עליה חדה בבקשות להיתרי בניה בירושלים. היקף הבקשות בשנים 2004-2005 עומד על כ-2,700. גידול של 26% ביחס לשנת 2004 וגידול של 46% ביחס לשנת 2003. לדברי מיכה בן-נון, מנהל חטיבת הרישוי והפיקוח, הגידול נובע מההתעוררות הכלכלית בירושלים.
בעקבות הנתונים, הנחה ראש-העיר, אורי לופוליאנסקי, את אגף רישוי ופיקוח ליזום "מסלול ירוק לעסקים", באמצעות קיצור משך הליך הרישוי והפיכתו ליותר ידידותי לבונה ולמתכנן.
תהליך רישוי ובניה מטבעו מורכב, מסורבל וממושך ואינו נותן מענה מספק לדרישה הקיימת בעניין, בעיקר כאשר ישנו גידול בהיקף הבקשות והתעצמות בפיתוח העיר. השיפורים המתוכננים להתבצע כוללים: שיפור וחיזוק המסלול המהיר (לבניה חדשה), קביעת סדרי עדיפויות לטיפול - על-פי חשיבות הבקשה (ולא על-פי עיתוי הגשתה) וקביעת מדד זמן להתייחסות הגורמים המאשרים.
בכוונת האגף לרישוי ופיקוח להדריך וללוות, גם את "הלקוח" באמצעות מתן חוברת הדרכה והנחיה, שתכלול את כל מרכיבי הרישוי במסלולים השונים, הקמת מרכז מידע ושירות לקוחות למתן מידע, יעוץ והכוונת הפונים, הרחבת משך קבלת הקהל, העמקת השירות הניתן באמצעות האינטרנט העירוני ועוד.
בעתיד הקרוב מתכוון האגף לרישוי ופיקוח להזמין את הציבור המתכננים, הקבלנים, האדריכלים וכד', לכנס שיפרט את כל נושא קיצור הליכי רישוי בניה וייתן להם תמונה רחבה וממצה.
שלב נוסף חשוב "במסלול הירוק" יתמקד בבקשות מוגדרות "כזוטי דברים" ועבודה מצומצמת (עבודת פיתוח, שינויים בפתחים, ארובות, מזגנים וכד'), באופן שבו החומר יועבר במעטפה למחלקה (תוך עמידה ברשימת דרישות ידועות מראש) ויטופל עד גמר ההליך, או דחיית הבקשה, ללא צורך במפגש פרונטאלי ובפרק זמן קצר מאוד.
בגמר היישום וההטעמה של השיפורים, תפעל מחלקת הרישוי להתאמה ועמידה בדרישות ISO 9000.
פתיחת "המסלול הירוק לעסקים" הינו המשך תהליך שיפור השירות לתושב, אותו מיישמת עיריית ירושלים במסגרת פרויקט "פשוט לתת שירות". העיריה תמשיך לייעל את עבודתה, בכל הפרמטרים האפשריים, על-מנת לשדרג את השירות לתושבי העיר.