|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

התגלו חיים על המאדים

תירגעו, זו לא אמת - אבל גם לא מתיחה. זה מה שיש לנו לומר על הודעת התמיכה של יהודה וינשטיין ושי ניצן במשטרת ישראל, המהווה המשך ישיר לדברי הרהב המנותקים מן המציאות של יוחנן דנינו
06/10/2014  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משטרה במוקד   |   תגובות
ניצן-וינשטיין. מצא מין את מינו [צילום: פלאש 90]

דנינו. מה הוא חושב באמת? [צילום: כפיר בולוטין]

מבחר כותרות
הנה כותרות שפורסמו ב-News1 רק בחודש האחרון: שוטר היכה אזרח בוויכוח על חניה. המדינה תשלם 60,000 שקל על אלימות שוטרים. 3.5 שנות מאסר לשוטר מג"ב לשעבר. ארבעה שוטרי מג"ב מואשמים בתקיפה. יומנאית במשטרה מואשמת בגניבת מחשב משוטרת. זוכתה מתקיפת שוטרים בשל סתירות בעדויותיהם. מח"ש טייחה תלונה על אלימות שוטרים. תשעה חודשי מאסר לשוטר על מעשים מגונים

איתות מהדרג הנמוך
אם השוטר למטה יודע שהסמל שלו יתייחס במלוא החומרה לשקרים ולאלימות, הוא ייזהר שבעתיים שלא לעשות זאת; ואם הסמל יודע שכך ינהג הפקד שמעליו - גם הוא ייזהר; וכך הלאה, עד לדרג המפכ"ל. וזה נכון גם בכיוון ההפוך. עבריינות בדרג הנמוך ביותר חייבת לאותת על כך, שבדרג הגבוה ביותר לא מתייחסים אליה ברצינות הראויה

חסר להם שלא יגבו
וינשטיין וניצן מצויים בניגוד עניינים מובנה: הם עובדים בצמידות למשטרה ולמעשה תלויים בה למילוי תפקידיהם במישור הפלילי. אז חסר להם שלא יגבו אותה; כי כאשר ניצבים מאיימים להתפטר אם השר יעז למנות מפכ"ל שאינו מקובל עליהם - מה ימנע מהם לעשות לתביעה חיים קשים אם ראשיה לא יתייצבו לצידם?

"היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מבקשים לחזק את ידי המשטרה בימים סוערים אלה. אכן, בחודשים האחרונים נחקרו חשדות לעבירות שונות במשטרה, הן בתחום טוהר המידות הן בתחום עבירות המין. מח"ש - שהינה חלק מפרקליטות המדינה - תמשיך לחקור כל חשד סביר לביצוע עבירה, כמתחייב.

עם זאת, יש להיזהר מלהכפיש ארגון מקצועי מסור ומשקיע, הכולל כ-30,000 שוטרים, שמתוכם כ-5,000 קצינים. היועץ המשפטי ופרקליט המדינה מביעים תמיכתם במפכ"ל, בקציני המשטרה ובשוטריה, העושים מלאכת קודש בהגנה על ביטחון הציבור ושלומו, לילות כימים".

אלו דבריהם (יום ב', 6.10.14) של יהודה וינשטיין ושי ניצן, אשר הובילו אותנו לכותרת של מאמר זה. כי אם השניים אינם חיים מחוץ לכדור הארץ, נשארנו עם שתי אפשרויות: שאין להם מושג מהי המציאות, או שיש להם מושג והם משקרים. נשמע מוכר, נכון? אותם דברים בדיוק נכתבו כאן בשבוע שעבר לגבי מושא תהילתם של וינשטיין וניצן, הלא הוא יוחנן דנינו. ועל זה נאמר: מצא מין את מינו.

"מח"ש תמשיך לחקור כל חשד סביר לביצוע עבירה", מבטיחים לנו וינשטיין וניצן. אם היא תמשיך לעשות את מה שעשתה עד עכשיו, יש לכולנו סיבה טובה לדאגה. פסקי דין מגלים שוב ושוב, כיצד המחלקה לחקירות שוטרים מטייחת חשדות ומורחת תיקים. לא תמיד, כמובן; יש אכן לא מעט מקרים בהם שוטרים שסרחו מטופלים כיאות. אבל לומר שהיא חוקרת "כל חשד סביר" - זו אינה האמת.


15 רק בחודש האחרון


נעבור לעיקר. "יש להיזהר מלהכפיש ארגון מקצועי מסור ומשקיע". את קביעת מידת הדיוק שבשלוש המילים האחרונות נשאיר לכל אחד מכם; נעסוק באזהרה שבתחילת המשפט. כולנו מסכימים איתה: אסור לעשות הכללות. אבל המציאות, אוי המציאות. היא מגלה שההכללות ממש אינן שגויות. הנה כותרות שפורסמו ב-News1 רק בחודש האחרון:

שוטר היכה אזרח בוויכוח על חניה. המדינה תשלם 60,000 שקל על אלימות שוטרים. 3.5 שנות מאסר לשוטר מג"ב לשעבר. ארבעה שוטרי מג"ב מואשמים בתקיפה. יומנאית במשטרה מואשמת בגניבת מחשב משוטרת. זוכתה מתקיפת שוטרים בשל סתירות בעדויותיהם. מח"ש טייחה תלונה על אלימות שוטרים. תשעה חודשי מאסר לשוטר על מעשים מגונים.

שמתם לב? לא מדובר על קצינים בכירים, איננו עוסקים בניצבים המואשמים/חשודים בפלילים, אלא בשוטרים מן השורה. בין אלו אנו מוצאים שוטרים אלימים, שוטרים שבית המשפט לא מאמין להם, נאשמת בגניבה ואחד שביצע מעשים מגונים. במקרים הללו היו מעורבים כ-15 שוטרים שונים מיחידות שונות במקומות שונים - והכל בתוך חודש אחד. מקרה? ממש לא. אתם מוזמנים לעיין בתיקיית "משטרה במוקד" שלנו ולראות עוד ועוד מקרים כאלו. זה כבר לא תפוחים רקובים בארגז; זה מטע שלם.


דברי שלמה המלך


"אם גזל משפט וחפץ תראה במדינה, אל תתמה על החפץ, כי גבוה מעל גבוה שומר וגבוהים עליהם" - אומר שלמה המלך במגילת קהלת שנקרא בשבת הקרובה. ובתרגום לענייננו: אם אתם רואים שוטר עבריין ומעליו סמל עבריין, אל תתפלאו - כי העבריינות הולכת עד למעלה. שכן אם השוטר למטה יודע שהסמל שלו יתייחס במלוא החומרה לשקרים ולאלימות, הוא ייזהר שבעתיים שלא לעשות זאת; ואם הסמל יודע שכך ינהג הפקד שמעליו - גם הוא ייזהר; וכך הלאה, עד לדרג המפכ"ל. וזה נכון גם בכיוון ההפוך. עבריינות בדרג הנמוך ביותר חייבת לאותת על כך, שבדרג הגבוה ביותר לא מתייחסים אליה ברצינות הראויה.

זה לא רק בתיאוריה. תראו את המינויים של דנינו. ניסו שחם למפקד מחוז ירושלים למרות שקריו המתועדים בכפר מימון. אפרים ברכה לראש יאח"ה למרות שבית המשפט קבע ששיקר. מנשה ארביב שנאלץ להתפטר מלהב 433 אחרי חודשים בודדים. יוסי פריינטי שהתפטר מתפקיד מפקד מחוז ירושלים בנסיבות עלומות. שלושה ניצבים שמאיימים - לא לייחוס - שיתפטרו אם ימונה מפכ"ל מחוץ למשטרה ובכך מנסים להלך אימים, על גבול ההתמרדות, נגד הדרג המדיני. אלו האנשים של דנינו; אז מה אנחנו צריכים לחשוב על המשטרה שלו?

ולא רק המינויים. הסנגוריה הציבורית - יחידה-אחות של אותה פרקליטות שנחלצה להגנת המשטרה - קובעת ש"תוכנית המפנה", בבת עינו של דנינו, נוגדת את חוק המעצרים והביאה לזינוק במספר מעצרי השווא; המשטרה ממשיכה להפר בצורה נרחבת ושיטתית את זכותם של עצירים להיוועץ בעורכי דין לפני חקירתם. ואילו מבקר המדינה קובע, שהמשטרה מפרה כמעשה של יום-יום את החוקים והכללים הנוגעים למעצרם ולחקירותיהם של קטינים. בקיצור: אפשר להתווכח אם המשטרה היא "ארגון מקצועי מסור ומשקיע"; דומה שאי-אפשר להתווכח שהיא גוף שבצורה ממוסדת ושיטתית מפר את החוק.


מה מלמדים הנתונים


"העושים מלאכת קודש בהגנה על ביטחון הציבור ושלומו", מתארים וינשטיין וניצן את עבודתם של השוטרים. בואו נראה מה אומרים נתוניה של המשטרה עצמה לשנת 2013. מספר התיקים שנפתחו עלה ב-1.75%. כמעט בכל סוגי העבירות נרשמה עלייה: 6% באלימות החמורה, 9% בנסיונות רצח, 21% בתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, 5% בעבירות מין חמורות, 7% בעבירות אלימות במשפחה, 9% בעבירות מחשב, 7% בעבירות סחיטה, 23% בעבירות נשק. מספר תאונות הדרכים עלה ב-4% ומספר ההרוגים בהן - ב-5%. 87% מהמעצרים מסתיימים בלא כתבי אישום; ב-95% מתיקי עבירות הרכוש - שהן 40% מכלל העבירות - אין העמדה לדין.

מה חושב דנינו בעצמו על המשטרה שלו, מה הוא חושב באמת ולא מה הוא אומר, אפשר ללמוד מהוראתו לשלוח אלפי קצינים לבדיקת פוליגרף; ומה מצבה האמיתי של המשטרה, ניתן ללמוד מכך שמסתמן שלא מעטים מהם יסרבו. למשטרה הזו ולמפכ"ל הזה נותנים וינשטיין וניצן את מלוא הגיבוי.

וינשטיין וניצן מצויים בניגוד עניינים מובנה: הם עובדים בצמידות למשטרה ולמעשה תלויים בה למילוי תפקידיהם במישור הפלילי. אז חסר להם שלא יגבו אותה; כי כאשר ניצבים מאיימים להתפטר אם השר יעז למנות מפכ"ל שאינו מקובל עליהם - מה ימנע מהם לעשות לתביעה חיים קשים אם ראשיה לא יתייצבו לצידם?

כדאי שווינשטיין וניצן יזכרו: הם עובדים אצל אזרחי ישראל, לא אצל שוטרי ישראל. הם מופקדים על בטחונם של האזרחים, לא על יוקרתם של השוטרים. די לנו בכך שהמפכ"ל מנסה למכור לנו בלופים העומדים בסתירה למה שהמשטרה עצמה אומרת; אם היועץ המשפטי ופרקליט המדינה מצטרפים אליו - אנו כבר לא על-פי תהום, אלא עמוק בתוכה.
משטרת לואי דה-פינס / מהדורת אוקטובר 2014
הדוח החודשי של פיני פישלר על מחדלי המשטרה

תאריך:  06/10/2014   |   עודכן:  06/10/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התגלו חיים על המאדים
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
6/10/14 20:14
2
תמשיך ההפקרות
6/10/14 20:37
3
פ י נ י
6/10/14 21:47
4
א.כ
6/10/14 22:03
5
ירון זכאי 1
6/10/14 22:40
6
על חשבון הציבור
6/10/14 22:51
 
מ.אלקרייאף
8/10/14 07:12
7
עד מתי?
6/10/14 22:58
8
בועז גוטמן
6/10/14 23:00
9
חרד
6/10/14 23:56
10
אהרון שחר
7/10/14 00:37
11
איך זה ???
7/10/14 03:57
12
3 מינויים שליליים
7/10/14 07:05
13
XTXT62
8/10/14 10:19
14
אריה גל
11/10/14 13:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
המדינה תשלם 60,000 שקל לערבי תושב ירושלים ובנו, לאחר שהאב הוכה בידי שוטרים ביוני 2003. כך קבעה (7.9.14) סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, עירית כהן.
05/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
שוטר היכה אזרח בשל ויכוח על מקום חניה, אך מח"ש החליטה שאין די ראיות להעמידו לדין, ואילו פיקוד המשטרה החליט רק לעכב במספר חודשים את צאתו לקורס קצינים. כך עולה מפסק דינו של בית משפט השלום בירושלים (28.9.14).
05/10/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אני מתקשה להחליט האם יוחנן דנינו חי במציאות מדומיינת, ואז יש לנו מפכ"ל שצריך לפקפק בכשירותו הנפשית לתפקיד, או שהוא משקר במצח נחושה, ואז יש לנו מפכ"ל שצריך לפקפק בכשירותו האתית לתפקיד. אני קורא את נאומו (יום ד', 1.10.14), משווה אותו למציאות כפי שהיא מתגלה לי על בסיס יום-יומי - ותוהה איזו אפשרות גרועה יותר. בואו נראה מה אמר דנינו ומהי האמת.
01/10/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
מפכ"ל המשטרה כינס (יום ד', 1.10.14) קציני משטרה בכירים ואמר להם כי לא יהסס להדיח קצין, ולא משנה דרגתו, אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית על חשבון הנורמות הנהוגות בארגון.
01/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
במחלקה לחקירות שוטרים נחקר חשד כי קצין בכיר מצפון הארץ ניהל מערכת קשרים אסורה עם פקודה שלו ותינה איתה אהבים. למרות חשד זה הוא הועלה בשבוע שעבר לדרגת ניצב משנה ומונה לפקד על תחנת משטרה בצפון.
30/09/2014  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
אהרונוביץ': נביא רוח אחרת וחדשה למשטרה  /  עידן יוסף
פוליגרף לאלפי קצינים - חלקם מסרבים  /  עידן יוסף
מפקד י-ם פורש מוקדם מהמתוכנן: "מניע אישי"  /  עידן יוסף
התקווה האחרונה  /  איתמר לוין
מציאות משלהם  /  איתמר לוין
הגאווה של דנינו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
ארווין קליין
ארווין קליין
העיתונאית הנודעת, ממלחמת האזרחים בספרד, מביעה את דעתה על הסכסוך הישראלי פלשתיני, בצורה מרתקת ומעמיקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il