|   15:07:40
דלג
  שולמית קיסרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

העם הנבחר או עם של גנבים?

לאחר שראש ממשלה קודם, יוצא בקרוב לחופשה ממושכת בכלא אחרי שכבר "יצא זכאי" והאשים את כולם שמתנכלים לו - קוראים רשמית לכל החזירים: ג נ ב י ם . זה מה שהם עושים בחברה בתוכה הם ואנחנו חיים: קונים חברות כאשר אין להם כסף, מלווים כספים ולא מחזירים, מסתדרים עם "תספורות" ודופקים את מי שהשקיעו אצלם
01/07/2014  |   שולמית קיסרי   |   מאמרים   |   תגובות
אהוד אולמרט. גנב פופולרי [צילום: AP]

בהתחלה קראנו להם חזירים. בעיתונות ובשיחות נחשבה, בהתחלה המילה חזירים - למילה נועזת. היו עיתונאים וכותבים שהשתמשו בה ואחרים שמצאו מילים רכות יותר לתאר חזירות, תאוות בצע, אופורטוניזם, נובורישיזם, מוחצנות, התפארות ושאר תכונות מסוג זה. היום - לאחר שראש ממשלה קודם, יוצא בקרוב לחופשה ממושכת בכלא אחרי שכבר "יצא זכאי" והאשים את כולם שמתנכלים לו - קוראים רשמית לכל החזירים: ג נ ב י ם . זה מה שהם עושים בחברה בתוכה הם ואנחנו חיים: קונים חברות כאשר אין להם כסף, מלווים כספים ולא מחזירים, מסתדרים עם "תספורות" ודופקים את מי שהשקיעו אצלם, או מכניסים כספים לכיסם שלא כחוק, כספים שמגיעים אליהם במהלך שוחד או העלמת מס, או קומבינות או טריקים. כסף לא ישר, אשר לא היה צריך להגיע לכיסם בכל מקרה. מי הם האנשים? - אנשי ציבור החיים ממשכורות מכיס הציבור ובמעמד ומשרה ציבורית או פרטית, הנשענת על כסף ציבורי.

המעמד הגבוה גונב

דוגמה: בבית הסוהר, בשקט, יושב לו דן כהן עו"ד מכובד לשעבר, עשיר ומאוד מצליח שקיבל שוחד מחברת סימנס העולמית בהיותו דירקטור בחברת החשמל. איש מכובד, ומוערך שהפך בעצם להיות גנב במסתרים, למרות שהיה אמיד במיוחד ובעל הכנסה גבוהה אך רצה עוד. הקומבינה, הצליחה בתחילה ואז במקרה, נחשף, ברח, נתפס ועכשיו יושב בכלא. אגב סימנס חילקה 20 מיליון דולר כשוחד לעסקה. עוד כמה צדיקים לקחו כסף. מתי תורם להיכנס לכלא? עובדים על זה? מתחמקים מזה?

יש אנשים ששכחנו (לא שכחנו את דרעי שישב על עברות ממון) לא שכחנו גם את נמרודי. כולם אנשים חשובים וציבוריים וישנם אחרים שקצת שכחנו, כי הביוב עכשיו עלה על גדותיו וממנו יוצאים הרבה אנשים "מכובדים", אנשי ציבור ואנשי עסקים "מוערכים", כולם חשודים בגריפת הון לא להם לכיס הפרטי שלהם!.
סיפור "קטן" לחודש יולי 2014

סיפור דוגמה קטן, שהתרחש ממש השבוע: טוטו היא מסעדה שיש לה הרבה קליינטים מהאלפיון העליון. מסעדה מצליחה. המסעדה החליפה שף שעמד להכין את הארוחה החגיגית לעשירי ישראל, ממש השבוע. השף החדש נתפס בנתב"ג מבריח 40 ק"ג כבד אווז שלא מגדלים בישראל על-פי חוק. כמו-כן הבריח באותה הזדמנות 60 ק"ג שרימפסים מהולנד. האם הלקוחות מלאי הכיסים מזמן לא אכלו כבד אווז? האם להכין כבד אווז זה משהו יצירתי מיוחד לשף הזה ? (לא!) האם חייבים להבריח במכס, להתנהג כגנבים בלילה אין כבר מוצרי מזון ברמה גבוהה שאפשר להזמין או לקנות דרך חוקית? מה זה אומר על הפרצוף שלנו. מה קורה פה לנובורישים? למה תופעות של גועל נפש לא נפסקות לרגע?. חשבו על זה.

הגנבים הפופולריים לשנת 2014

מיודענו נוחי דנקנר, יעמד בקרוב למשפט על "הרצת מניות", שהיא מכירה "פנימית" מוקדמת של "מניות לחברים" כדי להרים את ערך המניה ולגרוף כסף משוק ההון, מעשה מנוגד לחוק בכל העולם. כל החברים, או חלקם של נוחי הטייקונים המזויפים, אלה עם החובות והתספורות, קנו אז את המניות של אי. די. בי. בסגנון "אני קונה אצלך ואתה קונה אצלי" - הכול נגד החוק. זה רק חלק מהחיים הלא טובים שעוברים על נוחי "הגדול" בימים אלה בהם הוא חייב שני מיליארד שקל, לכל העולם.

הרב פינטו מאשדוד, אחד מכמה וכמה רבנים בעלי וילות מסחררות ברחבי מדינת ישראל. רבנים, שעושים כסף מ"תרומות" ומתעשרים לרמות של בעלות על עשרות מיליוני שקלים בבנק. הרב התורן שיישפט בשנה זו הוא הרב פינטו. אחריו ממתין הרב יונה מצגר, לתורו ולכאורה עשוי להגיע לכלא בהמשך להיפגש ולבלות זמן ארוך עם כל החברים.

ראש ממשלתנו, איש הליכוד הוותיק שעבר לקדימה שיצא זכאי בסדרת משפטים, נשפט ל-6 שנות מאסר והוא בדרך לרצות אותם, כאשר מחד יש לו "חברים" שטוענים שהוא צח כשלג ולמעלה מזה, ומאידך-גיסא, עוד ועוד עובדות על השחיתות הענקית של האיש: כראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

החזיר הגדול ביותר, הגונב בגלוי ועם אישור ממשלתי, כך ש"אינו אשם" הוא עידן עופר בנו ואחיינו של שני סוחרים גדולים, משפחת עופר, שזכו בחלק גדול מאוצרות הטבע של ישראל, בעסקות עם המדינה שהפכו אותם לחלק מעשירי העולם. אומרים שהאחים עופר שאינם עוד בין החיים היו ציונים ודאגו למדינה. הבן שלהם, היורש, עזב כבר את ישראל, חי בלונדון ותורם ם לפרויקטים שונים עבור ארצו החדשה - אנגליה. כאן בישראל הוא סוחט את המדינה, המתנהגת כמו סמרטוט מול הדרישות של עידן עופר לתספורות ענק ולתמיכה בחברה הפרטית שלו צים. סכום ענק של מיליארדים נחסכו מכיסו של הטייקון "הבריטי" ונלקחו מכיסנו. אנחנו נשלם את החוב. בצים, עושים כסף, כל מנהל בצים גורף עוד כמה לירות לכיסו, החברה לא הולכת להבריא אין מישהו שיודע לנהל אותה. קודקודי המדינה כמו ביבי ולפיד לא עושים הרבה לשיפור המצב הכלכלי של המדינה רק לשיפור המצב של עידן עופר . ראויה לציון, התערבותו של יאיר לפיד שר האוצר נגד ההחלטה הזו. אבל זו רק התערבות מילולית כמו שלי בדיוק. לשר האוצר אין "כוח" להוציא לפועל את דעתו או השקפתו על עניין זה וכל עניין אחר.

בנימין בן-אליעזר (פואד) - איש בעל רקורד בצמרת הישראלית. שר בממשלות, איש ציבור, מנהיג וחבר מפלגת העבודה, הציע את עצמו ב-2014, לתפקיד נשיא מדינת ישראל. למה רצה להיות נשיא? כנראה שהתפקיד מושך ומשתלם כלכלית כי פואד, היה אחד מיני רבים שקפצו על הג'וב הזה. פואד התגלה במהלך הקמפיין שלו לנשיאות, כשודד אמיתי. לכאורה, בעל משכורת ממוברק, נשיא מצרים לשעבר, בעל עסקים מפוקפקים עם גדולי אנשי העסקים באשדוד וגם חבר של אינסוף עשירי - עולם בארץ ובחו"ל. מה המשותף לכל החברויות האלה - כסף שהועבר לכיסו של איש הציבור הזה, פואד תמורת כמה "טובות". כסף גדול, בכמויות שלא הגיעו עדיין לסיכום הסופי שלהם. איש בעל משכורת נהדרת, מלא תשלומי פנסיה מכול הכיוונים, חי טוב, מכובד, אבל מה? תאוות הבצע מעבירה אותו על דעתו ועוד: רצה להיות נשיא! נפלאות דרכי הנפש האנושית.

חבורת טייקוני אשדוד תפשה מקום בשורה הראשונה, עכשיו נחקרים סיפורים שונים ומשונים כולם מסביב לכסף לא ישר. את ההמשך נראה במהלך שנה זו וגם כמובן ב-2015.

חדש בזירת הגנבים לכאורה

תמיר פרדו, ראש המוסד, נחקר עכשיו על החברה הכלכלית אליה הצטרף לאחד שיצא לפנסיה של השב"כ (פנסיה שאפשר רק לחלום עליה) . החברה הנ"ל העוסקת ב"תיירות מרפא" לישראל עתירת הרופאים ובתי החולים, לא נרשמה חלילה במדינת ישראל. למה ? הרי פרדו היה פטריוט והיה לו אכפת מהמדינה? פתאום עכשיו רשם את החברה במקלט מס. לא ישלם מס ויגרוף רווחים של 100% לכיסיו המלאים. איך זה קורה לאנשי שחשבנו אותם לאנשים טובים?

בדרך לחקירות ומשפט אציין רק שם אחד, כי יש רשימה ארוכה שגדלה מיום ליום: מאיר שטרית עוד מועמד מטעם עצמו לתפקיד נשיא המדינה, ייחקר בהמשך על מקרה מוזר וסודי. שטרית שילם לעוזרת הבית שלו מתנה בסך 270 אלף ש"ח כדמי לא יחרץ. למה מסתיר השר את הסיפור למה לא מגלה מה הסך האמיתי של רכושו הרי הוא איש ציבור שקיבל 40 שנה משכורות מתושבי מדינת ישראל?
כדי לחקור, לנהל משפטים, להביא לגזר דין צדק ולכלוא את הגנבים צריך להגדיל את תקציב המשטרה ובתי המשפט. הנה עוד הוצאה כספית ענקית בנוסף לכל העלויות של ניהול מדינה ברמה, שנכפית עלינו בעטיים של החזירים.

תאריך:  01/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
שולמית קיסרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העם הנבחר או עם של גנבים?
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי ציון
1/07/14 13:03
2
שוקו
1/07/14 13:05
3
חזק מאוד
1/07/14 14:00
4
החרדים והערבים
1/07/14 15:11
5
אורי פ
1/07/14 16:37
6
מנקי האורוות
1/07/14 18:30
7
בני בנקר
1/07/14 18:42
 
עברי בן-יוסף
1/07/14 20:36
 
בני בנקר
1/07/14 22:11
8
דוד נ
2/07/14 13:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתגובת ראש הממשלה לרצח שלושת הנערים ז"ל הוזכר השטן. ציטוט "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים - שהיו בדרך הביתה לפגוש את הוריהם - ולא ייראו אותם עוד", אבל מיהו השטן? והיכן הוא שוכן? והאם קיים שטן? השטן מתואר כדמות בדתות ובכתות, שתפקידו לייצג ולגלם את התגלמותו של הרוע בפני האלוהים.
01/07/2014  |  יוסי קרמר  |   מאמרים
האמונה והתפילה, שהילדים שנחטפו יחזרו לחיק הוריהם, התנפצו. הם נרצחו בדם קר לאחר שעלו לטרמפ, ככל הנראה זמן קצר אחר חטיפתם.
01/07/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
אין מילים המסוגלות לבטא את הכאב שמשפחות החללים מרגישות. הבשורה המרה פלחה את לבם, שברה את זיק התקווה שעוד נותר בלבם השבור. עם שלם עקב אחר החדשות, התפלל וביקש רחמי שמים על העוללים שלא חטאו. ובכל זאת, חללי הטרור הפונדמנטליסטי מוטלים אל מול עיני האומה הדומעת. אין זו דרכו של עולם שהורים קוברים את ילדיהם. בני אדם מתורבתים אינם מסוגלים להכיל התנהגות של בני חושך הרוצים לזרוע הרג והרס. ובבקשה, אל תכנו "חיות" או מיני כינויים הפוטרים אותם מאחריות למעשיהם. מותר האדם מן הבהמה נאמר במקורות ואסור לשכוח זאת. אלה בני אדם שבאו לעולם כדי להחריב בני אדם אחרים, ילדים, נשים וטף. אלה בני אדם שמוחם נשטף על די אינדוקטרינציה דתית המקדשת מוות ומבטיחה גן עדן לרוצחים. הם מאמינים בצווי מוות והרס מבית מדרשם של פנאטים המטיפים להתנהגות שיש בה סממנים רבים של תורת האבולוציה דרוויניסטית.
01/07/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
בשעה שכולנו מאוחדים בכאב על רצח גיל-עד, נפתלי ואייל, סכנת מוות מרחפת על ראשיהם של ילדי עוטף עזה שיצאו לחופשת הקיץ שלהם, כשאימת הרקטות המתפוצצות מרחפת מעל ראשיהם. להם לא יועילו האזהרות להימנע מנסיעות בטרמפים...
01/07/2014  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
10:00 בבוקר. יום למחרת מציאת גופות שלושת החטופים שנרצחו. כולנו כרגיל בעבודה, אבל מי שאמור לעבוד בשבילנו לא ממש עושה את מלאכתו. רק 20 חברי כנסת נוכחים במשכן הכנסת.
01/07/2014  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il