|   15:07:40
  יוסי שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

על הסכסוך הישראלי פלשתיני

עד היום על שלושה דורות נגזרו חיי פליטות על כל המשמעויות הנלוות הכלכליות, האזרחיות, המוסריות האנושיות, כדי לשמר תנאים של הר געש אנושי של סבל, עוני וייאוש היוצר ומעצים בהכרח שנאה המתובלת
27/04/2014  |   יוסי שחר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ילדה פלשתינית [צילום: AP]

בעבר, ראש הממשלה הצהיר: בלי תנאים מוקדמים. יתנו - יקבלו, לא יתנו - לא יקבלו. ואנחנו מתבשרים שוב על מתן ומתן לפני המשא, כתנאי מוקדם. ולא סתם מתן. מתן שערורייתי, בלתי מוסרי בעליל: עוד שחרור רוצחים, שחרור המהווה סכנה הן מידי הרוצחים בפועל והן בשל הדוגמה וההשפעה "החיובית" על שפע הרוצחים בפוטנציה, הן "המאורגנים" והן "הספונטניים" שהמשותף והחיבור למקצוע הם השנאה ו/או הבתולות בשמים.

שחרור סיטונאי של רוצחים בפועל וכאלו שעדין לא הצליחו להשלים את היעוד הקדוש שהוא נטילת חייהם של אזרחי ישראל, אזרחים שהוא אמור ואמון לדאוג לשלומם ולחייהם, שלא לדבר על הבלתי נתפס: שחרור הרוצחים והמפגעים הגיבורים אזרחי ישראל. איזה מסר הוא מעביר לערביי ישראל שלא מזמן "חגגו" את יום האדמה? מלבד העוול המוסרי והכאב שזה גורם למשפחות השכולות.

הממשל האמריקני הנוכחי, זה זמן שנוצותיו הפוליטיות נמרטות ומשקלו הולך ופוחת ורק לאחרונה הפחית פוטין ממשקלו הממשי והסגולי, והוא זקוק כאוויר לנשימה להישג כל שהוא - שקרי, מעוות, זמני ככל שיהיה - העיקר הפירוטכניקה והתקשורת המתלווה.

הפטה מורגנה, "האביב הערבי" או בשמו הקודם "מזרח תיכון חדש", קרס כמו מגדל קלפים. לאמריקה נשאר ידיד אחד אמיתי, שלם, יציב, נאמן ודמוקרטי באוקיאנוס האנושי והפוליטי הגועש, המציף ומטלטל את המזרח התיכון, והיא "מדינת ישראל". נכון שככלל ידידות היא דו סטרית, אך המחיר הנדרש מממשלת ישראל משמעותו פשיטת רגל בעקרון המוסרי, הביטחוני האישי, ונפילה בלתי נתפסת בפן הפרוצדוראלי העקרוני.

1. התנאי המחייב, הנתינה של שחרור רוצחי נשים וילדים לשם ישיבה לשולחן הדיונים, משמעותו הכרה ברוצחי נשים זקנים וילדים ללא הבחנה כלוחמי חופש ומתן ריהביליטציה לרוצחים ולמעשיהם, ולגליזציה של רצח ללא הבחנה כשיטה לגיטימית במאבק בישראל, וזאת על-ידי "ממשלת ישראל".

2. הדרישה של הקפאת הבנייה (ועוד לאור ניסיון הנפל של ההקפאה הקודמת): הבנייה היא פקטור מהותי במחלוקת, נושא כבד ועקרוני שאמורים לדון בו במסגרת השיחות, ואילו התנאי להפסקתה האמור להתממש עוד לפני הדיונים. "הקפאה", למעשה מקרינה על כלל המחלוקת וקובעת עקרונית את האופי והכיוון של כלל הדיון ומכריזה כאלף עדים על המגמה והתוצאה.

3. לאור זאת, אינני מבין מדוע ראש הממשלה לא הגיש לפחות דרישה אחת מקדמית כתנאי מקביל, למשל הכרה במדינת ישראל שאיתה מנהלים משא-ומתן. הייתכן לדון ולסכם הסכם עם מי שלא מכיר בך כעם ושולל את זכותך כמדינה ריבונית? זו פארסה היכן נעלם עקרון ההדדיות הבסיסי, ובעיקר - השכל הישר???

4. מה עוד שהכנסת שחרורו של פולארד למסכת המתן עם אבו מאזן היא יותר מניסיון סחיטה משפיל. עובדה המלמדת באיזו נקודת שפל מדינית נמצא הממשל של אובמה. מה עוד שבארצות הברית עדין רוצחים מושבים על הכסא החשמלי או מומתים באמצעים מסיימי חיים מתקדמים אחרים. אמריקה גם לא נכנעת לדרישות לשחרור טרוריסטים בגין שחרור בני ערובה אמריקנים, אך לוחצת ודוחקת בלי בושה בישראל לשחרר מאות פאנאטים רוצחים בפועל ובפוטנציה וסייענים ששיפרו ורכשו את רזי המקצוע והלהט בבתי הכלא בימים, ובלילות חלמו על הבתולות המובטחות בעולם הבא, והשחרור יאפשר להם לממש את החלומות בשני העולמות.

5. ההיסטוריה של מאה השנים האחרונות בארץ הזאת מאששת את האמת שאינה מוכחשת אלא נאמרת בהתרסה (בערבית) ומודגשת בדם יהודי: שכל קו נסיגה הוא בעצם קו וירטואלי זמני, רק שלב לקראת ההגעה להסדר הסופי שרק הוא יספק אותם ולשם הם חותרים והקו הוא הקו הכחול - ים התיכון. זו המשמעות של אי-הכרת אבו מאזן, מכחיש השואה ומכחיש ההיסטוריה של העם היהודי.

ריבונות יהודית בארץ ישראל נמשכה בהיקפים ודרגות שונות כ-1,400 שנה שתחילתן ב-1,300 לפני הספירה עם כיבוש הארץ על-ידי דור ההמשך של יוצאי מצרים, ריבונות שנמשכה עד המאה הראשונה לספירה עם חורבן בית המקדש השני. מאז, זה 2000 שנה, אין שלטון ריבוני מקומי אחר אלא שלטון כיבוש צבאי בידי מדינות ומעצמות.

הסופר והעיתונאי מארק טוויין בספרו "מסע תענוגות בארץ הקודש" מספר על מסע האמור לממש מסע תענוגות בשנת 1867, שלמעשה היה מסע בארץ שוממה, ימים שלמים בהליכה וברכיבה בלי לפגוש אדם, בית או עץ בין ישוב לישוב. "הארץ חיכתה לבעליה".

ואחרי 15 שנה עם בא העלייה הראשונה, ב-1882 והעלייה השנייה והשלישית והבילויים -הארץ משתפת פעולה, נבנית ופורחת. בום כלכלי. ואל ההצלחה הכלכלית היהודית נוהרים משפחות ערביות ששמם מהעיד על מוצאם: החלבים, המצרים, המוגרבים החורנים הפאיומים ועוד שהיום הם "פלשתינים".

בראיון טלויזיוני לפני שנים הצהיר הח"כ לשעבר עזמי בשארה לפני שברח בשל החשד בריגול: "אני מתנגד לכיבוש אך אני לא פטריוט פלשתיני. אין כזאת אומה! אומה פלשתינית זו המצאה קולוניאלית. יש רק אומה ערבית." אומה ערבית שאיננה יכולה להסתפק בפיצול האמבי של 22 מדינות שאחת מהן, עבר הירדן, היא מדינה פלשתינית דה פקטו שרוב אזרחיה פלשתינים, מדינה שניתנה לשייח מהמדבר כאתנן על-ידי האנגלים, מדינה אחת ששטחה פי שניים וחצי משטחה של מדינת ישראל.

"האומה הערבית" העשירה בכל קנה מידה היא האחראית הראשית לתכנון ולביצוע שתי מלחמות בניסיון השמדתה של מדינת ישראל - עם כינונה ב-1948 וב-1967 - וליבוי ומימון הרצח והטרור לפני בין ואחרי המלחמות.

כן, על-אף החובה הכפולה כאומה ערבית וכגורם הלוחמני הראשי לסיבת יצירתה של בעיית הפליטים והמלחמות, ועל אף היכולת הכלכלית בפועל, זה 65 שנה מקריבה האומה הערבית מאות אלפי אחים ערבים, מוסלמים, בני אדם, אותם ואת צאצאיהם. עד היום על שלושה דורות נגזר לחיות חיי פליטות על כל המשמעויות הנלוות הכלכליות, האזרחיות, המוסריות האנושיות - כל זה כדי לשמר תנאים של הר געש אנושי, של להבה רותחת, סבל, עוני וייאוש היוצר ומעצים בהכרח שנאה המתובלת ומשומרת במכירת תקוות שוא לסובלים ומשמש חומר נפץ של מסכנות וסבל לפגזי תותחי התעמולה הערבית.

הפליטים הערביים נבדלים ממיליוני פליטים בני עמים שונים וחילופי אוכלוסין שנעשו בתום שתי מלחמות העולם, הראשונה והשנייה במאה הקודמת, פליטים שהועברו ממקומם ושוקמו במדינותיהם, כמובן בהתאם לקצב וליכולת הכלכלית של העמים.
מדינת ישראל על 600,000 יהודיה בהקמתה קלטה מיליוני אחים חסרי כל מכל קצווי תבל, ביניהם ניצולי התופת הנאצית וקרוב למיליון אחים יהודיים מארצות ערב, כשלמעשה התקיים הליך של "חילופי אוכלוסין", כמובן בהבדל התהומי באופי, ביחס ובסגנון הקליטה, וכמובן בתוצאה.

אי-אפשר היה להתפלל ולצפות לעיתוי מוצלח יותר של החיבור בין מלאכי החבלה הפועלים להרס מדינת ישראל בשיטת הסלמי "בשלבים" אש"ף לבין אלו חסרי הסבלנות שאללה דוחק בהם להחריב עכשיו. זאת ללא קשר להצלחת המהלך או כישלונו, ללא קשר איזה דוקטרינה תנצח. עצם הניסיון להתחבר מלמד כי המטרה זהה. בוקר טוב ישראל !!!

נ"ב משהו שקשור לגאווה יהודית: פרסי נובל יהודים: 184, אוכלוסייה: 12,000,000.
פרסי נובל מוסלמים: 9, אוכלוסייה: 1,400,000,000.

עבודת בית: נא חשב את היחס.

תאריך:  27/04/2014   |   עודכן:  27/04/2014
יוסי שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על הסכסוך הישראלי פלשתיני
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע_הראל
1/05/14 08:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ה"פאניקה" סביב הפיוס הפלשתיני מעוררת בי גיחוך. אין לי ספק שהתקשורת הישראלית משתתפת בארגון ה"פאניקה" המלאכותית הזו, וב"פקודת" השלטון המרכזי בישראל. אם באמת פנייה של הממשלה הזו, הלאומנית ביותר בתולדות המדינה, היו באמת מועדים לשלום, הרי שעם הישמע הפיוס הזה היו ראשייה נוקטים בטאקטיקה הסברתית אחרת ומקדמים את הפיוס הזה בהצהרת שמחה תוך ההתניה שהחמאס יתחייב להיות חלק מהסכמי השלום העתידיים. אבל בדיוק מזה מפחדת ממשלת נתניהו-ליברמן-בנט: מממשלה פלשתינית יציבה ומבוססת שתייצג את כל הרחוב הפלשתיני ולא רק קצת יותר ממחציתו. ממשלה כזו, שתהיה מוכנה להכיר בישראל ושתבקש רק את מה שנכבש בשנת 1967, תוכיח כי כל הפלשתינים מאוחדים נגד המשך מרחץ הדמים. ממשלה כזו תעקור את הטיעונים הלאומניים של בנט ודומיו כי "אין עם מי לעשות שלום". ממשלה כזו תוכיח כי אין לפחד מכך שלאחר הסכם איתה כמעט חצי מהעם הפלשתיני יטען כי אבו מאזן אינו מיצגו. וממשלה כזו תחייב את נתניהו וחבריו הניצים לסגת משטחי הכיבוש ובאמת להקים מדינה פלשתינית. אז באמת למה שממשלת נתניהו תשמח על הפיוס הפלשתיני?! והרי כשאין פיוס תמיד אפשר להמשיך לטעון כי אש"ף אינו מייצג את כל העם הפלשתיני, ובכך לחסוך מלהקים באמת מדינה פלשתינית ולהוריד התנחלויות.
27/04/2014  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
הרשות הפלשתינית וממשלת ישראל קבעו סדרת החלטות אסטרטגיות "לא מובנות" בלשון המעטה; סדרה שתשמש כמודל בלימודי תואר שני בקביעת החלטות. ספרה של ברברה טוכמן מחוויר לעומת הימים שעוברים עלינו. היתרון שלה עלינו שהיא ידעה את התוצאות ואנחנו יכולים רק לשער.
27/04/2014  |  שמואל גורדון  |   מאמרים
למרות המשבר הקשה כתוצאה מההתפיסות בין הרשות הפלשתינית "המתונה" לחמאס הקיצוני, שגרם לממשלת ישראל להשעות השיחות ולהטיל סנקציות, רוב הדוברים של המתווכים והמדינאים בעולם וחלק מהפוליטיקאים שלנו ממשיכים להפיק אופטימיות מזויפת, למרות הסביבה המייאשת.
27/04/2014  |  מתי דוד  |   מכתבים/הערות
מה צריכה להיות המדיניות הישראלית, על-רקע "הפיוס" בין חמאס לרשות הפלשתינית? נקודת המוצא היא החלטת הממשלה, פה אחד, להשהות את המשא-ומתן עם הפלשתינים ולנקוט לפי שעה בסנקציות כלכליות, תחת הסיסמה "אבו מאזן צריך לבחור בין החמאס או השלום עם ישראל". ובכן, לדעתי המדיניות צריכה להתבסס על 4 מרכיבים (לא כולל המרכיב של המו"מ והמשכו):
27/04/2014  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
אני מעריך על-פי המאמר הנ"ל ובעקבות דברים נוספים שקראתי ושמעתי מפיו של רונן ברגמן בעבר, שעמדתו בשאלת ארץ-ישראל, ובמיוחד בשאלות ההתישבות באיו"ש וזכות העם היהודי על הארץ, שעמדותיו תואמות לעמדות "האדומים-ורודים" שלנו, לאמור: דרושה פרמננטית להסכם כניעה עם הפלשתינים, בטענה שהסכם כזה הוא אינטרס ישראלי.
27/04/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il