בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תפישת ארי שביט: אנטישמיות ויהדות
|
תגובה למאמרו של ארי שביט "האנטישמיות מחייבת", הארץ מיום 21.8.14
בדרך כלל את הגותו של הפובליציסט הבכיר של הארץ, ארי שביט, ניתן לתמצת בפסקה אחת מתוך המאמר. במאמרו "האנטישמיות מחייבת" (21.8.14) ניתן לתמצת את רוב מאמרו בשורות הבאות: "רק כשישראל עושה שימוש מסיבי בכוחה ורק כשבישראל יש תופעות שוליים מכוערות - התגובה היא שלילת עצם קיומה". שלילה זו מאפיינת את השמאל הראדיקלי האירופאי וגם את האיסלאם הפונדמנטליסטי בה, אך יש לזכור שמדובר בתנועות שולים המגונות על-ידי המיינסטרים. אולם דומה שסיכום מאמרו הוא החלק החשוב ולו יש משום תרומה לשיח הציבורי בישראל בעניין זהותה של ישראל. וכך מסיים שביט את מאמרו:" אנחנו עם מיעוט זעיר (בישראל יש יותר אזרחים מאשר בדנמרק, ובשוויץ וקרוב למה שיש בשבדיה ובאוסטריה-י.ב) ומותקף, שביקורת גורפת עליו כמוה כביקורת גורפת על המיעוט השחור או המיעוט הגאה. למרות המהפכה הציונית ולמרות הריבונות הישראלית אנחנו עדיין יהודים. כיהודים עלינו להגן על עצמנו, וכיהודים עלינו להיות צודקים". למרות המהפכה הציונית ולמרות שיש מדינה ישראלית אנחנו אכן יהודים כי בישראל אין לאום ישראלי, אין אומה ישראלית, יש "עם ישראל", או "עם-ישראל", ובכל המקרים מדובר ביהודי ישראל בתחילה ויהודי העולם כפוטנציאל. אומנם לכאורה שאפה הציונות כתנועה פוליטית מהפכנית להיווצרותה של תודעה פוליטית חדשה, אולם כמו שהאסיפה המכוננת, שאמורה הייתה לתת חוקה והפכה לפרלמנט כלומר הכנסת הראשונה, כך גם המהפכה הציונית ופרי בטנה (ואולי לא רק פרי ביטנה), הישוב המאורגן והמדינה שבדרך, הייתה למעשה לעוד קהילה יהודית בהיסטוריה היהודית. דומה לכן שיש לא מעט אמת בדברים הבאים שנכתבו לפני כשבעים שנה: "לא לדגל לבדו צוחק היהודי. היהודי צוחק לכל קשי מולדת ואומה, והצחוק הזה לא כלפי חוץ בלבד הוא מכוון, ולא כלפי חוץ בעיקר. הצחוק הזה מכוון לליבו פנימה. עדת מוכי גורל מרצונם ומאז היותם, הצוחקת על משבתי עצמה, הנלעגת בעיני עצמה, היודעת את מך ערכה והיודעת כי אין תקווה לנחיתותה... פה בארץ העברית, הסיר היהודי את זנבות הפרוה מעל ראשו, קיצץ את פאותיו ולמד את לשונו למלל בעברית, ולשאת מליצות על מולדת ועל לאומיות. אבל נביט נא בעינים פקוחות. הוא, הוא היהודי, הוותיק המודע, היהודי הנצחי של נצח הפזורה" (יונתן רטוש," משא הפתיחה, במושב הועד עם שליחי התאים ( מושב ראשון), קיץ 1944). אז נכון שבשנת 2014 קשה לקבל את מה שנכתב בשנת 1944 ורטוש נטה לאמירות חדות וקיצוניות אבל, ישראל כמסגרת פוליטית שהכריזה על עצמאותה בשנת 1948, לא הכריזה על הקמתה של אומה ולאום אזרחי ואין פה בני לאום בני חורין שעוצבו בגבולות הטריטוריה של מדינתם.
|
|
המחבר הנו פובליציסט
|
|
תאריך:
|
24/08/2014
|
|
|
עודכן:
|
24/08/2014
|
|
יוסי ברנע
|
תפישת ארי שביט: אנטישמיות ויהדות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אליהו מץ מיץ
|
26/08/14 15:00
|
|
חלפו חמש שנים מהיום, בו נאם בנימין נתניהו באוניברסיטת בר-אילן את נאום שתי המדינות לשני העמים. מאז במשך חמש השנים הנאום הפך למלל, שהתאייד כאילו לא היה.
|
|
|
אחרי ההצלחה השיווקית המזהירה במכירת אשליות לעם ישראל בדמות כיפת ברזל, רפאל, עוד בטרם נדמו רעמי הפצמ"רים והרקטות, יוצאת למסע שיווק אגרסיבי של ברזל נוסף, קרן ברזל.
|
|
|
מאחורי היוזמה המבורכת של ערב שירה יהודית דוברת שלום וזכויות אדם עומד בחור צעיר העונה לשם ד"ר אורי וייס. אני מוצא לנכון להציג קצה קצהו של כרטיס הביקור הנושא את השם ד"ר אורי וייס.
|
|
|
ההתקפה על נתניהו מבפנים, ע"י ראשי מפלגות, תוך כדי לחימה על מערכה צבאית שכולם הסכימו לה פה אחד בממשלה ובקבינט - היא מכוערת ולא מקובלת. אפשר, רצוי, להעביר ביקורת, להתנגד, להציע פתרונות אחרים, אבל כל המאבק צריך להיות בפנים בממשלה ובקבינט. כלפי חוץ - צריך לשדר אחידות, לכידות ומאבק על מטרה צודקת
|
|
|
לאחר שבמשך חודש וחצי שגרת החיים הייתה בין אזעקה לאזעקה, ובחלק מהמקומות גם בלי לצאת מהבית, ההורים הפעילו, העסיקו וניסו להיות יצירתיים במרחב המוגן, אנו מגיעים לסופו של החופש הגדול. בנקודת זמן זו נכנסים ההורים למערכה חדשה בה הם צריכים לארגן את ילדיהם לקראת השנה החדשה. תחילת השנה בגן או בבית הספר דורשת התארגנות של הילדים להתחלה חדשה. משימה זו אינה פשוטה, שכן הילדים הספיקו להתרגל לחוסר במסגרת המלווה ברביצה מול הטלוויזיה והמחשב, שינה לא מסודרת ותזונה לא נכונה.
|
|
|
|