|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אלפי נכים אינם מוגנים

אלפי נכים, בעלי מוגבלויות ואוכלוסיית הזקנים, שגרים בדרום הארץ אינם מוגנים ואין באפשרותם להגיע למרחב המוגן האם הם מעניינים את חברי הכנסת דני דנון, מירי רגב ושר החוץ ליברמן?
25/07/2014  |   סימון אזולאי   |   מאמרים   |   תגובות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את סגן שר הביטחון דני דנון לאחר שהשתלח בביקורת נוקבת על ראש הממשלה ועל שרי הקבינט הביטחוני.

בראיון ל-Ynewt אמר חבר הכנסת דני דנון: "ראש הממשלה הוא האחראי לטוב לרע, אם התוצאה של המבצע הזה היא רעה, האחריות לכישלון הזה היא על ראש הממשלה".

חברת הכנסת מירי רגב אמרה מעל בימת הכנסת: "קבינט של שרים וראש ממשלה, אנשים פחדנים. מנהיגים צריכים לעמוד מול אומה ולהגיד לה באופן חד-וחלק: מבצע בעזה יגבה אבדות". חברת הכנסת מירי רגב, כמו שהיא יודעת להתלהם, ניצלה את ההזדמנות בעקבות פיטוריו של סגן שר הביטחון דני דנון.

למען גילוי נאות, אני כלל וכלל לא תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, במיוחד בהתנהלותו בעניין הביטחון החברתי, בטח ובטח לא פחות חשוב מהבעיות הביטחוניות עם האויבים שלנו. אין לי הבנה בנושאי ביטחון ואיני מתיימר להיות אחד שכאילו מבין בנושאי הביטחון.

דווקא במבצע "צוק איתן" נהג ראש הממשלה ושרי הקבינט בשיקול דעת, בתבונה ובטח באחריות שראויה לשבח. כך אני מרגיש כאזרח המדינה. נכון שיש רקטות שנוחתות על מדינת ישראל ובטח הדבר מכניס את אזרחי המדינה לפחד, אך כן: אזרחי המדינה מרגישים בטוחים, וההוכחה שמערכת ההגנה כיפת ברזל הוכיחה את יעילותה וכמעט אין נפגעים בנפש.

לצערי, נתניהו הוא ראש ממשלה פחדן שלא יודע לקבל החלטות, שפגע באוכלוסייה הכי חלשה. העוני בישראל רק עולה ועולה, פגיעה בדיור הציבורי, חמש שנים שהוא מבטיח הבטחות בעניין דיור בר-השגה, פעם המרפסות, פעם הפרגולות ומה שמסתתר מאחורי המילים של ראש הממשלה: רק מילים שאין בהן דבר וחצי דבר מהאמת. ראש הממשלה אלוף הדמגוגיה הזולה, מה גם שלא סוד הדבר שהוא קפיטליסט מהסוג האכזרי. החלשים יישארו חלשים ואין סיכוי שיוכלו לחיות בכבוד וכבני אדם.

כאמור במבצע "צוק איתן", ראש הממשלה ושרי הקבינט קבעו איך המבצע אמור להיערך ואין לי ספק שהדברים נעשים מתוך אחריות ובתבונה לחיי אדם.

חברי הכנסת מירי רגב, דני דנון, ועוד חברי כנסת - נעלם מזכרונם שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית. החלטות הממשלה מתקבלות כפי שאמור להיות במדינה נאורה ודמוקרטית, בין אם נסכים ובין אחרת. חובה על כל אזרחי המדינה וכמובן על שרי הממשלה וחברי הכנסת לקבל את מרות הממשלה והחלטותיה. הממשלה נבחרה כדי לקבוע את סדר-היום הלאומי של המדינה לטובת אזרחי המדינה. לנו יש את הזכות למחות בבחירות או בהפגנות לגיטימיות, ברור שלא בהפגנות שמנוגדים לחוק ולדמוקרטיה.

הגדילו לעשות שר החוץ אביגדור ליברמן, שר התמ"ת נפתלי בנט, שר התיירות עוזי לנדאו ועוד שרי ממשלה, שרצו בבהלה לתקשורת כדי להגיד מה צריך לעשות במילים שאין בהן דבר מהאמת, מלבד דמגוגיה של מילים מכובסות. ואפילו גם יודעים מה יהיה לאחר שכבשנו את עזה, למרות שמוטלת עליהם החובה לקבל את החלטת הרוב ואין לי ספק שדבריהם נשמעו בישיבות הממשלה, דווקא בימים שהצבא נלחם בטרור, צריך לשדר אחדות לעם.

שר החוץ אביגדור ליברמן ושר התמ"ת נפתלי בנט, היושבים בממשלה, וחברי הקבינט הביטחוני, התנגדו להחלטה כפי שהתקבלה. היה עליהם לדעת לקבל את הכרעת הרוב, ובטח לא לצאת נגד החלטות הממשלה שבסופו של דבר הם חלק ממנה.

הקבינט הביטחוני החליט לצאת במבצע קרקעי, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ נתנו סיכוי להפסקת אש. מאחר שהחמס החליט לא לקבל את הפסקת האש, הוחלט מתוך שיקול דעת לצאת במבצע של כוחות חיל הרגלים וכוחות שריון והנדסה. זו הוכחה שאין צורך להתלהט או לנסות ללחוץ אלא מתוך ראיה ומחשבה נבונה.


מלבד הישג אישי ובמטרה לגרוף הון פוליטי אין בדברים של חבר הכנסת דני דנון וחבר מרעיו דבר וחצי דבר לטובת העם. הייתי שמח אם אותם שרים וחברי כנסת שצועקים בכל כלי התקשורת מה צריך לעשות ומאיימים על הממשלה במילים שאין להן מקום במדינה דמוקרטית, שיציגו בבקשה מכבודם מה נרשם על שמם- דבר שהיה לטובת העם, כגון דיור ציבורי, יוקר המחיה, העוני הקשה במדינה, הידרדרות של הרפואה הציבורית, תפוסת בתי החולים במזמן רגיעה מגיעה ל-97 אחוז, האם אותם נבחרי ציבור, ביקרו בבתי חולים? ראו את הקשיים של האוכלוסייה החלשה? האם חשבו על תאונות הדרכים שגובים מאתנו אלפי הרוגים מאז הקמתה של המדינה?

אלפי נכים, בעלי מוגבלויות ואוכלוסיית הזקנים, שגרים בדרום הארץ אינם מוגנים ואין באפשרותם להגיע למרחב המוגן. האם את חברי הכנסת דני דנון, מירי רגב ושר החוץ ליברמן, זה מעניין? ברור שהתשובה היא רק לגרוף כאמור הון פוליטי לקראת הפריימריז. כי אותה אוכלוסייה חלשה אין לה את הכוח להשפיע על בחירתם של חברי כנסת שהעשייה שלהם רחוקה מהם כשנות אור.

לאחרונה התפרסם דוח של ארגון המדינות המפותחות oecd שמדינת ישראל משתייכת אליו, ואף גאה בכך שהיא בין המדינות המפותחות והנאורות. הדוח מצביע על השירות הרפואי לאזרח בין הנמוכים, התחבורה הציבורית גרועה מאוד, והשקעה בחינוך בין הנמוכות במדינות המפותחות, זאת ועוד, דוח אללוף שהתפרסם לפני מספר שבועות, מצביע אף הוא על העוני הקשה ועל כך שדורות של משפחות אינן מצליחות לצאת ממעגל העוני.

האם זה לא מספיק ששני גופים מכובדים מצביעים על כך שהביטחון החברתי הוא בבעיה קשה אותה יש לפתור? שיקומו אותם שרים וחברי כנסת שמתלהמים רק בעניין הביטחוני, שהוא חשוב מאוד אין חולק על כך, אך בטח לא יותר מהביטחון החברתי. חובה על אותם פוליטיקאים לצאת באותה התלהמות על הזקנה משדרות, על הנכה מנתיבות ועל הילד מאופקים שמגיע לבית הספר ללא ארוחת בוקר.

האם את אותם חברי כנסת מעניינת השחיתות הגוברת במדינה ואשר נמצאת בכל המקומות הגבוהים והמשפיעים במדינה (ראו פרשת הולילנד, ראש ממשלה בישראל לשעבר אהוד אולמרט מורשע בפלילים ואף נגזר עליו מאסר בפועל, הפרשה האחרונה שמסיערה את המדינה "פרשת עורך הדין רונאל פישר" שחשוד בשוחד של שוטרים ביחידת להב 433, דבר שאמור להפריע לכל אזרח ואזרח במדינה ובוודאי חברי הכנסת הנכבדים שהיחידה לפשעים חמורים, שאמורים להלחם בשחיתות הציבורית חשודים לכאורה בקבלת שוחד.

המו"ל של אתר האינטרנט News1 והעורך הראשי יואב יצחק, אם אני לא טועה עבד בתקופתו של רונאל פישר במעריב, שם כבר התפרסם מעללי רונאל יחד עם נמרודי להשפיע על מפרסמים לפרסם בעיתון מעריב, רבות ממעללי רונאל התפרסמו במקומון הירושלמי "כל העיר", יואב יצחק שעבד כעיתונאי במעריב סולק מהעיתון לאחר מאבק בשחיתות במיוחד בפרשת אהרון דברת מנכ"ל כלל ישראל.

לצערי גם משה כחלון נפלט מהמערכת, כי פשוט לא נוח לחלק מהשרים וחברי הכנסת שממש אבל ממש לא עושים דבר בעניין החברתי והשחיתות הציבורית, על פניו נראה שיותר חשוב לעצום עיניים לרוץ לכלי התקשורת במילים כאילו הם עושים דבר, מתברר שהמילים שלהם בתקשורת הם סתם מילים שאין בהם אמת, והשחיתות תחגוג ותמשיך לפרוח בכל המקומות הרגישים, כגון: רשות המיסים, שולה זקן ראש לשכתו של ראש הממשלה המורשע אהוד אולמרט, ג'קי מצא מנהל רשות המיסים לשעבר שאף הורשע בפלילים ועוד שורה ארוכה של בכירים ברשות המיסים, עורכי דין שמייצגים את קברניטי המדינה ועוד כהנה וכהנה של מקומות ציבוריים.

אם חס ושלום יהיה עובד או כל אדם בין אם עיתונאי ובין אזרח מן השורה יחשוף שחיתות דינו נידוי, פיטורים מהעבודה, ואף רדיפה של חושף את מעשה השחיתות, בדיוק כמו שהיה עם היועצת המשפטית של עיריית נצרת, בעניינו של ראש העיר שמעון גפסו, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת חברת הכנסת מירי רגב יצאה להגנתו של אדם שחשוד בפלילים, והעדיפה לצאת נגד חושפת השחיתות בדיוק כמו שהיה עם חושפי השחיתות ברשות המיסים, רפי רותם ושוקי משעול, שחשפו את השחיתות ונרדפו על-ידי בכירים ברשות המיסים.

אולי צודקים חברי הכנסת, שעדיף לגרוף הון פוליטי, אכן הוכח שככל שיקצינו כך יגיעו למקום גבוה בבחירות, ההוכחה לכך, שר התקשורת לשעבר משה כחלון, עשה מאמצים למלא את חובתו כשר בממשלה להיות שר יעיל שפעל לטובת הציבור כפי שאמור להיות, שר התקשורת לשעבר משה כחלון, נלחם נגד כל חברות הסלולר ובסופו של דבר אזרחי המדינה חסכו אלפי שקלים בהוצאה על הטלפונים הניידים, הטלפונים הנייחים וכמובן האינטרנט.

הכותב סימון אזולאי, חבר מרכז ליכוד לשעבר
גרפיקאי בעל חברה להפקות דפוס והוצאה לאור.
תאריך:  25/07/2014   |   עודכן:  25/07/2014
סימון אזולאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחת האטרקציות החדשות של תל אביב היא מה שמוכר כיום בשם "הקריה". מתחם קטן אך בימים רגילים הומה מקומות בילוי, מסעדות, בוטיקים, שטחי שעשועים, גנים- חג לעין, וחג קולינרי. פנינה תיירותית מובהקת מיוחדת במינה. מקורה בקבוצת מאמינים נוצרים - "טמפלרים" מגרמניה, שבאו לארץ ישראל במחצית השנייה של המאה ה-19, בנו כאן את sarona, מושבה ירוקה, עוד לפני העיר החולית, והכינו את עצמם לקראת שובו לתחייה של ישו. המתחמים שהם הקימו היו בדמות הכפרים והעיירות שמהם באו. בתים קטנים מכוסי רעפים אדומים, שדרות עצים, מטעים, חלקות ירק, ארוגות פרחים. הם עסקו בחקלאות ובייצור מזון, כמו ב-heimat - גרמניה המכוֹרָה.
25/07/2014  |  צבי גיל  |   מאמרים
היה פעם רמטכ"ל, קראו לו אהוד ברק. הוא הבטיח "לקצץ את כל מה שלא יורה" ודיבר במפורש על סגירת גלי צה"ל. ב-1 בינואר הקרוב ימלאו 20 שנה לסיום תפקידו של ברק. גלי צה"ל עדיין כאן ולא עושה רושם שהתחנה הולכת לאיזשהו מקום.
25/07/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בעוד כמה ימים, כאשר תסתיים תקופת מעצר הבית של עורך הדין רונאל פישר אחרי "שהשיג" הקלה בדרך של מעצר בית, עקב מצבו הנפשי והרפואי, עשוי להיווצר מצב אבסורדי. הפרקליט שנחשד בשורה של עבירות פליליות חמורות, בהן תיווך לקבלת שוחד, שיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים, העלמת מס והונאת כמה מלקוחותיו, עלול לחזור למשרדו לעסקים כרגיל.
25/07/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
ביום שני הבא ימלאו 100 שנה לפרוץ מלחמת העולם הראשונה. כמה מן ההיבטים שלה והלקחים שיש ללמוד ממנה רלוונטיים גם כיום, כי "מי שאינו לומד מן ההיסטוריה - נדון לחזור ולחיות אותה"
25/07/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
במקורות המשפט העברי יש מוּדעות ודיונים מקיפים בענייני איכות הסביבה. הדיונים הללו נעשים הן מנקודת הראות של הדין האזרחי הן מנקודת המבט של הדין הדתי ודיני איסור והיתר. המקור העיקרי בהלכה היהודית לדיון בענייני איכות הסביבה הוא המצווה שנאמרה בתורה בהקשר למצור על עיר של גויים, מצות "בל תשחית"1. בשני פסקי דין שניתנו בעת האחרונה בבית המשפט העליון, נידון בין השאר טעם האיסור וגבולות תחולתו2.
25/07/2014  |  ניל הנדל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il