|   15:07:40
דלג
  אורן פרסיקו  
מבקר עיתונות העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

מידת האנושיות

האליטה התקשורתית הישנה מציעה לנתניהו חיבוק הטבלואידים מזפתים את מצפון הקוראים ישראל היום אינו מתחייב כי אכן הייתה אלימות בעימות בין ימנים לשמאלנים בתל אביב
15/07/2014  |   אורן פרסיקו   |   מאמרים   |   העין השביעית   |   תגובות
טנקים ליד הרצועה [צילום: AP]

פלישה קרקעית

ישראל היום ממשיך הבוקר בקו שמאפיין אותו בימים האחרונים ומעודד, ברמז גם אם לא במפורש, פלישה של כוחות קרקע ישראלים לתוך רצועת עזה. "חמאס הוכה, אך נחוצה הכרעה", נכתב בכותרת טור פרשנות מאת דן מרגלית. כותרת רשימה מאת הפרשן הצבאי יואב לימור קוראת: "כיפת-ברזל מרשימה, אך בהגנה אין די". לימור מתייחס בטורו לאפשרות של פלישה קרקעית וכותב: "הסיכונים של פעולה כזאת ברורים, בעיקר בהיבט של חיי אדם, אבל פוטנציאל ההישג שלה כפול: לחץ תודעתי ופיזי נוסף על חמאס, ופגיעה משמעותית נוספת בתשתיות המבצעיות שלו". פרופ' אייל זיסר טוען בטור פרי עטו המתפרסם בעיתון כי "מרגע שישראל יצאה למבצע 'צוק איתן', עליה לנצח בו ניצחון ברור", וקורא להשתלט מחדש על גבול עזה-מצרים.

בידיעות אחרונות ניכרת ההתנגדות לפלישה קרקעית גם הבוקר. אחרי שהעניקו לאלוף במיל' יואב גלנט את הזכות להביע עמדה זו בעיתון, הבוקר מתפרסמים בכפולה הפותחת שני מאמרי דעה, מאת אלי עמיר וסימה קדמון, המתנגדים אף הם להסלמת הלחימה. עמיר קורא לחתור לשלום ומהלל את ההנהגה הישראלית. "כשאני שומע שרים מתלהמים, אני - איש השמאל, מי היה מאמין - מברך על כך שנתניהו בשלטון ולצדו יעלון, שר הביטחון השקול, והרמטכ"ל הנהדר הזה, שלא שש אלי קרב ומכלכל צעדיו בחוכמה ובשכל".

תשבוחות דומות ואף גדולות יותר ניתן למצוא ברשימתה של קדמון. "ששת ימי הלחימה בעזה שיכנעו אותי לפחות בדבר אחד", היא כותבת, "שמי שהייתי רוצה שירים את הטלפון האדום בשלוש לפנות בוקר זה ביבי. הנה, אמרתי את זה. נתניהו הוא האיש שהייתי רוצה שיקבל את ההחלטה. ואם הוא צריך להתייעץ עם מישהו, אז שיתקשר לשר הביטחון. לא יאומן, אבל אם להביא בחשבון את האלטרנטיבות, ובהתחשב בכל הנסיבות והאפשרויות להסתבכות המבצע הזה - ראש הממשלה מסתמן כמבוגר האחראי".

נוצר, אם כן, מצב חריג. ישראל היום, העיתון המשרת את ראש הממשלה כעבד נרצע, מעודד את נתניהו להורות לצה"ל לעבור למדיניות התקפית יותר ("להחזיר את עזה לתקופת האבן" באמצעות "פעולה קרקעית נרחבת", דרש עורך העיתון עמוס רגב לפני ימים אחדים). ידיעות אחרונות, שבשנים האחרונות לא פיספס הזדמנות לבקר את נתניהו בחריפות ולערער לא פעם על שיקול דעתו, מעודד אותו כעת להמשיך במדיניותו הזהירה.

לשם כך מנפנף ידיעות אחרונות בפרס, אולי הפרס שנתניהו משתוקק לו יותר מכל: מחמאות מה"שמאל", חיבוק מצד האליטה התקשורתית הישנה, לגיטימציה כמנהיג ראוי מצד כלי התקשורת שתוקפים אותו מדי בוקר, שנה אחר שנה. עד היום האליטה התקשורתית הישנה התנתה את מתן הלגיטימציה הזו לנתניהו בכך שיחתום על הסכם שלום עם הפלשתינים, תוך נסיגה משטחים כבושים. זו ככל הנראה משימה שנתניהו אינו מעוניין לבצע, גם במחיר אי-לגיטימציה מתמשכת מצד אותה אליטה. כעת מוזמן ראש הממשלה להשיג אותה ברכה, או למצער ברכה דומה, תמורת פעולה הרבה יותר פשוטה - הימנעות מפלישה קרקעית לעזה.

ובינתיים, ביהדות

הכותרת הראשית של "המבשר" נפתחת בקביעה עובדתית פשוטה: "מסכת נסי נסים לנוכח מטחי רקטות כבדים של חמאס על רוב שטח המדינה".

"נמשכות תפילות רבים וחיזוק בעמל התורה הקדושה", מכריזה כותרת בראש שער "יתד נאמן". "מרנן גדו"י וראשי הישיבות שליט"א מעוררים על חשיבות ניצול הזמן ללימוד ותפילות כתריס ומגן מפני הפורענות", נכתב בהמשך. "'הנסים הגלויים והעצומים מעוררים לתפילות הודיה ולהוסיף בתחינה ובקשה על העתיד להצלת אחב"י בכל רחבי ארה"ק'".

אין פלשתינים חפים מפשע

פרופ' אלן מ' דרשוביץ, פרקליט הצמרת היהודי-אמריקני ובא-כוחו של שלדון אדלסון, חתום על מאמר המתפרסם הבוקר במדור הדעות של ישראל היום. תחת הכותרת "זהירות – עלילת דם מבית", מתריע דרשוביץ מפני ישראלים ה"מעודדים עלילת דם נגד כלל הישראלים", ולפיה הרצח של מוחמד אבו-חדיר נבע משנאת ערבים המאפיינת חלקים נרחבים מהציבור היהודי בישראל או מהעלמת עין משנאה זו.

דרשוביץ נסמך על כתבה שפורסמה בגליון סוף-השבוע של ה"ניו-יורק טיימס" ובה צוטט, בין היתר, כתב הארץ אנשיל פפר, שברשימה שהקדיש לרצח טען כי העיוורון המוסרי פגע בכל הישראלים. "כולנו שותפים בזה", כתב פפר, "משתפי פעולה מתוך שאננות, אם לא במעשה".

אלו הן בדיוק ההכללות היתרות הכוזבות אשר גרמו בעבר לאנטישמים להאשים את הקהילה היהודית כולה בפשעים ובחטאים של יהודים בודדים", טוען דרשוביץ ומוסיף: "אפילו ה'ניו-יורק טיימס', בדיווח החד-צדדי שלו, הודה כי הבריונים שרצחו את חדיר עשויים בהחלט להיות 'חוליגנים של כדורגל', הנפוצים בכל רחבי העולם".

(ובכן, לא בדיוק. בכתבה של ה"ניו-יורק טיימס" מוזכרים דיווחים בתקשורת הקושרים את החשודים ברצח לקבוצת אוהדים קיצונית של בית"ר ירושלים, אך מיד בהמשך נטען כי "האפשרות שמדובר בחוליגנים של כדורגל היא חלק מדגש רחב יותר על קיצוניות ימנית גוברת, כולל פעולות תקיפה המכונות 'תג מחיר', וכיצד אלה הזינו זרם של שנאה ודה-הומניזציה של ערבים בחלקים מהחברה".)

"להאשים את כל הישראלים במעשה של כמה אנשים בודדים", כותב דרשוביץ בהמשך טורו, "פירושו לעודד ענישה קולקטיבית נגד כלל הציבור. זה משרת ישירות את הנארטיב הקנאי שאפשר לשמוע לעתים קרובות כל-כך מצד קיצונים איסלאמים: דהיינו, שכל הישראלים, כל היהודים, אחראים באופן קולקטיבי לפשעים, לחטאים או למעשים אחרים שמבצעים ישראלים בודדים. זה משמש גם להצדקה של מעשי טרור המבוצעים נגד ישראלים חפים מפשע, משום שעל-פי נקודת המבט המעוותת הזו – אין ישראלים חפים מפשע".

בעוד דרשוביץ יוצא מעל דפי ישראל היום להגנת הישראלים החפים מפשע ונגד ענישה קולקטיבית שלהם, איש בישראל היום אינו יוצא להגנת הפלשתינים החפים מפשע ונגד ענישה קולקטיבית שלהם.

בעמ' 11 של העיתון, בעומק ידיעה מאת הכתבת הצבאית לילך שובל, מוקדשות 24 מלים ל"תקרית חריגה" שאירעה שלשום, כאשר במהלך תקיפת "מטרה מיידית" בעזה נהרגו 21 פלשתינים, רובם בני משפחת אל-בטאש, רובם ככל הנראה חפים מפשע. מדובר באירוע הבודד הקטלני ביותר עד כה במבצע "צוק איתן".

היחס בידיעה של ישראל היום הוא של כ-1.14 מלים להרוג. אולם הדיווח על האירוע לא רק קצר עד כדי היעלמות, הוא גם מוחבא היטב בעומק העיתון ועטוף בשכבות עבות של הצדקות וסניגוריה, כך שגם אם מי מקוראי ישראל היום ייתקל בו בטעות, הדימוי של צה"ל לא ייפגע בעיניו.

כותרת הגג של העמוד שבו מתפרסם המידע היא "מבצע 'צוק איתן' – הזירה ההסברתית". ללמדנו כי מותם של פלשתינים חפים מפשע הוא קודם כל בעיית הסברה, ורק אחר-כך, אולי, פגם בתוכנית הלחימה של צה"ל. כותרת הידיעה שבה נכלל המידע על מות 21 הפלשתינים היא "טייס זיהה ילדים ליד המטרה וביטל תקיפה", הנוגעת לאירוע אחר שהתרחש במהלך מבצע "צוק איתן", וזאת כדי לוודא שקוראי העמוד יגיעו אל המידע המטריד לאחר זיפות מצפונם בחומר המעודד תחושת מוסריות גבוהה.

כדי להדגיש את העליונות המוסרית של הצבא הישראלי מופיעה בעמוד ידיעה נוספת הנושאת את הכותרת העילגת "ייתכן שישראל מעלה את רמת המוסר של לוחמה". ההפניה לידיעה זו בעמוד הפייסבוק של העיתון נוסחה כך: "עוד הוכחה שצה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם".

בידיעה עצמה מדווח יוני הרש כי באתר "ביזנס אינסיידר" התפרסם טור מאת הפרשן הפוליטי ויליאם סלטאן תחת כותרת זו, ומוסיף כי המאמר התפרסם לראשונה במגזין המקוון "סלייט". מדוע להבליט את הפרסום המשני ב"ביזנס אינסיידר" ולא את המקורי מאתר "סלייט"? אולי משום שעורכי האתר הכלכלי שינו את הכותרת המקורית, שקראה: "מות אזרחים בעזה – האם ישראל הורגת בלי הבחנה?".

החלטות עריכתיות דומות, אם כי מעט פחות קיצוניות, אפשר למצוא בטבלואיד המתחרה ידיעות אחרונות. 44 מלה על מותם של 21 איש ליד מסגד בסג'עייה מופיעות בעומק ידיעה מאת רותם אליזרע המתפרסמת בעמ' 10 של העיתון, יחס של כשתי מלים להרוג. העמוד כולו מוקדש למה שמכונה "מבצע 'צוק איתן' – מידת האנושיות", ומתפרסם תחת כותרת הגג "המאמץ של צה"ל לא לפגוע באזרחים חפים מפשע".

כמו בישראל היום, גם בידיעות אחרונות הידיעה שבה נכלל המידע על פגיעה ב-21 איש, רובם ככל הנראה חפים מפשע, מוקדשת להחלטה של צה"ל לא לתקוף מטרה מחשש לפגיעה בילדים פלשתינים. המידע על הפגיעה בבאי המסגד ובבני משפחת אל-בטאש מופיע בסיום הידיעה. "בצה"ל אמרו כי למרות מספר ההרוגים הגבוה, 'אין מדובר בתאונת עבודה מבחינתנו'", מצוין.

בהארץ מדווחים גילי כהן וג'קי חורי על הפגיעה בביתו של מפכ"ל המשטרה העזתי ובמסגד תחת הכותרת "לא ניתנה אזהרה לפני ההפצצה שהרגה 18 בני-אדם; עדויות: נוהל 'הקש בגג' לא יושם בתקריות קודמות". העיתון מקדיש לאירוע כותרת מרכזית בכפולה השנייה.

בידיעה עצמה, אגב, אין מידע רב על נסיבות ההפצצה. לפי הדיווח, "בכיר בצה"ל" טען אתמול כי כמה מההרוגים בתקיפה היו "מעורבים בפעילות טרור" וכי באזור אותרו "פעילים שנחשדו שבכוונתם לירות רקטות לעבר ישראל". הכותרת בראש העמוד שבו מופיעה הידיעה על הפגיעה היא "אלפים התפנו מצפון הרצועה; 14 נהרגו מתקיפות צה"ל". על הסרטון שהפיץ אתמול דובר צה"ל ובו נראה טייס הנמנע מלהפציץ מטרה בשל הימצאות ילדים בסביבתה לא מדווח בהארץ.

מי מנצח?

"החמאס בלחץ", מכריזה הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות, שמתפרסמת לצד תצלום של אישה בהריון מביטה על סוללת כיפת-ברזל על-רקע דגל ישראל. מקור הכותרת ב"גורם מדיני" שטען באוזניהם של כתבי העיתון כך: "חמאס מתוסכל לנוכח הכשלונות שלו. אנו מזהים רצון מצדו להגיע להפסקת אש". המשפט הזהיר הזה הופך בכותרת המשנה של הידיעה לציטוט "חמאס בלחץ אדיר, הוא רוצה הפסקת אש", ולכותרת הראשית, שאף היא עושה שימוש בביטוי שלא נכלל בציטוט הישיר מפי הגורם המדיני כפי שהוא מובא בעומק העיתון.

בכפולה הפותחת של ידיעות אחרונות מסכמת כותרת משנה את השבוע הראשון למבצע "צוק איתן" במלים הבאות:

הטילים של חמאס בקושי פוגעים. כיפת-ברזל מספקת הגנה כמעט מושלמת. התקיפות של צה"ל זהירות אבל אפקטיביות. הציבור נוהג באחריות ונשמע להנחיות. והמנהיגים פועלים בריסון ובשיקול דעת".

בראש שער ישראל היום מצוטט דובר צה"ל שאמר: "חמאס לא רשם לעצמו שום הישג". טענה זו מופיעה שוב בכותרת המשנה לידיעה המרכזית בכפולה הפותחת. הפרשן הצבאי יואב לימור טוען כי "למשקיף מהצד זה עשוי להיראות כמו תיקו אפס בכדורגל", אולם בפועל קיים "יתרון ישראלי מובהק". בכותרת המשנה של מעריב מצוטטים "גורמים צבאיים" שטוענים כי "חמאס ספג מכה קשה וראשיו חותרים להפסקת אש". טענה זו מובלטת בכותרת הידיעה המרכזית בכפולה הפותחת של העיתון.

"חמאס דווקא מתחזק", טוענת, כמו להכעיס, עמירה הס בהארץ. להבדיל מהעיתונים האחרים, הנסמכים על מקורות ישראלים ומתייחסים לפגיעה בתשתית חמאס ובמצבור כלי הנשק שלו, הס מסתמכת על מקורות פלשתיניים ומתייחסת לתדמית ולתמיכה העממית בארגון הטרור.

"למרות הלחץ, לא ניכרים עדיין סימני שבירה בחמאס", טוען בהארץ עמוס הראל. בניגוד להס, הפרשן הצבאי של הארץ מתבסס על הערכות של גורמי ביטחון ישראלים, כמו אלה שמצוטטים בדיווחים ההפוכים של יתר העיתונים. "על-פי הערכות שהושמעו בימים האחרונים לדרג המדיני, אין סימנים שהנהגת הארגון קרובה בשלב זה לשבירה", כותב הראל. "[...] הארגון אומנם איבד חלק ממערך הרקטות שלו ובתיהם של יותר ממאה מפעיליו הבכירים נהרסו בהפצצות מן האוויר, אולם מנגנון הפיקוד והשליטה שלו לא נפגע כמעט, ולמרות ההפצצות נותרו עדיין ברשותו די רקטות, לטווחים קצרים ובינוניים, כדי להמשיך בירי עוד תקופה ארוכה".

גיס חמישי

באיחור של יום מדווחים גם העיתונים שאינם הארץ על עימותים בין ימנים לשמאלנים בהפגנה שנערכה שלשום בערב בתל אביב. בהארץ מדווחים על דרישה שעלתה מקרב חברי-כנסת לחקור את התנהלות המשטרה בהפגנה, בעקבות טענות פעילי שמאל כי לא פעלה כראוי כדי למנוע חיכוך בין הצדדים (קרי: ימנים שמחטיפים מכות לשמאלנים). באותה הידיעה מצוין כי המשטרה עצרה שלושה צעירים תושבי נצרת-עילית בחשד שיידו אבנים על רכב של ערבי וכי אלמונים השחיתו את קן הנוער-העובד-והלומד בפרדיס.

ידיעות אחרונות מוקדש כל עמ' 22 לדיווח על ההפגנה. כתבי העיתון מדווחים כי הזמר יואב אליאסי, המכונה ה"צל", חשוד כי הוביל מתקפה של ימנים על מפגיני השמאל. כמה ממפגיני השמאל מצוטטים בידיעה ומספרים כיצד הותקפו. בתגובה מובאת גרסתו של אליאסי כפי שפירסם אותה בחשבון הפייסבוק שלו.

בישראל היום, לעומת זאת, מדווחים על האירוע מבעד לתגובה של אליאסי, וזאת תחת הכותרת "אלימות? שלא יניפו שלטים נגד צה"ל". לפי דיווחו של יהודה שלזינגר, האלימות באירוע הייתה "לטענת השמאל". נראה שלא הזדמן לכתב לצפות בתיעוד האירועים.

בשולי החדשות

א. ניר חסון מדווח בהארץ כי אתמול שבה הרכבת הקלה בירושלים לעצור בכל התחנות, גם במזרח העיר, שם הושחתה תשתית המסילה בהתפרעויות שפרצו בעקבות רצח הנער מוחמד אבו-חדיר. "בימים הראשונים העריכו בסיטי-פס כי שיקום הקו יארך שבועות ארוכים", מזכיר חסון, "אך בימים האחרונים עבדו צוותים מתוגברים של החברה ושל חברת החשמל כדי לתקן את הנזקים. אתמול, עם חזרת הרכבת לפעולה, הוצבו כרטיסנים בתחנות שהוצתו בשכונות הפלשתיניות במקום מכונות הכרטוס. בנוסף, מאבטחים ושוטרים איבטחו את הקרונות בעת המעבר בשכונות, אך לא נרשמו אירועים חריגים".

ב. שוב מתפרסם תצלום של ח"כ איציק שמולי בידיעות אחרונות, הפעם בכפולה הפותחת של המוסף "ממון", בלב ידיעה מאת תלם יהב על הצעת חוק שיזם להענקת סיוע מוקדם לעסקים שנפגעו כתוצאה מהלחימה בעזה.

ג. בישראל היום מוכיחים כי גם לאנשי ימין פטריוטים יש חוש הומור. בראש עמ' 14 של העיתון מדווחת איריס קורן על הלצות שונות הקשורות למבצע "צוק איתן" שהתפרסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות. "חייכו, זה מרגיע", מורה כותרת המשנה.

ענייני תקשורת

ענת ביין-לובוביץ' דיווחה אתמול ב"גלובס" כי מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד ויו"ר ועדת הטלוויזיה יעקב שחם "יגדירו בימים הקרובים את מנגנון האכיפה שיופעל על זכייניות הטלוויזיה", כדי לוודא שהן מיישמות את המלצות ועדת שחם ומגבילות את הכנסותיהן מחברות המדיה לרף של 25% לחברה.

יהונתן ליס מדווח בהארץ כי שרת המשפטים ציפי לבני משכה ברגע האחרון את בקשתה להחלת שקיפות על ועדת השרים לענייני חקיקה. "לבני החליטה למשוך את בקשתה לאחר שהבינה שראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לגיבוש רוב להפלת ההצעה למניעת שקיפות בוועדה", כותב ליס.

תאריך:  15/07/2014   |   עודכן:  15/07/2014
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכרעה בהתמודדות מול החמאס תדרוש השקעת מאמצים בחזית הסייבר וההסברה ברשתות חברתיות - כך טוענים בלוגרים ברחבי האינטרנט. בתקופה האחרונה החלו להפנים זאת גם בכירי מערכת הביטחון והפוליטיקאים.
15/07/2014  |  ד"ר אלון סגל  |   מאמרים
למרות המאמצים המקצועיים שמפגינים הרדיו והטלוויזיה של "רשות השידור" במהלך אירועי "צוק איתן", פועלת הממשלה באינטנסיביות להעביר חקיקה בכנסת לביטול הרשות ולהקמת גוף שידור חלופי במקומה. הכל, תוך החלפה שאינה תהליכית ומדורגת של עובדי הרשות הממותגים אישית במקצועיותם ובידע הייחודי שלהם, שאין לו תחליף.
15/07/2014  |  דוד סנדובסקי  |   מאמרים
כפי שהתברר לאזרחי מדינת ישראל פעם נוספת אך לאחרונה, כנראה שמדינת ישראל איננה שוכנת סמוך לשוויץ, אלא היא מצויה תחת איום מתמיד של טילים ורקטות מצד השכנים. הסכסוך עם השכנים אינו מסתכם בתשלום של ועד הבית, אלא הוא סכסוך המהווה סכנה קיומית של ממש על מדינת ישראל.
15/07/2014  |  עו"ד ינון הדאיה  |   מאמרים
בימים אלה דנה ועדה מיוחדת של הכנסת בהכנת חוק חדש לרשות השידור. מדובר ביוזמה של השרים ארדן ולפיד. משמעות החוק "סגירה ופתיחה", פיטור כל 2000 העובדים, ביטול הפיקוח הציבורי, והשתלטות קבוצת עיתונאים (פוליטיקאים במסווה "מקצועי") על רשות השידור בסיסמה "רפורמה". היוזמה של שני השרים היא שערורייה שאין לה שום הצדקה. אם יש בעיות ארגוניות ומנהלתיות ניתן לפתור אותן ע"י החלפת ההנהלה ללא הרס כללי ופיטורים של כולם. ידוע שלא מזמן הגיעו כל הצדדים המעורבים, האוצר, העובדים, העיתונאים וההנהלה עם תוכנית הבראה מפורטת. מדוע היא בוטלה? אולי מחר "נסגור ונפתח" גם את נמל אשדוד?
15/07/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
מותר לחבר הכנסת ממפלגת "הבית היהודי", מוטי יוגב, להציע בוועדת הפנים של הכנסת הצעה, גם אם לדעתי היא מוטעית, לאסור תפילת מוסלמים בהר-הבית, כי זה המקום, שלדעתו, מוטלת עלינו החובה לבנות בו את בית המקדש. זו החובה להבנתו שמוטלת על דורנו.
15/07/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
למה אפשר לצפות מעיתונאי  /  אורן פרסיקו
ללא כוונה להקניט  /  אורן פרסיקו
חטאים קדומים  /  אורן פרסיקו
רחמנים בני רחמנים  /  אורן פרסיקו
נוק-אאוט  /  אורן פרסיקו
עוד שלייקס  /  אורן פרסיקו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il