המכירות הפומביות והקבוצתיות שולטות על כ-90% משוק המסחר האלקטרוני. הנתון עולה מסקירה שערכה חברת CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן, מקבוצת גאון שוקי הון. עוד עולה מהסקר, כי נפח המסחר המקוון בישראל הסתכם בשנת 2005 בכ-1.5 מיליארד שקל והשוק, הצומח בכל שנה בכ-20%, עתיד להמשיך במגמת צמיחה. כל זאת, על בסיס מגמת הגידול באוכלוסיית הגולשים והעמקת תרבות הגלישה והרכישה באינטרנט. בנוסף, הנתונים מראים, כי חנויות החשמל משיבות מלחמה והצליחו להביא לירידה בקניית מוצרי חשמל באינטרנט.
2.7 מיליון ישראלים גולשים באינטרנט כל יום. מתוכם כ-40%, שהם כ-1.1 מיליון ישראלים, רוכשים מוצרים ושירותים דרך האינטרנט על בסיס קבוע. מרבית המכירות הן בתחום האלקטרוניקה והמחשוב. הפופולריות של המכירות הפומביות והקבוצתיות לא מפתיעה את מי שמכיר את המנטליות הישראלית. הישראלי רוצה לצאת מנקודת הנחה שהוא "סידר" כביכול את המערכת, בכך שהוא זה ש"בחר" כמה לשלם עבור המוצר.
עוד עולה מהנתונים, כי המכירות המקוונות נערכות בעיקר בשעות הערב והלילה, זמן שיא של גולשים באינטרנט. הסיבה העיקרית לכך היא כדי שהספקים יוכלו למכור את המוצרים במחירים סבירים ולא במחירי רצפה. זו גם הסיבה לכך שבדרך כלל במכירות פומביות יש מחיר התחלתי.
השוק נשלט כיום על-ידי ארבע שחקניות עיקריות: אולסייל, P1000, נענע שופס ווואלה שופס. כ-80% מהגולשים מבקרים בארבעת האתרים העיקריים הללו.
על-פי כלכלני CIA, השוק המקוון דינאמי ומשתנה כל כמה חודשים. עם זאת מציינים כלכלני החברה, כי צמיחת השוק המקוון בשנים האחרונות עודדה את החנויות המסורתיות להציע לצרכן הממוצע הזדמנויות חדשות למבצעים ייחודיים מדי שבוע ולהשקיע יותר בחווית הקניה עבור לקוחותיהם.
בין היתר מתבטא השיפור בחווית הקניה, במתן התנסות במוצרים ועיצוב חדשני לסניפים. בנוסף, השכילו חנויות החשמל המסורתיות, להשתמש באתר זאפ כדי להוכיח ללקוח שהאינטרנט אינו זול יותר. באמצעות השיפור ושינוי הדיעה הרווחת לגבי אטרקטיביות המחירים באינטרנט, הצליחו חנויות החשמל לנגוס באופן משמעותי בנתח השוק של אתרי המסחר האלקטרוני.
מנתוני CIA עולה, כי מכירות מוצרי החשמל באינטרנט, שהינן הענף הנמכר ביותר באתרי המכירות המקוונות, ירדו בתקופה האחרונה בכ-10% לטובת רשתות וחנויות למוצרי חשמל.