|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

ממש ללא נגיעות פוליטיות

לשמוע דווקא מפיו של מוטי קירשנבאום דברים על החשש מ"נגיעות פוליטיות" בתקשורת, אומר שהעיתונאי הוותיק לא איבד מחוש ההומור שלו
07/03/2014  |   ישראל רוזנבלט   |   מאמרים   |   תגובות
לונדון וקירשנבאום. עד שאחד מאורחיהם אינו נושא חן בעיניהם... [צילום: פלאש 90]

מרואיינים מוזמנים מראש
אחד הנושאים הכי פופולריים בשיח הפוליטי שלנו הוא הסכסוך עם הפלשתינים, המו"מ, הגבולות וכמובן "הכיבוש" (לונדון מקפיד לציין "השטחים הכבושים", כדי להזכיר לצופים איך הכל התחיל). המרואיין האוטומטי כמעט בכל דיון בנושא השטחים הוא אל"ם (מיל') שאול אריאלי, המוצג על-ידי הצמד שלנו כבר-סמכא שאין שני לו. הם רק "שוכחים" לציין, כי מר אריאלי הוא חבר מרצ...

עידן יוסף
האגרה תבוטל ותוקם רשות שידור חדשה

הודעתו של השר גלעד ארדן בעקבות דוח ועדת לנדס, בדבר הכוונה לסגור את רשות השידור במתכונתה הנוכחית ולפתוח ערוץ ציבורי חדש, גררה אחריה כצפוי גל תגובות, בעיקר של כמה מוותיקי הערוץ. אחד מהם, מוטי קירשנבאום, התראיין באריכות ברשת ב'. בין היתר, הדגיש כי מה שמטריד אותו לגבי הערוץ הציבורי העתידי, הוא האם יצליחו לנתק את הגוף החדש מ"נגיעות פוליטיות".

לשמוע דווקא מפיו של מוטי קירשנבאום דברים על החשש מ"נגיעות פוליטיות" בתקשורת, אומר שהעיתונאי הוותיק לא איבד מחוש ההומור שלו. ראשית, מותר היה לצפות כי למען הגילוי הנאות יזכיר קירשנבאום שהמינוי שלו עצמו למנכ"ל רשות השידור בשנת 1993, על-ידי השרה שולמית אלוני, היה מינוי פוליטי משהו, אם כי לא בעל "נגיעה פוליטית" ממש. שהרי לפי הסטנדרט הכפול לו הורגלנו בתקשורת שלנו, כל מינוי פוליטי הוא פסול, אלא אם כן נעשה בידי אנ"ש.

שנית, מצחיק נורא לשמוע את קירשנבאום, שיחד עם ירון לונדון מגיש בערוץ 10 את תוכנית האקטואליה הכי פוליטית שיש בטלוויזיה, מוטרד מהשפעות פוליטיות עתידיות על הערוץ הציבורי שאולי יקום (ואולי לא). גם חוצן דובר עברית (בוודאי ישנם כאלה, צאצאי מגורשי ספרד), אילו נחת לביקור קצר בישראל, היה מגלה מהר מאוד, כי חרף היותה מפלגה זעירה (6 מנדטים), מרצ היא המפלגה היחידה בישראל שיש לה תוכנית אקטואליה קבועה בטלוויזיה המסחרית - "לונדון את קירשנבאום" שמה.

אמת, אין שם שום נגיעות פוליטיות. פשוט, כל חלקה הראשון של התוכנית, זה שמוקדש לאקטואליה המדינית-פוליטית, ספוג כולו באג'נדה של השמאל. זה מתבטא לא רק בשאלותיהם של צמד המראיינים, באופי התגובות שלהם לדברים שמשמיעים מרואיינים השייכים למחנה הפוליטי הלא נכון (אין הרבה כאלה), ברפרטואר הגיחוכים שלהם השמור לאישים שצמד-החמד מתקשה להסתיר את סלידתו גם בעת איזכור שמם.

אבל השיא נרשם ללא ספק בטקטיקת בחירת הרכב המרואיינים, ובמיוחד בדיונים עתירי פולמוס. לונדון וקירשנבאום, צמד המראיינים הטובים ביותר כיום בתקשורת, גילו מזמן את הפטנט: רוצה לקבל חיזוק להשקפתך הפוליטית? הזמן רק מרואיינים שמראש אתה יודע מה יגידו. נורא פשוט.

דוגמה? בבקשה. אחד הנושאים הכי פופולריים בשיח הפוליטי שלנו הוא הסכסוך עם הפלשתינים, המו"מ, הגבולות וכמובן "הכיבוש" (לונדון מקפיד לציין "השטחים הכבושים", כדי להזכיר לצופים איך הכל התחיל). המרואיין האוטומטי כמעט בכל דיון בנושא השטחים הוא אל"ם (מיל') שאול אריאלי, המוצג על-ידי הצמד שלנו כבר-סמכא שאין שני לו. הם רק "שוכחים" לציין, כי מר אריאלי הוא חבר מרצ (מקום 12 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות לכנסת).

עוד דוגמה? בבקשה. כאשר נושא הדיון הוא מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (גיחוך כללי באולפן), המרואיינים הקבועים הם בדרך כלל מי שמראש ידועה עוינותם לביבי. פעם אלה היו אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו-יורק (שעל-פי פרסומים בעיתונות, נתניהו טירפד את מינויו לשגריר ישראל באו"ם), ועו"ד דובי ויסגלס, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה אריאל שרון. היום יספקו את הסחורה המבוקשת עיתונאי ידיעות אחרונות, שמעון שיפר ונחום ברנע ואיש הארץ, אמיר אורן - כולם מעריצים מושבעים של ביבי, שרק צלצול הגונג שמשמיע הבמאי באוזניות מסוגל לעצור את שירי ההלל שהם מזמרים בשבחו.

אותו כיוון פוליטי

למחרת הבחירות המקדימות (פריימריז) בליכוד, נערך באולפן "לונדון את קירשנבאום" דיון מיוחד בתוצאות ההליך שקבעו את הרכב רשימת הליכוד לכנסת, בהשתתפות כל הכתבים והפרשנים הפוליטיים-מדיניים של ערוץ 10. חבל להרחיב על תוכן הדיון, שכמובן היה חף מ"נגיעות פוליטיות", אבל הסתיים במשפט שביטא היטב את רוח הדיון ודעת משתתפיו: "דיברנו על העשבים השוטים של הליכוד", סיכם אחד המנחים את דעתו על המועמדים החדשים של מפלגת השלטון. ככה ייעשה למי שהעז לכפור באמנת "שלום עכשיו".

לפני כשנה, דיווח הכתב הכלכלי של ערוץ 10, מתן חודורוב, בהנאה גלויה על ביקורת חריפה שמתח נגיד בנק ישראל דאז, הפרופ' סטנלי פישר, על מהלכים כלכליים של הממשלה. במהלך כל הדיווח ריצדו על המסך תמונות של נתניהו ושר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, מסתודדים ביניהם ומתמוגגים מצחוק.

זה היה סיכול ממוקד נוסח ערוץ 10. מעשה נבלה מקצועי שנועד להכפיש את שני האישים באמצעות מצג שקר: נתניהו ושטייניץ בכלל לא נכחו בהופעתו של פישר! מישהו טרח להדביק סרט של השניים ממעמד אחר לחלוטין שרץ בלופ על המסך כדי ליצור אצל הצופה את הרושם השקרי שנתניהו ושטייניץ פשוט לא שמים על הנגיד.

התרמית הייתה כה בוטה עד שהחברים לונדון וקירשנבאום הבחינו שמשהו לא כשורה מתרחש. לשבחם ייאמר כי שיסעו את דיווחו של הכתב הכלכלי ושאלו לפשר הדבר. מתן חודורוב איבד לפתע את כושר הדיבור המעולה שלו, גימגם משהו ו...ההצגה נמשכה. חשבתם שמישהו טרח אחר כך להתנצל, כמתבקש? אז חשבתם.

לונדון וקירשנבאום מראיינים בדרך כלל בנחת אבל עד לרגע שבו העמדה הפוליטית של מישהו מקרב אורחיהם אינה נושאת חן בעיניהם. או אז נמוגים הנימוסים הטובים וסולם הדציבלים באולפן מטפס מעלה-מעלה. כאשר התארח באולפן השר סילבן שלום ונשאל בנושא מו"מ עתידי עם הפלשתינים והסורים, איבד קירשנבאום את שלוותו, שלא לדבר על עמדת המראיין האוביקטיבי. חילופי ה"מחמאות" ודו-קרב הצרחות שניהל עם השר שלום לא היה רחוק מלהגיע לתיגרת ידיים.

ערב פינוי גוש קטיף התראיין באולפן דובר יישובי הגוש. כאשר תיאר הבחור את סבל המתנחלים מול הטרור היומיומי, צעק קירשנבאום את השאלה המנצחת: "מי שלח אתכם בכלל?" טוב שגם תושבי שדרות לא נשאלו את שאלת הקסם הזו. היינו יכולים לחסוך גם את הפיתוח היקר של "כיפת ברזל".

אבל לא רק בעניינים אקטואליים מובילים רוב הדיונים לאותו כיוון פוליטי. גם שיפוצים היסטוריים ברפרטואר. לפני כמה שנים נערך באולפן (כזכור, נטול הנגיעות הפוליטיות) של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום, דיון בנושא כיבוש ארץ ישראל שהייתה תחת שלטון עות'מאני, בידי הצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה. ירון לונדון הזכיר את דוד בן-גוריון "שהקים את הגדודים העבריים"...

סליחה, בן-גוריון הקים את הגדודים העבריים??? איפה נעלמו זאב ז'בוטינסקי ויוסף טרומפלדור? באולפן ישב אז ההיסטוריון פרופ' מוטי גולני, ששמר על דממת אלחוט מבישה. אבל במקרה הזה אולי אפשר לסלוח לירון. טרומפלדור זה שם קשה להגייה, וכדי לנקוב בשם המפורש זאב ז'בוטינסקי (שהשתתף ב-1918 בפועל בכיבוש מעברות הירדן), צריך באמת להתגבר על עכבות נפשיות לא קטנות.

תאריך:  07/03/2014   |   עודכן:  07/03/2014
ישראל רוזנבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממש ללא נגיעות פוליטיות
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוא"ב
7/03/14 17:52
2
אמיתי
7/03/14 22:16
3
דורי כץ
8/03/14 00:07
4
אמיתי
9/03/14 07:41
5
******
9/03/14 13:30
 
נוריאל
10/03/14 00:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתחילים חומש חדש, השלישי מבין חמישה והוא פותח במלה וַיִּקְרָא. וזהו גם שם הספר, וַיִּקְרָא. נקודתית, הקריאה כאן מופנית לאדם מאוד מסוים: [א] וַיִּקְרָא, אֶל-מֹשֶׁה; וַיְדַבֵּר ה' אֵלָיו, מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר. רש"י אומר שהפתיחה הזאת נועדה להפגין את חיבתו של הקב"ה למשה: וַיִּקְרָא אֶל-מֹשֶׁה - לכל דִּבְּרוֹת ולכל אמירות ולכל צוויים, קדמה קריאה; לשון חבה, לשון שמלאכי השרת משתמשים בו, שנאמר [ישעיה ו']: "וקרא זה אל זה". רש"י גם אומר לנו מה אפיין את הקול שבו קרא ה' למשה: הקול הולך ומגיע לאזניו וכל ישראל לא שומעין. זה אותו קול ששמעו כולם בהר סיני, אבל שם התברר שעוצמת הקול גבוהה מדי עבורם, ולכן כעת רק משה שומע אותו. גם כאשר הוא נמצא בתוך העם, כולם מסביבו ורק הוא שומע. אפשר לומר שגלי הקול היו בתדר כזה שאוזניים רגילות אינן קולטות, רק אוזניו של משה.
07/03/2014  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
בתום ארבעה עשורים של פרפור מגיע הקץ לעיתון מעריב. את המסמר האחרון בארון המתים הצליח לתקוע בו מו"ל היומון, שלמה בן-צבי - האיש שרק לפני ארבעה חודשים עשה צחוק מעצמו כשהכריז בכנס העיתונות באילת על "העתיד המזהיר" הצפוי לעיתון.
07/03/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
1. ככל שנוקף הזמן מתברר קו תיחום חדש יחסית במחלוקת הפוליטית הניטשת בקרב החברה הישראלית. אפשר לשרטט את הקו ביחס לדרישה להכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי כתנאי ראשוני בל יעבור לכל הסדר מדיני עתידי. הטענה הנשמעת משמאל היא שאיננו זקוקים לאישור פלשתיני לזהותנו כמדינה יהודית. הפלשתינים עצמם מתחכמים וטוענים שהם מכירים בנו כפי שמֵנו בעולם: מדינת ישראל.
07/03/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
המהלך היה ידוע מראש. השידור הציבורי גסס והונשם חליפות. השר גלעד ארדן היה מספיק אמיץ לדבר אמת ולהכריז על פטירתה של רשות השידור בשיבה רעה. טלאי על גבי טלאי, הסדרי עבודה משונים, 1,000 ועדי עובדים, ציוד מיושן, תחיבת מקלות בגלגלי הניסיונות הרבים להתחדש והנהלה כושלת ופחדנית העסוקה בעיקר בהישרדות - כל אלה אינם מותירים ספק באשר לנכונות המהלך: סגירה חלוטה וסופית של רשות השידור במתכונתה הנוכחית והקמת רשות חדשה שאינה כבולה להסדרים הישנים ולהרגלים הרעים.
07/03/2014  |  דרור אידר  |   מאמרים
את/ה ערב נסיעת עסקים חשובה, עובר/ת על כל רשימת הדברים שצריך לקחת, בסך-הכל יש הרגשה של ביטחון לדעת איפה כל דבר מונח, אבל אז העיניים שלך נעצרות על השורה עליה כתוב: "מתנה למארח". את/ה כבר יודע/ת שזה לא רק "משהו קטן בשביל תשומת לב"... לפעמים, מתנה מותאמת ו"קולעת" עשויה לפתוח את לב המארח ומשם הדרך להצלחת מטרת הנסיעה הופכת להיות קצרה למדי, ולהפך, לפעמים, מתנה לא מותאמת עשויה לבשר את כשלונה של הנסיעה...
07/03/2014  |  הרב בועז גנוט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
חלי ממן
חלי ממן
במהלך הארוחה רצוי שהשתייה תהיה דלת קלוריות - לדוגמא: מים עם קוביות קרח, עלי מנטה ופלחי לימון בכד שקוף    בנוסף לערכם הבריאותי הם יהיו גם קישוט צבעוני לשולחן החג
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il