עמי גלעד ממודיעין בסך-הכל רצה להחליף חברת
סלולר. רפורמת כחלון, אתם יודעים. הוא בחר בחברת גולן טלקום, התקשר וביקש לקנות שלושה כרטיסי סים. הוא מסר את מספר כרטיס האשראי והובטח לו שיקבל את הכרטיסים בתוך עשרה ימים. פשוט.
הכרטיסים לא הגיעו ועמי גלעד התקשר, קצת כועס, למוקד של גולן תקשורת ואמר: "הסימים לא הגיעו. לא קבלתי מכם כלום ואני מבקש לבטל את העסקה". פשוט.
טוב, זה בחברת גולן טלקום זה לא כל כך פשוט. אל הלקוח שלא הספיק להיות לקוח, הגיע חשבון והוא נדרש לשלם 142 שקלים. גלעד לא השלים עם ההודעה ולא שש לשלם. הוא התקשר בטלפון וביקש לבטל את החיוב: "מדוע אתם דורשים כסף? לא קבלתי מכם כלום", אמר. "זה דמי טיפול", השיבה נציגת הטלפונים.
האיש כעס ולא שילם. כעת חיכתה לו הפתעה בתיבת הדואר: מכתב ממשרד עורכי הדין שיפר, בן זימרה, שניידר ושות'. לא אצטט את הניסוח המשפטי המסורבל, אבל בסופו חשבון של 216 ש"ח. האין-חוב של 147 ש"ח צמח בעוד 69 ש"ח "הוצאות גביה". בהמשך יש איום, שאם לא ישלם ינקטו נגדו "כל האמצעים העומדים לרשותה למימוש זכויותיה"... אין צורך לצטט את המשך האיום כדי להבין שעמי גלעד העדיף לשלם לפני שהקנסות ימשיכו לרוץ. אבל הוא לא השלים עם התנהגותה של חברת הסלולר ופנה לתוכנית הטלוויזיה של אורלי וגיא בערוץ 10. צעד זה הועיל. אחרי ימים אחדים, התקשרו מחברת גולן תקשורת ו...החזירו את הכסף.
שמעתי את הסיפור ונדהמתי. במיוחד, כי אני לקוח מרוצה של גולן תקשורת. התקשרתי אל נציגי החברה כדי לקבל תגובה. "אתה לא צריך להתקשר אליהם", אמר לי עתונאי, קולגה לשעבר. "לא. אני חושב שצריך לברר ולקבל תגובה לפני שמפרסמים. גם בלוג צנוע הוא פרסום", אמרתי.
המוקדן בחברה, עידו, היה מנומס ונעים, הוא השאיר אותי על הקו 11 דקות כאשר התייעץ עם הממונה עליו. תשובה, כמובן לא הייתה לו. "אנחנו לא יכולים למסור פרטים על לקוחות, אלא להם עצמם" - אמר לי.
הסברתי לו שלא מדובר בלקוח, כי עמי גלעד לא הספיק להיות לקוח, אלא בשאלה של מדיניות החברה. אבל נשארתי, כמובן, ללא תשובה. בכל זאת אציג את מספרו של עמי גלעד אצל גולן תקשורת, כדי להקל עליהם לחפש: 2194896.
אני מוכן לקבל הסבר ולפרסם אותו כאן.
אין להם מילה
בבית הקפה הסבו את תשומת לבי: "אנחנו יושבים כאן כשעתיים ובשולחן לידינו יושבים באותו זמן אם כבת שלושים וחמש ובנה כבן עשר. היא עסוקה בטבלט שלה והוא מפעיל את הסמרטפון. במשך השעתיים הללו לא החליפו מלה.