|   15:07:40
דלג
  לאה טרן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

יומן תרבות

על התפר

תערוכה חדשה במוזאון על התפר בירושלים בשם: "הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך" שפע של יצירה ישראלית באירועי "מחולוהט" במרכז סוזן דלל אופרה ישראלית במתחם יריד המזרח החדש באמפי הטריבונה תחת כיפת השמיים
23/06/2014  |   לאה טרן   |   כתבות   |   תגובות
מוזיאון על התפר

תערוכה חדשה במויזאון על התפר

במוזאון על התפר שבירושלים נפתחה תערוכה חדשה בשם:"הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך".

דבר האוצר רפי אתגר

אנו אוהבים אותם, שונאים אותם, מעריצים אותם ובזים להם. אנו תולים בהם תקוות ומאמינים להבטחותיהם, ובו בזמן צופים בהם מובלים אזוקים ומושפלים כאחד האדם.

מיהו האיש הראוי להנהיג? מה מניע אנשים להיות מנהיגים? האם זו תחושת הצדק הפנימי והיכולת לראות את האמת? או שמא רצון מאכזב ומניפולטיבי של מנהיג להאדרה עצמית ולניצול המעמד על חשבון הכלל.

מהו מקורו של הצורך העמוק הזה הטבוע בנו לבקש לעצמנו מנהיגים? האם הוא עונה על מאוויים פנימיים בדומה להתאהבות? או שמא הוא צורך פסיכולוגי של הפרט והקולקטיב להורה טוב ולאב קדום ואמצעי לקבלת תמיכה, עידוד וביטחון פיזי ורגשי המתבקש בעיתות רגרסיה ומצוקה? האם יש בידנו למנוע את ניצול הכוח הנתון בידיהם של מנהיגים וממשלות, העושים בשליחותם שימוש שאינו מוסרי?

התערוכה "הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך" בוחנת במבט ביקורתי את היחסים המורכבים בין המנהיגים למונהגים. שם התערוכה נלקח מהפסוק הפותח את "משל יותם" (ספר שופטים פרק ט'), המניפסט האנרכיסטי הראשון במקרא, ואחד מהטקסטים הקדומים המתארים את הצורך הטבוע באדם לאתר לעצמו מנהיג.

הָלוֹךְ הָלְכוּ הָעֵצִים, לִמְשֹׁחַ עֲלֵיהֶם מֶלֶךְ.
וַיֹּאמְרוּ לַזַּיִת: מָלְכָה עָלֵינוּ!
וַיֹּאמֶר לָהֶם הַזַּיִת: הֶחֳדַלְתִּי אֶת-דִּשְׁנִי, אֲשֶׁר-בִּי יְכַבְּדוּ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים?
וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים לַתְּאֵנָה: לְכִי-אַתְּ מָלְכִי עָלֵינוּ!
וַתֹּאמֶר לָהֶם הַתְּאֵנָה: הֶחֳדַלְתִּי אֶת-מָתְקִי, וְאֶת-תְּנוּבָתִי הַטּוֹבָה וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים?
וַיֹּאמְרוּ הָעֵצִים לַגָּפֶן: לְכִי-אַתְּ מָלְכִי עָלֵינוּ!
וַתֹּאמֶר לָהֶם הַגֶּפֶן: הֶחֳדַלְתִּי אֶת-תִּירוֹשִׁי, הַמְשַׂמֵּחַ אֱלֹהִים וַאֲנָשִׁים וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים?
וַיֹּאמְרוּ כָל-הָעֵצִים אֶל-הָאָטָד: לֵךְ אַתָּה מְלָךְ-עָלֵינוּ!
וַיֹּאמֶר הָאָטָד אֶל-הָעֵצִים: אִם בֶּאֱמֶת אַתֶּם מֹשְׁחִים אֹתִי לְמֶלֶךְ עֲלֵיכֶם בֹּאוּ חֲסוּ בְצִלִּי;
וְאִם-אַיִן תֵּצֵא אֵשׁ מִן-הָאָטָד, וְתֹאכַל אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן!

(שופטים, ט' 15-8)


עד מהרה נחשפת כוונתו האמיתית של קוץ האטד, אשר היה היחיד שהסכים לקבל על עצמו את תפקיד המלוכה. יתר העצים - עצי הפרי - סרבו בהיותם שלמים עם תרומתם החשובה ממילא. עוד בטרם התמנה לתפקידו, מאיים ומזהיר האטד את אלו שרגע קודם בחרו בו למלוך עליהם, כי מי שימרה את פיו, ואפילו יהיו אלו ארזי הלבנון הנישאים אל על, תצא אש מקוציו הבוערים ותענישם.

דוד בן-גוריון נהג לומר כי אין הוא יודע מה רוצה העם, אך יודע הוא היטב מה העם צריך. ואכן, קיימת בקרבנו כמיהה למנהיגות אשר תדע להבחין מה צריך העם. מנהיגות רוחנית חדורת תודעה של שליחות, אשר תוכיח, ותזהיר, ותתריע ותורה את הדרך על-ידי התמסרות אישית להגשמת חזון הצדק, החרות והשלום בישראל ובעמים. מנהיגות הדומה אולי באופיה לרשימת המנהיגים, אותה מנה פרופ' אליעזר שביד בספרו "נביאים לעמם ולאנושות," 1 אשר ידעו להשפיע השפעה מכרעת וחשובה על גיבושו ועיצובו של הדור והעם בתקופתם. מנהיגות שאימצה לה את הצופן הנבואי של משה ונביאי ישראל, ועיקרה הבאת דבר אמת לעם ולאנושות. מנהיגות אשר גם היא קמה על-רקע תקופת משבר - משבר ההומניזם במחצית הראשונה של המאה העשרים, ועל-רקע איום החורבן, שהלך והחמיר על העם היהודי ועל היהדות.

התערוכה יוצאת לדרך בזמן של משבר מנהיגות מקומי ואוניברסלי; מאז תחילתו של האביב הערבי מתחוללת במזרח התיכון מלחמה עקובה מדם על דמותו של השלטון. באירופה ובישראל מובלים ראשי ממשלה למשפט, ובמזרח הרחוק מתבצעים פשעים מחרידים על-מנת לשמר את ההנהגה הקיימת. במציאות זו של מבוכה לנוכח היעדר טוהר מידות וכללי מוסר ברורים של מנהיגות שאיבדה את העם בדרך, מרחפת עלינו סכנה של אובדן אמון במוסדות השלטון.

האמנים המשתתפים הם:

קנדל גירס/ דרום אפריקה/ בלגיה; ויליאם ג'וזף קנטרידג' | דרום אפריקה; סנטיאגו סיירה וחורחה גאלינדו | ספרד; רמין הריזדה | אירן / דובאי; אורי ליפשיץ | ישראל; מיכה אולמן | מישראל; יהושע נוישטיין | ישראל / ארה"ב; קלמנס וון וודמאייר | גרמניה; ויאצ'סלב אחונוב | אוזבקיסטן; שרלי פקטור | ישראל; אוליבר פיטש | גרמניה; גרהם פרו | סקוטלנד; מרקאנטוניו לונארדי | איטליה / טורקיה; טומי צ'ה | אנגליה; פטר קנארד וקאט פיליפס | אנגליה; אקהרט האן | גרמניה; שטו דלאט | רוסיה;
אריאל קליינר | ישראל.


אירועי "מחולוהט" 2014

האירועים יתקיימו הקיץ בין התאריכים 29 ביוני - 31 באוגוסט

במרכז סוזן דלל במסגרת אירועי "מחולוהט" יעלו הלהקות והיוצרים את עבודותיהם הנבחרות ויאפשרו לקהל לחוש מקרוב את שפע היצירה הישראלית.

86 המופעים ב"מחולוהט" מביאים לידי ביטוי את גווניו הרבים של המחול הישראלי בהם: מחול קלאסי, מחול עכשווי, מחול אתני, פלמנקו, תיאטרון מחול ועוד. על במה שנתית אחת יופיעו מרבית להקות ויוצרי המחול הישראלים, יוצרים וותיקים לצד יוצרים צעירים עצמאים.

"לא סתם זוכה המחול הישראלי להכרה בינלאומית" אומר יאיר ורדי מנכ"ל מרכז סוזן דלל "התמונה העולה מצפייה בשלל המופעים ב"מחולוהט" היא של מחול בעל קולות, צלילים וצבעים מגוונים המאופיין בשפע של יצירה מקומית משובחת עם בכורות רבות של כוריאוגרפים ישראלים ברמה הפקה גבוהה עם מיטב הרקדנים".

הבכורות ב"מחולוהט 2014" הן:

להקה אנגלה עם יצירתה החדשה של הכוריאוגרפית מרים אנגל, "יום הולדת", להקת המחול אורלי פורטל בבכורה מחודשת ליצירה "רביע", בלט ירושלים יעלה בבכורה עולמית את העבודות "בלט בין-זמננו" וגרסא עכשווית וריאליסטית לבלט "קופליה", עדי דוידוביץ ולהקתה יעלו בבכורה את העבודה "רוקדת גבר רוקד אישה", הרקדניות סילביה דוראן, נטע שיזף, שרון שגיא, סיגל זיו ואלינא פיצ'רסקי יעלו בבכורה מיוחדת את העבודה "סאוסאן, פסיפס נשי אתני" חגיגה ססגונית המחברת על במה אחת בין המיטב שבפלמנקו למגוון שבמחול המזרחי אתני, רנה שינפלד עם היצירה החדשה "פתקים לפינה באוש", להקת נהרה ביצירה חדש מאת רייצ'ל ארדוס, להקת אוטרופלמנקו במופע העוצמתי "ארספואטיקה", להקת המחול "360 Tango" יעלו בבכורה עולמית את המופע "רגעים של תשוקה", היישר מבימות יוון ולראשונה בישראל כוכבי "הרמבטיקה והלאיקה" האגדים בביס צ'ארטוס ונדיה קאראגיאני ברפרטואר עשיר של שירי יוון המוכרים והאהובים, תיאטרון מחול ירושלים בערב המחול החדש "Step Count and More".

ב"מחולוהט" ייהנו הילדים ממופע תיאטרון-מחול חדש של להקת קמע "משחקים פיראטים", ששלושת היצירות "משחקי ילדים", "החלום הוא צייר גדול" "עננוצה" של קבוצת המחול נעה דר והופעת אימפרוביזציה ייחודית של אנסמבל הפלייבק הישראלי .

בנוסף לבכורות יוכל הקהל לצפות ברוב מופעי המחול שהועלו במהלך השנתיים האחרונות על-ידי היוצרים ולהקות המחול הישראלים בהם:

להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק, להקת של יוסי ברג ועודד גרף, להקת המחול "ורטיגו", להקת המחול "בת-שבע", COMPAS להקת הפלמנקו הישראלית, עידו תדמור, להקת "קולבן דאנס", נדין אנימטו, גלית ליס, אודליה קופרברג, ברק מרשל, שלומית פונדמינסקי, להקת "תלתן", להקת "בוראן", ענת גריגוריו, טל קציר, להקת "ביתא", דנה רוטנברג, הלל קוגן ועדי בוטרוס, אנסמבל גיל קרלוס הרוש, עידן כהן ועוד.

אופרה באמפי הטריבונה

האופרה הישראלית תעלה במהלך חודשי הקיץ, במתחם יריד המזרח החדש באמפי הטריבונה, צמוד לנמל תל - אביב. קונצרטי אופרה קלילים בשעת שקיעה, תחת כיפת השמיים. ביניהם:

"כרמן וחברותיה", "שיר אהבה ישן", "חגיגת נפוליטניים", "שש הסופרניות", "אהבה בפריז" ו"מאופרה למחזמר".

החל מה-16/7, מדי יום רביעי במהלך החודשים יולי - אוגוסט 2014. קבלת פנים: 20:30 . תחילת המופע: 21:00.

"יריד המזרח", מתחם הבילויים והפנאי שליד נמל תל אביב, מזמין את הציבור לחגיגת קיץ אופראית תחת כיפת השמים, עם מיטב הופעות האופרה הישראלית בחינם!.

המופעים יתקיימו מדי יום רביעי, במהלך החודשים: יולי- אוגוסט באמפי הטריבונה וילוו בהנחיה והסבר לקהל. קבלת הפנים תחל בשעה 20:30, תחילת המופע בשעה 21:00. משך המופע כשעה.

בין המופעים:

  • 16/7 - "שיר אהבה ישן" שירי ארץ ישראל - סולני האופרה שרים את להיטי הזמר העברי הקלאסי - מארגוב ועד יוני רכטר. ערב של זמר עברי קלאסי במיטבו. השירים שכולם אוהבים לשמוע בביצועים קלאסיים על-ידי זמרי אופרה מובילים.

  • 23/7 - "כרמן וחברותיה" - להיטים מהאופרה כרמן ונעימות צועניות אחרות. כרמן היא אחת האופרות הפופולריות ביותר המלאה במקצבים תוססים ובאריות אהובות ומוכרות. הקונצרט כולל את מיטב הלהיטים מהאופרה כרמן ועוד קטעי זמר צועני מוכרים ואהובים, נטע שיזף ושני רקדנים נוספים.

  • 30/7 - "חגיגת שירים נפוליטנים"
    • 6/8 - "שש סופרניות" - מופע מדליק של שש זמרות סופרן צעירות ויפות עם אריות אהובות מאופרות, אופרטות ומחזות זמר (מי צריך שלושה טנורים כשיש שש סופרניות). קונצרט מרתק עם שש זמרות סופרן בסגנון שלושת הטנורים אבל עם כפול משתתפים. תוכנית של להיטים פופולריים מעולם האופרה והזמר הקל.

    • 13/8 - "אהבה בפריז" - אריות ודואטים מאופרות אהובות שמתרחשות בפריס כמו לה טרוויטאה ולה בוהם ושנסונים צרפתיים אהובים. ערב בניחוח צרפתי קסום.

    • 20/8 - מאופרה למחזמר" - להיטי האופרות ומחזות הזמר הגדולים בכל הזמנים מחליל הקסם לפנטום האופרה. קונצרט שכולו אוסף להיטים אדיר שהקהל אוהב ומכיר.

    יריד המזרח הוא מתחם בילוי, תיירות ומסחר חדש בסמוך לנמל תל אביב, שהושק השנה בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון שקלים. הפרויקט ממוקם במתחם ההיסטורי של יריד המזרח, בצפון תל אביב על שפך הירקון ומשחזר את ימיו הגדולים של יריד המזרח בתקופה שלפני קום המדינה. הוקמו במתחם גינות משחקים מושקעות ואמפיתאטרון למופעים "הטריבונה" - כל אלה מושכים ליריד המזרח קהל רב של משפחות ולילדים.

הערות:

1. א. שביד, נביאים לעמם ולאנושות: נבואה ונביאים בהגות היהודית של המאה העשרים (ירושלים: מאגנס, 1999).

תאריך:  23/06/2014   |   עודכן:  23/06/2014
לאה טרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
" מחאה שקטה" היא מופע סטירי-מוזיקלי שבו נותנים דרור ליצריהם הפרועים שתי חיות במה, לילך אליאש וזיו פלג, המנפקים לצופים ערב מצחיק ובועט, הנוגע כמעט בכל הסובב אותנו וגם, לפעמים, מאפשר הצצה נוספת מזווית העין אל אירועי ארצנו וגורם למעט לחלוחית.
23/06/2014  |  חיים נוי  |   כתבות
העור, הנחשב לאיבר הגדול בגופנו, מכסה את רובו ככולו. הוא נועד לסוכך עליו כנגד שינויי חום וקור ובין היתר גם אמור לבלום פגיעה של חומרים מזיקים, זיהומים למיניהם ופגיעות פיזיות. אבל מעל לכל יש לעור תפקיד נכבד וייחודי של שמירת המראה החיצוני האסתטי, במיוחד כשהדברים אמורים בעור הפנים והצוואר.
23/06/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
כבר שנים מהווה הבניין שברחוב הירקון 181 בתל אביב מוקד-משיכה לרבים החולפים על פניו מדי יום, בדרכם מכיוון צפון לדרום, כשבכל פעם העין נמשכת אליו מחדש. בשל מראהו יוצא הדופן דבק בו הכינוי "הבית המשוגע", שהן חזיתו והן עורפו פונים לכיוון הרחוב.
23/06/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
ראש בממשלה בנימין נתניהו, בהסתמכו על מידע מודיעיני, דבק בעמדתו כי ארגון הטרור חמאס עומד מאחורי פיגוע החטיפה של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. בשנים האחרונות חזרו והצהירו מנהיגי חמאס על כוונתם לבצע פיגועי חטיפה של ישראלים על-מנת להשתמש בחטופים כקלפי מיקוח לשחרור טרוריסטים פלשתינים המרצים עונשי מאסר בישראל, בדומה ל"עסקת שליט", הנתפשת כהישג אדיר עבור הפלשתינים (שחרור של למעלה מאלף טרוריסטים פלשתינים עבור חייל ישראלי אחד).
22/06/2014  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   כתבות
מי אתה באמת, אדוני שר החוץ? רונית ורדי בפרופיל פוליטי מקיף, על הדמות המרתקת ביותר בפוליטיקה הישראלית. מאיפה הוא בא, ובעיקר – לאן הוא הולך מכאן
22/06/2014  |  רונית ורדי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il