|   15:07:40
דלג
  יורי מור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

זעמו המפחיד של ברק אובמה

הפוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה והפרשנים שמזדהים איתם מנסים לשכנע אותי שהממשלה הנוכחית מובילה את המדינה לאסון בסרבנותה לענות לכול דרישותיו של אבו מאזן. למה? כי או-טו-טו - בחירות "אמצע הקדנציה" בארצות הברית, והדמוקרטים ככל הנראה יאבדו את הרוב גם בסנט, זה יכעיס את ברק אובמה והוא כנקמה לנתניהו לא יטיל ווטו בהצבעה במועצת הביטחון על החלטה נגד ישראל
05/11/2014  |   יורי מור   |   מאמרים   |   תגובות
ברק אובמה, בנימין נתניהו. רוב העם האמריקני מבין שהצדק עם ישראל [צילום: AP]

בהשקפותיי אני שוחר שלום מושבע וזה טבעי. הרי לא ברחתי בחיפזון מברית המועצות המתפרקת כדי כאן להילחם, לפלוש, לדכה מישהו. רציתי לחיות בשקט ובשלווה בלי סכסוכים. מבחינתי שמנהיגינו יעשו ויתורים כואבים ביותרויגיעו להסכם עם הפלשתינים - העיקר שלא ישפוך יותר דם. לכאורה עלי להצטרף לאחד הארגונים שדורשים מהממשלה שלנו ויתורים טריטוריאליים מפליגים וסיכונים ביטחוניים אמיצים ביותר תוך הנחה שהצד השני אחרי חתימת ההסכם יעמוד בתנאיו למשך דורות. השתתפתי לא פעם בפגישות עם הסופרים הישראלים הוותיקים (שרובם כידוע גם שייכים למחנה השלום). הסופרים פנו אלינו בקריא נרגשת: אתם, אנשי הרוח ה"רוסיים" חייבים לעמוד לצדנו מתחת לדגלים של מחנה השמאל בארץ, שוחר השלום. מקומותיהם לא עם הברברים שמחרחרים מלחמה.

אך הסופרים לא הצליחו לגייס אותי לשורותיהם. אני לא משתתף בהפגנות שלהם, לא מצביע עבור מפלגות השמאל, לא כותב מאמרים לשבחם. מכמה סיבות. ראשית אני מאמין לממשלה הנוכחית שטוענת שהצרות יוצרים דווקא הפלשתינים. שנית, אין לי אמונה רבה במנהיגי כל מיני הארגונים שדורשים שלום מיד. כי לא פעם תפסתי אותם משקרים. אני שומע פרשנות שלהם לאירועים אחרונים והמתקרבים ורואה לתדהמתי שהם סותרים את עצמם.

על המקרה האחרון שקשור לבחירות "אמצע הקדנציה" בארה"ב אני עוד אתעכב, אבל קודם - דוגמאות מהעבר. אני זוכר איך בתחילת שנות 2000 ראש מחנה השמאל דאז יוסי ביילין, הכהן הגדול של אנשי שלום עכשיו דרש מראש הממשלה אריאל שרון להגיע כמה שיותר להסכם עם ערפת כול עוד האחרון חי - כי (לפי ביילין) מי שיבוא אחריו יהיה יותר גרוע. קריאתו נשמעה הגיונית למדי וציפיתי ששרון יענה לעצה נבונה של האיש החכם שדואג לשלומה של המדינה.

אבל יום אחרי מותו של ערפת אותו ביילין פתאום פנה לאריאל שרון בקריא לא פחות נחרצת: מיד להתחיל מו"מ עם מחליפו כי התפטרנו מהמכשול העיקרי בדמותו של ערפת. נדהמתי. מה? אבל לפני יומיים אתה טענת שכשנאבד את ערפת -נמצא את עצמנו בתוהו ובהו. יחרב עולמו של ישראל! אין זמן לבזבז, יש להזדרז לפני שהחלון ייסגר! מה קרה? איך תוך יומיים שינית את עורך? או אז אתה שיקרת או משקר עכשיו. ביילין טעה בתום לב? ייתכן. אבל מי ערב שהוא לא טועה גם הפעם?

דוגמה בולטת שניה. אחרי סיום המבצע "עופרת יצוקה" בעזה (בשנת 2010) הסופר א. ב. יהושוע (אחד מאותם הסופרים אשר ניסו להמיר את דתי בפגישות איתם) בראיון לרשת ב' קרא לחדש מיד את מו"מ עם אבו מאזן ולהעביר לידיו את כול השטחים שהוא דורש. המנחה אסתי פרז הזכירה לו את החשש הגדול ביותר - שחמאס ישתלט על מזרח ירושלים ועל יהודה ושומרון כמו שעשה בעזה. א.ב. יהושוע מיד שלף את התשובה: במבצע "אופרת יצוקה" חמאס הבין כי יש מחיר להרפתקנות וכרגע גם הוא מוכן לשלום.

מה?! זה אותו א.ב. יהושוע שבמהלך "עופרת יצוקה" גינה את ישראל, האשים בתוקפנות? אותו גורו שלא הסביר לצעירי שלום עכשיו שהפגינו בכיכר רבין נגד המבצע שזה הצעד הכרחי המיועד לגרום לחמאס להתרכך ולרצות בשלום? אז הוא לא ידע שהמבצע - דבר מבורך? נניח שהסופר התפקח. אבל למה הוא לא מנסה לפנות לגולדסטון שבדיוק באותם הימים יצא בהכרזה שצה"ל עשה פשעי מלחמה במבצע "אופרת יצוקה"? למה האיש עם מוניטין בינלאומי לא מסביר לגולדסטון ולחבורת שונאי ישראל שפעולת צה"ל עשויה לקרב את השגת השלום? איך אני יכול לסמוך על החוכמה של א.ב. יהושוע, על הגינותו?

עכשיו נחזור לימינו. היום הפוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה, הפרשנים שמזדהים איתם (בעצם, נכון יותר לומר: הפוליטיקאים שמזדהם עם הפרשנים) מנסים לשכנע אותי שהממשלה הנוכחית מובילה את המדינה לאסון בסרבנותה לענות לכול דרישותיו של אבו מאזן. למה? כי או-טו-טו - בחירות "אמצע הקדנציה" בארצות הברית, בהם הדמוקרטים ככול הנראה יאבדו את הרוב גם בסנט (הבית העליון של הקונגרס), זה יכעיס את ברק אובמה והוא כנקמה לנתניהו לא יטיל ווטו בהצבעה במועצת הביטחון על החלטה נגד ישראל.

רגע, אומר אני לעצמי. אבל מה יקרה אם התוצאה בבחירות תהיה הפוכה ואובמה לא יאבד את הרוב בסנט ובנוסף יזכה ברוב גם בבית הנבחרים (הבית התחתון של הקונגרס)? מה, כשהוא יעלה על הסוס, יתחזק, הוא סוף-סוף יתחיל לשרת את האינטרסים של ישראל?

לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות מעבר הים - לא נלקק דבש אצל אובמה. אז למה ישראל צריכה ללכת לוויתורים בגלל הבחירות שם? שוב "מחנה השלום" עושה מניפולציות. שקוף שכל אירוע משמעותי ברחבי העולם הם מתרגמים לצורך מיד לותר לפלשתינים - דאעש, מלחמה בסוריה, הגרעיניות אירן, ירידת מחירי הנפט, עליית מחירי הגז, בצורת בברזיל. אצל הסטנד-אפיסטים בארץ לא מקובל לצחוק על אנשי השמאל וחבל - זה יכול להיות מצחיק מאוד. לו לא היה עצוב כ"כ.

לא סתם אני לוקח את צמד המילים "מחנה השלום" בסוגריים, כי זה הכינוי שהשמאל בישראל שייך לעצמו באופן שרירותי, ללא הצדקה. ההכרזות שלהם, דאגה לשלום שלהם - הכול משחק פוליטי, הם יתקפו את היריבים הפוליטיים גם אם האחרונים יביאו הסכם חתום עם הפלשתינים; גם אז השמאל לא יתרצה, יטען שההסכם גרוע והם היו משגים יותר במשא-ומתן לו היו בשלטון. בזה אין לי ספק. וכאיש שלום אמיתי - אני מבסוט שהמניפולטורים האלה יושבים על ספסלי האופוזיציה וכול נזק שהם יכולים לגרום - להסית את העולם נגד ישראל.


ואם כבר מדברים על ארה"ב ואובמה. מי כאן הפחדן?

אולי זה בגלל המנטליות שלי שלא מסכימה בקלות להפוך לישראלית עסלית, אבל אני תמיד לוקח בערבון מוגבל כול מחול השדים שמתחילה התקשורת הישראלית אחרי פרסום דברי הביקורת שהשמיעו בבית הלבן. לדעתי הפעם התקשורת בארץ סתם חוגגת על המילים של בכיר בממשל האמריקני "ביבי הוא צ'יקן-שיט". אני קודם כול הייתי שואל את השאלה המתבקשת ביותר: על מה מבוססת האשמה? כולם הסכימו עם הדיאגנוזה של אותו הבכיר: נתניהו פוחד לאבד את השלטון.

אבל איך זה יכול לקרות? הרי הקואליציה שלו מורכבת במידה רבה דווקא מאלה שדוגלים בעמדות הממשל האמריקני: עוד ועוד ויתורים לאבו מאזן בתקווה שבסוף הוא יתרצה. לא לבנות, לשחרר רוצחים, להתרפס, להכריז מראש על הנסיגה וכו'. אם נתניהו פוחד מפירוק הקואליציה הוא דווקא חייב לזמר לפי חלילתם של לפיד ולבני, השותפים החשובים בממשלה. אבל הוא ממשיך בקו שלו: "ביטחון העם מעל הכול". אפשר להסכים עם הפלטפורמה שלו או לא - אבל איפה כאן פחדנות? והוא אומר זאת לא בעילום שם, לא באוף-רקורד, אומר ריש גלי, על דוכן הכנסת.

אם מחפשים פחדן בסיפור אז הנה הוא - אותו הבכיר בבית הלבן שפוחד להאשים את נתניהו בפומבי. פוחד - אין הסבר אחר ללחישות בחדרי חדרים לאוזנו המזדקף של עיתונאי מקורב. ממה האמריקני פוחד? מה, נתניהו יכריז מלחמה על ארצות הברית בתגובה לדברי הבלה שלו?

הוא פוחד בדיוק ממה שהוא מתייחס לראש ממשלת ישראל - מהתוצאות הפוליטיות של אמירתו. הוא פוחד כי יודע שלאשמות כאלה יש מחיר פוליטי: רוב העם האמריקני מבין שהצדק עם ישראל, ומי שתוקף את ישראל - פוגע לא רק באינטרסים שלנו - אך גם באינטרסים של ארצות הברית. וזה יתורגם לתוצאות הבחירות המתקרבות. ואותו הבכיר בבית הלבן יספוג ביקורת קטלנית מהצירים הדמוקרטיים כאשר העם האמריקני יזרוק אותם מהקונגרס. על ראשו של הגנב בוער הכובע.

בדרך כלל מאחורי הכינוי "בכיר בממשל" לא אחד מסתתר האיש הבכיר ביותר. בכול זאת - הבכיר המסתורי לא היה מעז לומר דברים כאלה בניגוד לדעתו של הבוס. ברור שאותו הבכיר לא בחן מצב בארץ לא מבחינה פוליטית, לא מבחינה מדינית, פשוט חזר אחרי דבריו של פוליטיקאי קטן אחד בישראל - מילה במילה. פוליטיקאי קטן וממורמר, אשר בארצות הברית לא היה מתקרב לפוליטיקה גבוה כאישיות שבזמנו שמרה על זכות השתיקה. הפעם הוא ודומיו יטיבו אם יצייתו לחובת השתיקה בתקופה כה לא קלה לישראל כאשר בבית הלבן יושב נשיא שהגיע למשרתו תוך שקר - השקר שהוא ידיד ישראל.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
יורי מור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זעמו המפחיד של ברק אובמה
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פסח רויטמן
5/11/14 13:26
2
אהרון שחר
5/11/14 18:31
 
עכשיו, מיד, ללא
6/11/14 06:46
3
מדמוני אסף
5/11/14 19:05
 
לאסף אדמוני
6/11/14 06:56
4
יוסי אבידור
7/11/14 11:37
5
חדה וחכמה. תודה.
10/11/14 17:53
6
אדמונד לוי
10/11/14 18:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדי משפטו של עו"ד אהוד אולמרט ועדותה של גב' שולה זקן נראים כלקוחים מהעבר הרחוק.משהו היסטורי ותו לא.אבל זו איננה האמת,כל זה אירע רק לפני קדנציה וחצי,והנאשם המרכזי היה ראש הממשלה, ולצידו הרל"שית שלו.זה לא אירע לפני עשרות שנים אלא זה קרה אתמול בבוקר, וזה יכול להיות גם בימים אלה אצל בכירים אחרים, שנראים לנו כ"מלח הארץ".במקרה הזה הם פשוט נתפסו כי היו כאן כוחות תקשורתיים שדחפו חזק יותר לחשיפה, מכוחות התקשורת שרצו להעלים את הפרשה. אבל בל נשכח כי כוחות פוליטיים - ובעיקר משמאל,רצו לטייח את הפרשה וזאת רק משום שאולמרט התאים להם פוליטית. מי יודע אם זה לא היה השיקול כאשר נגד אריאל שרון המנוח "לא היו מספיק ראיות" להעמידו לדין, בפרשיות שבהן כיכבו גם שני בניו.
05/11/2014  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
במקביל להמשך השיחות בין אירן לבין ה-P5+1, קיימה התוכנית לבקרת נשק וביטחון אזורי של המכון למחקרי ביטחון לאומי תרגיל סימולציה (29 בספטמבר, 2014) כדי לבחון את ההתפתחויות האפשריות בעקבות "עסקה גרעינית גרועה" – כזו שתאפשר לאירן לשמור באופן אפקטיבי על יכולתה לבצע פריצת דרך גרעינית. ההנחה המובילה את תסריט הפתיחה של המשחק, הייתה, כי ייתכן שהסכם, העשוי להיראות סביר, יהיה למעשה רווי פרצות הנתונות לפרשנות, ואלה תהפוכנה אותו ל"גרוע". קבוצות שייצגו את ישראל, ארצות הברית, רוסיה, אירופה, אירן ומדינות המפרץ התמודדו עם השלכותיו של תסריט זה, על בסיס תגובתה הראשונית של ישראל לעסקה. מטרת המשחק הייתה לבסס הליך חשיבה דינמי בנוגע להשלכות האפשריות של חתימת הסכם מסוג זה עם אירן.
ריקוד הקולות מאת המשוררת אורנה רבלין, הוא ספר שהתבשל זמן רב עד שיצא לאור. בשער הספר מצוין שהספר מכנס שירים משנת 1983 עד שנת 2013. כלומר 30 שנה המתינו השירים לפרסומם וזוהי חשיפתם.
05/11/2014  |  שושנה ויג  |   מאמרים
בארצות-הברית קיימת מודעות גבוהה לדברים מסוימים. לאחר קמפיין "דלי הקרח" אשר עורר מודעות למחלת ניוון שרירים (ALS),וקמפיין הרכיבה אשר עורר מודעות לסרטן המעי הגס מגיע קמפיין חדש ומקורי מכולם.
05/11/2014  |  רועי אורן  |   מאמרים
תשרפו אותי, תגלגלו אותי בשלג, תפעילו עלי ונגדי כל ארבע מיתות בית-דין ולא תצליחו להוציא מגרוני זעקה בזכות/בגנות הפועל /מכבי תל אביב וגם/או כל קבוצות ספורט אחרות, בכל תחום שהוא, הפועלות במדינת ישראל הריבונית. הדבר נובע, ראש וראשונה שאני (סנוב שכמוני) מעדיף לצפות בכדורגל איכותי. לכן, נאלץ אני להרחיק עדי אירופה ולמחוק ממפת הצפייה הטלוויזיונית שלי, כדורגל ישראלי. ואילו הסיבה השנייה היא, שאני סולד מהשבטיות המיוזעת והדביקה הזו של מדורת השבט. אין הבדל, לדידי, אם מדובר בהנפת סמרטוטים אדומים, בידי בני תשחורת, חיילי חטיבת הפועל תל אביב, במגרש בלומפילד, ובין אם מדובר בצעקות ג'ונגל צהובות מאוהדים מלוקקים, חיילי אוגדת מכבי תל אביב, בחליפות דאווין איטלקיות, עם שעוני רולקס ועטי מון בלאן, בהיכל נוקיה, ביד אליהו. צר לי - אין חלקי, לא עם אלה ולא עם אלה. על כל המחנות אלה, משקיף אני - סנוב שכמוני - ממרחק, בתיעוב ומגבוה.
05/11/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il