|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הצצה למוחו של טרוריסט קנדי

טרוריסט קנדי חושף את המניעים שלו ראשית להתאסלם ולאחר מכן להצטרף לארגון המזוהה אידיאולוגית עם אל-קאעידה. מסמך היסטורי חשוב אשר מדליק נורות אדומות לגבי מוחשיות הסכנה של פיגועי טרור על אדמת קנדה
18/07/2014  |   יהונתן דחוח הלוי   |   כתבות   |   העולם הערבי   |   תגובות
אנדרי פולין [צילום: מתוך סרטון הוידאו של ISIS]

עד כמה איום הטרור בקנדה חמור? ארגון "המדינה האיסלאמית", שהקים את הח'ליפות בעירק ובסוריה, ואשר התפצל מאל-קאעידה, פרסם בשבוע שעבר סרטון תדמית על פעיל טרור קנדי אחר, אנדרי פולין מטימינס שבאונטריו, שהצטרף למורדים המוסלמים בסוריה ונהרג אוגוסט 2013.

פולין מספר למצלמה את סיפור חייו כאזרח קנדי רגיל שהתאסלם ומצא את דרכו בג'יהאד, ואגב כך חושף את השורשים של תהליך הרדיקליזציה האיסלאמית ממנו מתריע המודיעין הקנדי, אשר חושש מפני פיגועי טרור בתוך שטח קנדה. להלן תמלול סרטון הווידאו, שהינו מסמך היסטורי מרתק להבנת שורשי הטרור האיסלאמי בקנדה:

אנדרי פולין: "שמי הוא אבו מוסלים. אני מוסלמי הנמצא כאן בסוריה. הגעתי מקנדה. לפני שקיבלתי עליי את האיסלאם הייתי כמו כל אזרח קנדי רגיל. צפיתי במשחקי ההוקי, נסעתי לבתי הנופש בתקופת הקיץ, אהבתי לדוג, רציתי לצאת לציד, אהבתי את הפעילות מחוץ לבית, אהבתי ספורט".

"הייתי כמו כל קנדי אחר לפני שקיבלתי עליי את האיסלאם. עד אשר שאללה הדריך אותי בדרך מחשכת הכפירה לעבר האור של אמונת האיסלאם. לפני שהגעתי לסוריה היה לי כסף, הייתה לי משפחה, היו לי חברים טובים, היו לי עמיתים לעבודה. עבדתי כמנקה רחובות. הרווחתי יותר מאלפיים דולר בחודש בעבודה זו. הייתה זו עבודה טובה מאוד. למרות שלא הייתי עשיר מעבר לדמיון הפרוע שלי התפרנסתי יפה. היה לי טוב".

"הייתה לי משפחה שתמכה בי, והיו לי חברים שעזרו לי. לא הייתי אדם שנזרק מהחברה, לא הייתי כמו אנרכיסט או מישהו שרוצה להרוס את העולם ולהרוג את כולם. לא, הייתי אדם רגיל, וגם המוג'אהידין הם אנשים רגילים. אנו מתחתנים, יש לנו משפחות, יש לנו חיים כמו כל חייל אחר בצבא. יש לנו חיים מחוץ לעבודה".

"החיים בקנדה היו טובים. היה לי כסף, הייתה לי משפחה, אבל בסופו של דבר עדיין מדובר במדינת כפירה (קנדה), ולא ניתן לציית לאללה באופן מלא כפי שניתן לעשות כאשר חיים במדינה מוסלמית ובמדינה איסלאמית".

"נביאו של אללה (מוחמד) אמר, כי אסור לכם (למוסלמים) לחיות קרוב כל כך לכופרים, ואפילו לא לראות את האורות שלהם. אחיי, כיצד אתם יכולים להיענות לקריאת אללה כאשר אתם חיים באותו רחוב, כאשר אתם עושים שימוש באורות שלהם, כאשר אתם משלמים להם מיסים המשמשים לסייע למלחמה נגד האיסלאם. אתם צריכים לחיות כמוסלמים. אתם צריכים לחיות באופן מלא כמוסלמים. אללה, הוא ריבון העולמים וריבון היקום. אשר על כן, האם אין זה הגיוני שלו היכולת לשלוט עליכם בעולם הזה ובתקופת חייכם הקצרה?"

"זה יותר מאשר רק לחימה. אנו זקוקים למהנדסים, אנו זקוקים לרופאים, אנו זקוקים לאנשי מקצוע, אנו זקוקים למתנדבים, אנו זקוקים לגיוס כספים, אנו זקוקים לכל דבר. יש עבודה לכל אחד. כל אדם יכול לתרום משהו למדינה האיסלאמית, שכן מדובר בחובה שחלה עלינו".

"אם אינך יכול להילחם אתה יכול לתת כסף. אם אינך יכול לתת כסף אתה יכול לסייע בטכנולוגיה. אם אינך יכול לסייע בטכנולוגיה אתה יכול לעשות שימוש בכישורים אחרים. אתה אפילו יכול להגיע לכאן ולסייע בבניה של המקום. אם יש לך ידע בסלילת כבישים או בבניית בתים, יוכלו להסתייע בכך וידאגו לך. משפחתך תחיה בביטחון כפי שהיא חיה בביתה. כפי שאתם יודעים יש לנו שטח נרחב בסוריה ואנו יכולים בקלות למצוא מקום מגורים עבורכם ועבור משפחותיכם".

"אחיי, יש תפקיד לכל אחד כאן בסוריה. זו האדמה המבורכת. אין מקום טוב יותר מאשר סוריה הגדולה, כפי הנביא (מוחמד) אמר: הכנפיים של המלאכים מרחפות מעל סוריה הגדולה, ואללה מגן על התושבים של סוריה הגדולה והוא אוהב את האנשים של סוריה הגדולה".

"לכן, בואו והצטרפו לפני שהדלתות תסגרנה, שכן כעת התגמול הוא מכרה זהב. מכרה הזהב פתוח והאנשים באים ומשקיעים בו ומוצאים בו זהב. הם מוכרים את הזהב ומרוויחים כסף. ואז, השוק נסגר וזהו. אין עוד שוק. זה המצב כעת כאן בסוריה הגדולה. התמורה טוב מאוד, בפרט בחודש הרמדאן. אתם יכולים בקלות להרוויח מעמד גבוה אצל אללה בחיי העולם הבא ע"י הקרבה של מעט מהעולם הזה. העסקה טובה מאוד. היא כמו לקנות את היהלום היקר ביותר בעולם תמורת משהו שאינו שווה דבר".

קריין: "אבו מוסלים היה בין המיעוט שבמיעוט. הוא קיבל על עצמו את האיסלאם באדמת המלחמה (מקום כפירה שנגדו מצווים המוסלמים להילחם), במקום בו נמצאים מוסלמים מעטים, במקום בו קיים רוע, כפירה וחטא שקראו אליו מכל כיוון ופינה להגיע אל השטן ולתאוותיו. הוא קיבל על עצמו את האיסלאם, למד את הדת, קיים אותה, קרא לאחרים להצטרף לאיסלאם ולא עצר שם. הוא נבחן בקשיים ובשהייה בכלא (על עבירות אלימות), ואולם הוא היה סבלן ואיתן בניגוד לאלה אשר משתנים בעת הסימן הראשון של סערה. כאשר הוא שוחרר (מהכלא) בחסדי אללה ושמע על הג'יהאד בסוריה הגדולה הוא מיהר לבצע הגירה (לסוריה) למרות ההתנגדות של אויבי אללה וסוכנויות המודיעין שלהם".

"הוא התחתן בסוריה הגדולה, אך לא נתן לנישואין או לילד לו ציפה שיוולד, להרתיע אותו מעמידה במחויבותו לאדונו. בהתלהבות הוא נשבע אמונים למדינה האיסלאמית וביקש למלא תפקיד בהחייאת הח'ליפות עד אשר הוא השתתף בקרב על שדה התעופה מינג (בצפון סוריה)".

"באותו יום הוא מיהר לשדה התעופה בתקווה לפגוש את אדונו (אללה) ולהיות קרוב אליו. היה לו אופי נהדר, יושרה, מסירות, אלטרואיזם ועמידה איתנה. כך אנו רואים אותו ואללה הוא שופטו. הוא התקדם בקרב כמו אדם שאינו ירא מהמוות. אדרבה, הוא ידע שהחיים האמיתיים מחכים (במוות), וזו רק שאלה של זמן אשר יפגעו בו כלי הנשק של הכופרים".

"הוא היה אח אשר הסתפק במועט ועל אף זאת היה זורח באושר. וכך אללה קבע לו מועד לפגישתם. הוא נענה לקריאת אדונו ומסר את נפשו ללא היסוס, כשהוא עוזב את העולם מאחוריו לא מתוך ייאוש או חוסר תקווה, אלא עם תחושת ודאות לגבי הבטחתו של אללה".

אנדי פולין: "אני התאסלמתי לפני שש שנים. אתם, אחיי, נולדתם לאיסלאם, למשפחה מוסלמית וגדלתם כמוסלמים. זו מתנה גדולה מאללה. אתם צריכים להיות אסירי תודה על כך, ואתם יודעים טוב ממני את האיסלאם. אני למדתי (איסלאם) ואתם יודעים את ספר החדית'ים של בוח'ארי וזוכרים בעל פה את הקוראן ויודעים טוב ערבית. ברשותכם כל הידע הזה. אשר על כן, עליכם ליישם את הידע הזה בחייכם. הציבו את אללה לפני משפחותיכם, הציבו אותו לפני עצמכם, לפני כל דבר, ואללה יגמול לכם".

תאריך:  18/07/2014   |   עודכן:  18/07/2014
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בשאר אסד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצצה למוחו של טרוריסט קנדי
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
18/07/14 08:09
 
מוטקה ה.
18/07/14 09:15
 
פלא יועץ
18/07/14 11:31
 
שוחר-שלום
18/07/14 23:16
2
שולם
19/07/14 03:22
 
עם
20/07/14 17:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  העולם הערבי
הפנטגון מתכנן באלו נסיבות ימליץ לנשיא ברק אובמה לחסל את מנהיג ארגון דאעש, אבו-בכר אל-בגדדי. כך מוסרת רשת CNN. על-פי הדיווח, החיסול - אם וכאשר יוחלט עליו - יתבצע אם תסיק ארה"ב שהארגון מסכן את בטחונה ואם יהיה מודיעין ספציפי המצביע על הימצאותו של אל-בגדדי באזור ללא אזרחים.
12/07/2014  |  אריאל י. לוין  |   חדשות
משרד האוצר האמריקני הודיע (10.7.14) כי הוא מטיל סנקציות על רשת של חברות בלבנון, איחוד האמירויות הערביות וסין, בחשד לרכישת ציוד צבאי מתוחכם עבור ארגון חיזבאללה, הכולל חומרים לתפעול מזל"טים.
12/07/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
תורת המזימה היא תולדה של מאפיין בסיסי בחברה הערבית: התנערות מאחריות והטלת אשמה על הזולת לכל מה שקורה. התנהלות זו משמעותה העדר ביקורת עצמית שהיא כמובן תנאי יסוד לתיקון, לרפורמה ולחדשנות
11/07/2014  |  מנשה שאול  |   מאמרים
בימים אלו מקיים עולם האיסלאם, על מיליארד ושמונה מאות מיליון המאמינות והמאמינים, את מצוות צום חודש הרמדאן. צום הרמצ'אן (זהו התעתיק המדויק בעברית) הינו אחד מחמש מצוות היסוד עליהן נשען האיסלאם, בצוותא עם העדות אודות ייחוד האל, התפילה, הצדקה והעלייה לרגל למכה. הצום חל בחודש התשיעי בלוח השנה המוסלמי, הקרוי רמצ'אן, אשר התקדש עקב האמונה כי בליל העשרים ושבעה לחודש זה החל לרדת ספר הקוראן, ספר הספרים של האיסלאם, על-ידי המלאך גבריאל למוחמד, נביא האיסלאם, תהליך שנמשך כעשרים שנה (פרוש השם רמצ'אן, אגב, הינו חום לוהט, זכר להתאמת החודשים של ערביי חצי האי ערב טרם האיסלאם ללוח השנה השמשי, מנהג שבוטל, ובמקומו הוחל לוח השנה הירחי, ה"זז לאחור" 11 יום בכל עונות שנת השמש - 365 יום, זאת עקב העדר מנגנון העיבור באיסלאם).
10/07/2014  |  אסף רגב  |   מאמרים
בעירק בודקים את אמינותו של סרטון וידאו ובו נראה מנהיג קבוצת הטרור הסונית אשר מהלכת איימים על עירק לאחר שהכריזה על מדינה איסלאמית בחלקים גדולים בהם היא שולטת במדינה. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP (יום ב', 7.7.14).
07/07/2014  |  הדר פרבר  |   חדשות
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
מל"טים חמושים טסים מעל בגדד  /  עופר וולפסון
אסור לעשן, אסור לנשים לצאת מהבית  /  הדר פרבר
ארגון סוני קיצוני השתלט על העיר מוסול  /  אריאל י. לוין
הדרך לכשלון רצופה בפרשנים כושלים  /  מתי דוד
נשיקות מושמצות  /  מנשה שאול
ממזרח תיפתח הרעה  /  עמי דור-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
שוק השכירות מאותת כבר היום על עליות מחירים, ובעיצומה של המלחמה, מהווה חיזוק משנה לתרחיש עליית המחירים הצפוי
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il