|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שלום כאסטרגדיה

בעיני זה כמו לשאול עקרת בית נורמטיבית בכל שכונה, בחצר ביתה: את רוצה שלום עם משפחות פשע? את רוצה שלום עם השוטר המושחת של השכונה? עם בעל הקניון והרשתות החומס במחיריו המדהימים את האדם הפשוט של הרוב הדומם, המדמם והעני רק משום שהוא הציף לרגע את מחיר העוף ומכר אותו בשקל לעוף?
17/07/2014  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
עם מי לעשות שלום? [צילום: AP]

ראשית גילוי נאות: בהיותי ילד הוציאו אותו המורים אל רחבת בית הספר שממול לתחנת אג"ד המרכזית והמנהל הכריז בקול עבה וצרוד כי החבר סטלין מת. שמש העמים, הוא בכה, שקעה לעד. לרגע הבטתי בשמים הפרושים מעל, צבע כחול שלט בכיפה – והסתנוורתי. לעד. מאז אני רואה רק שחור-לבן, לא מצליח להבחין בגוונים. אומרים לי שהעולם מלא היום יותר מחמישים גוונים של אפור אבל אנוכי לא מצליח להבחין בהם. זה אומר שהעולם, כפי שהוא, מצליח שוב לחמוק לשוליים הקיצוניים. על השוליים האלה אני מנסה לדבר עכשיו. כן, אני מרבה לשוחח עם אנשי שלום ומבקש אותם להסביר לי מהו עולמם המלא, לדעתם, גוונים שאיני מצליח, לדעתם, להבחין בהם.

הם רוצים שלום, הם אומרים. ואז אני שואל אותם שאלה שאיש מעולם לא שאל אותם: איך אדע שאתם באמת רוצים שלום, ממש באמת? ועוד שאלה, שלום עם מי אתם רוצים? מה פירוש עם מי? הם מגחכים את הבקשה שלי, עם האויבים שלנו - הערבים. ככה הם אומרים. הם אומרים כך (בקושי נפשי עצום) מפני שהערבים הם אלה שמצהירים שהם האויבים שלנו (של היהודים) ולכן הם (הסניגור הציבורי) אינם יכולים להכחיש זאת בפומבי אלא אך ורק בשיחות נפש פרטיות. למרות הדברים האלה הם מנסים להציג את הערבים כקורבן הנסיבות האכזריות פרי הנטייה הלאומנו-פאשיסטית שמגלים היהודים לאחר השואה. רבים מהם משמשים יועצים לערבים ומנסחים להם את דבריהם, הופכים אותם על פניהם ומכבסים את מעשיהם קבל עם ורשתות כבלים. כן, הם אומרים שהערבים הם פרטנר לשלום כי שלום עושים עם אויבים. אבותיהם, דור ראשון ושני, כינו את סטאלין שמש העמים וסגדו לשפיכות הדמים הפסיכופאטית שלו בלהיטות כובשת בקיצוניותה המתונה - הקיציונית. הם הפכו את המטורף הקולוסאלי הזה לשוחר שלום קדוש, אבי העתיד השפוי הנראה לעין. הם הפכו כל אבן בשדה הקטל שלו כדי לבנות בעזרתה מגדל בבל של הבנה אנושית בינלאומית...

אני מצטער שאני נאלץ לחזור על סברות הקרס האלה שבעזרתן דגים אנשי שלום את התמימים בינינו – המסתנוורים. אני אומר להם שוב, אבא שלי לא האמין לדברי המנהיגים של אבא שלכם ואני לא מאמין לדברי המנהיגים שלכם. אנחנו שרויים באותה אווירה הזויה שמעליה זורחת עדין שמש בעמים ומקפחת גם אותנו.

שאלה פשוטה, שלום עם מי? והם אומרים – הערבים. שאלה שנייה, מי הם הערבים ומה הם מייצגים? בעיני זה כמו לשאול עקרת בית נורמטיבית בכל שכונה, בחצר ביתה: את רוצה שלום עם משפחות פשע? את רוצה שלום עם השוטר המושחת של השכונה? עם בעל הקניון והרשתות החומס במחיריו המדהימים את האדם הפשוט של הרוב הדומם, המדמם והעני רק משום שהוא הציף לרגע את מחיר העוף ומכר אותו (עד לחיסולו של ענף המכולות השכונתיות) בשקל לעוף? את רוצה לחיות בשלום עם נשיא אנס ועם ראש ממשלה שממלא כיסיו במעטפות מרשרשות, עם ראש עיר שגונב כסף על חשבון אחוזי בנייה ועם שוטרים המעבירים רשימות מודיעין לעולם הפשע? אני מסוגל להמשיך את הרשימה ולרצף באמצעותה אצטדיון כדורגל מונדיאלי אם אתם באמת-באמת לא מבינים רמז. אז עם מי אתם מוכנים ורוצים לעשות שלום?

הגיע הזמן לצאת מאהרון. אהרון הכהן הגדול היה רודף שלום. שלום בין איש לאשתו, בין אב לבנו, בין משפחה לשבטה ובין שבט לעמו. הוא לא רדף שלום עם עמלק, רבת-עמון, מואב ואדום. שימו לב כי כל גיבורי הילדות של 'שלום עכשיו' מדובבים גם את הדינוזאורוס ששמו התנ"ך. בשם התנ"ך הם רודפים אותנו לשלום. אחד כוהני הדת שלהם בשדה התקשורת הוא אמנון אברמוביץ. אני מקשיב לו בשקיקה. אמנון הוא אחד השפויים השפופים שבין כוהני שמש העמים למרות שפרצופו נראה לעין כאילו כבר שפכו על פניו אוהדי בית"ר חומצה בצבע אדום. הוא ממשיך להתבונן בשמש העמים הזורחת ובשמה הקדוש והאדמיניסטרילי הוא ממשיך לייצר לנו אתרוגים מוסריים דוגמת אולמרט ושרון - ועוד ידו נטויה לעבר גבעון. שילכו לעזאזל כבוד האדם, הערכים שלו, המוסר, התרבות, הדמוקרטיה והחיים הארורים שלנו – העיקר שנחטוף כולנו מכת שמש ואז יבוא הכול על מקומו בשלום. החבר'ה האלה, אנשי הגשם של שמש העמים, יהרסו לנו את המדינה רק כדי להביא את השלום... מושחתים, באמת נמאסתם. גם אולמרט נראה כלפי חוץ אדם הגון, מכובד, בעל ערכים ומוסרי למכביר ולעייפה - רק המעטפות המרשרשות בכיס הסגירו אותו. אני, כמובן, ידעתי ברגע שהוא החל לשדר ולשגר הינתקות.

חיל האוויר נגד המדינה

בנעורי קראתי שפע ספרי מדע בדיוני. אחד הסיפורים המבהילים נחרץ בתוכי כסיוט עד היום. מסופר על להק מטוסים אסטרטגי שחזר לבסיסו לאחר הפצצה כבדה מעבר לאוקיאנוס. הצגים על לוחות הבקרה במרתפי הבסיס הראו כולם הצלחה בשיעור ניכר ובסיסים נוספים של האויב הוכתמו בצבע אדום המציין פגיעה קשה או השמדה.

ברגע שנחתו המטוסים על המסלול המקועקע והשומם הגיח מתוך הקרקע הלוהטת האנגר עצום ממ"דים וצי משאיות משוריינות עטה על המטוסים כדי לשפצם, לתדלקם ולחמשם. ומשם הלאה אל המשימה הבאה שאותה הזינו לקרבי המטוסים מחשבים בעלי סבר פנים על הפנים. איש לא נראה באופק המלחמה השלו, הכול בוצע בשקט מצמרר ומדויק. המטוסים פנו שוב לעבר המסלול ויצאו לדרכם המסוכנת. וכך נמשך הדבר שוב ושוב ללא הגה. שום טייס לא ירד ממטוסו כדי לקלל איש קרקע או כדי להשתין. בני אדם לא נראו בשדה התעופה ולא בשדו7ת הקרב. בני האדם תמו לגווע מזה זמן רב ורק המכונות המשיכו לבצע את המשימה באותה רמת דיוק ונחישות שהוענקה להן בעבר רחוק כלשהו שכבר נמוג כליל.

תנו לחיל האוויר להמשיך ולבצע עוד ועוד משימות, עוד ועוד ימים, כי המשימות רבות וטרם הושלמו. שימו לב, הפכנו לפני 14 שנים למדינה היחידה בעולם שאין לה לא רק גבולות אלא גם ריבונות. כל מי שיש לו צינור ברזל (או את חפירה) בעזה, סכין או אבן גדולה ב'שטחים כבושים' - משתין עלינו בקשת תלולת מסלול. אבל אנחנו לא נציב את רגלי חיילנו על הקרקע כי זה יקר, כי זה דם, כי זה מסוכן, כי יש מחיר. ולמה בכלל, הרי יש חיל אוויר שמטפל אוטומטית במצב?

בקרוב נשב כולנו בבית קפה אחד גדול בקניון תל אביב ובכל עת שתושמע אזעקה בשמים הכחולים תישלף כיפת ברזל ענקית מתוך הקרקע ותגן עלינו. המלצרים ימשיכו להגיש קפה-קפה עם קצפת והמטוסים יסנקו לשמים כדי להגיב. גדעון הלוי יעמוד בכניסה עם קופת צדקה וימלמל בשפת הארץ: אמרתי לכם...

חד-גדיא

גם אני הייתי מפטר את דני דנון. האיש, בחוצפתו, רוצה לחסל את החמאס מפני שהוא יורה עלינו טילים וקסאמים. החיזבאללה, למשל, רוצה לחסל את החמאס לא בגלל הטילים אלא מפני שהחמס מצהיר ופועל בתוקפנות לחסל את מדינת ישראל. אם תחוסל מדינת ישראל – לאן ישליכו החיזבאללים 170 אלף טילים?

החמאס רוצה לחסל את אבו-מאזן ואש"ף כי הם רוצים לחסל את ישראל בלי לירות אפילו כדור אחד.

אש"ף שלח לחמאס הודעה דרמטית: תפסיקו לירות לעבר ישראל כי אם תמשיכו הם יחסלו את בנק המטרות ויעברו לקופות הגמל. פרשנים בתקשורת מודיעים ללא הרף כי אנחנו לא רוצים להיכנס לעזה כי אנחנו לא רוצים לנהל את החיים שלהם... אז אולי להיכנס לשם כדי לנהל את החיים שלנו? אותם פרשנים מבהירים לנו כי החמאס החל לירות עלינו משום שמצבו הכללי חמור מאוד... אז מה צפוי לנו אם מצבו ישתפר?

לדברי הפרשן רון בן ישי צהל לא מבצע כניסה קרקעית לחיסול משלטים, משגרים, מנהרות ומצבורי נשק כיוון שביבי ובוגי יודעים כי לאחר יציאת צהל החמס ישקם את כל היכולות האלה... אתם חושבים שבתום המבצע תוגש נגדו תביעה על הוצאת דיבה?
הפרשנים ממשיכים ומבהירים כי המאבק של החמס מכוון נגד אש"ף (שאינו משלם משכורות) ונגד מצרים (שאינה פותחת את מעבר רפיח)... אז מדוע נהרגים יהודים ובתיהם נהרסים?
שמעתי את שמעון פרס אומר באנגלית לעולם כי אנחנו תוקפים את החמס כיוון שהוא אינו מניח לאימהות שלנו והילדים שלהן לישון כל הלילה...

יריב אופנהיים אמר בטלוויזיה כי גם הוא היה רוצה ללחוץ על כפתור שיעלים את החמאס... אבל הוא לא מוכן להניח לטייסים שלנו לירות על מפקדותיו ומצבורי הנשק שלו.

תראו, בעומק הלב החמאס מכיר בגבולות 67 כי הוא יורה רק לשם. החמאס רוצה תמונת ניצחון - למה לא לשלוח לו את חנין זועבי? לתשומת לב כרישי הנדל"ן: 600 רקטות נפלו בשטחים פתוחים... עכשיו אני מבין את מצבו הנפשי של הנביא ירמיהו שנקלע לבור בחצר בנק המטרה.

הגדרה: פשיסט שמאלני הוא אדם מוסרי השם את חופש הפרט, חופש הביטוי, ערכי הדמוקרטיה וזכויות האדם לפני חיי האדם.

המחבר זועק חמס סדרתי
תאריך:  17/07/2014   |   עודכן:  17/07/2014
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלום כאסטרגדיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
20/07/14 21:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
הסכם שלום עם אבו מאזן יביא לנסיגת צה"ל מיהודה ושומרון. ממש כמו לאחר הנסיגה מעזה יעלה שם מייד החמאס ויהפוך את השטחים למרכז טרור ירושלים, ת"א, השרון עמק יזרעאל ועוד יופצצו מדי יום ברקטות. צה"ל ייאלץ לכבוש ולנקות את השטחים מנשק במחיר דמים נורא.
17/07/2014  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
כמה הערות על הפסקת האש ההומניטרית.
17/07/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מעט אחרי השעה 08:40 נשמעה אזעקה באזור אשקלון, ברעננה, בפתח תקוה, בשפיים, בתל יצחק, בכפר סבא ובאזורים רבים אחרים. מחבלים מרצועת עזה ירו לעבר מרכז הארץ ודרומה לקראת ההכרזה הישראלית על הפסקת אש הומניטרית למשך חמש שעות החל מהבוקר.
17/07/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראוי לשבחים על מנהיגותו במבצע "צוק איתן". נתניהו שותף באחריות להידרדרות שהובילה את ישראל למצב הנוכחי, בכך שלא מנע את הגירוש ("הינתקות") של היהודים מגוש קטיף, אבל מרגע שהחל המבצע הצבאי הנוכחי, הוא פעל בשיקול דעת, דאג לתמיכה בינלאומית בישראל, והדף את הקריאות חסרות האחריות של גורמים פוליטיים מהשמאל לסבך את המצב על-ידי הכנסתם של גורמים עוינים כמו מחמוד עבאס, או ארדואן הטורקי, למציאות המורכבת ממילא.
17/07/2014  |  רון בריימן  |   מאמרים
מבצע "צוק איתן", הוסיף נקודות רבות לפעולותיו של נתניהו כראש הממשלה. איווט ליברמן, פרש מסיעת הליכוד, בשל חילוקי דעות על התגובה ההולמת בעזה, תוך מחשבה שתקיפותו ודרישתו לכיבוש לשם הריסת תשתיות הטרור, תיתן לו את תמיכת רוב הציבור – אבל התאכזב. ביבי – התגלה פעם נוספת, כמנהיג שקול, מחושב, רואה את התמונה הכללית, כולל תגובת העולם ופעל לאט אבל בביטחון ובהצלחה לא מבוטלת.
17/07/2014  |    |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
ישראל הסכימה להפוגת אש הומניטרית  /  עידן יוסף
רביב דרוקר: תחושת הקורבנות בישראל דוחה  /  חגית מהלא בן-משה
נתניהו: לא נשקוט עד שעזה תפורז מנשק  /  עופר וולפסון
הסלמה או סיום?  /  אריאל י. לוין
משה פייגלין מבטא את בסיס התמיכה בליכוד  /  איתן קלינסקי
אבק פורח ועורבא פרח  /  אביתר בן-צדף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il