את העורקים שנפרצו וגרמו לדמם.

הדאגה לשרון גברה כאמור לפנות בוקר עוד יותר, גם מאחר שבמשך כמה שעות לא נמסר שום דיווח רשמי על מצבו. עוזריו, יועציו ובניו - עמרי וגלעד, השוהים כל העת בבית החולים, דיווחו קודם לכן שמצבו קשה מאוד. בשעות שלאחר מכן נמנעו רופאי בית החולים ו/או מקורביו ממסירת מידע כלשהו. רק לקראת 07:00, כאמור, נמסר מידע שהצביע על הדרמה המתחוללת ועל כך ששרון נלחם על חייו.

מומחי רפואה, ובהם פרופ' יונתן הלוי, מעריכים כי האירועים האחרונים, ובראשם הפרסומים נגד שרון ביממה הקודמת - בדבר החשדות נגדו - גרמו לעליה בלחץ הדם של שרון, ויכול להיות שהם שגרמו לאירוע המוחי הנוכחי. הכוונה היא לפרסומים הבלתי מדוייקים והמטעים, הן מצד כמה מכלי התקשורת והן מצד המשטרה.

תאריך:  05/01/2006   |   עודכן:  06/01/2006
יואב יצחק, ענבל אביב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חייל צה"ל נהרג, חייל נוסף נפצע באורח בינוני, ו- 17 חיילים נפצעו באורח קל, בתאונת דרכים שאירעה סמוך לשעה 23:00 (יום ד'), בין ג'יפ סופה צבאי לבין אוטובוס שהסיע חיילים בצומת גבע בצפון הארץ.
05/01/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
בשני משחקי היורוליג האחרונים שלה, החלה מכבי ת"א להזכיר את היכולת של השנתיים האחרונות והראתה למה היא אלופת אירופה. אחרי פגרה של שבועיים, תחזור מחר (חמישי) מכבי למשחקי היורוליג כשתארח בהיכל נוקיה את אולימפיאקוס היוונית (20:45, שידור ישיר בערוץ 1).
05/01/2006  |  אור אריה  |   חדשות
בעקבות אשפוזו של ראש הממשלה, והעברתו לחדר הניתוחים, הפך הלילה (רביעי, 04.01.06) שר האוצר, אהוד אולמרט, לראש הממשלה בפועל. אולמרט, אשר סימן עצמו בשנים האחרונות כ"יורשו" הפוליטי של שרון, עמד לצידו בהגנה נחושה על תוכנית ההינתקות וסייע בהקמת מפלגת "קדימה". עכשיו עשוי אולמרט לעמוד בראש תנועת קדימה, שעתידה - בלי שרון, מוטל בספק גדול.
05/01/2006  |  יוסי עבדי  |   חדשות
"אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים". נוכח מצבו הקשה מאוד, הרבנים הראשים לישראל, יונה מצגר והראשון לציון שלמה עמאר, מבקשים מן הציבור לקרוא את מזמורי התהילים הבאים לשלומו של אריאל בן וֶרָה: ו, כ, קכא, קל ו-קמב. "אני עוקב אחר מצבו ולא רק דרך התקשורת", אמר הרב הראשי. "אני שומע שהמצב הוא קשה וזקוק לרחמי שמיים. אני לא רופא. אבל אוכל לומר כי הביטוי 'זקוק לרחמי שמיים' מתייחס לאנשים שמצבם קשה".
05/01/2006  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלבול ודאגה בתנועת קדימה, עקב האירוע המוחי הנוסף שעבר ראש הממשלה, אריאל שרון, והעברת השלטון בישראל לידי חבר הכנסת אהוד אולמרט. החשש עתה הוא כי שרון לא יוכל לשוב לתפקידו, וכי מדובר במצב בלתי הפיך.
05/01/2006  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il