|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

מצעד העוולות (7)

המודחים חוגגים

בבת ים מבזבזים כספים על פסטיבל ריקודים בניצוחו הסמוי של ראש העיר לשעבר, לחיאני במטרה להאדיר את ראש העיר בפועל, יוסי בכר ראש עיריית רמה"ש הנבצר, יצחק רוכברגר היה עסוק לכאורה בתפירת מכרז להקמת מרכז בידורי לידי מתחם הסינמה סיטי למרות שבדוח המבקר הוצג ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו כעבריין סדרתי, הוא ממשיך לקבל חיבוק מפוליטקאים בליכוד ראש עיריית חדרה לשעבר, חיים אביטן החשוד בקבלת שוחד מחפש ג'וב אצל שרי הליכוד
12/09/2014  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   תגובות
בת ים. עסוקה בחגיגות [צילום: פלאש 90]


הרקדן המשוחד
שלומי לחיאני. ממשיך לחגוג [צילום: פלאש 90]

מי שסבר לתומו שראש עירית בת ים לשעבר שלומי לחיאני ישב בשקט בביתו אחרי שהודח מתפקידו ויערך לקראת מתן גזר הדין במשפט שבו הוא מואשם בשורה של עבירות פליליות אינו מכיר את האיש הססגוני הזה.

לחיאני ממשיך לחגוג ולרקוד אחרי שנחשף לפני שנתיים בתוכנית הטלוויזיה "לרקוד עם כוכבים" כרקדן מליגה גימל. ומנסה לסחוף אחריו רוקדים. עוד לפני שנדמו קולות התותחים והופסק לחלוטין ירי הרקטות החל במעוזו של לחיאני בבת ים פסטיבל של ריקודים בניצוחו הסמוי. בשבת החולפת הגיעו הריקודים לשיאם כאשר לחיאני לבוש מכנסים קצרים ונעול בסנדלים לא הפסיק לפזז ולכרכר.

תנועת אומ"ץ פנתה בעקבות זאת אל מבקר המדינה והפנתה את תשומת ליבו לבזבוז כספים בבת ים במטרה לקדם בחירתו בפועל של ראש העיר יוסי בכר לתפקיד קבע. בפניה אל המבקר נאמר: "על-פי מידע שהגיע לאומ"ץ ארגנה עיריית בת-ים בימים האחרונים פסטיבל ריקודים בניצוחו הסמוי של ראש העיר לשעבר שלמה לחיאני. מטרתו של הפסטיבל בין היתר להאדיר ולרומם את ראש העיר בפועל יוסי בכר כדי לזכות בפופולריות בכדי לקדם את בחירתו לראש עיר קבוע. אנו רואים את בזבוז כספי הציבור בחומרה רבה ומבקשים את התערבות משרד מבקר המדינה".

בכר מונה לתפקידו ע"י לחיאני ונתון למרותו המוחלטת על תקן של מריונטה זמנית מהסוג המצוי בגופים מוניציפליים שונים. לחיאני יעשה הכול כדי שבכר, אדם אפור חסר אישיות עצמאית, יבחר לראש עיר קבוע וכך יסייע לו לממש את התוכנית של איחוד תל אביב עם בת ים ואחר כך ישליך אותו מהתפקיד.
פעם רקם לחיאני חלום להיות ראש ממשלת ישראל ואפילו סיכם עם יאיר לפיד על הופעה ברשימה משותפת. עכשיו החלום של לחיאני התכווץ והוא מוכן להסתפק בראשות מדינת תל אביב המאוחדת עם בת ים אחרי עידן חולדאי. על-מנת להגשים את החלום יעשה לחיאני הכול במטרה שלא יוטל עליו עונש של קלון שעלול להעיף אותו לכמה שנים טובות מהזירה הציבורית.

ללחיאני היו בשעתו לפני כשנה סיבות טובות לרקוד רומבה, פסדובלה וצ'ה-צ'ה-צ'ה לא רק עם כוכבי התוכנית הטלוויזיונית "רוקדים עם כוכבים", אלא גם עם כמה עובדים בכירים בעיריית בת-ים שהוא דרש מהם להעניק לו הלוואות לכיסוי חובותיו. הטקטיקה של לחיאני הייתה למשוך את הפרשה עד לבחירות מחשש שמועמדותו תיפסל. לכאורה, אין מניעה לפרקליטים בפרקליטות שמטפלים בתיקיהם של ראשי הערים החשודים בפלילים להמשיך בהליכים נגדם ולהגיש את כתבי האישום, גם בתקופה של ערב הבחירות לרשויות המקומיות. אלא שהניסיון של העבר לימד שהעבריינים המוניציפליים זכו להנחות הן לגבי השלמת חקירות והן בעניין הגשת כתבי אישום. לחיאני רצה לנצל הסדר זה אבל כשל.

הסכמתו של לחיאני לחתוך על עסקת טיעון ולהודות בביצוע עבירות שבעבר התכחש להן נעשתה רק אחרי ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עונשי מאסר כבדים לנאשמי פרשת הולילנד שהורשעו בקבלת שוחד. העוולה נובעת מהתנהלות הפרקליטות שהעניקה ללחיאני לאורך השנים הנחות מפליגות והתמהמהה בהגשת כתב האישום נגדו. בעבר הלא רחוק לא הפסיק הרקדן לחיאני לשטות ולהתל בפרקליטות במטרה להגיע למערכת הבחירות המוניציפלית האחרונה בלי כתב אישום.

בין השאר נקט לחיאני בצעד טקטי מחוכם כאשר הגיש בשעתו לבג"ץ עתירה בדרישה לדחות את השימוע שעמד להיערך לו בפני פרקליט המדינה לשעבר משה לדור עד אחרי הבחירות המוניציפליות.
בחודשים שקדמו לבחירות נקט לחיאני הערמומי בשורה של תרגילים כדי לדחות את מועד השימוע במטרה למנוע את הגשת כתב אישום שיכלול כמה סעיפים חמורים. לחיאני כנראה יודע היטב את המשמעות ומבקש לדחות את הקץ.

לחיאני משוכנע שבית המשפט יגזור עליו בסוף החודש עונש עבודות שירות שאותן הוא מתכון לבצע בלשכת ראש העירייה ולהמשיך לבצע בעיר כבתוך שלו. אם בכל זאת תיגזר על לחיאני שנת מאסר במסגרת עסקת טיעון שבמסגרתה ימחק נגדו סעיף האישום החמור של קבלת שוחד הוא ינסה לבצע כל מיני פעלולים משפטיים כדי להרוויח זמן.

אומ"ץ מתכונת לפעול בדרכים משפטיות כדי שלחיאני יקבל עונש של קלון ויפרוש מהחיים הציבוריים לפרק זמן ארוך. בכל מקרה מוצע ללחיאני להקים להקת ריקודים שתהיה מורכבת מאסירים ואסירות והוא יהיה המנהל האמנותי והרקדן הראשי. יש לי.כבר שם ללהקה: "רקדני סורג ובריח".

הנוסע המתמיד
איציק רוכברגר. מגייס משקיעים [צילום: גונן אליאסי]

ראש עיריית רמת השרון הנבצר יצחק רוכברגר עומד לסיים בשבוע הבא תקופה של נבצרות בת חמישה חודשים שהוא הכריז עליה מאחר שנבצר ממנו לכהן כראש העירייה למרות שנבחר בבחירות המוניציפליות האחרונות לראשות העיר. רוכברגר לא יחזור לתפקידו בעירייה אלא ימתין לגזר הדין במשפטו הפלילי שאמור להינתן בסוף חודש אוקטובר.

בעבר המשיכו בתפקידם ראשי ערים שנגדם הוגשו כתבי אישום פלילים. החוק אפשר להם להמשיך בתפקידם כל עוד לא הורשעו בדין. בבחירות האחרונות השתנו פני דברים בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה תנועת אומ"ץ באמצעות עורך דין חיים משגב בכוונה למנוע את בחירתו של רוכברגר לכהונה נוספת אחרי שהוגש נגדו כתב אישום.

כתב האישום נגד רוכברגר הוגש במאי 2013, והוא מייחס לו עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד שביצע בין השנים 2004־2007 כשכיהן כמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון של קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיר. על-פי כתב האישום נגדו, רוכברגר קיבל החזרים מהקרן בסך 120 אלף שקל על בסיס חשבוניות מזויפות, אף שהיה אסור לו לקבל תמורה עבור עיסוק נוסף.

למרבה האירוניה, ערב הבחירות הקודמות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשלהי 2008 פנתה אומ"ץ אל פרקליט המדינה משה לדור בעניינו של רוכברגר בניסיון קודם לפסול את מועמדותו. באותה פנייה נאמר: "המלצת המשטרה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, שהועברה לפרקליטת מחוז תל אביב לכלכלה ומיסוי בחודש נובמבר 2007, הייתה בתום חקירה בחשד שרוכברגר חתם על חשבוניות פיקטיביות בתקופה שבה כיהן בשנים 2006-2004 כיו"ר קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות המסונפת להסתדרות. "כעבור כמה חודשים, במחצית 2008, הוגשה לפרקליטות המלצה נוספת של המשטרה להעמיד לדין את רוכברגר גם בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף מסמך והפרת אמונים, וזאת בפרשה שבה נחשד בקבלת החזרי הוצאות בניגוד לחוק. בתגובה לפניית אומ"ץ הודיעה הפרקליטות ש'החלטה בתיק על בסיס כל תשתית הראיות שנאספה עד לעת האחרונה עתידה להתקבל בהקדם'".

פרקליטות המדינה לא קיימה את הבטחתה הכתובה ודרכו של רוכברגר לראשות העיר הייתה סלולה. רק לפני זמן קצר, בשלהי תקופת כהונתו של רוכברגר, לאחר חצי תריסר שנים לתחילת טיפולה הכושל של הפרקליטות בפרשה זו, הוחלט לערוך לו שימוע שבסיומו הוגש נגדו כתב אישום.

כך או אחרת בג"ץ לא מנע מרוכברגר מלהתמודד בבחירות מאחר שהחוק לא מנע זאת ממנו, אבל העיר שאולי תיווצר אפשרות של שינויי בחוק שיאפשר להדיח נבחרים שכתבי אישום מונחים על צווארם. ואמנם ביזמת שר הפנים גדעון סער שונה החוק ונקבעו תנאים ודרכים להדחתם של ראשי ערים שסרחו. רוכברגר הקדים תרופה למכה ויצא ביזמתו לתקופת התכנסות מוגבלת. במקומו נתמנתה כראש העיר בפועל שירה אבין שניסתה לשמור על פרופיל נמוך והשתמשה בתואר ממלאת-מקום ראש העיר כנראה כדי לא להרגיז את רוכברגר שהתקשה מאוד להיפרד מכיסאו.

טעות היא לחשוב שרוכברגר ניצל את תקופת ההתכנסות רק להכנת קו ההגנה במשפטו הפלילי. בחודשים האחרונים הרבה רוכברגר לנסוע לחו"ל. היעדים העיקרים של נסיעותיו היו ארה"ב וגרמניה.
למקורביו סיפר רוכברגר שהוא מנסה לגייס משקיעים בפרויקטים חדשים שבכוונתו לפתח ברמת השרון אם וכאשר יחזור לתפקידו. לעומת זאת לא היו לרוכברגר הסברים לגיחות שלו ללאס וגאס שבה קשה לגייס משקיעים אבל יש אטרקציות אחרות.

רוכברגר לא שקט על השמרים בחודשים האחרונים גם בפעילות בעל אופי עסקי בארץ כאשר ניסה לכאורה לתפור מכרז להקמת מרכז בידורי ועסקי ליד מתחם הסינמה סיטי. לרוע מזלו נבלם המהלך שנגד את המנהל התקין ע"י ראש העיר בפועל והיועץ המשפטי של העירייה.

אומ"ץ החליטה לטפל בנושא זה בכובד ראש. כצעד ראשון פנינו אל ראש העיר בפועל: "על-פי מידע שהגיע באחרונה לתנועת אומ"ץ הייתה כוונה לפרסם מכרז להקמת מרכז תיאטראות חדש על שטח עירוני של עיריית רמה"ש המשתרע על 40 דונם והשוכן ליד מתחם סינמה סיטי. ככל הידוע לנו היה מעורב במכרז זה ראש העיר לשעבר, יצחק רוכברגר, מתוך מטרה ברורה "לתפור" את המכרז עבור גורם כלכלי מסוים שהוא מצוי אתו בקשרים אישיים הדוקים. בשלב זה הוקפא המכרז. אנו מבקשים לדעת האם עיריית רמה"ש מתכוונת להמשיך בהליכי המכרז ומה מידת מעורבותו של רוכברגר במכרז זה".

בתקופת כהונתו של רוכברגר כראש עיריית רמה"ש הוא צבר קופה של שרצים שהעידו על כך שאין לו רגישות לשלטון החוק והוא מתמחה בתפירת מכרזים לכאורה. אומ"ץ הגישה לראשונה תלונה למשטרה נגד רוכברגר כבר לפני שבע שנים, בראשית תקופת כהונתו בשל עבירה לכאורה על סעיף בחוק בנושא הפרת אמונים, בעקבות מעורבותו בשני מכרזים מקומיים שנראים כתפורים. בתלונה נאמר בין היתר: "בית הדין האזורי לעבודה, שדן בימים אלה בתביעה שהגישו ששה מחברי מועצת עיריית רמת השרון נגד "מכרזים תפורים" בעירייה, ביטל זכייה של יניב מורוזובסקי, שנבחר לתפקיד מנהל הרדיו המקומי, ושל יהודה קצב, שנבחר לתפקיד מנהל המוקד ברמת השרון, בשל חשש סביר שהם זכו במכרזים בגלל קרבתם אל ראש העירייה יצחק רוכברגר.

השופט איטח קבע בפסק דינו כי שיקולי ועדת המכרזים היו נגועים במשוא פנים שנבע ממעורבותו הפעילה מידי של ראש העירייה. השופט העיר בהקשר לכך כי לנבחרים "הייתה זיקה אישית ל"בעל שררה כלשהו" ונראה שהסביבה הקיימת אינה מספקת מיגור התופעה".

בעקבות הערת בית המשפט, מגישה בזאת אומ"ץ תלונה נגד ראש העירייה בחשד שעבר לכאורה עבירה של הפרת אמונים." למרבה הצער נגרמה עוולה לשלטון החוק כאשר לא נפתחה חקירה פלילית משמעותית.
הבדיחה הגדולה היא שבתקופה שבה כיהן רוכברגר כראש העירייה הוגשו נגדו למשטרה ולמשרד מבקר המדינה תלונות על ביצוע עבירות על החוק בנושאים שונים שחלקן נגעו לקשרים סמויים בין הון ושלטון וחלקן לפגיעה בטוהר המידות. תלונות אלה לא הבשילו בפרקליטות לצירוף סעיפי אישום נוספים נגד רוכברגר ובכך נגרמה עוולה לשלטון החוק .

בתקופת כהונתו של רוכברגר הצטרפה רמת השרון לרשימת הערים שבהן חלה הסתאבות שלטונית. אומ"ץ מצפה שתיערך חקירה יסודית וממצה על מעלליו של רוכברגר בעיר בטרם יחזור לתפקידו אם פסק הדין במשפטו יאפשר לו זאת.

הבוחש בקדירה
שמעון גפסו. מעורב בניהול העירייה [צילום: פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שאינו מצטיין בחריצות יתרה, נקט בשעתו בצעד יוצא דופן כאשר אסר על ראש עירית נצרת עלית המושעה שמעון גפסו להמשיך להתערב מאחורי הקלעים בניהול השוטף של העירייה.

התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה באה, בין היתר, בעקבות פרסומים ב"גלובס" שהביא את דבריו של עו"ד ערן בר-רבי, מבקר העירייה, שסיפר כי למרות ההשעיה של ראש העיר גפסו, המצב בפועל בנצרת עילית הוא שגפסו ממשיך להיות מעורב מאוד בניהול העירייה.

בדיקת אומ"ץ העלתה שגפסו המשיך לחתום על המיילים שלו בתואר 'ראש העיר'. אחרי שהעירו לו, הוא הוסיף בסוגריים 'בהשעיה' גפסו השתתף במשלחות רשמיות בחו"ל בכובע של ראש הרשות ומשתתף מטעם העירייה בהרמות כוסית, ואפילו בזו של משרד הפנים. בנוסף, כל היועצים בעירייה הם אנשיו של גפסו שממשיכים לשמור לו נאמנות.

אנשים שמכירים את גפסו מקרוב טוענים שהוא בריון חסר מעצורים שלא בחל בשום אמצעים נגד יריביו הפוליטיים וחברי האופוזיציה במועצת העיר. אחרי פרסום דוח מבקר המדינה שבו הוצג גפסו כאדם מסואב, מושחת ועבריין סדרתי, נהג גפסו בחוצפה רבה והשתלח במבקר השופט בדימוס יוסף שפירא ששקל להגיש נגד גפסו תלונה למשטרה על העלבת עובד ציבור אך ויתר לו ברגע האחרון. למרבה הצער סוככו על גפסו כמה אישים פוליטיים מהליכוד בזכות העובדה שהוא נחשב לקבלן קולות מקומי. אחת מהם היא יו"ר ועדת הפנים של הכנסת חברת הכנסת מירי רגב שטרחה להזמין את גפסו לישיבה סוערת של הוועדה ולהעניק לו בלי בושה גיבוי מוסרי.

בעקבות זאת הגישה אומ"ץ תלונה נגד חברת הכנסת רגב לוועדת האתיקה של הכנסת שלמרבה הצער נהגה בה בסלחנות. אומ"ץ ליוותה בשעתו את התהליך המסורבל והאיטי של הגשת כתב אישום נגד גפסו שנמשך לאורך שנים.

בשעתו פנינו אל פרקליט המדינה בבקשה לקבל הבהרות להליך תמוה זה. הפניה מדברת בעד עצמה: "בכלי תקשורת שונים פורסם על כך שמשטרת ישראל השלימה חקירה בעניינו של ראש עיריית נצרת עילית מר שמעון גפסו וכי היא ממליצה לפרקליטות להעמידם לדין בשל חשד לביצוע עבירות של סחיטה ואיומים. כעבור כמה חודשים פורסם כי בפרקליטות מחוז צפון הוחלט הגיש כתב אישום כנגד גפסו בכפוף לשימוע אך בפועל הדבר לא יצא לפועל".

בהמשך הפניה נאמר עוד: "חלפו למעלה משנתיים מאז המלצת המשטרה על העמדתו של גפסו לדין בעניין הפעלת לחצים פסולים לכאורה על חבר מועצה; כשנה וחצי מהחלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד גפסו, בכפוף לשימוע בתיק זה; ולמעלה מחצי שנה מהמלצת המשטרה להגיש כתב אישום כנגד גפסו בגין חשדות לכאורה ללקיחת שוחד. כמו-כן התקבלו המלצות משטרה נוספות להגשת כתבי אישום כנגד גפסו ככל הידוע לנו, טרם נערך כל שימוע לגפסו וטרם נתקבלה החלטת תובע בתיקים אלו. כך נוצר תקדים שלילי לגבי נבחרי ציבור בעיקר במגזר המוניציפלי".

גפסו המושעה ממשיך לצפצף על החוק בעירו ואין פוצה פה ומצפצף. עולם עברייני כמנהגו נוהג.

המובטל החתרן
חיים אביטן. הכניס פשע מאורגן [צילום: יצחק ברבי]

ראש עיריית חדרה לשעבר חיים אביטן התמודד בבחירות האחרונות למרות שהיה תלוי ועומד נגדו כתב אישום פלילי באשמת קבלת שוחד והפרת אמונים אבל הפסיד את כסאו ולא נבחר מחדש. מסתבר שתושבי חדרה, בניגוד לתושבי בת ים, רמת השרון ונצרת עלית שבחרו מחדש בראשי העיר העבריינים התקשו לסלוח לאביטן על שפתח את שערי העיר בפני גורמים של הפשע המאורגן והענישו אותו על כך.
אביטן מבין היטב שבעתיד הנראה לעין לא יחזור ללשכת ראש העיר ומתדפק על דלתותיהם של שרי הליכוד בתקווה שיזכרו לו את חסד הקולות שגייס להם בפריימריז ויסדרו לו ג'וב מתאים. במקביל בוחש אביטן נגד ראש העיר החדש צביקה גנדלמן מכנה אותו "טירון" ומכריז שהוא ידאג שלא יסיים את הקדנציה שלו.

השאלה הגדולה היא מדוע קיימת סחבת בהעמדתו של אביטן לדין בשורה של עבירות חמורות לרבות קבלת שוחד. זמן קצר לפני הבחירות נעצר אביטן יחד עם אחיו ובכירים נוספים בעירייה לשמונה ימים בחשד לקבלת שוחד. המעצר היה במסגרת חקירה של היחידה לחקירות הונאה להב 433 בשיתוף עם רשות המיסים. מעורבים, כך לפי המשטרה, חשודים בעבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות על-פי פקודת המיסים.

החקירה הפכה מסמויה לגלויה, עם פשיטת המשטרה על בניין העירייה, משרדי החברה הכלכלית בחדרה ועל בתיהם ומשרדיהם של המעורבים. בבקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט נכתב כי אביטן, על-פי החשד, "לקח שוחד, בתמורה לקידום עניינם של קבלנים העובדים עם עיריית חדרה וגופים הקשורים לעירייה". בנוסף, חשוד אביטן "בקידום עסקיו של בנו והפקת טובות הנאה, במסגרת תפקידו כראש עיר".

בהסכמת הצדדים, הורה שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, על שחרורו של אביטן למעצר בית בן שמונה ימים תמורת הפקדת 75 אלף שקל ערבות צד ג' בגובה 150 אלף שקל. בית המשפט אסר על אביטן להיכנס לעיריית חדרה או כל גוף הקשור אליה, לרבות החברה הכלכלית חדרה, למשך 15 ימים מתום מעצר הבית. כן נאסר על אביטן ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, למעט בנו ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום. בשלב זה לא ידוע מה גורלו של תיק החקירה בפרשה חמורה זו.

בחדרה רווחות שמועות עקשניות שבשעתו סייע לכאורה לאביטן מפקד 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב שנאלץ לפרוש מתפקידו בגלל פרשת הרב פינטו. גרסה שנייה היא שבפרשה התערב מאחורי הקלעים עורך הדין רונאל פישר שהגיש בעבר שירותים משפטיים למשטרה ועלה בידו לעכב את המשך הטיפול בפרשה. כך או כך אומ"ץ לא מתכוונת לאפשר לתיקו של אביטן להפוך לתיק באפילה ותעשה הכול כדי שהאמת תצא לאור.

לאורך תקופת כהונתו של אביטן כראש העיר נחשפו שורה של מעללים שנעשו בחדרה על-ידי גורמים של הפשע המאורגן, שחלקם מחוברים למשפחות פשע שפועלות בנתניה. אנשי המודיעין של המשטרה הסיקו שחלק מהפעילות נעשתה בידיעתו של אביטן והבעיה היחידה שעמדה בפניהם הייתה לקשור את הקצוות.

גם תנועת אומ"ץ עמדה מן הצד נוכח המתרחש בחדרה והגישה למשרד מבקר המדינה ולמשטרה חומרים מחשידים שונים שהצביעו על דפוסי התנהלות פלילית של אביטן שבז לשלטון החוק ועשה בעיר כבתוך שלו בעזרת שותפים גלויים וסמויים. התרענו גם על כך שחדרה היא, למרבה הצער, דוגמה לעיר שבה חדר ארגון פשע למשרדי העירייה.

יש לנו בחדרה בת-ברית נאמנה, ממלאת-מקום ראש העיר חדווה יחזקאלי, שטענה לאורך השנים כאשר הייתה חברת המועצה מטעם האופוזיציה כי אביטן עובר על החוק הציגה לכך ראיות לכאורה. יחזקאלי לא חששה מההתנכלות הבלתי פוסקת נגדה ולא נבהלה מאיומים של גורמי פשע. בזכות הנחישות ואומץ לב האישי שלה הוענק לה בשעתו אות אומ"ץ כהוקרה לחושפת מעשי שחיתות בתחום המוניציפלי.

תאריך:  12/09/2014   |   עודכן:  12/09/2014
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המודחים חוגגים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח ותיק
12/09/14 16:26
 
כהן ישראל- חדרה ,
13/09/14 13:17
2
אלי עזר
13/09/14 00:23
3
י.ש
13/09/14 12:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יש מקום לפקפק בהשראה ששואבים בתי המשפט ומלומדים אחרים מן המשפט העברי ומן הכלל "אין אדם משים עצמו רשע" כדי לערער על אמינותה של ההודאה במשפט הישראלי
12/09/2014  |  אלעזר כהנא  |   מאמרים
פרשה רודפת פרשה. אין זמן להעמיק כי פרשה חדשה צצה, חדשים לבקרים. עוברים לסדר היום לאחר דיון ציבורי רדוד, שטחי ובלתי מועיל בעליל, הרייטינג מחייב לעבור לפרשה אחרת. מה שנגלה לעינינו מדי יום ביומו זהו הריקבון השלטוני, המרמה, השחיתות העצומה, התככים הפוליטיים והשוד של הקופה הציבורית על-ידי מקורבים ומקורבי מקורבים.
11/09/2014  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
מי אתה ברק אובמה נשיא מעצמת העל ארה"ב? האם אתה ברק רב עוצמה המסוגל לחסל את כל אויבי האימפריה שאותה אתה אמור להנהיג במהלומת חשמל מזעזעת, או שאתה האזרח חוסיין הכנוע, שמקורו בבית הגידול התרבותי המוסלמי, המנסה לפייס בדרכי שלום מתחנחנות את עולם האיסלאם שנציגיו הרצחניים ומטילי האימה מנסים לכרות את ראשך?
11/09/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
הדרמה היא נס. מן הבאר המוצנעת בחדרי ליבו של אדם היא דולה נטף של אהבה או של שנאה, של חרדה או של עזוז, של תקווה או של ייאוש, ומגלה בו בנטף הזה אוקיינוס בו טובלת האנושות כולה ומתוודעת במעמקיו אל עצמה. מה שהומה נשמה אחת אל חברתה, ואין זולת השתיים שומע או יודע, עושה הדרמה אות של אהבה שכל האוהבים הומים אותה. קנאה או שנאה המטרפת את דעתה של נפש אחת עד שהיא מיטלטלת אל אובדנה, באה הדרמה ומעלה אותה על במות עולם והעולם כולו מתבהל מן האסון הדוהר על סוסי אש זרה אל התהום הכרויה בפני מי שסערות ליבו אינן יודעות להזהירו מתהומות. כל איש ואישה עומדים בחייהם בצמתים מהם יוצאות דרכים ההולכות אל הבלתי נודע והם בוחרים לבדם באיזו מהן טוב ללכת.
11/09/2014  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
על אף שכול ישראלי ולא ישראלי סבור היה, שלאחר מלחמת עזה ישבו "הצדדים" וידונו בתוצאה המדינית של יחסי ישראל פלשתין- רב הנסתר על הגלוי. הנסתר הוא עד כדי כך נסתר, שיש מקום לסברה ששום דבר לא מתרחש (למרות האבסורד) בתחום המדיני. לפחות אין שום סימנים לכך. הסימנים מראים דווקא, כי כולם, כלומר כל שרי הממשלה וחברי הכנסת שאינם בממשלה מתעניינים בבחירות הבאות. הדרך אצה לכולם להדחק בתור על כיסא ראש הממשלה ושאר הכסאות, בממשלה הבאה.
11/09/2014  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il