|   15:07:40
דלג
  לאה טרן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

יומן תרבות

גשר לתרבות

תיאטרון גשר מציג את הרפרטואר שלו לעונה הבאה: יחזקאל לזרוב יגלם תפקיד מרכזי בהצגה "הנפש הטובה מסצ'ואן"; לנה קריינדלין תביים את "אותלו"; "אגדת חורף", סדרת הצגות דוברות רוסית ועברית מיצירותיו של ויליאם שייקספיר
07/07/2014  |   לאה טרן   |   כתבות   |   תגובות
תיאטרון גשר ביפו [צילום: איתמר לוין]

תיאטרון גשר הציג הבוקר את הרפרטואר שלו לעונת 2014/2015. במסיבת עיתונאים שקיים הבוקר התיאטרון, בה השתתפו המנהל האמנותי יבגני אריה, המנכ"לית לנה קריינדלין, יו"ר גשר, עו"ד אלי זהר, ודרמטורג התיאטרון רועי חן, סיפרו הארבעה על ההצגות שיעלה התיאטרון במהלך העונה הבאה.

התיאטרון יעלה במהלך העונה הבאה שורה של קלאסיקות, חלקן מוכרות ואחרות עולות לראשונה על הבמה הישראלית, כשלבמאי ולמנהל האמנותי, יבגני אריה, יצטרפו השנה גם מנכ"לית התיאטרון, והבמאית לנה קריינדלין, השחקנית נטשה מנור (שביימה בשנה שעברה את "וואסה") ומעצב התפאורה, שזו עבודת הבימוי הראשונה שלו, מיכאל קרמנקו.

ההצגה שתפתח את העונה הבאה היא "הנפש הטובה מסצ'ואן" של ברטולט ברכט שיביים יבגני אריה. מי שתגלם תפקיד ראשי בהצגה היא נטע שפיגלמן, ולצדה ישחקו יחזקאל לזרוב, שיחזור לבמת גשר אחרי מספר שנים ששיחק בקאמרי, ואלון פרידמן. ההצגה מספרת על האלים היורדים לאדמה כדי לחפש נפש טובה אחת, צדיקה אחת בסצ'ואן, שתוכיח שקיימת תקווה לעולם האכזרי. שן טה, פרוצה תמימה, היא היחידה המוכנה להלין את האלים. הם גומלים לה וממשיכים לבחון את טוב לבה. שן טה כורעת תחת הציפיה ממנה, החברה הנצלנית סביבה, ותחת סיפור אהבה עגום עם טייס מובטל ומתחפשת לגבר בשם שוי טה, אותו היא מציגה כבן-דודהּ. ההצגה הראשונה תעלה ב-30 באוקטובר 2014.

בראשית 2015 תעלה בגשר "אותלו", מהקלאסיקות הגדולות ביותר בכל הזמנים בבימויה של לנה קריינדלין, שתחזור לביים לראשונה מזה שבע שנים. את אותלו יגלם מיקי ליאון, ולצדו ישחקו סשה דמידוב ובר שדה. המחזה שכתב ויליאם שקספיר בתרגומו של דורי פרנס, מספר על אותלו, מצביא מהולל, שלוקח לאישה את דסדמונה הונציאנית, על אפו ועל חמתו של אביה. יחד נוסע הזוג הטרי לקפריסין, שם אמור לפקד אותלו על קרב נגד הטורקים. יאגו, שלישו, משכנע את אותלו שדסדמונה בוגדת בו עם קאסיו, סגן צעיר, וזרע הקנאה צומח ומלבלב ונושא עמו קטל וחורבן. ההצגה הראשונה תעלה ב-14 בינואר 2015.

במאי 2015 יעלה בתיאטרון גשר "דון קיחוטה", מחזה מקורי של רועי חן על-פי הרומן של מיגל דה סרוואנטס, אודות דון קיחוטה וחברו סנצ'ו פנסה. המחזה המקורי מעלה שאלות נוקבות, כגון מיהו המטורף האמיתי: זה שנלחם בטחנות רוח כבענקים, זה שמאוהב בנסיכה שמתגלה כאיכרה, זה שמבקש למשול באי שנמצא באמצע היבשה, החלמן, הבדאי, הפטפטן - או כל היתר? את התפקיד הראשי של דון קיחוטה יגלם סשה דמידוב. ההצגה הראשונה תעלה ב-4 ביוני 2015

יבגני אריה יביים גם את "מלחמת היהודים", מחזה מקורי שכתב רועי חן על-פי ספרו של לאון פויכטוונגר. דרמה היסטורית גדולה מהחיים על זהות, זהות כפולה ואיבוד זהות, על יהודים, כמעט יהודים, יהודים שונאי-יהודים ואחרים ועל חורבן ומרד. במרכז ההצגה יוסף בן מתיתיהו או בשמו היווני טיטוס פלאוויוס יוספוס שהיה בעת ובעונה אחת שני אנשים. האחד לחם לצד היהודים ברומאים, והשני היה מקורב לקיסר הרומאי וצפה יחד איתו בבית המקדש עולה בלהבות. ההצגה תעלה באוקטובר 2015.

נטשה מנור תביים בשנת 2015 את "רוקדים בלונאסה" של בריאן פריל המתרחשת באירלנד ומספרת על בן למשפחה מרובת נשים של אם וארבע אחיות שמעולם לא נישאו על-רקע החיים מלאי התשוקה מצד אחד והייאוש מצד שני באירלנד. ההצגה תעלה ב-19 בפברואר 2015.

במסגרת האנגר גשר, הבמה הניסיונית של תיאטרון גשר, תעלה "שגרה" של האחים פרסיניאקוב בתרגומה של אנה שוליק שיביים מיכאל קרמנקו, תפאורן הבית של התיאטרון. ההצגה מתארת תמונות של חיים אורבניים: שתי זקנות על ספסל שוקלות להרעיל קרוב משפחה, בחור ובחורה במשחק תפקידים שיוצא משליטה, נוסע שעוכב בשדה התעופה עקב פצצה ועוד. החוט המקשר הוא החיפוש הנואש אחר חמלה בעולם ציני. ההצגה תעלה לראשונה ב-4 בספטמבר 2014.

בנוסף להצגות התיאטרון ימשיך גשר במסורת פסטיבל מסכת הזהב המתקיים בימים אלה ממש, ובמסגרתו הוא מעלה את ההצגות המצליחות ביותר העולות על בימת מוסקבה: "יבגני אונייגין" של תיאטרון וכטנגוב, "ללא שם" של תיאטרון וולקוב, ו"זאבים וכבשים" של תיאטרון פומנקו.

בשלושה חודשי החורף יעלו בגשר ארבע הצגות במסגרת פסטיבל "אגדת חורף", שיוקדשו למחזאי ויליאם שייקספיר, במסגרתו יעלו על במות גשר הפקות רוסיות של ההצגות "המלט" של תיאטרון האומות הרוסי (שתעלה בחודש דצמבר), ו"קומדיה של טעויות" (שתעלה בחודש פברואר), וכן "רומיאו ויוליה", מחזמר שעלה לפני כמה שנים בצרפת, ויעלה השנה בעברית בהפקה של צוות צרפתי. לצד ההפקות האלה יעלה כאמור גם "אותלו" בבימויה של לנה קריינדלין.

התיאטרון צפוי להמשיך במסעותיו לפסטיבלים בחו"ל עם מיטב הרפרטואר שלו, ולהציגו בעברית. בחודש ספטמבר יצא תיאטרון גשר למוסקבה עם "הדיבוק", ובהמשך יצא עם "אנטי" לגרוזיה, "עם "כפר ו"דון ז'ואן" לסין ועם "הדיבוק" לברלין ולמלבורן.

לדברי לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, "השנה האחרונה הייתה אחת השנים החשובות בתולדות התיאטרון. לאחר שנים רבות של ציפייה העלינו השנה את "הדיבוק", ועל כך מגיעות מרב הברכות לבמאי והמנהל האמנותי, יבגני אריה, למחזאי רועי חן ולצוות השחקנים שהוכיחו יכולות יוצאות דופן בכל קנה מידה. מעבר לכך העלינו לראשונה הצגת ילדים בגשר, "מסעות אודיסאוס". ההזדמנות לפגוש ילדים צעירים הכמהים לתיאטרון איכותי הייתה מרגשת מאוד עבורנו, ואנחנו שואפים להתחיל במסורת של הצגת ילדים. עוד פרויקט מיוחד במינו שתיאטרון גשר הרשה לעצמו וזכה להדים רבים היא "נופל מחוץ לזמן" שביים יחזקאל לזרוב על-פי ספרו של דוד גרוסמן. צריך היה הרבה אומץ לעבד את הספר הזה, ועוד יותר מכך, להציג אותו בדרך שבה הצגנו אותו. אני מאוד שמחה שבמאים שגדלו בישראל, הצטרפו לשורת בימאי גשר, ואנחנו מקווים שימשיכו לייצר על במת גשר גם בשנים הקרובות".

על השנה הקרובה אמרה קריינדלין כי "אנחנו ממשיכים במסורת של העלאת קלאסיקות מהעבר בלבוש חדש, לצד עיבוד של מחזות שונים שלא קיבלו עד היום מקום בולט בנוף התיאטרון הישראלי".

תערוכת "קיפולים" חולון
מוזיאון העיצוב [צילום: אלעד שריג]

בימים אלו נפתחה במוזאון העיצוב חולון התערוכה: "קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי, מציגים .5 132 איסי מיאקה". התערוכה, אותה אוצרת חזאית הטרנדים הבינלאומית, לי אדלקורט, תוצג במוזאון בין התאריכים 3.7.14 – 25.10.14.

לצד התערוכה, תתקיימנה במוזאון פעילויות עיצוב שונות לכל המשפחה ברוח התערוכה, המזמינות הורים וילדים להבין עיצוב לא רק באמצעות העין אלא בתחושת האצבעות.

כך למשל, סדנאות אוריגאמי המלמדות כיצד יוצרים עולם בעל מגוון אין סופי של צורות מפיסת נייר אחת וכיצד באמצעות קיפולים פשוטים וחכמים בקרטון ניתן ליצור מבנים פוליגונים משוכללים. סדנאות ליצירת אריזת בד בהן לומדים כיצד באמצעות טכניקות יפניות מסורתיות של צביעת בדים, ניתן ליצור כהרף עין,יופי מורכב ובלתי צפוי.

פעילויות באמצע השבוע להורים וילדים

סיורי בלשי עיצוב - סיור בלשי ברחבי גלריות המוזאון, במהלכן יסיירו המשתתפים בתערוכה בהנחיית מדריכי המוזאון ויפענחו את שפת העיצוב דרך משימות, חקר גילוי והתבוננות.

פעילות זו תתקיים בימים ב'- ה' בחודשים יולי אוגוסט, בשעות 11:00 ו-13:00 וכלולה מחיר הכניסה למוזאון.

ניסויים במעבדת העיצוב - התנסות עצמית בסוגים שונים של קיפולי נייר: כסאות מיניאטוריים ומבנים פוליגונים בעיצובה של נעה חיים.

פעילות זו תתקיים בימים ב'- ה' בחודשים יולי אוגוסט, במהלך שעות פתיחת המוזאון וכלולה מחיר הכניסה למוזאון.

סוף שבוע משפחתי - חווית עיצוב משותפת לכל המשפחה בכרטיס אחד הכולל כניסה לתערוכה וסדנא לילדים והורים. במחיר 100 שקלים ל-4 בני משפחה. הפעילות כוללת: סיור בלשי עיצוב וסדנת אוריגאמי קצרה בסוף הסיור; סדנת "בד במתנה": סדנה ליצירת אריזות בד צבעוניות "פורושיקי" בהשראה יפנית; הסדנא מיועדת לילדים בגילאי 7- 11 בליווי מבוגר.

פעילות "סוף שבוע משפחתי" תתקיים בימי שישי במהלך חופשת יולי אוגוסט בין השעות 10:00-13:00 ובכל שבת במהלך התערוכה בין 11:00 עד 16:00.

"המקצוען" בתיאטרון החאן
המקצוען [צילום: יעל אילן]

בימים אלו עולה על בימת תיאטרון החאן ההצגה החדשה "המקצוען", על-פי מחזה מאת דושאן קובצ'ביץ', מחזאי, תסריטאי ובמאי סרבי מהמוכרים בעולם. ההצגה, בבימויה של מור פרנק ובהשתתפותם של דודו בן זאב, יעל טוקר, יוסי עיני ואריה צ'רנר.

זו ההצגה השישית שמביימת פרנק בתיאטרון החאן. בין עבודותיה הנוספות: "הזהו אדם?" מאת פרימו לוי, הצגת יחיד בהשתתפות ניר רון שמציגה בתיאטרון החאן גם בימים אלו, "משחיז הסכינים הסיני" (2009), "שלוש נשים מחכות" (2007), "הזמרת קירחת יותר" (2005) ו"המוות ישב על ידי" (2004).

עלילת "המקצוען"

דווקא ביום הולדתו ה-45 של תיאו, סופר כושל שהפך למנהל בית הוצאה ממשלתי לדפוס, דומה שהכל עומד להיגמר: העורך לשעבר שובת כנגדו, סופר זועם שואף להרגו, מזכירתו-אהובתו רוצה ממנו דברים שאין הוא מסוגל לתת. וכאילו לא די בכך, נכנס אל משרדו לוקה, המציג עצמו כסוכן סמוי, ומביא לו "מתנות" שתובעות ממנו התבוננות מחודשת בעברו הפוליטי בצל משטר דיקטטורי-אפל אל מול התקרנפותו הנוכחית, ובחינה מעמיקה של חייו האישיים, המודחקים, הבודדים, החפים מכל רגש. כל אלו גם יחד מאלצים את תיאו להתמודד עם זהותו האמיתית, הפנימית, ומעוררים בו מחדש את תשוקתו הרדומה – לכתוב.

על המחזה

"המקצוען" הוא קומדיה השמה ללעג את משטר הטרור הטוטליטרי מבית היוצר הקומוניסטי, שהיה מבוסס על המשטרה החשאית ואשר חלחל כסם מרעיל לכל מערכות החיים וחדר אל ביתו ואל דלת אמותיו של כל יחיד. המחזה הוא דרמה עם אלמנטים של קומדיה, אירוניה וציניות, אך בה בעת גם טקסט ביקורתי מובהק נגד סדרי החיים האבסורדיים בתקופת המשטר וגם לאחריו, בימי מילושביץ'.

המחזה נכתב על-ידי קובצ'ביץ' ב-1990 והועלה על במות שונות בארצו וכן ב-34 תיאטראות בעולם, ביניהם בארה"ב (ניו-יורק, סן-פרנסיסקו וברקלי), באנגליה (לונדון), בצרפת (פריס), באירן, בארגנטינה ובניו-זילנד.

בנוסף, המחזה עובד לקולנוע (בבימויו של קובצ'ביץ' עצמו) וזכה בפרסים יוקרתיים, וביניהם בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במונטריאול (2003), בפסטיבל ויארג'יו באיטליה (2003) ובפסטיבל הבינלאומי באיסטנבול (2004).

תאריך:  07/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
לאה טרן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גשר לתרבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לוגי
8/07/14 06:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימי הקיץ הלוהטים, שבהם אנו שרויים, הופכים מוצרי-מזון מקולקלים בחנויות ובשווקים כמעט לעניין של שיגרה. אלא שמלבד העדרם של תנאי-הקפאה הולמים לאותם מוצרים - עובדים לא אחת היצרנים על הקונים בעיניים. זה מתבטא בתאריכי-תפוגה פיקטיביים; המסומנים עליהם; בקיבולת שגויה של מוצר, בהפחתה ממשית באיכותו, ואפילו במחיר לא אחיד שלו באותה חנות עצמה שבה הוא מוצע למכירה.
07/07/2014  |  ראובן לייב  |   כתבות
זה לא סוד שהעולם הפלסטי-אסתטי מונע על-ידי טרנדים ואופנה. האופנה משתנה עם השנים ואיתה, גם אנחנו. כל עונה והטרנד שלה, והינה, עוד לא יבשה עונת הבוטוקס וכבר מגיע טרנד עולמי חדש: עיצוב תנוכי האוזניים. לחלק מכם, שאף פעם אפילו לא שמו לב איך נראה תנוך האוזן שלהם, העניין נראה ודאי אבסורדי, אך ה-"DAILY MAIL" הבריטי מדווח, כי עיצוב תנוך האוזן הפך לניתוח פופולרי מאוד בתקופה האחרונה וכי פלסטיקאים רבים ברחבי בריטניה מדווחים, כי יש עליה מתמדת בביקוש לניתוח זה.
07/07/2014  |  ד"ר נמרוד פרידמן  |   כתבות
אין ספק שהמודעות שקיימת היום בחברה ולאפשרות לשפר את איכות החיים ובעזרת דיאטה בריאה וספורט, ניתן בהחלט להאריך את תוחלת חיים ובעיקר לחיות באיכות חיים טובה בכל גיל (כמעט).
07/07/2014  |  גלית פרי  |   כתבות
הגעתי לשדה דב (יום ב', 7.7.14) בשעה 5:55. עברתי את הביטחון בשעה 6:45. כן, 50 דקות. למה? נורא פשוט: רק שני סלקטורים עבדו, למרות ששתי טיסות היו מתוכננות לצאת ב-6:30 וב-6:40.
07/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
שלום לכולם... מפת הכוכבים הכללית לשבוע זה...
07/07/2014  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il