|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הבגידה הנפשעת במערב

זהו רה"מ שמעולם אין לדעת לאן פניו מועדות אם בכלל מחמת פזיזותו לשנות טעמיו. הנה כבר נקלעה לפניו הזדמנות לרוצץ את ראש הפתן, והוא נרתע, ואין איש שיכול לבוא ולפרש התנהלותו המוזרה שהסתכמה שוב כדרכו במסיבת עיתונאים בה הודה שאין לו מושג אם אכן יבוא השקט
29/08/2014  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
נתניהו. אמור לי מי רעייתך ואומר לך מי אתה [צילום: מן הטלוויזיה]

בלילות, בכל עונות השנה, יהיה זה קיץ או חורף, בשעות לילה מאוחרות כשתושבי מדינת ישראל ישנו או התעלסו, חרשו שיירות משאיות את דרכן מירושלים לעבר רצועת ההתנחלויות ביו"ש - היכן שהוקמה ממלכת יהודה השואפת להשליט משנת הלכה סדורה על מדינת האם היא מדינת ישראל, שחילוניותה תנופץ לרסיסים שייכתשו עד אבק פורח.

המשא המסתורי שהמשאיות האטומות מכילות להתפקע הן שטרות כסף בסכומים אדירים שהועברו מתחת לרדאר מטעם ממשלת ישראל להתנחלויות הישראליות שהוקמו לדברי מנהיגיהן לתפארת בורא-עולם. בחלקם הגדול היו כספים אלה צריכים להגיע למשרד הביטחון, למשרד, הבריאות, למשרד החינוך, לגליל ולנגב.

הם לא הגיעו ליעדים המוצהרים והגלויים לעין של ממשלת ישראל. הם הועלמו ונעלמו בדרכים מסתוריות, בידיעה ובאישור של ראש ממשלת ישראל שעמד בראש רשת פראית ודורסנית, עזת-מצח שהפכה את הפולחן האלילי של היהדות שוב למזבח אליו נעקדו רבים, וביניהם תושבי ישובים בעוטף עזה. לאלה האחרונים כמעט ולא נמצאו התקציבים ההכרחיים להקל על תנאי חייהם הקשים והבלתי-נסבלים. יעד ההתנחלויות נחשב אצל ראש ממשלתנו ליעד הראשון במעלה. רק אי-שם נמצא המערב הדרומי.

זאת הייתה התייחסותו של ראש הממשלה גם בשנים שהציג עצמו כדמות עזת-חזון והוא מרחף בנמרצותו המרשימה ומרקיע לגבהים שאיש אחר מעולם לא השיג. החזון הנסתר שלו, להערכתי הצנועה, הוא כחזונם של הפלשתינים, מדינה אחת מהים ועד הירדן, או אם תרצו מהירדן עד לים. האמנם זו התוכנית המדינית הנסתרת והאמיתית של מר ראש הממשלה? האם בשל כך תמיכתו הענקית ביהודה ושומרון?

אם-כן כי אז הוא מפר כל אותן הבטחות שפיזר לאורך שנותיו כרקדן ראשי באופרה הישראלית, "תקומת ישראל". קשת ההבטחות המרשימה שלו מהודעתו כי הוא זה אשר יביס את החמאס והוא זה שחזונו שתי מדינות, זו בצד זו, נחשף כמובן כהבל. חזונו המדיני האמתי הוסתר מאתנו אז וגם עכשיו.

חזונו האמתי של ראש הממשלה

האם בחזונו מרחיק הראות הזה של ראש הממשלה שלנו הוא חותר לקרב יום בו יקברו זה בצד זה החזון הציוני ומדינת ישראל שאנחנו צמאים לראותה כדמוקרטית ויהודית? האם המדינה החילונית שאמורה להיות בית חופשי לכל יהודי תהפוך לזיכרון היסטורי צורב? או אז מאה שנות הציונית המעשית המופלאה ייחשבו רק לפרק המזהיר ביותר מיום שהפכנו לעם, והוא ייזכר כחלום פלאי ושברו הקודר.

ממש באותת תקופה של רוממות ההתנחלויות המפונקות בזבחים ובקורבנות של כל עם ישראל, היו הישובים במערב המדינה חשופים זה חמש-עשרה שנים לתקיפות חוזרות ונשנות של "חמאס עזה" המשגרים כרצונם מטחים של פצמרים וטילים. עשרות אלפי תושבים, נאמני ארץ צנועים, המאכלסים את המעטפת של הרצועה העזתית, היו נתונים לחסד שגיונותיהם של פראי "צבא השחרור" הפלשתיני; אלה רוצים - תוקפים, רוצים מטפטפים, רוצים משגעים את אזרחי המערב הדרומי תוך שהם העזתים משתוממים על הפקרתם של שכניהם הנמשכת ונמשכת עד יקוב דין את נשמות כולנו.

לא פעם נאלצו תושבי המעטפת להפיל תחנונים לפני "מנהלת העם" שיסייעו להם במיגון. כך בנאמנות הפצירו והתחננו למגן את תינוקותיהם, את הפעוטות, ההורים והסבות והסבים שנאחזו בקרקע, בבית בכל מחיר. כל אותם התקציבים הזעירים שהושלכו להם כעצמות גרומות אינם מגיעים לאחוז אחד מהעובר במחשכים, נסתר מעין שמש ואדם, לאותה רצועת ההתנחלות "האלוהית", שאיש איננו יודע את מספר המיליארדים שנשפכו שם באסופת הכסף המתרוממת הזאת.

היו אלא חמש-עשרה שנים שההיסטוריונים העתידים לחקור אותן יעמדו משתאים נוכח גבורת הנפש, או הטפשות הנובעת מתמימות ונאמנות תהומית, שמנעה בעד תושבי המערב הדרומי שלנו מלעלות לבירת ישראל ולקרוע בזעקתם שמיים. אכן, אין צדק בארץ היהודים בחלוקת משאביה.

חוסר יכולת לקבל החלטה גורלית

בכל "מבצע" להכריע את שערי עזה הכבדים, אנחנו חוזרים ונכשלים בחוסר יכולת לקבל החלטה למגר טרור. ושוב אנחנו מפקירים את ישובינו שם במערב לגורלם, בעוד רובנו ממשיך לחיות באותה נינוחות של "שגרה מטמטמת", מפני שבראש מדינת ישראל לא עומד מנהיג ראוי מפני שכנראה אין לו משנה מדינית שתזכה בהסכמת הרוב, והוא כדרכו שבשבת רוחות נאמן ראש וראשונה לעצמו ומושבו.

זהו ראש ממשלה שמעולם אין לדעת לאן פניו מועדות אם בכלל. הנה כבר נקלעה לפניו הזדמנות לרוצץ את ראש הפתן, והוא נרתע, ואין איש שיכול לבוא ולפרש התנהלותו המוזרה שהסתכמה בגרירת רגליו כמשותקות, שוב כדרכו במסיבת עיתונאים בה הודה בגילוי-לב מפתיע לגביו שאין לו מושג אם אכן יבוא שקט להתנחל במערב ארצנו.

אם אכן לעתים ראש הממשלה מעורר אמון, זה קרה בפעם זאת בעקבות הצהרתו. לפיכך הוא חייב לרכז צוות מומחים לבניית סולם עדיפויות חדש למדינת ישראל. השלב הראשון חייב להתמקד ראש וראשונה בישובי המערב הדרומי, לשקמם בכל מכל, למגן אותם לקראת הבאות. ראויים אלה לחיבוק ענק של כולנו. במקביל חייב ראש הממשלה להצהיר במפורש להיכן הוא שם פניו.

ועד שלא יוכח אחרת - ישמור גורלנו עלינו מהמשך הפקרת מושכות מרכבת חיינו בידיו, לטוב ולרע. הרבה מטובו לא שבענו.

מתחילתו הציג עצמו ראש הממשלה כמומחה לטרור שבמלחמה אתו קיימת לתפישתו רק דרך אחת בלבד, להביסו כנחש ארסי ארור. אך בהמשכו התגלה ראש הממשלה הזה כנהנתן שאין דומה לו בבואו לענג עצמו ורעייתו החל בלקקנות גלידתית ועד מעשה שטיבו העלום נראה כמעשה הונאה פשוטה וילדותית, זכייה על חשבון הציבור ברהיטי גן-עדן לחווילתו הפרטית בקיסריה.

קוו וואדיס אדוני ראש הממשלה קוו וואדיס

זהו ראש ממשלה שמעולם אין לדעת לאן פניו מועדות אם בכלל מחמת פזיזותו לשנות טעמיו. הנה כבר נקלעה לפניו הזדמנות לרוצץ את ראש הפתן, והוא נרתע, ואין איש שיכול לבוא ולפרש התנהלותו המוזרה שהסתכמה שוב כדרכו במסיבת עיתונאים בה הודה שאין לו מושג אם אכן יבוא שקט להתנחל במערב ארצנו.

זו גם דרכו להחמיץ הזדמנות שאולי תצמח ממנו טובה, אבל לא בזכותו. מעתה לפחות לפרק זמן יכשכש הוא בזנבו לכשיפגוש בעמיתו אבו-מאזן, היכן שזה יהיה. מעתה ילמד ראשנו זה להכיר בערכו של העמית מרמאללה ואולי בסופו של פרק זה ימצא את העמית שכנו בירושלים. אכן אז ניווכח כולנו לדעת שלא היה אסטרטג גאוני ממנו.

בינתיים התמחה ראש ממשלתנו על-פי עדותו בגילויי מדיניות מרחיקת לכת מחדש, אותה הוא צופה כמי שמבטו נוקב אופקים חדשים. כזכור מדי עונה הוא מגלה אופק חדש. מדי תקופה מתרוננים בני מעיו גם להציג עצמו כמי שביטחוננו מופקד בידיו.

ועד שלא יוכח אחרת - ישמור גורלנו עלינו מהמשך הפקרת מושכות מרכבת חיינו בידיו, לטוב ולרע. הרבה מטובו לא שבענו. אבל הוא ורעייתו שבעו ושובעים מטובנו ותיאבונם רק עוד מתגבר. ראש ממשלה כזה הוא בן תערובת, איש בו מערבים בקדרתו חומרים מבית אבא ההיסטוריון הנחשב ועד לאותם מאווים בלתי-נשלטים ותשוקות בלתי-מרוסנות ללגימת החיים שלו ושל רעייתו.

ובינתיים חלומות באספמיה. שוב תימשך "השגרה", שוב יצאו בחסות העלטה שייירות הכסף להתנחלויות הקדושות - ומעט מאוד ייעשה למערב הארץ שמתפרש יותר ויותר צפונה. למערב הזה כבר צורפו נקודות יישוב נוספות וערים חשובות כאשקלון ואשדוד ואפילו ערי מחוז דן. שלא תטעו לחשוב שבסיבוב הבא של ההרס והשכול נסתייע בסולם פיצוצי רב-מזל כמו במערכת "צוק איתן". במערכה הבאה יצורפו למחול המוות והחידלון גם שאר חלקי הארץ.

אפשר היה הפעם למנוע חזון מר כזה למשך שנים רבות. על-כך מכבר נאמר כי מה שהיה הוא שיהיה בדיוק כשם ספרו של אריך מריה רמרק, "במערב אין כל חדש". כל עוד לא נחליף הנהגה יתקיים בנו הפסוק התנ"כי "שמלה לך קצין תהיה" (ישעיהו פרק ג' פסוק ו'), והוא לובש פרשנות עכשווית מצמררת: "אמור לי מי רעייתך ואומר לך מי אתה".

תאריך:  29/08/2014   |   עודכן:  29/08/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
חגיגות הניצחון בעזה, עד כמה שהניצחון שלהם דמיוני בעינינו, השאירו אצלנו טעם רע ואפילו עוררו תיסכול. כי מה פירוש המושג הפסקת אש? מה, זה מן משחק כזה שמפסיקים מתי שמתעייפים ומחדשים אותו כשמתחשק? אומנם אין ספק שמנקודת הראות שלהם בזה בדיוק מדובר; הם הרי לא מתכוונים לפרק את כלי המשחית שלהם ולהשתמש במתכת שממנה הם עשויים לצרכים חיוניים, כגון בניית בתים תמורת אלה שחרבו בהפצצות. הם מתכוונים לנצל את התקופה של הפסקת האש כדי להתארגן לחידוש האש בפעם הבאה, והם אפילו לא מסתירים זאת. הם הרי לא שינו את השקפת עולמם ואפילו לא מנסים לעשות הצגה שמתכוונים לשנות. במלים אחרות, הם נשארו ומתכוונים להישאר אויבים שלנו. ובזמן שייראה להם מתאים הם יתקפו ויתאמצו לגרום לנו אבידות ככל שיוכלו.
29/08/2014  |  נסים ישעיהו   |   מאמרים
עם סיום צוק-איתן, חשוב הבהיר:
29/08/2014  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
תושבי "עוטף עזה" - במשך 14 שנה ספגו "טפטופים" ו"ממטרים" של פצמ"רים, רקטות ו"שגרת חיים" לא נורמלית, מפחידה, הורגת. שילמו במצב נפשי, בחיי אדם, בפגיעה בכלכלתם, בחקלאות, במסחר, בתעשיה ובחיי היום יום. לא הצליחו מעולם לשכנע אף ממשלה שהם חלק מתושבי מדינת ישראל שהיא מחויבת בביטחונם לא פחות מביטחונם של השרים עצמם. נכון להיום - ייתכן שהשיגו שקט אבל החששות שלהם ואי האמון שלהם מוצדקים בהחלט ומסתמכים על ניסיון מר. הבעיה - איש לא יכול להבטיח להם יותר מזה. המצב הלא נורמאלי הזה הוא לא באשמת הממשלה הנוכחית (גם אם זה תפקידה לפתור אותו) ולכן הדרישות שלהם מראש הממשלה והשרים אולי נכונות אבל לא בהכרח ישימות.
29/08/2014  |  גיא רפאלי  |   מאמרים
התלבטתי מאוד אם יש מקום להידרש לסוגיה שבכותרת אך משראיתי פרסום רשמי של הלמ"ס על פיו במהלך חודש יולי יצאו את הארץ בדרכם לחו"ל למעלה משש מאות אלף ישראלים פסקה ההתלבטות.
29/08/2014  |  בעז שפירא  |   מאמרים
לצוק איתן לא הייתה אסטרטגיה חמאס מנהל נגדנו מלחמת דת אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלשתיני לא יהיה מנוס מהעלאת מיסים היום יש מוצא למי שסובל מאנטישמיות החינוך הוא המפתח לקיומנו
29/08/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il