|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ספיחי השבוע (4)

הבלופרים של השבוע

מצער להיווכח כיצד המתחרים אינם מבינים שהתפקיד המכובד לא יוסיף להם כבוד בגלל חוסר נתוניהם והישגיהם. היכן שלאדם אין בכליו כבוד מיוחד, הוא לא ימצא אותו גם בשבתו בכורסת הנשיא, אלא אם הוא איש-כבוד אמיתי
29/05/2014  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   תגובות
דן שכטמן. זוכה לאהדת רבים [צילום: פלאש 90]

אחד אחד הם נכנסו מותשי-הכנסת ללשכת היו"ר שלה להוכיח מעל לכל צל של ספק שהם זכו במספר התומכים הנדרש מבין חבריהם לכנסת, עניין המעניק להם זכות להתחרות על שפל הכבוד קרי, להיחשב לנשיא החדש של מדינת ישראל שהם כבר השפילו מעמדו עד עפר במלחמתם רוויית התאווה לכבוד זה. מבלי להסס נעשו מעשים להשחית איש דיוקנו של חברו.

טענתי בעבר ואני חוזר ומדגיש שראשית לכל הכנסת עשתה מחטף ומעלה בתפקידה לסיפוק יצריהם של מאכלסיה. היה על חברי הכנסת לאתר מועמדים ראויים גם מחוץ למועדון החברים הסגור והיא לא עשתה זאת. היא התנערה מחובתה הבסיסית והתמקדה בעיקר באלה מבני הברית הסודית. הכנסת התייצבה כלעומתית לטעם רבים, הנמנים עם הריבון האמיתי - העם שהעדיף שני אנשים את ראובן ריבלין בגלל הגינותו ואת דן שכטמן.

אולם עם הערכה לריבלין ויש כזאת, הרי לגבי משרת הנשיא לא די במידה החשובה של הגינות; נדרשת הוכחה של הישגים באמת בעלי משקל. אין את זה לריבלין למרות הגינותו ואפילו חביבותו. יתר חבריו הם במשקל קל כבלון צבעוני.

בהיותם בלשכת היו"ר כמעט כולם חזרו על אותה דקלרציה מקוממת: אנחנו נאחה את הקרעים בעם. זו באמת פנטזיה מזרחית בוטה, שכן כל אחד מהם יודע שאין בכוחו להתמודד עם משימה בלתי-אפשרית זאת. אבל כשאין מה לומר טוב להצטייר בעיני "השסעים" כסחבק. לכל הרוחות והשדים. לא רק שחלולים הם אלא גם אנחנו נופלים לרגליהם כחלולים כמותם בגלל שתיקתנו מול מחזה התעתועים המביש הזה.

מצער להיווכח כיצד המתחרים אינם מבינים שהתפקיד המכובד לא יוסיף להם כבוד בגלל חוסר נתוניהם והישגיהם. היכן שלאדם אין בכליו כבוד מיוחד, הוא לא ימצא אותו גם בשבתו בכורסת הנשיא, אלא אם הוא איש-כבוד אמיתי.

זו הפעם הראשונה שחברי הכנסת מתנגחים מתוך הכרה שטותית בעם שחלק גדול ממנו היה רוצה לראות כנשיא את פרופסור דן שכטמן. הסקרים מוכיחים כי האיש זוכה באהדת רבים וחוצה היטב את כל המגזרים. אבל הכנסת בשלה. בכל מחיר היא לא תיתן למדען הדגול הזה לגזול ממנה את האליה העסיסית נוטפת השומן הזאת. היא לא תאפשר לו להוסיף כבוד לכולנו הרוצים להתברך בו.

האפיפיור, פרס ודן

אחד מהמפגשים המעניינים ביותר בין האפיפיור פרנסיסקוס הראשון לבין אישיות ישראלית רמת מעלה, התקיימה בבית הנשיא. שם ניתן היה ללמוד על החשיבות הרבה שצריך לייחס למשקלו של נשיא המדינה כלפי העולם.

פרס הוכיח במפגש הזה את שיעור קומתו בזירה הבינלאומית. טעויות רבות בימי נשיאותו ישכחו מול הישגיו כנשיא ואלה רבים. אבל המפגש המרשים הזה בין "האח הבכור שמעון" לבין "האח הצעיר פרנסיסקוס (על-פי הגדרת האב הקדוש עצמו שהגדיר בביקורו את היהודים כאחיו הבכירים), הוכיח במושחזות עד מה חשוב התפקיד הזה של נשיא בירושלים, מבחינת מעמדנו הבינלאומי.

פעמיים הזדמן לי לעקוב אחר מסע אפיפיור בארץ הקודש. בפעם הראשונה היה זה בביקורו של האפיפיור פאולוס השישי במדינת ישראל בשנת 1964. עקבתי אז במשך זמן רב אחרי המסע ברחבי הארץ ממעוף ציפור המסוק של משטרת ישראל. שרתתי אז במחלקת ההדרכה והצטרפתי לסיור האווירי. את המטוס הטיס הטייס הראשון של משטרת ישראל, בן-יצחק המנוח שהיה איש רעים בלתי-נשכח.

המראה של השיירה הארוכה והנפתלת המורכבת מרכבים ומהמוני אדם מתקבצים מכל-עבר היה שובה-עין ומרתק מכל בחינה. מגובה המסוק הזעיר (בעל שני מושבים) יכולתי להבחין היטב כי "התוכנית הגדולה" של המשטרה התבצעה להפליא. המפכ"ל דאז, רב-ניצב יוסף נחמיאס, הטיל על ניצב פנחס קופל (לימים הוא עצמו המפכ"ל), להיות שומר ראשו של האפיפיור.

גם חמישים שנה מאז אני יכול לזכור היטב את האב מרומא עם גלימתו וכיפתו הצחורות עד בוהק, וממש בצעד אחד ממנו נמצא האיש בכומתה הירוקה, ניצב פנחס קופל. גם אז היה חששות וסיבות לדאוג לשלום האורח. אנשי משמר הגבול והמשטרה הכחולה התגייסו עד לריקון הלשכות והמשרדים. ביקורו של האב הקדוש משך המוני אנשים שהקיפו בכל נקודה ונקודה את להק הנכבדים; בני כל הדתות נהרו מירושלים ועד לכינרת. התמונות מאז ממעוף כנפי המסוק חיות בזיכרוני כאילו התרחשו זה עתה.

הפעם עקבתי אחר מסע האפיפיור פרנסיסקוס הראשון בעד ערוצי הטלוויזיה. הייתה זו התבוננות משובצת בקלוזאפים רבים המאפשרים התרשמות משרטוטים דקים של ההבעות הזעירות ביותר שלבשו קלסתריהם של האישים השונים. תוך צפייה מרתקת זאת במעמד שהתקיים בבית הנשיא, נתפשתי להרהור מי עשוי לבוא במקומו של פרס במעמדים כאלה. אני מודה שחייכתי לעצמי בעגמימות משניסיתי לשבץ במקומו את דיוקנאות המועמדים מבין חברי הכנסת, המוכנים לשחרר יצרים כמעט פראיים בכדי לגעת בשפל הכבוד שנותר מבחינתם לגבי התפקיד המתפנה.

קשה להימנע מהמחשבה המתהפכת במעיים כחרב-פיפיות, שנצטרך לראות אחד מהם יום אחרי יום, במשך שבע שנים!

אין ספק שדליה דורנר היא מועמדת מזן אחר המביאה אתה תכונות מוערכות והישגים נכבדים בעלי משקל וערך ממשיים. אבל דומני שזה הרגע לומר במלים פשוטות כי צריכים אנחנו להיות סומים או שוטים וקטנים בכדי להחמיץ את ההזדמנות להושיב במשכן אישיות בינלאומית כפרופ' דן שכטמן. מה לעשות? הוא זכה במעמד נישא זה לא בחסד, לא בערמומיות נפתלת, לא בגימודם ועיוותם של אחרים. באיזו צניעות התהלך האיש הזה להציג עצמו בפני חברי הכנסת! איזו מידה של חוסן נפשי קיימת בו בכדי להעמיד עצמו שוב לרשות העם שזקוק במשכן הנשיא לאיש בעל רוח והשראה כשלו.

היה רגעים ששאלתי את עצמי כיצד מתנערים חברי הכנסת מקיומו של מדען בשיעור זה, שכה רבים רוצים בו כנשיא, ואילו חברי הכנסת מתנהלים כגזלנים על אם-דרך; איש מהם לא קם וקרא לחבריו לתמוך בו. להיכן נעלמו כל אותם חברי כנסת חדשים שעדין לא כיתפו את המיאוס המצטבר שם בבית הנבחרים? שפופים ועלובים הם. יום בחירת הנשיא עלול להתגלות כיום שיקרב קיצו של המוסד הזה, שבימי ראשי ממשלה מסוימים, נמצאה בו נחמה.

המשפט שייזכר אחרי נתניהו

לפני ימים אחדים העביר לי אחד מידידי סרטון בו מופיע פוליטיקאי אחד לפני כשבע שנים כשהוא שופך קיתונות של רותחים על התוכנית של יצחק רבין המנוח להקים בית חדש לראש הממשלה. את התוכנית הזאת שהוסרה חיש מהר כבר אז, החייה מחדש אהוד אולמרט.

לא להאמין, אבל תוקף התוכנית המטורפת הזאת, שעשה ממנה חוכא ואטלולא בזעם קדוש, היה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, האיש שנאמר עליו כבר לפני-כן שאצלו יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. אותה תוכנית גרנדיוזית הובאה על-ידו כמו במבוא לפסיכולוגיה. כשאתה תקוע עם בעיה אחת (המטוס הפרטי), ואתה רוצה להסב תשומת-לב ממנה, תניח בצדה בעיה נוספת, יותר מרשימה.

אני מודה שהפסקתי מכבר לנסות לפרש לעצמי תעלומת אישיותו המשונה והמסובכת של ראש הממשלה. הוא הרי חי כאיש הסובל מפיצול אישיות. אחד נתניהו בישיבות הממשלה, ואחד בבית שממנו פורצות מעת לעת התרעות מוזרות ומטרידות עד מאד.

האווירה הקודרת העוטפת את בנימין נתניהו ורעיתו אכן מעיקה. היא מכבידה מפני שמתגבר רושם שמשהו לא טוב קשור בראש הממשלה, שאולי אף פוגע בדרך תפקודו, עד לסף היסוסים מביכים כמו בפרשת בחירת הנשיא החדש. ייתכן שהעיתונאים יודעי הדברים חוסכים מאתנו תיאור של מצב שמחובתנו לדעת. עיתונאים אלה אולי זהירים מסיבות מובנות, אבל מול זרם השמועות אפילו בקשר לאותו ספר שמישהו כתב על אודות שרה נתניהו, שבית המשפט גזר בגללו גזירה מסוכנת לחופש הביטוי, הם חייבים לברר את האמת, תהיה מכאיבה אולי אף משפילה כשתהיה.

אני חייב להודות כי משפט נדיר אחד שהשמיע אותו נתניהו לאחר שהובס וסולק מלשכת ראש הממשלה בידי אהוד ברק, נחרת בזיכרוני. המצלמה קלטה את נתניהו ביום שחור מבחינתו בשנת 1999, כשהוא בתבוסתו והוא פנה לרעייתו שעמדה בצדו ואמר לה: "בואי שרהל'ה, הולכים הביתה".

אודה שאני מתגעגע מכבר לשמוע שוב את המשפט הזה.

ברכות לעם ישראל

משהו למרות הכל זז בכיוון נכון במאבק המתמשך בפשע המאורגן. מישהו החליט כי הגיעה השעה לנעוץ חנית מושחזת במורסת המאפייה המשתוללת בנמל אשדוד, כשאחד מנותני החסות הגדולים שלה היא הסתדרות העובדים בניהולו המסור של המזכ"ל היוצא עופר עיני. רק לפני כשנה הוציא זה מחבית החומצות האלה באשדוד את החשוד אלון חסן שעושה בנמל של כולנו כמי שמדובר בירושה שקיבל מהוריו.

אכן זו תהיה תיבת פנדורה מפחידה כשתתחיל להפיץ מתוכה את תכולת השדים הארסיים הכלואים בתוכה. עורכי-דינם כמובן כדרכם רצים לעבר כל מסך ומציגים את לקוחותיהם כחפים, ממש תינוקות בית-רבן. הבעיה היא שכל ילד במדינה יודע את האמת בדבר המציאות הנפשעת בנמל אשדוד. חובה להשמיע הערכה ועידוד לחוקרי המשטרה שחדרו לגוב הארור הזה וקרעו את המסכים המצניעים מאחוריהם את ההשתלטות העויינת והשערורייתית של "ברית עובדי הנמל" על רכוש ציבורי כה-יקר. שנים רבות נמשך תהליך ההרקבה הזה ואיש בממשלת ישראל לא קם להתמודד עם הנבלה הפלילית הזאת, להוציא את שר התחבורה הנוכחי ישראל כץ. הרשויות גילו חולשה והיסוסים מדאיגים. כך לא מנהלים מדינה מתוקנת. לא השיטה פסולה אלא מפעיליה. הפגיעה בנמלי ישראל לאורך השנים תחת מעטה שתיקת הרשויות וההשלמה עם המצב המחפיר בנוסח סיציליני
היא בעוכרינו לא רק בנמל אשדוד.

צריך היה לקלף במאכלת קצבים מושחזת את שכבות השומן הגס שעטפו את קשר השתיקה שליווה את הפרשה האשדודית המגונה הזאת שנים כה-רבות - בעוד פשעיה של החבורה החשודה והמתגרה הזאת נעשו בגלוי, לאור היום, תוך לעג ובוז לכל מי שאיננו חבר בחוג הסגור של "עובדי" הנמל. על זה כבר נאמר עלטה בצהריים.

הארץ זועקת. מי לא שומע?

תאריך:  29/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבלופרים של השבוע
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
29/05/14 09:02
2
י.ש
29/05/14 22:25
 
א. וינשטיין
30/05/14 10:22
 
י.ש
30/05/14 19:07
 
א. וינשטיין
30/05/14 19:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים מבני משפחתי הם אוהדי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. לצערי, אני מפנה עורף לאהדתם. כל מה שמסמלת בעיניהם אותה קבוצה צולל לטמיון הנשייה עם מינוי מנג'ר שהכריז: "כי הוא מגלה הבנה לאוהדי בית"ר ירושלים הצועקים מוות לערבים".
29/05/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
עומס התיקים במערכת בתי המשפט, במיוחד בערכאה הראשונה, אינו צפוי לעבור שינוי דרמטי כלשהו. מספר השופטים לא יוכפל. כמות הפניות לא תקטן, אלא אם כן עורכי דין ובעלי דין יעדיפו שימוש של הליכי בוררות או גישור. בוררות חובה יוצרת בעיות רבות ומעלה לדיון שאלות יסוד בקשר עם חובות הרשות השופטת והמדינה. גם אם תיושם בוררות חובה, הרי שיישום שכזה יידרש להיות מידתי ומוגבל ביותר.
28/05/2014  |  עו"ד רונן סטי  |   מאמרים
לאחר שכשל כל ניסיון להיפגש עם שר החינוך, אני מוצא לנכון להעלות את הנושא בבלוג שלי ב"אתר חדשות מחלקה ראשונה". רעייתי ואני ביקרנו לאחרונה בפולין במשך עשרה ימים. הסיור אורגן על-ידי ידידי, מפקח בגמלאות במשרד החינוך, ורעייתו גם היא מורה בגמלאות.
28/05/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מי לא כבש את ירושליםה בהיסטוריה האנושית בשם האמונה באלוהים, כמה פעמים בהיסטוריה האנושית נהרסה לה העיר והתחלפו בה תושביה? וגם כיום יש שרוצים לכבוש אותה, ומי לא רצה רוצה וירצה להגיע אליה. אבל מהי ירושלים באמת? ירושלים מבחינה רציונלית היא עיר שממוקמת לה על הר וגרים בה תושבים, אז למה כולם שואפים אליה? מתוך אמונה דתית, אבל מה באמת הניבה ירושלים מתוך אלפי שנים של אמונה דתית? כלום, מלבד סכסוכים עקובים מדם מבחינה דתית וסבל אנושי רב, אז מתי יפסיקו המריבות על ירושלים? כשיבינו שירושלים היא לא מזהב והיא גם לא מנחושת ושהאמונה אינה יכולה לאפשר את ההבנה שירושלים היא בסך-הכל עוד עיר בעולם, פרדוקס אמרתי!?
28/05/2014  |  יוסי קרמר  |   מאמרים
הכירו את אשת השוקולדה גליה לוי, תאומתה של ז'אן רושה, גיבורת הסרט "שוקולד" המגולמת על-ידי השחקנית הבלתי נשכחת ג'ולייט בינוש.
28/05/2014  |  שיה מלכין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il