|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

האו"ם הוא הכתובת

המדינה האמיתית ברצועת עזה אינה חמאס, אלא האו"ם על זרועותיו השונות. אך בניגוד לכל מקום בעולם שבו סוכנויות האו"ם הן צד שאינו מעורב, אונר"א היא הזרוע האזרחית של ארגון טרור, עושה עבורו את פעולות התחזוקה של מדינת חמאסטן, ומשאירה במקומם את תושבי עזה במצב של נזקקות תמידית כדי שיהוו בשר תותחים עבור הג'יהאד נגד ישראל
05/09/2014  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
על פי דו"ח אונר"א האו"ם הוא המושל האזרחי של רצועת עזה [צילום: AP]

כידוע, ברצועת עזה יש שני גורמים ממשלתיים: ממשלה אזרחית וממשלה צבאית. הממשל הצבאי קרוי חמאס. בדוח זה נתייחס לממשלה האזרחית, ושמה אונר"א. באנגלית UNWRA - סוכנות הסעד והתעסוקה של האום. אך במעבר מראשי תיבות לשם המפורש בפרסומים עדכניים שמה משתנה ל-UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East, רוצה לומר, סוכנות הסעד והתעסוקה לעקורים מפלשתין במזרח הקרוב.

זהו שינוי יסודי, שכן על-פי כתב ההסמכה של הסוכנות ושמה המקורי, תפקידה הוא לעסוק בפליטים מכל העדות ולא רק בפלשתינים. למרות זאת, מתכחשת הסוכנות לכתב האמנה שלה ומתפקדת כממשל אזרחי לכל דבר ועניין, לפלשתינים בלבד.



דוח מצב מגמתי

זוהי לשון הדוח מן ה-22 באוגוסט 2014 במהלך מבצע "צוק איתן" בתרגום חפשי, עם השמטות פה ושם.

ראשית מספר דורשי המקלט שאיבדו את מקומות מגוריהם ברצועת עזה עולה על 300 אלף. אלה שוכנו ב-84 בתי ספר של אונר"א. לפי חישוב זה, קרוב ל-4000 בני אדם בכל בית ספר. ממשל אונר"א מזכיר כי המספר דומה לזה של אוכלוסיית בון - בירתה לשעבר של מערב גרמניה.

ההסלמה הצבאית חורגת מגבולותיה המוסכמים בתחילת הלחימה וההפצצה נמשכת יום ולילה, וחודרת יותר ויותר מערבה, אל עבר מרכז הכובד של האוכלוסייה האזרחית. כך לדוגמה, במשך ארבע שעות שעות וחצי נספרו שש התקפות אוויריות לעבר בית עלמין, כלי רכב ורחובות בעיר עזה, שבהן נהרגו 11 פלשתינים מהם 3 ילדים.

עקב ההסלמה, אונר"א מספקת תמיכה לכלל האוכלוסייה של רצועת עזה! מיליון ו-700 אלף ימצאו מזור ומחסה במתקני ממשל אונר"א, ולכן עד עתה לא נצפתה מגיפה כלשהי בקרב התושבים. זאת, למרות התשישות של עובדי הבריאות. אין מקום בטוח ואין להתגאות בכך כי המצב מעיד על כישלון במציאת פתרון מדיני.

אם יהיה הכרח להעביר את האוכלוסייה ממחסה אחד לשני, צריך למצוא מקורות מים חלופיים. אונר"א התקינה 495 מיכלי מים, הואיל ומַים זורמים זמינים מספר שעות בשבוע. יש למצוא נהגי משאיות שיעבירו מי שתייה.

ההצהרה היא מפיו של סגן המנהל של פעולות אונר"א בעזה מר אנדרסון. הוא הדגיש כי התמיכה וההגנה על כל תושבי עזה הייתה ונשארת העדיפות הראשונה. "אני מודאג מאוד מן ההסלמה החדה באלימות ביומיים האחרונים, ונעשה כל שנוכל כדי שנשים מבוגרים וילדים שאיבדו מגורים יזכו למחסה מזון ומים ושאר צרכים חיוניים". ועוד "המשמעות האנושית של מלחמה זו היא בלתי קבילה, וההרס הוא חסר תקדים" הוסיף מר אנדרסון. "אנו קוראים לכל המעורבים להפסיק מיד את מעשי האיבה ולשים קץ לשפיכות הדמים".

תוכניות החרום של אונר"א מספקות מענה ל-50 אלף דורשי מחסה בלבד. המצב הנוכחי הוא יותר מפי 6 יותר גרוע. גרוע יותר מ-64 וארבע שנות קיומה של אונר"א בעזה. לכן אונר"א יוצאת בבקשה לעזרה הומניטרית כדי להגדיל את יכולתה לספק מחסה. לא רק עתה אלא ל-24 החודשים הקרובים שבהם צפויים המשך מעשי האיבה. לדוגמה, אונר"א השלימה סקר של הנזק למתקניה באזור ההפוגה הקודמת. אלא שבשל שאריות של חומרים נפיצים, לא ניתן לבצע הערכה נאותה.

מחצית מבתי הספר של אונר"א משמשים מחסה, ולכן לא יוכלו לשמש את ייעודם. שנת הלימודים שאמורה להיפתח ב-24 באוגוסט לא תיפתח אלא בלימוד מרחוק, ועיקרו מתן תמיכה חברתית-פסיכולוגית לילדים.

אונר"א תמשיך לעסוק באיסוף ראיות לחריגה מן החוק הבינלאומי במהלך מעשי האיבה, בעיקר בכל האמור בסגל אונר"א, כולל התקפות על מחסות מסומנים של אונר"א. לפי החוק הבינלאומי, על כל הצדדים לכבד את חסינותם של מתקני האו"ם ולשמור על בטחונם של עובדי המתקנים והרכוש של אונר"א. כל מתקני אונר"א מסומנים בדגל על הגג. צבא הגנה לישראל קיבל את מיקומם המדויק של כל מתקן או"ם. סגל אונר"א מצוי בכל אחד ואחד מהם, אלא אם נאלץ לעזוב מסיבות ביטחוניות. תקנות מחמירות הושמו כדי להבטיח שמתקני אונר"א ישמשו את האו"ם בלבד למען אזרחים. אונר"א ממשיכה להודיע למשרד הביטחון של ישראל אודות מתקני אונר"א המשמשים מחסות חרום. עד 109 מתקני אונר"א נפגעו מאז ה-8 ביולי, 79 מתוך 156 הם בתי ספר, כולל אלה המשמשים כמחסות חרום.

על-פי התקשורת, בריטניה וצרפת מבקשות להשיג החלטה של מועצת הביטחון שתשיב את רצועת עזה לניהול הרשות הפלשתינית, תביא לביטול החסמים בפיקוח בינלאומי ושיבה לשיחות השלום המבוססות על גבולות 1967.

אונר"א, בשיתוף פעולה עם עמיתים ותורמים, המשיכה לחלק מי שתייה. 902 מ"ק חולקו בנוסף למים מינרלים. למרות הגידול במספר דורשי המחסה, סיפקה הסוכנות 3.4 ליטר של מי שתיה לאדם. כל עלייה במספרם של דורשי המחסה יסכן את יכולת הסוכנות לספק את המזער הדרוש. עוד 934 מ"ק של מים שאינם ראוייה לשתייה חולקו במשאיות למילוי המאגרים שהוכנו מבעוד מועד.

129 מועצות של דורשי מקלט הוקמו כדי לפקח על נושא הניקיון, במימון התוכנית ליצירת מקומות עבודה. אלו קיימו 518 פגישות להעלאת המודעות בנושאים של ניקיון אישי, שימוש מושכל במים, אחסון מזון וטיפול בכינים וסקביאס. עד 10 אחוזים מן החוסים השתתפו במפגשים. 417 יולדות במחסות קיבלו מתנות לידה.

בשיתוף פעולה עם סוכנויות סיוע והמשרד לצרכים חברתיים, ממשיכה אונר"א את חלוקת המזון המיוחדת לכל המשפחות שמחוץ למעגל המקבלים הקבועים. כ-90 אלף משפחות קיבלו 30 ק"ג קמח ו-10 ק"ג אורז, 4000 מנות חולקו ב-7 מתוך 12 מרכזי החלוקה. תכולה של עוד 24 משאיות של מוצרים שאינם מזון (אמצעי ניקוי, שמיכות, מזרנים, חיתולים) ועוד תכולה של 39 משאיות-מזון לכל המחסות.

מעבר לכך אונר"א המשיכה לחלק מזון ל-830 אלף נצרכים קבועים. 83 אחוז מעובדי הניקיון והתחזוקה אכן הופיעו לעבודה, ועם 377 עובדים פלשתינים נוספים ששכרם ממומן על-ידי התוכנית ליצירת מקומות עבודה סילקו 333 טונות של אשפה מכל המחנות בעזה.

14 מתוך 21 מרכזי בריאות פועלים. 78 אחוז מן העובדים הופיעו לעבודה ו-14,429 חולים טופלו. בשל נוכחות עובדי בריאות בכל המחסות ירד מספר המבקרים במרפאות הכלליות. צוותי הבריאות תומכים בבעלי מוגבלויות ומשפרים את הגישה לשירותי רפואה ראשונית ושניונית.

אתמול דווח על 51 רקטות ו-92 פצצות מרגמה שנורו אל ישראל. 83 טילי אוויר-קרקע נורו לתוך עזה. בנוסף נרשמו 30 פגזים מן הים, 131 פגזים מטנקים שנורו מן הגדר על אזורים מיושבים. 13 בתים הופגזו.

מעבר רפיח פתוח. מעבר ארז פתוח לבעלי אזרחויות זרות ומקרים הומניטריים. מעבר כרם שלום פתוח.



הפקת מודיעין

זה הדיווח של האו"ם, הערוך בשפה עובדתית גם אם מגמתית. וכמו כל דוח ממקורות גלויים, ניתן גם ממנו להפיק לא מעט מודיעין.

  • חמאס אינו פועל כלל בתחום החיים האזרחיים של רצועות עזה. הוא אינו מטפל באספקה של מזון ומים, לא בריאות, בבטיחות, בחברה ולא בשכר. הממשל היחיד הדואג לאזרחים בעזה הוא האו"ם. לכן חמאס אינו הכתובת בכל האמור בנושאים אזרחיים, כולל נמל ימי ונמל תעופה, אלא האו"ם בלבד.

  • האו"ם מייחל לפתרון מדיני שייכָּפה על שני הצדדים הלוחמים, ללא כל התייחסות לצרכי הביטחון של ישראל. עמדה זו אינה של מתווך הוגן, אלא של משתף פעולה עם הממשל הצבאי, דהיינו חמאס.

  • למרות התיעוד של הירי על ישראל, הגורם היורה על אזרחים בישראל אינו מתועד, אינו מסומן. גם אם הוא יורה מתוך מתקני או"ם ומסביבתם, הוא זוכה לחסינות. אין כל התייחסות למקור הפגזים שפוגעים במחסות האו"ם, אלא אם הם מישראל. ידוע לנו שעד רבע מן החימוש שירה חמאס לא הגיע כלל לישראל, אלא נפל בשטח הנתון לשליטת חמאס, כולל במתקני אונר"א.

  • ניכרת בהלה נוכח העלייה במספרם של דורשי המחסה שאיבדו את מקום מגוריהם - מעל ומעבר ליכולות הקיימות של אונר"א לספק אותו.

  • ניכרת תובנה כי הכוונה של ישראל ליצור גל של מחפשי מקלט שינוע ממזרח למערב - מן השטח הבנוי של צפון מזרח הרצועה לעבר מערבה.

  • האו"ם מתייחס להיזקקות לסיוע של צד אחד בלבד במערכה, בעוד שהפליטים היהודיים שאיבדו את מגוריהם ודורשים מחסה אינם מעניינו של האו"ם. מבחינתו, פגיעה בערבים והרס בתיהם חורגת מכל פגיעה היסטורית וכל תקדים של הרס בכל מקום שהוא, דבר שהוא מופרך מיסודו. נראה כי פקידים בכירים של האו"ם לא שמעו על דרזדן, הירושימה, אלפו, גרוזני, ביירות, 87 ימי הפצצות בסרביה, פליטי "מדינת האיסלאם" ועוד ועוד!

הוכחה למשקל-היתר שמייחסת אונר"א לגורלם של הפלשתינים, הוא דוח האו"ם על המצב האנושי הכללי על פני הכדור על-פי פרסומיו הגלויים באותו אתר המפרסם את דוח אונר"א, נכון ל-22 באוגוסט 2014.

"102 מיליון (!) בני אדם זקוקים למחסה בשל אובדן מקומות מגוריהם - עלייה של 20 אחוזים לעומת אשתקד. בעירק לבדה איבדו כמיליון איש וחצי את מגוריהם".

בסוריה בלבד נהרגו בסיבוב האלימות הנוכחי 191 אלף בני אדם, ויש המעריכים כי המספר מגיע ל-318 אלף הרוגים. גם בסוריה לא ניתן להבדיל בין לוחמים לאזרחים. נאווי פילאי, יו"ר המועצה לזכויות האדם של האו"ם, קובלת על כך שהגופים הבינלאומיים אינם מתייחסים כלל למספרים, שלמועצת הביטחון אין משמעות, ושמערכת המשפט הבינלאומית משותקת.

ארגון המזון העולמי (שפועל גם בעזה) מוצא עצמו מרומה ונשדד בחלק גדול מן הארצות בו הוא פועל.

רבע מיליון איבדו מקומות מגוריהם במיאנמר.



האמת שאנשי רוח אינם מסוגלים לעכל

ברור כשמש כי הטענה כאילו האסון האנושי בעזה הוא יחיד ומיוחד היא שקרית מיסודה, ונועדה לפגוע בישראל. אונר"א משמשת לא רק כזרוע האזרחית של הממשל הצבאי, אלא גם כזרוע ההסברה שלו, על-פי המתכונת חמאסית של הפצת שקרים גסים. אין ספק שההסברה של אונר"א-חמאס פועלת. לאחרונה הופיע הסופר א.ב.יהושע באחד הערוצים המרכזיים של ישראל ושלל את האפשרות כי ישראל נלחמת בארגון טרור. לא ולא טען הסופר, איש הרוח, הנערץ על כל העילית התקשורתית. אין זה ארגון טרור כי אם מדינה, שיש לה דגל ועם וטריטוריה וממשלה נבחרת. אומנם מדינת אויב, אבל לא ארגון טרור, ועם אויבים אפשר לנהל משא-ומתן, כמו עם מצרים, כמו עם ירדן, ולהגיע אל השלום המיוחל.

ייתכן כי המושג איש-רוח משמעותו שהרוח נושבת מאוזן לאוזן ללא תווך של שכל ביניהן. שכן מדינה המפקירה את אזרחיה ומפקידה את כל רווחתם וקיומם הפיזי ביד גורם זר, שכל קיומם תלוי בנדיבותו, מדינה שהשילה מעליה כל אחריות לדאוג לנתיניה למזון, מגורים, כלכלה, בריאות, ניקיון, מים, מחסה, אנרגיה, מנהל ומשפט, מדינה המשתמשת באזרחיה כמצגת של בשר תותחים ומוציאה להורג חשודים בכיכר העיר לעיני ילדים רכים - אינה מדינה כי אם ארגון טרור.

המדינה האמיתית ברצועת עזה אינה חמאס, אלא האו"ם על זרועותיו השונות. אך בניגוד לכל מקום בעולם שבו סוכנויות האו"ם הן צד שאינו מעורב, אונר"א היא הזרוע האזרחית של ארגון טרור, עושה עבורו את פעולות התחזוקה של מדינת חמאסטן. כל אזרחי עזה הם תוצר פוליטי של נזקקות תמידית שמצמיתה למקומם סוכנות עוינת, שכל ייעודה הוא לתחזק בשר תותחים עבור הג'יהאד נגד ישראל.

ההימנעות של הסוכנות מלגזור גזירה שווה לפליטים משני צידי הגבול, יהודי כערבים, ולפליטים היהודיים מארצות ערב, מבטל את מוסריותה ומציב אותה בשורה אחת עם ארגון הטרור.

על-פי דברי מנהיגות חמאס, הארגון - ממשל צבאי שכל הוויתו היא לוחמה בישראל - לא נפגע משמעותית ב-50 ימי לחימה. לטענתו, יכולתו לשגר חימוש לעבר ישראל השתמרה, יכולתו לשבש את חיי השגרה נשארה כשהייתה, והסכמתו להפסקת אש היא בשל נצחונו בשדה הקרב המשולב בשטח הבנוי שבו נכשל צה"ל כישלון חרוץ. ייתכן. אך סביר יותר כי הזרוע האזרחית של ממשל חמאס, אונר"א, הביע את בהלתו באוזני ראשי הארגון שהסתופפו במחילות בית-החולים "שיפא", כי אם יימשך ההרס השיטתי של עזה שהוחל מאז ההפרה האחרונה, מתוך התעלמות מוחלטת של המערב שעסוק במשבר "המדינה האיסלאמית", תהיה הפגיעה באוכלוסייה אנושה עד כדי אינתיפאדה, או הגירה כללית לעבר הגבול המצרי. יתר על כן, ייתכן כי מצרים התרתה באוזני הזרוע האזרחית של ממשל חמאס, אונר"א, שהיא לא תקבל הגירה כזו וזליגה לסיני, וכי כדאי מאוד שיסבירו זאת לחמאס.

בניגוד לזרוע הצבאית, הג'יהאדית המאמינה לשקרים של עצמה, אונר"א היא ביסודו של דבר ארגון מערבי, הגם שהוא אנטישמי. אין הוא מאמין לשקרים של עצמו, ויודע גם מתי משקרים לו ביודעין. כשראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על מיטוט מגדלי טרור, על המשך המלחמה בחמאס, אונר"א יודעת שהכוונה האמיתית היא להרס הבסיס הדמוגרפי של הטרור על-פי המתכונת המקובלת במזרח התיכון החדש של אסד ודאעש ולוב, ומסופוטומיה, של בריחה המונית של אוכלוסיות שבסיס קיומן הפיזי נהרס כליל. הואיל ומשימתו של אונר"א היא לחסל את מדינת ישראל, והכלי שנמסר בידיו למילוי המשימה הוא אוכלוסייה המחונכת לג'יהאד, לשנאת ישראל ולפלישה לתוך מדינת ישראל, הרי החשש העיקרי של אונר"א הוא מבריחתה של אוכלוסייה זו אל מעבר לים. זוהי הסיבה העיקרית ללחץ שהפעילה אונר"א על חמאס להגיע להפסקת אש, גם ללא הישגים מדיניים או צבאיים.

אונר"א סמוך ובטוח כי יקבל את המימון הדרוש לשיקומה של חמאסטן מן המדינות התורמות. נשאלת השאלה מדוע, כאשר ישנם 102 מיליון עקורים ובמזרח התיכון משתוללות התנועות האיסלאמיסטיות, כשהמדינות התורמות מצויות בגרעונות עצומים, יימצא הכסף לשיקום הרצועה. והתשובה היא כי חלום הבלהות של המדינות התורמות הוא הגירתם של ערביי עזה אליהן בהמוניהם. זליגה המונית לסיני תדחוק את מצרים להעביר את ההמונים ללוב, ומשם תמורת 700 דולר לראש, ספינת לילה ללמפדוזה שבאיטליה, לאירופה, אל הארץ המובטחת של רווחה חברתית. לכן הכסף יימצא, וכסף רב.



המלצות מבצעיות

היות שעתה סוכנויות האו"ם ברצועת עזה הן זרוע ביצועית של ממשל ארגון הטרור, עליהן חלה כל האחריות למעשיו, את זאת יש להסביר לאונר"א, ולארגון הגג שלו - האו"ם.

הפסקת כל משא-ומתן עם חמאס. חמאס הוא ארגון טרור ואינו ממשלה אזרחית. כל מו"מ עם גורמים בממשל בעזה יהיה מול הממשל האזרחי של עזה, דהיינו אונר"א, גם בנושאים של נמל אזרחי ושדה תעופה אזרחי ותקשורת אזרחית.

הטלת כל האחריות על כל פעולת טרור היוצאת מעזה על הממשל האזרחי ברצועה, דהיינו אונר"א, והארגון הבינלאומי ממנו הוא מסתעף, האו"ם. עלינו להגיש תביעה נגד הארגון בכל המוסדות המשפטיים על פשעי מלחמה נגד אזרחי ישראל. אם יטען אונר"א כי אין ביכולתו לבלום את ארגון הטרור, אדרבה, שיקרא לעזרה מארגון הגג.

סיוע לאזרחי עזה לא ייתכן דרך שטח ישראל. מה שקורה דרך מעבר רפיח אינו בשליטת ישראל.

כדי לשקם את מעמדו כגורם ניטרלי, כצד קביל למו"מ אודות אזרחיו בעזה, על הארגון לשוב ולכבד את כתב האמנה המקורי שלו. על הסיוע לערביי עזה וכל הפליטים להיות שקול לסיוע זהה, דולר מול דולר, לכל פליטי המלחמות מאז 1949, כולל למעלה מ-800 אלף היהודים פליטי מלחמת העצמאות, וצאצאיהם - וגם בדיעבד. על ארגוני הפליטים היהודיים, כולל מפוני גוש חוטף עזה, להתארגן על-מנת להגיש תביעות לאונר"א על-פי כתב האמנה שלו.

ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend
תאריך:  05/09/2014   |   עודכן:  05/09/2014
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האו"ם הוא הכתובת
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
האירופי יודעים על
5/09/14 21:28
2
יהושע קוצ'ינסקי
6/09/14 07:46
3
שמ
6/09/14 09:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
באמצעות הרומן הזה ביקשה רביניאן לא רק לחזור לשורת הכותבים הפעילים בסיפורת הישראלית, אלא בה-בעת גם להתייצב לצד "הגדולים" שהתפרסמו בעולם כחשובי הכותבים במדינת ישראל בזכות תמיכתם - כל אחד לפי מידת קיצוניותו - בנסיגה לגבולות 1967, בהצהרה שהמדינה היא מדינת כל-אזרחיה, ובהסכמה לייסוד מדינה דו-לאומית במקום מדינת ישראל הקיימת
05/09/2014  |  יוסף אורן  |   מאמרים
הח"כ לשעבר סעיד נפאע ירצה שנת מאסר בפועל על נסיעה בלתי חוקית לסוריה ופגישה עם בכיר בארגון החזית העממית. כך קבע (יום ה', 4.9.14) בית המשפט המחוזי בנצרת.
04/09/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אחרי הרבה שנות מאבק עיקש ועקבי להשכין שלום עולמי כנראה שג'ימי קרטר, שהיה פעם נשיא ארה"ב, מצא סוף-סוף את הפתרון האולטימטיבי. וכיוון שקרטר, מגדל הבוטנים מעריץ הפלשתינים, שבעוד חודש ימלאו לו 90 שנה, אינו דואג רק לעצמו, הוא רוצה לחלוק את התובנה הזו עם העולם המשתאה ומלא ההתפעלות, ומיהר לפרסם את דעתו בנאום שנשא בוועידה למען האיסלאם, שבו הבהיר כי "העקרונות של אללה" הם המפתח להשכנת שלום וצדק במזרח התיכון וכמובן בעולם.
04/09/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
עו"ד דב ויסגלס, ממקורבי אולמרט וראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה אריאל שרון, אומר בהקשר המדיני כי "מתווה אולמרט הוא מתווה מוסכם על בכירי הרשות הפלשתינית".
03/09/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הגיע הזמן שנאזין היטב לתביעה ייחודית אחת של הפלשתינים וגם נאמין שזו דרישתם האמתית, כי הם כבר למדו לדעת שבמלים לא משחקים. בסיבוב הזה של המלחמה על ארץ ישראל הם כבר מבינים היטב מה המשמעות המדויקת של דרישותיהם. אבל הצרה היא שמה שהם מבקשים לעצמם שונה בתכלית השוני ממה שאנחנו רוצים.
03/09/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
בינתיים הצבא ברצועה דולדל, מרבית היחידות פונו, הפקודה לטהר את רפיח אינה ניתנת וגם פינוי האזרחים מרפיח צפונה מעוכב
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
סימה שיין, אלדד שביט
סימה שיין, אלדד שביט
למרות דוח חריף על התקדמות תוכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מהתקרבותה לנשק גרעיני, מועצת הנגידים של הסוכנות אינה עושה דבר    המלחמה בעזה והבחירות בארה"ב הן שניצבות ברקע
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il