|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

נבחרו הזוכים של פרס דן דוד לשנת 2006

פרס בינלאומי בסך 3 מיליון דולר בשלושת ממדי הזמן: עבר, הווה ועתיד בממד זמן העבר נבחר נגן הצ'לו יו-יו מה בממד זמן ההווה נבחרו ארבעה עיתונאים בממד זמן העתיד נבחרו שני חוקרים אמריקנים מובילים
26/02/2006  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות

נגן צ'לו, ארבעה עיתונאים פורצי דרך בתחום זכויות האדם וחופש הביטוי ושני חוקרי סרטן אמריקנים, הם הזוכים בפרס דן דוד לשנת 2006, כך הכריזה היום (א', 26.2.06) הנהלת פרס דן דוד במסיבת עיתונאים שהתקיימה בפריס, בהשתתפות מייסד הפרס, איש העסקים דן דוד, יו"ר הנהלת הפרס, פרופ' איתמר רבינוביץ, נשיא אוניברסיטת תל אביב, שר התרבות והתקשורת הצרפתית, Mr. Renaud Donnedieu de Vabres, מנהלת פרס דן דוד, סמדר פישר ומכובדים רבים אחרים.

פרס דן דוד, פרס בינלאומי בסך 3 מיליון דולר, פרי יוזמה משותפת של קרן דן דוד ואוניברסיטת תל אביב מוענק מאז שנת 2002 לאנשים ולמוסדות בעלי הישגים מצטיינים וייחודיים ותרומה מוכחת לאנושות - במדעי הטבע, באמנות, במדעי הרוח, בעסקים או בשירות למען הציבור, ללא אפליה מכל סוג שהיא, בכל אחד מממדי הזמן: עבר, הווה ועתיד (מיליון דולר לכל ממד זמן).

פרס דן דוד מוקיר ומעודד מחקר חדשני ובין-תחומי, ומטפח ערכים אוניברסליים של מצוינות, יצירתיות, צדק, דמוקרטיה וקידמה. ייחודו של הפרס, בנוסף לבחירת התחומים המשתנים מדי שנה, הוא בכך שחתניו תורמים 10% מהזכייה הכספית לקרן מלגות, במיוחד בתחומיהם, לחוקרים צעירים מבטיחים, שנמצאים כיום בשלבי הדוקטורט והפוסט-דוקטורט, ובכך הם מעלים תרומה לקהילה הרחבה, ותומכים בדור חדש של אנשי מדע ורוח.

10 מלגות בסך 15,000 דולר כל אחת, מוענקות לדוקטורנטים ולפוסט-דוקטורנטים מצטיינים מאוניברסיטאות בכל רחבי העולם ו-10 מלגות נוספות מוענקות לפוסט-דוקטורנטים מצטיינים מאוניברסיטת תל אביב.

הפרס יוענק לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים באוניברסיטת תל אביב, ביום שני, 21 במאי 2006, באודיטוריום סמולרש, במעמד נשיא המדינה, משה קצב, זוכי הפרס ו-1,200 אורחים, ראשי האוניברסיטה, אנשי מדע, אקדמיה, חברה ותעשיה מהארץ ומהעולם.

חתני הפרס לשנת 2006 נבחרו מהתחומים הנבחרים של שנה זו: "שימור מורשת תרבותית" בממד העבר, "עיתונאים מהמדיה המודפסת" בממד ההווה, ו"ריפוי סרטן" בממד העתיד.

ועדות השיפוט לבחירת המועמדים כללו אישים מובילים בתחומיהם, ביניהם, חתן פרס נובל לכימיה ד"ר אהרון צ'חנובר מהטכניון בחיפה; ד"ר ניקולס לימן, דיקן בית הספר לעיתונאות באוניברסיטת קולומביה; ובעל מדליית החירות של נשיא ארה"ב, ד"ר ורטן גרגוריאן, נשיא חברת קרנגי מניו-יורק.

"עבודתם המצוינת של חתני הפרס השנה מהווה עדות ראויה לציון לתחומים הדינמיים והמשתנים של הידע האנושי, ולחשיבות התמיכה המקיפה בחדשנות בתחומים רבים", אמר דן דוד לאחר הכרזת שמות הזוכים. "ועדות השיפוט זיהו בהצלחה את המנהיגים והמחדשים החשובים בתחומיהם".

שיתוף פעולה בין פרס דן דוד ומשרד התרבות הצרפתי

במעמד ההכרזה על הזוכים נחתם הסכם בין משרד התרבות והתקשורת הצרפתי וקרן דן דוד, שנועד ליצור שיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל אביב לממשלת צרפת בתחומי התרבות והמדע. משרד התרבות הצרפתי יפעל לקידום פרס דן דוד בקהילה המדעית ובקהילות רלוונטיות אחרות בצרפת וברחבי העולם.

לפי ההסכם, טקס הענקת פרסי דן דוד יתקיים השנה, כמו בעבר, באוניברסיטת תל אביב, ובשנת 2007 בפריס. בשנים הבאות יערך הטקס לסירוגין בתל אביב ובפריס.

Opera Garnier הצרפתית תארח את הטקס בפריס. הופעה אמנותית מהרפרטואר הידוע של האופרה תועלה בערב זה. כנציג הצרפתי בראש הפרויקט המשותף יכהן שר התרבות הצרפתי, Renaud Donnedieu de Vabres, בסיוע יועצו, Jean d'Haussonville. Renaud Donnedieu de Vabres, בתפקידו כשר התרבות, יצטרף להנהלת פרס דן דוד, בנוסף לפרופ' Pierre-Gilles de Gennes ממכון Curie, שיצטרף להנהלה כחבר קבוע.

תחומי פרס דן דוד לשנת 2007


הוכרזו תחומי הפרס לשנת 2007, בממד זמן העבר -היסטוריה, במימד זמן ההווה - מוזיקה עכשווית ובמימד זמן העתיד - אנרגיה.

פרס דן דוד לשנת 2006 בממד העבר

יו-יו מה מארה"ב, נגן הצ'לו הנודע, יליד פריס להורים סינים, זכה בפרס דן דוד בממד העבר, בתחום של "שימור מורשת תרבותית". חבר השופטים הנכבד ציין את עבודתו של יו-יו מה כמייסדו ומנהלו האמנותי של פרויקט דרך המשי, שהחיה מחדש את המוזיקה, הרעיונות, האמנויות והתרבויות של העמים שלאורך נתיב המסחר הידוע בשם דרך המשי. השופטים קבעו כי:

"יו-יו מה מקבל את פרס דן דוד לשנת 2006 על כך שהעז לפסוע אל מעבר למחוזות המסורתיים של אמנות המוזיקה, ובזכות מחשבתו ואמנותו גם יחד, הפך למחנך וחוקר תרבות, במיוחד, באמצעות פרויקט דרך המשי, שאותו ייסד בשנת 1998. יו-יו מה חקר את התפתחות הרעיונות ומסורות בין התרבויות ששכנו לאורך דרך המשי - הלא הם הנתיבים שחצו את יבשות אסיה ואירופה, מסין עד לים התיכון, החל באלף הראשון לפנה"ס, ועד לאמצע האלף השני לספירה".

פרס דן דוד לשנת 2006 בממד ההווה

ארבעה עיתונאים אמיצים, הידועים במאבקיהם למען הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורים מסוכסכים של עולמנו, חולקים ביניהם את פרס דן דוד לשנת 2006 בממד ההווה, בתחום של "עיתונאים מהמדיה המודפסת": מגדי עלאם, עורך המשנה של Corriere della Sera ופרשן לענייני ערבים והאיסלאם מאיטליה; מוניקה גונזלס, עיתונאית חוקרת מובילה מצ'ילה; אדם מיצ'ניק, עיתונאי ופעיל פוליטי מפולין; וגואנוואן מוחמד, משורר, סופר, עיתונאי ופעיל למען חופש העיתונות מאינדונזיה.

מגדי עלאם, יליד מצרים ואחד העיתונאים המובילים באיטליה היום, הוא סופר, עורך ועיתונאי פורה ביותר. הוא משמיע את קולו באופן עקבי ומתמשך כנגד הקיצוניות ובעד סובלנות. עלאם הוא אחד ממנהיגי המאבק למען דו קיום בין תרבויות, והוא קובע, כי "דיאלוג חיובי עם האיסלאם המתון הוא אפשרי והכרחי גם יחד." על מאמציו למען שלום ודו-קיום, הוא זוכה בפרס דן דוד לשנת 2006.

מוניקה גונזלס נלחמת כבר למעלה מ-30 שנה למען זכויות האדם והדמוקרטיה בצ'ילה ובדרום אמריקה כולה. היא מקבלת את פרס דן דוד לשנת 2006 על מאבקה העיקש למען זכויות האדם והדמוקרטיה, ועל הישגיה העקביים כעיתונאית חוקרת, סופרת, ובעת האחרונה גם מוציאה לאור.

אדם מיצ'ניק מקבל את פרס דן דוד לשנת 2006 בשל היותו העיתונאי המקושר ביותר לנפילת הגוש הסובייטי ועליית המשטרים החופשיים במזרח אירופה. הוא פעיל פוליטי, סופר, אינטלקטואל ועורך בעל חשיבות, שהגיע להישגים רבים וראויים להוקרה - דמות היסטורית של ממש.

גואנוואן מוחמד מקבל את פרס דן דוד לשנת 2006 על פועלו ב-30 השנים האחרונות כמשורר, סופר ועיתונאי לוחם למען חופש העיתונות וקידום העיתונאות העצמאית באינדונזיה, האומה המוסלמית הגדולה בעולם. הוא ממשיך לכתוב טורים, שירים, מחזות ופרוזה, וזכה במספר פרסים על אומץ לבו וחזונו.

פרס דן דוד לשנת 2006 במימד העתיד

שני חוקרים אמריקנים מובילים, ד"ר ג'ון מנדלסון, נשיא מרכז מ.ד. אנדרסון לסרטן באוניברסיטת טקסס, וד"ר יוסף שלזינגר, פרופסור ויו"ר וראש המחלקה לפרמקולוגיה בביה"ס לרפואה באוניברסיטת ייל, חולקים ביניהם את פרס דן דוד לשנת 2006 במימד העתיד, בתחום של "ריפוי סרטן", על מחקריהם החלוציים שהולידו גישות חדשניות לטיפול בסרטן. בדוח שהסביר את בחירת הזוכים לשנה זו ציין חבר השופטים:

ד"ר ג'ון מנדלסון מקבל את פרס דן דוד לשנת 2006 על היותו חלוץ בתחום המצוי בתנופה רבה: טיפול בחולי סרטן המבוסס על מתן נוגדנים ובפרט נוגדנים לגורמי גדילה.

ד"ר ג'ון מנדלסון הוא נשיא מרכז הסרטן על-שם מ.ד. אנדרסון באוניברסיטת טקסס, וחוקר בעל מוניטין עולמי. זה כ-30 שנה הוא נמצא בחזית חקר הסרטן, ומתמחה בתחום של גורמי גדילה והשפעתם על התחלקות והתרבות התאים הממאירים, ונטרול השפעה זו באמצעות נוגדנים. מנדלסון הוא בין הוגי ומייסדי הגישה החדשנית לטיפול בסרטן, העושה שימוש בנוגדנים לקולטני גורמי הגדילה. מחקריו החשובים חורגים הרבה מעבר לתחום המחקר הבסיסי, ומשמשים תשתית לפיתוח תרופות וטיפולים יישומיים, המסייעים כבר היום לחולי סרטן בעולם.

ד"ר יוסף שלזינגר מקבל את פרס דן דוד לשנת 2006 על חלקו החיוני בפיענוח קוד חדש לזרימת מידע משטח התא אל תוכו. ד"ר שלזינגר מהווה מופת למדען שסלל את הדרך מן המחקר הבסיסי ועד לחולה הסרטן.

ד"ר שלזינגר הינו חלוץ בתחום המחקרי העוסק בהעברת אותות אל תוך תאי הגוף, והוא תרם רבות להתפתחותו המואצת של התחום ב-25 השנים האחרונות. במחקריו חשף ד"ר שלזינגר קוד חדש לפעילות הקולטנים המצויים על פני התא, ולזרימת המידע באמצעותם אל תוך התא, ובכך שינה את תפיסת המדע בכל הנוגע לנתיבי המידע אל פנים התא.

אודות הנהלת פרס דן דוד

בראש ההנהלה עומד פרופ' איתמר רבינוביץ', נשיא אוניברסיטת תל אביב. בהנהלה חברים ד"ר ברוס אלברטס, לשעבר נשיא האקדמיה הלאומית למדעים (ארה"ב) ויו"ר מועצת המחקר הלאומית (ארה"ב); ברונית סוזן גרינפילד, מנהלת המוסד המלכותי של אנגליה (אנגליה); פרופ' הלן קרר ד'אנקוז, חברה לשעבר בפרלמנט האירופי ומזכירה קבועה של האקדמיה הצרפתית למדע; פרופ' יהושע יורטנר, לשעבר נשיא האקדמיה הישראלית למדעים ופרופסור לכימיה באוניברסיטת תל אביב; ד"ר הנרי א' קיסינג'ר, לשעבר מזכיר המדינה של ארצות-הברית; מר דן דוד, מייסד פרס דן דוד; ומר פרנסיס ווהל, מנהל בקרן דן דוד ואיש עסקים.

אודות מיסד הפרס, דן דוד

דן דוד, יהודי יליד רומניה, המחלק היום את זמנו בין אנגליה, איטליה, ספרד וישראל, הוא ממציא ואיש עסקים מצליח בתחום פיתוח, יצור ושיווק טכנולוגיות צילום מתקדמות.

הלוואה בלא ריבית בגובה 200,000 דולר שקיבל דן דוד מבן דודו בשנת 1965 נתנה לו את ההזדמנות שהיה זקוק לה כדי לפתח את המצאותיו בתחום הצילום והפטנטים הטכנולוגיים שלו, ובהם את תא הצילום האוטומטי. כך היה לאיש עסקים מצליח. עתה דן דוד מכהן כיושב-ראש חברת פוטו-מי-אינטרנשיונל פי-אל-סי, Photo Me International PLC, חברה הרשומה בבורסה של לונדון ומחזיקה ב- 90% מכלל השוק העולמי בתאי צילום אוטומטיים שאפשר למצאם בקניונים ובמתקני שעשועים ברחבי העולם.

תאריך:  26/02/2006   |   עודכן:  26/02/2006
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המכירות הפומביות והקבוצתיות שולטות על כ-90% משוק המסחר האלקטרוני. הנתון עולה מסקירה שערכה חברת CIA קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן, מקבוצת גאון שוקי הון. עוד עולה מהסקר, כי נפח המסחר המקוון בישראל הסתכם בשנת 2005 בכ-1.5 מיליארד שקל והשוק, הצומח בכל שנה בכ-20%, עתיד להמשיך במגמת צמיחה. כל זאת, על בסיס מגמת הגידול באוכלוסיית הגולשים והעמקת תרבות הגלישה והרכישה באינטרנט. בנוסף, הנתונים מראים, כי חנויות החשמל משיבות מלחמה והצליחו להביא לירידה בקניית מוצרי חשמל באינטרנט.
26/02/2006  |  עינב רוזיליו  |   חדשות
קמתם בבוקר עם צוואר תפוס? עשיתם תנועה לא נכונה ונתפס לכם הגב? זה קורה לרבים מאיתנו ויש לכך סיבות.
26/02/2006  |  גלית יצחק  |   חדשות
משטרת אשדוד חוקרת נסיבות מותם של 3 גורי חתולים ברחוב יוסף ברובע ג' החרדי, ביום שבת, בעקבות עדות אחת השכנות כי הבחינה במספר נערים ליד ישיבת "צדקת יוסף" המשליכים אבנים לעבר גורי חתולים. לדברי המתלוננת, כשהתפזרו, מצאה את הגורים מוטלים על הכביש, כשראשם רוצץ.
26/02/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
מרכז העסקים החדש בניו-יורק יהיה מאובטח כמו שאולי רק ישראלים מכירים. בעקבות התקפות הטרור על מרכז הסחר העולמי ב- 11 בספטמבר 2001, הידקו האמריקנים את חגורת האבטחה שלהם ובמקום יותקנו מצלמות, סורקי טביעות אצבעות ויוצבו מאבטחים, זאת כחלק מאמצעי הביטחון שיופעלו במקום.
26/02/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
תושב עכו בן 35 נפצע בינוני לאחר שנדקר במה שנראה כניסיון שוד. על-פי המשטרה, האיש נדקר בגבו בסמוך לבנק הפועלים בעיר. הוא פונה על-ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים מלבן בנהריה. המשטרה סורקת אחר הדוקר.
26/02/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il