|   15:07:40
דלג
  שוש מיימון  
עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

עשור לפסטיבל אשה בתיאטרון חולון

אורחות מרחבי העולם תגענה לפסטיבל: שרון סטון, ויקטוריה אבריל, והילארי קלינטון תברך באמצעות הלווי 6 ימים של יצירה נשית ישראלית ובינלאומית בתיאטרון, קולנוע, מוזיקה, זמר, מחול, ספרות, אמנות פלסטית, מדיניות, עיצוב וכלכלה
02/03/2006  |   שוש מיימון   |   חדשות   |   תגובות

"פסטיבל אשה" שיתקיים בתיאטרון חולון בין ה 11-6 במרס 2006 חוגג השנה עשור לקיומו. הפסטיבל המציין את יום האשה הבינלאומי מתקיים בחסות עירית חולון בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות ובהפקת תיאטרון חולון.

השנה מגיעות לפסטיבל אורחות מחו"ל: שרון סטון, ויקטוריה אבריל כוכבת סרטיו של אלמודובר והמשוררת אנה בלנדיאנה מחשובות משוררות רומניה שנרדפה בימי צ'אוצ'סקו, וברברה דז'ייקאן השחקנית הפולניה.

מאז היווסדו משקיע "פסטיבל אשה" חשיבה אמנותית שבמרכזה הרצון לחשוף ולאפשר עשייה הסובבת סביב התכנים המרכיבים את העולם הנשי ואת הביטוי האמנותי הייחודי שלו. לרגל שנת העשור מרחיב הפסטיבל גבולותיו ומוסיף אירועים בנושאים שלא מצאו בו ביטויים בשנים הקודמות. את האירועים עורכת ומנחה העיתונאית יפעת זמיר. בערב גאלה מיוחד ובשיתוף "מרכז פרס לשלום" יתכנסו על במה אחת "נשים מובילות שינוי" מהארץ ומחו"ל ולצידן אורח הכבוד שמעון פרס.

אורחת מרכזית בערב זה היא השחקנית שרון סטון שבשנים האחרונות משקיעה את זמנה בפעילות למען העולם השלישי, במלחמה באיידס והתגייסות העולם המערבי לטובת אזורים מוכי חולי ורעב. עוד בערב זה, השרה לשעבר ח"כ יולי תמיר, טרי בולטה מפעילות יוזמת ז'נבה ותושבת רמאללה. הילארי קלינטון תשתתף בערב באמצעות שידור לוייני חי. התוכנית האמנותית תארח את שלמה גרוניך ולובנה סלאמה בביצועים של שירי שלום והשחקניות נעמי ואיחסאן בקטע בימתי.

השחקנית-זמרת ויקטוריה אבריל, כוכבת סרטיו של הבמאי הספרדי החשוב פדרו אלמודובר תגיע לפסטיבל למופע שירה כשהיא מלווה בלהקתה. במופע תגיש אבריל שירים ברזילאים מארץ הולדתה ברזיל. אבריל השתתפה בכ-60 סרטים ובהם "קיקה", "עקבים גבוהים","קשור אותי, אהוב אותי" ו"חוק התשוקה" של אלמודובר. כמו כן הופיעה ב"היום השביעי" של קרלוס סאורה, ו"ג'ימי הוליווד" של בארי לבינסון.

בשיתוף פעולה עם סינמטק ת"א יוקרנו ב-9 למרץ שני סרטים בהשתתפותה של ויקטוריה אבריל: "עקבים גבוהים", "קשור אותי אהוב אותי". לאחר הקרנת הסרטים יתקיים מפגש בלתי אמצעי עם הקהל..

אורחת נוספת היא המשוררת הרומניה אנה בלנדיאנה - אחת המשוררות החשובות בשירה העכשווית ברומניה, ששיריה תורגמו לשפות רבות. בתחילת שנות ה-80 צונזרו שיריה על-ידי מימשל צ'אושסקו והיא נחשבה לאחת המתנגדות הבולטות של משטרו. כחלק מהרדיפה של המשטר הוצא צו איסור פרסום מוחלט על שיריה שזכו בכל זאת לתהודה מחתרתית בעודה נתונה למעקבים ועונשים. מאז נפילת משטר צ'אושסקו נעשתה בלנדיאנה אקטיביסטית חברתית ופוליטית ומבקרת המשטר הפרו קומוניסטי. בפסטיבל תתארח במסגרת ערב הנושא את השם: "אם המלים" ועוסק בשורשי השראה בשירת נשים. בערב תקרא משיריה השחקנית ג'יטה מונטה המתורגמים על-ידי ד"ר חיים נגיד.

השחקנית והזמרת הפולניה ברברה דז'ייקאן מהחשובות בשחקניות התיאטרון בפולין, תופיע בהצגת יחיד "הדרמה היא אשה", ובאמצעות המלים של ט.ס. אליוט, בורחס וגרטרוד שטיין תספר את הגירסה העכשווית לסיפור התנ"כי של גן עדן. ההצגה הועלתה במסגרת פסטיבל אדינבורו לתיאטרון וברחבי העולם.

מחווה לליא קניג ומחווה לנורית קידר

השנה יקיים פסטיבל אשה בחולון שתי מחוות לנשים שהטביעו בעשייתן חותם מיוחד: בשיתוף עם תיאטרון "הבימה" תיערך מחווה לשחקנית ליא קניג, כלת פרס ישראל לתיאטרון (1987). בערב ישתתפו אמנים רבים ובהם מרים זוהר, אילן דר, גילה אלמגור, שלמה בר-שביט, רבקה גור, גלית גיאת, יעל זו-ארץ, טטיאנה קנליס-אולייר, דבורה קידר, גיא זוארץ, לילך כספי ועוד. את הערב יביים אילן אלדד וינחה איציק ויינגרטן.

המחווה השנייה תוקדש לבמאית ומפיקת הסרטים הדוקומנטרים נורית קידר שעשייתה זכתה לפרסים רבים. בשידורי קשת הפיקה קידר עשרות סרטים וסדרות דוקומנטריות בהן: "השמן עם הסוני", "אדוני ראש הממשלה" ועוד. משנת 1999 החלה לביים את סרטיה האישיים. את ערב המחווה תנחה דנה ספקטור.

בכורות והפקות מקור בפסטיבל: פרמיירה לסרט ישראלי, מופע בידור מיוחד לפסטיבל, מחזה חדש של גורן אגמון, ערב ובמרכזו יצירות על גוף האשה, מופע לשירי יונה וולך, הצגות יחיד ובמרכזן נשים ועוד.

בתחום הקולנוע יקיים הפסטיבל הקרנה חגיגית לסרט הישראלי "קרוב לבית", זוכה פרס התסריט בפסטיבל ירושלים 2005. הסרט שנכתב ובויים על-ידי וידי בילו ודליה הגר מספר סיפורן של שתי נערות בנות 18 העסוקות בעולמן הפנימי הפרטי ומנסות להתעלם מהמציאות הפוליטית שחודרת אט אט לחייהן. לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם יוצרות הסרט.

בתחום התיאטרון יציג הפסטיבל הצגה חגיגית של תיאטרון בית ליסין: "קפה ערבה", מאת המחזאית גורן אגמון ובבימויו של רוני פינקוביץ'. בהצגה משתתפים: עליזה רוזן, אסי לוי, נתי קלוגר, ועוד. ההצגה מספרת את סיפורה העצוב מצחיק של צעירה החוזרת לישראל אחרי היעדרות של שנים ומתמודדת עם זיכרונות מהם התחמקה עד עתה. בתום ההצגה תתקיים שיחה עם המחזאית, הבמאי והשחקנים.

עוד בתיאטרון תועלינה בבכורה חמש הצגות יחיד המציגות דרמות נשיות אישיות: "הדנטיסט" מחזה יחיד של השחקנית רזיה ישראלי המבוסס על תחקיר שערכה ב-5 השנים האחרת וקשור לסוד הנורא של ניצולי השואה, אנשי הזונדר קומנדו. רזיה ישראלי פגשה בנות של אנשי זונדר קומנדו ומפגשים אלה הולידו את המחזה שנכתב עם חיים מרין ויוצג בבכורה בפסטיבל.

"אורחא דעלמא", על-פי מחזה של אורנה עקאד בהשתתפות נתי קלוגר. סיפורה של אשה צעירה שחייה שזורים במאבק בלתי פוסק בגוף שנוטה להשמין ומלחמה חסרת סיכוי ברצון להיות רזה ומושלמת.

"אני שונאת לבשל" מאת ובהשתתפות שושה גורן ובבימוייה של רבקה וולמן. מופע יחיד מצחיק עצוב המציג סיטואציות של אמצע החיים בקטעי משחק, תנועה ומוזיקה.

"יום יום" הצגת יחיד נוספת מאת ובביצוע שלומית רון ובבימויו של גיל צרנוביץ. סיפורה המרגש של דורית, אם לעתיד שחוותה כילדה חוויות קשות של ילדה דיסלקטית שאינה מודעת לכך ונושאת עימה משקעים רבים אשר משפיעים באופן מכריע על חייה.

"ערב גוף" הוא ערב מיוחד בפסטיבל בו תועלינה שתי יצירות על גוף האשה: "מחכות לכבודו" מאת מיכל רלוי בבימוייה של קארין סיגל ובהשתתפות השחקניות ריקי בליך, עירית נתן בנדק ואנלי הרפז-טולדנו. קומדיה מרירה-מתוקה על שלוש נשים בהמתנה לגבר שיבוא."שירי שדים ושדיים" מופע שירה בחלקו השני של הערב מאת ובהשתתפות לימור עצמון- מופע המבוסס על סיפורה האישי של אשה שנאלצה להיפרד מזוג שדיה לטובת חייה. לימור עצמון משוררת ופרפורמרית, יוצרת מחרוזת שירה המבררת ורוקמת זהות נשית חדשה ואחרת.

מופע בידור חדש שנוצר לפסטיבל הוא "בנות", בהשתתפות ירדן בר- כוכבא, לירית בלבן, יעל לוונטל וגיא לואל. זהו מופע קומי, הכולל מערכונים "נשכניים" מנקודת מבט נשית (אך לא רק פמיניסטית...). במופע תתארח הסטנדאפיסטית ליטל שוורץ.

הפקה חדשה ומיוחדת לפסטיבל, בשיתוף פעולה עם "צוותא", הוא "מופע" שבמרכזו המשוררת יונה וולך, בבימויה של דליה שימקו. מופע זה הוא חגיגה ליצירתה של המשוררת עם השחקניות אהובה קרן, דליה שימקו, רוני שובל והילה וידור. על הבמה הופכות השחקניות את המלים לתיאטרון חי ופועם של דמויות ומצבים ומעניקות משמעות חדשה לשירים ברוחה המתריסה של יונה וולך.

שני מופעים על טהרת המוזיקה יועלו בפסטיבל ובמרכזם נשים יוצרות ומבצעות: "מה אומרות עיניך?" מופע זמר שמופק במיוחד לפסטיבל והוא מחווה לאשה בכלל ולאשה הישראלית בפרט כפי שהיא מתבטאת בזמר העברי מתחילת הישוב ועד ימינו אנו. בערב, בעריכתו של דן אלמגור ובהנחייתו, ישתתפו הזמרות שלומית אהרון, שרון אלימלך, רמה מסינגר ותגלית צעירה וחדשה יונית שקד-גולן. בין השירים שיושמעו בערב זה: "נשים רוקדות", "ניפגש על מדרגות הרבנות", "באה מאהבה", "לבד על הגג", "בן לו היה לי", "חיימקה שלי" ועוד. ניהול מוסיקלי: רוני וייס.

"על כנפי הרוח"- מופע בכורה של החלילנית חגית רוזמרין המגישה מוזיקה מקצווי עולם ומארחת, במיוחד לפסטיבל, את הזמרת אילנה אלייה בשירים כורדיים ואת רקדנית הפלמנקו מיכל נתן.

פאנל מיוחד יקבץ ביחד נשים כובשות עולם. המנחה ואיש המסעות יואל שטרוג יארח נשים ישראליות במסעות בעולם. בין האורחות: רוית חבשוש שתביא צילומים ורשמים מקובה, רווית נאור כתבת מסעות שתביא רשמים על הרפתקאות והישרדות, ד"ר דריה מעוז אנתרופולוגית וחוקרת מסעות נשים, ועידית אשל זמרת ויוצרת שתספר ותגיש שירה ומוזיקה מהודו.

הועידה הכלכלית הנשית הראשונה בישראל-בחסות "גלובס"

הפסטיבל יקיים את הוועידה הכלכלית הנשית הראשונה בארץ בחסות "גלובס". הכנס יתמקד ב"איכויות נשים בניהול" ותשתתפנה בו: ד"ר אורה סתר, מנכ"לית להב, הפקולטה לניהול, ת"א, שירה מרגלית, מנכ"ל משותף מקאן אריסון, ישראל, אפרת דובדבני, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, עליזה גורן, לוביסטית בעלת משרד יועצים גורן-עמיר, רחל תורג'מן, מנכ"לית "חברים ומרוויחים",הסתדרות, חגית אדלר, סמנכ"ל שיווק "תנובה" והעתונאית יפעת זמיר.

כנס "נשים בעיצוב-שאלת הזהות והביטוי האישי"-"מדיטק"

ב"מדיטק" חולון יתקיים כנס עיצוב בכותרת "נשים בעיצוב - שאלת הזהות והביטוי האישי". הכנס יתמקד בעשייה הנשית בתחומי העיצוב השונים ובדרכי ההתמודדות השונות לביטוי והגדרה נשית. הכנס יארח את בירגיט לוהמן - מייסדת ובעלת אתר העיצוב הבינלאומי signboom.com, פרופ' רוזן סומרסון ראש המחלקה לתואר שני בבית הספר לעיצוב רוד איילנד, המעצבות הישראלית בוקי שיף ואילה צרפתי והאוצרת גלית גאון. עוד יארח הכנס פאנל מעצבות צעירות ומבטיחות.

תערוכות בפסטיבל אשה

במסגרת "פסטיבל אשה" 2006, ולכבוד יום האשה הבינלאומי ייפתחו ברחבי העיר חולון 10 תערוכות ומיצבים של אמניות נשים.

בתיאטרון חולון, שם מתקיים הפסטיבל, ייפתחו 4 תערוכות ומיצבים:

- "השפלות וסיפורי אהבה אחרים" - תערוכת צילומים של קרן גילרמן-הראל בהשראת שיריה של השחקנית מיטל דוהן.אוצר: דורון פולק, מוזיאון האמנים.זהו פרויקט משותף לאמנית הצלמת קרן גילרמן ולשחקנית מיטל דוהן המוציאה לאור ספר ראשון משיריה היוצר דיאלוג דרמטי בין טקסט לתמונה, בין גוף לנפש, בין יצירם לחלומות. פתיחה: 6 במרץ 2006.

- "בגוף ראשון נוכחת" - תערוכת מיצבים ומיצגים בניהולם האמנותי של פרידה שוהם ואיציק ויינגרטן, תיפתח ב-6 במרץ בגלריית התיאטרון.

סטודנטיות מן המגמה לעיצוב במה ע"ש משה שטרנפלד בסמינר הקיבוצים טיפלה בהיבטים שונים ומגוונים של נושא גוף האשה. אמירות אישיות וחברתיות מוצגות כמתקנים של פארק שעשועים גדול.

הסטודנטיות בחרו שחקניות ודמויות שגילמו על במה ועיצבו את "הטורסו האישי" שלהן בעיסת נייר. בין השחקניות: גילה אלמגור, יבגניה דודינה, חנה רובינא, קרן מור, יונה אליאן, ג'יטה מונטה, חנה מרון ועוד.

- "פנטזיה על ברבי, סינדרלה ומדונה" - מיצב בבימויה ובעריכה מוסיקלית של טל עומר ובביצוע תלמידי שנה ב' בסטודיו לאמנויות הבמה בתיאטרון חולון ובמרכזו נשים המחפשות זהות, אושר, אהבה ובינתיים שוגות בחלומות.

- "פרח קיר" - מיצב סאונד ווידאו של אמירה אמיתי היוצרת את הפרשנות שלה למושג "פרח קיר".

בגלריות השונות בעיר תיפתחנה התערוכות הבאות:

"אמא, אשה, אדמה" - תערוכת פיסול של טניה פרמינגר במשכן לאמנות ע"ש מאירוב בחולון.

תערוכה לשתי אמניות בגלריה לעיצוב חנקין: "עושה לי מסכה" - מיצב של דורותה ביאלס ו"ברבי שלי התבוננות" של מירי פארי.
"מקום" - מיצבים, רישומים וציורים של שלוש אמניות במכון הטכנולוגי בחולון.

אריאן לימן-כהן - מבקעת חבית זיתים עמוסה גרעינים ומציגה את קרביה. אילנה סלמה אורתר מציגה רישומים גדולים מסדרת "תל אביב-יפו: המקף" ומתעמתת עם החיבור הסמנטי והפיסי בין תל אביב ויפו. אביבית בלס ברנס מציגה ציורים בין אירופה למזרח התיכון.אוצרת: רוני סתר. פתיחה: יום חמישי, 9.3

"שלוש נשימות" - פיסול ומיצבים בלל של שלוש אמניות: אילת מזריציק, ריטה גייר ועופרה הדר.התערוכה תיפתח ב-9.3 בגלריית "החווה" בחולון.

"בובות תיאטרון וציורים לתיאטרון" - תערוכה של אסתר כוגן במרכז לתיאטרון בובות - המשכן לאמנות ותרבות ע"ש שטיינברג.

"סודות בנוף" - ציורים בטכניקות שונות בתערוכה קבוצתית של: ורדה כרמלי, חנה נוה, אהובה שרמן, בתיה רגב, לדיה דואר בהשראת נושא הנוף באמנות הפלסטית דרך הראשוניות והתמימות שבנוף הישראלי בעבר ובהווה.

תאריך:  02/03/2006   |   עודכן:  02/03/2006
שוש מיימון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה יעניק בשבוע הבא (יום א', 5.3.0.6) תואר דוקטור לשם כבוד לסנאטורית הילרי קלינטון, במלון במלון וולדורף אסטוריה בניו-יורק.
02/03/2006  |  מירב לוי  |   חדשות
תוכניות הבניה בפרויקט כרמיה 8 בירושלים - פרויקט שבו רכש אולמרט דירה מחברת אלומות מג הנדסה בע"מ במחיר מתנה - אושרו הן על-ידי ועדת השימור והן על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים. כך מאשר יו"ר הוועדה, יהושע פולק, המכהן גם כחבר מועצת העיר ירושלים. כפי שחשפנו כאן, אולמרט קיבל במסגרת עסקת רכישת הדירה שוחד בסכום כולל של כ- 320 אלף דולר. תוכניות הבניה אושרו בהליכים מקוצרים ותוך עקיפת הוועדה המחוזית, וזאת במיוחד בשל שמו ומעמדו של אולמרט. אולמרט וחברת אלומות דוחים בתוקף טענות אלה.
02/03/2006  |  יואב יצחק  |   חדשות
סמנכ"ל השיווק של חברת יוניליוור, יהודי ליפמן, הודיע היום על פרישתו מהחברה. הנהלת יוניליוור ישראל מסרה: "אנו רוצים להודות ליהודי על תרומתו המדהימה לקידום ופיתוח מותגי החברה ועובדיה, על השותפות האמיתית כחבר הנהלה, על המסירות, היזמות והחדשנות. על פיתוח דור העתיד של אנשי השיווק, תוך הפגנת מנהיגות ודוגמא אישית וכל זאת עם סובלנות אין קץ, אופטימיות וחיוך תמידי".
02/03/2006  |  עינב רוזיליו  |   חדשות
ילד בן 13, תלמיד בבית ספר באיזור נהריה, נפצע הבוקר באורח קל לאחר שנדקר על-ידי תלמיד בכיתתו. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה. המשטרה עיכבה לחקירה את החשוד בדקירה שטען להגנתו: "הוא קילל את אחותי ועצבן אותי".
02/03/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
הקמפיין החדש של וול סטריט, בהשקעה של כ-250 אלף שקל, הופק באמצעות משרד הפרסום מקאן-אריקסון. הוא יועלה באמצעות שילוט חוצות, שילוט על גבי אוטובוסים, מודעות בעיתונות אזורית ובסרטונים באינטרנט וימשך כחודש.
02/03/2006  |  עינב רוזיליו  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il