|
עד שלא תהיה תחרות השירות לא יהיה יעיל
|
|
|
|
|
מזה חודשים ארוכים נמנעתי מלכתוב בבלוג שלי. בכל פעם שסיימתי כתיבה בנושא כזה או אחר, נושא שלטעמי מחייב שינוי, שאלת את עצמי האם הערותי או הארותי יש בהן בכדי להשפיע. האם יכול לבוא שינוי בעקבות כתיבת מאמר זה או אחר, על-ידי או על-ידי מישהו אחר ולצערי, נראה כי אין השפעה.
כתבתי על התנהלות אנשי ציבור; על התבטאות חלקים מעם ישראל; על התייחסות חברות מונופוליסטיות לצרכן; על התנהגות רשויות אלו או אחרות ועוד. ומה השתנה בעקבות מאמרים אלו - כלום !!!
המסקנה, מבוססת על תסכול הנובע מאי יכולת להשפיע, להפסיק לכתוב ולתת ביטוי לדעותיי בנושאי היום יום. האם זו מסקנה נכונה? מה יקרה אם כולם יחשבו ויעשו אותו דבר? מה יקרה אם יעלו את מחיר המים והארנונה ואיש לא יומר מילה? מה יקרה אם חברת הכבלים תמשיך במתן שירות גרוע ואיש לא יפצה פה? מה יקרה עם איש ציבור זה או אחר יפעל ברכוש ציבורי ככל העולה על רוחו כאילו הרכוש הוא שלו? - לא חסרות דוגמאות לצורך לזעוק ולמחות.
אז במחשבה שנייה, אחזור להביע דעותיי וגם אם יהיו לדברי השפעול שוליות בלבד, אין דבר. כל אחד ישעה משהו ואלי ההצטברות תסייע בלשנות דברים שמן הראוי לשנותם.
אז הפעם - כמה מילים על חברת הענק - HOT. עד לאחרונה, נמניתי על לקוחות החברה בתחום הכבלים ואילו את צורכי הטלפוניה והאינטרנט השלמתי במקומות אחרים. לפני מספר חודשים החלטתי לרכז את מרבית פעילות התקשורת שלי ב-HOT. כאן התחילו הצרות.
תחילה, התכחשו בחברה על סיכום שהיה לי עמם וכל בקשותי שיאזינו להקלטות השיחות עם איש המכירות שלהם נענו בשלילה. ייתכן שהכל מוקלט אך אין לי ספק שיש שם בעיית איתור.
השלב הבא היה חיובים בגין חשבון היסטורי מלפני שנים רבות, חשבון שמשום מה התעורר כאשר בוצע השינוי במנוי שלי. כמובן שלא צרכתי פעמיים במקביל שירותי אינטרנט - לא רק שזה לא נכון, זה גם חסר הגיון מינמלי. חשבתי שאין לי אלא להבהיר את הטעון הבהרות אך להשיג את HOT בטלפון זו משימה בלתי אפשרית וכל פעם מחדש, לאחר המתנה של חצי שעה, וויתרתי.
ואז גיליתי שניתן לשלוח מייל לשירות שלהם. העליתי על הכתב את טיעוניי באופן פשוט, ברור וקריא וכל שנותר לצד השני זה לקרוא, שורה אחר שורה, את התכתוב ולפעול בהתאם. בפועל, מסתבר כי או שנציגי השירות קוראים רק את השורה הראשונה ומניחים כי הבינו מה הלקוח רוצה או שהם קוראים הכול אך אינם מסוגלים להבין ואיני יודע מה גרוע יותר. לאחר קבלת תשובה לא עניינית, חזרתי והבהרתי שוב את הטעון הבהרות אך ב-HOT מגיע מייל התשובה כל פעם לנציג אחר ולא לאותו נציג שהתחיל את הטיפול. וכך חוזר חלילה, מיילים על מיילים, חודשים על חודשים ואין פתרון.
לשמחתי, עלה בדעתי והצלחתי להשיג את מספר הפקס של מנכ"ל החברה. פניתי אליו וקיבלתי תשובה טלפונית כעבור ימים ספורים כי הצדק עימי והכל יוסדר כפי שביקשתי (עדיין צריך לראות כי אכן יבוצע).
ולמה הסיפור - כל עוד לא תהיה תחרות אמיתית בין חברות הכבלים ותשתיות האינטרנט, נמשיך לשלם יותר ולקבל שירות פחות טוב. לא מקובל טיפול כה רשלני ואי יכולת להשיג טלפונית בפרק זמן סביר (כנראה שגם קנסות משרד התקשורת לא עוזרות).
אני רק צריך להשתכנע שהמתחרים, לפחות לכאורה, גם אם לא יוזילו את העלויות, לפחות יתנו שירות טוב יותר. בינתיים- אני בהמתנה מחשש למשאבי הזמן שיהיה עלי, קרוב לוודאי, להשקיע הן בניתוק מהקיים והן בהתקשרות החדשה שללא ספק תלווה בקשיים אדמיניסטרטיביים לא מעטים.